Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Christiaan schreef: 29 apr 2019, 13:24
callista schreef: 29 apr 2019, 11:29 We zullen afwachten wat Christiaan...de TS---met zijn topic wil.
Het lijkt me dat dat aan hem is...dat lijkt me wel zo gepast....

Er staan nog wel veel vragen open aan sommigen [ ook van Mart trouwens] ......misschien heeft hij geduld...zelfs tegen beter weten in.
Ik heb trouwens wel respect voor zijn geduld, correctheid en gedrag....geldt ook voor Mart en Bonjour...die ook nog vragen heeft gesteld....
Ik heb inderdaad geduld, dus wacht rustig af op de inbreng van Inktvlam (die schittert door afwezigheid). Anderen die niet op een normale manier kunnen discussiëren reageer ik niet op (voor zover me dat lukt ;) )

Dus nogmaals aan Inktvlam:
Wat is het wetenschappelijk verklaringsmodel?
Hoe werkt ID precies? Is er sprake van ‘micro-evolutie’, maar geen ‘macro-evolutie’?
Hoe en wanneer grijpt de ontwerper in?
Wat zijn de voorspellingen van het model en hoe is het te falsificeren?
Dankjewel Christiaan...
Nou hoop doet leven nietwaar......
Wie bewijs meent te hebben zal die vragen ook moeten kunnen beantwoorden....en niet continu ontwijken.......dat kennen we nu wel....
Inktvlam...Anja?
ik ben benieuwd...
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 29 apr 2019, 15:18
Christiaan schreef: 29 apr 2019, 13:24
callista schreef: 29 apr 2019, 11:29 We zullen afwachten wat Christiaan...de TS---met zijn topic wil.
Het lijkt me dat dat aan hem is...dat lijkt me wel zo gepast....

Er staan nog wel veel vragen open aan sommigen [ ook van Mart trouwens] ......misschien heeft hij geduld...zelfs tegen beter weten in.
Ik heb trouwens wel respect voor zijn geduld, correctheid en gedrag....geldt ook voor Mart en Bonjour...die ook nog vragen heeft gesteld....
Ik heb inderdaad geduld, dus wacht rustig af op de inbreng van Inktvlam (die schittert door afwezigheid). Anderen die niet op een normale manier kunnen discussiëren reageer ik niet op (voor zover me dat lukt ;) )

Dus nogmaals aan Inktvlam:
Wat is het wetenschappelijk verklaringsmodel?
Hoe werkt ID precies? Is er sprake van ‘micro-evolutie’, maar geen ‘macro-evolutie’?
Hoe en wanneer grijpt de ontwerper in?
Wat zijn de voorspellingen van het model en hoe is het te falsificeren?
Dankjewel Christiaan...
Nou hoop doet leven nietwaar......
Wie bewijs meent te hebben zal die vragen ook moeten kunnen beantwoorden....en niet continu ontwijken.......dat kennen we nu wel....
Inktvlam...Anja?
ik ben benieuwd...
Kom jij dan ook nog even over de brug met een onderbouwing waar ik al een paar weken op wacht?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Bonjour
Moderator
Berichten: 7709
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Bonjour »

Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 15:08 Raken ze een gevoelige snaar die plaatjes?
Nee. Ze tonen al aan dat je geen idee hebt waar je over kletst. Alleen ze gaan over ET , dus ik wou er niet op ingaan.
Geen model met berekening constateer ik.
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 15:08 Met entropie is niks mis. De tweede hoofdwet van de thermodynamica, de wet van de entropie, die zegt dat een systeem aan zichzelf overgelaten vervalt tot een steeds lagere graad van orde, totdat uiteindelijk de totale chaos is bereikt.
Er staat nog iets bij, iets essentieels. Een geïsoleerd systeem. Wou je de aarde als geïsoleerd beschouwen?

Besef je wel hoe stom deze blunder is?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2873
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 29 apr 2019, 15:41
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 15:08 Raken ze een gevoelige snaar die plaatjes?
Nee. Ze tonen al aan dat je geen idee hebt waar je over kletst. Alleen ze gaan over ET , dus ik wou er niet op ingaan.
Geen model met berekening constateer ik.
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 15:08 Met entropie is niks mis. De tweede hoofdwet van de thermodynamica, de wet van de entropie, die zegt dat een systeem aan zichzelf overgelaten vervalt tot een steeds lagere graad van orde, totdat uiteindelijk de totale chaos is bereikt.
Er staat nog iets bij, iets essentieels. Een geïsoleerd systeem. Wou je de aarde als geïsoleerd beschouwen?

Besef je wel hoe stom deze blunder is?
Bs"d

Ik zie dat er nergens bij staan. Ik weet wel dat de evo's dat er altijd bijverzinnen om onder dat probleem uit te komen, maar ik heb nooit een goede bron daarvoor gezien.

De wet van de entropie heeft gewoon helemaal niks te maken met wel of niet energie toevoeren, of het zogenaamd "open" of "gesloten" zijn van een systeem. Dat is slechts één of ander toevoegsel wat de evo's verzonnen hebben om onder het probleem van de entropie uit te komen.
Denk eens even na: Als je een autokerkhof hebt, en je voegt er energie aan toe, bijvoorbeeld een autokerkhof in de woestijn waar de zon de hele dag op schijnt, denk je dat dan de autowrakken spontaan omhoog zullen gaan in orde en een boeing 747 zullen gaan vormen?
Natuurlijk niet. De reden daarvoor is dat de kans dat die wrakken verroesten en uit elkaar vallen een ziljoen keer groter is dan de kans dat ze zich zullen rangschikken in de volgorde die nodig is om een 747 te maken. Het is gewoon kansberekening, en dat verandert helemaal niet als je er wel of geen energie aan toe gaat voegen.

Vergelijk het met een bak met 100 rode ballen er in en 100 witte ballen er in. Alle rode zitten aan één kant, alle witte aan de andere kant. Ga nu de bak eens flink schudden, en dan zijn na afloop alle ballen gemixed door elkaar.
En hoe lang moet je nu schudden aan de bak voordat de orde zo is toegenomen dat alle rode weer aan één kant zitten, en alle witte aan de andere kant? Tot het einde der tijden.
Als door toeval er links 60 witte ballen zitten en rechts maar 40, dan is de kans dat er witte ballen van links naar rechts gaan een stuk groter dan dat ze van rechts naar links gaan.
Als je duizenden keren blijft schudden en checken met de bak, dan zal je misschien nog wel eens een verdeling van 70/30 kunnen krijgen, maar dan worden de kansen dat de ballen de verkeerde kant op gaan nog veel groter dan in het 60/40 geval. Daardoor zal een 75/25 verhouding al nooit meer gehaald worden.

En hoe meer ballen, hoe dichter de verdeling rond de 50% zal blijven hangen. Als je een bak met duizend witte en duizend rode ballen hebt, dan zal je al nooit meer de 55/45 verdeling halen.
Dat komt dus puur door de kansberekening, en heeft niets met het wel of niet toevoeren van energie te maken. Je kan energie gaan toevoeren, door die bak te verhitten, of door hem onder stroom te zetten, of door hem te bestralen, maar dat zal niets aan de kansberekening veranderen, de orde zal er niet door toenemen.

Zo ook in de natuur, de kansen dat een levensvorm degenereert, omlaag gaat in orde, is ontelbare malen groter dan dat de orde toeneemt en er toevallig nieuwe organen ontstaan.
En dat zorgt voor de entropie, de afname van de orde, de degeneratie.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 14:12Stasis, onveranderlijkheid.
Als gezegd, in de moderne biologie verwijst stasis naar een relatief gebrek aan evolutionaire verandering gedurende een lange periode in de geschiedenis van een soort. Het is een van de belangrijkste facetten van macroevolutie, of evolutie die plaatsvindt op of boven het niveau van de soort (klik), dat creationisten proberen te kapen om hun onwetenschappelijke godsdienstige suggestie een wetenschappelijk smaakje mee te geven. Het is duidelijk dat je - zoals Inktvlam - noch de klok hebt horen luiden, noch weet waar de klepel hangt (klik).
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Peter79 »

Mart schreef: 29 apr 2019, 16:18
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 14:12Stasis, onveranderlijkheid.
Als gezegd, in de moderne biologie verwijst stasis naar een relatief gebrek aan evolutionaire verandering gedurende een lange periode in de geschiedenis van een soort. Het is een van de belangrijkste facetten van macroevolutie, of evolutie die plaatsvindt op of boven het niveau van de soort (klik), ...
Macro- en microevolutie: begrippen die gewoon bruikbaar zijn en niet voorbehouden aan creationisten.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Peter79 schreef: 29 apr 2019, 16:36
Mart schreef: 29 apr 2019, 16:18
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 14:12Stasis, onveranderlijkheid.
Als gezegd, in de moderne biologie verwijst stasis naar een relatief gebrek aan evolutionaire verandering gedurende een lange periode in de geschiedenis van een soort. Het is een van de belangrijkste facetten van macroevolutie, of evolutie die plaatsvindt op of boven het niveau van de soort (klik), ...
Macro- en microevolutie: begrippen die gewoon bruikbaar zijn en niet voorbehouden aan creationisten.
Er is volgens mij niemand die het tegendeel beweert. Eliyahoe suggereerde daarentegen dat stasis evolutie zou weerleggen, terwijl het in werkelijkheid juist een evolutionair begrip is (als gezegd, in de moderne biologie verwijst stasis naar een relatief gebrek aan evolutionaire verandering gedurende een lange periode in de geschiedenis van een soort. Het is een van de belangrijkste facetten van macroevolutie).
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20646
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

E T is in de rechts-orthodoxie hoek een volledig gepasseerd station. Wat ook op het podium wordt gebracht, het is en blijft een non valeure oprisping. Zelf ben ik gestopt om onder die voorwaarden een discussie te voeren. Nog niet te verklaren, wordt begrepen als nooit te verklaren. Complexiteit wordt vertaald met voor de eeuwigheid geldende onherleidbaarheid. ( Tijdelijke ) Gaten in kennis worden opgelost door God als de Enige Echte Oplosser op te voeren. Hoe God het doet, wordt beantwoordt met Almacht. De meta-fysische waarheid, verslaat op alle fronten de fysische posities. Entropie maakt E T onmogelijk. Het oorspronkelijk door God goed geschapen DNA gaat in de loop van de tijd door de werking van negatieve mutaties in volledige degeneratie. Nieuwe biologische eigenschappen in soorten ontstaan uitsluitend door de Werking van God. Kortom een geheel eigen wereld, met eigen spelregels. Jammer, want zelf probeer ik theologie zoveel mogelijk te verzoenen met E T, maar dat is een gruwelijk misbaksel voor de strikte I D volger.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7709
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Bonjour »

Even googlen
Er is geen proces mogelijk dat als enige gevolg heeft dat warmte van een voorwerp met lage temperatuur naar een voorwerp met een hogere temperatuur stroomt. De entropie van een geïsoleerd systeem dat niet in evenwicht is, neemt in de loop van de tijd toe, tot het maximum voor dat geïsoleerde systeem is bereikt.
Bonjour schreef: 29 apr 2019, 15:41 Besef je wel hoe stom deze blunder is?
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 15:48 Ik zie dat er nergens bij staan. Ik weet wel dat de evo's dat er altijd bijverzinnen om onder dat probleem uit te komen, maar ik heb nooit een goede bron daarvoor gezien.

De wet van de entropie heeft gewoon helemaal niks te maken met wel of niet energie toevoeren, of het zogenaamd "open" of "gesloten" zijn van een systeem. Dat is slechts één of ander toevoegsel wat de evo's verzonnen hebben om onder het probleem van de entropie uit te komen.
Even ter illustratie. Neem een systeem met gasmoleculen en haal alle energie eruit. Terwijl je dat doet neemt de entropie af van de gasmoleculen. De beweging neemt af. Ze worden vloeistof en later vaste stof met veel minder vrijheidsgraden.

En ik wacht nog op een berekening. Zal wel niets worden. Als je dit nog niet begrijpt.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2873
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 29 apr 2019, 19:26 Even googlen
Er is geen proces mogelijk dat als enige gevolg heeft dat warmte van een voorwerp met lage temperatuur naar een voorwerp met een hogere temperatuur stroomt. De entropie van een geïsoleerd systeem dat niet in evenwicht is, neemt in de loop van de tijd toe, tot het maximum voor dat geïsoleerde systeem is bereikt.
Bs"d

Je vergeet je bron er bij te zetten.
En ik wacht nog op een berekening. Zal wel niets worden. Als je dit nog niet begrijpt.
Hier kan je een hele lading berekeningen vinden: http://www.apologeticspress.org/apconte ... ticle=1070
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Peter79 »

Mart schreef: 29 apr 2019, 18:16
Peter79 schreef: 29 apr 2019, 16:36
Mart schreef: 29 apr 2019, 16:18
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 14:12Stasis, onveranderlijkheid.
Als gezegd, in de moderne biologie verwijst stasis naar een relatief gebrek aan evolutionaire verandering gedurende een lange periode in de geschiedenis van een soort. Het is een van de belangrijkste facetten van macroevolutie, of evolutie die plaatsvindt op of boven het niveau van de soort (klik), ...
Macro- en microevolutie: begrippen die gewoon bruikbaar zijn en niet voorbehouden aan creationisten.
Er is volgens mij niemand die het tegendeel beweert. Eliyahoe suggereerde daarentegen dat stasis evolutie zou weerleggen, terwijl het in werkelijkheid juist een evolutionair begrip is (als gezegd, in de moderne biologie verwijst stasis naar een relatief gebrek aan evolutionaire verandering gedurende een lange periode in de geschiedenis van een soort. Het is een van de belangrijkste facetten van macroevolutie).
In dit topic is er inderdaad niemand die het tegendeel beweert. Maar soms gebeurt dat wel en daarom benoem ik het. Stasis is een kwalificatie van het fossielenbestand. Het interessante is dat stasis door nieuwe ontdekkingen alleen maar langer lijkt te worden.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2873
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Peter79 schreef: 29 apr 2019, 20:16 In dit topic is er inderdaad niemand die het tegendeel beweert. Maar soms gebeurt dat wel en daarom benoem ik het. Stasis is een kwalificatie van het fossielenbestand. Het interessante is dat stasis door nieuwe ontdekkingen alleen maar langer lijkt te worden.
Bs"d

Waardoor evolutie meer en meer onwaarschijnlijk wordt.

Je kan natuurlijk altijd gaan beweren dat stasis, non-evolutie, een belangrijk deel van evolutie is, maar of dat veel zoden aan de dijk zal zetten... :roll:
Laatst gewijzigd door Eliyahu op 29 apr 2019, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Wellicht is het handig erbij te zeggen dat Eliyahoe hier met een daadwerkelijk fysicus over discussieert (althans, zover ik meen te hebben begrepen, is Bonjour professioneel natuurkundige).
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7709
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Bonjour »

Mart schreef: 29 apr 2019, 20:18 Wellicht is het handig erbij te zeggen dat Eliyahoe hier met een daadwerkelijk fysicus over discussieert (althans, zover ik meen te hebben begrepen, is Bonjour professioneel natuurkundige).
Dit is geen discussie. Dit is ontwikkelingssamenwerking, waarbij iemand niet mee werkt.
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 20:00 Je vergeet je bron er bij te zetten.
Van wiki tot alle leerbronnen. Dit is simpel middelbare schoolkennis.
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 20:00 Hier kan je een hele lading berekeningen vinden: http://www.apologeticspress.org/apconte ... ticle=1070
Jij hebt er toch zoveel verstand van? Leg er eens eentje uit. Als je dat niet kan weet je ze ook niet op waarde te schatten.
Laatst gewijzigd door Bonjour op 29 apr 2019, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2873
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 29 apr 2019, 21:08
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 20:00 Je vergeet je bron er bij te zetten.
Van wiki tot alle leerbronnen. Dit is simpel middelbare schoolkennis.
Bs"d

Zoals we allemaal weten; wiki is geen serieuze bron. En ik ben niet op zoek naar middelbare schoolkennis, geef is een bron van een gerenommeerde universiteit.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 21:15
Bonjour schreef: 29 apr 2019, 21:08
Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 20:00 Je vergeet je bron er bij te zetten.
Van wiki tot alle leerbronnen. Dit is simpel middelbare schoolkennis.
Bs"d

Zoals we allemaal weten; wiki is geen serieuze bron. En ik ben niet op zoek naar middelbare schoolkennis, geef is een bron van een gerenommeerde universiteit.
Zoals we allemaal weten is dat jij al jarenlang de boel saboteert en naar de challemieze helpt op meerdere fora...en steeds je eigen creationistische orthodoxe site kopieert als proseliet...
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Bonjour schreef: 29 apr 2019, 21:08
Mart schreef: 29 apr 2019, 20:18 Wellicht is het handig erbij te zeggen dat Eliyahoe hier met een daadwerkelijk fysicus over discussieert (althans, zover ik meen te hebben begrepen, is Bonjour professioneel natuurkundige).
Dit is geen discussie; dit is ontwikkelingssamenwerking.
:)
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 20:17
Peter79 schreef: 29 apr 2019, 20:16 In dit topic is er inderdaad niemand die het tegendeel beweert. Maar soms gebeurt dat wel en daarom benoem ik het. Stasis is een kwalificatie van het fossielenbestand. Het interessante is dat stasis door nieuwe ontdekkingen alleen maar langer lijkt te worden.
Waardoor evolutie meer en meer onwaarschijnlijk wordt.
Hetgeen je nogmaals ontmaskert als iemand die de klok nieteens heeft horen luiden en al helemaal niet weet waar de klepel hangt. Stasis wordt doorgaans afgewisseld door periodes van activiteit en maakt deel uit van evolutie. Het staat tegenover graduele voortschreiding en wordt bepaald door de omgeving. Indien de omgeving niet dwingt tot aanpassing, zal stasis langer duren. Aangezien de overgang daardoor soms voor langere tijd ophoudt, zal men veel fossielen vinden van een soort tijdens een periode van stasis, terwijl het aantal enorm afneemt bij een daaropvolgende versnelling, hetgeen eveneens helder verklaart waarom er bij de overgang van een soort naar een andere soms minder fossielen zijn als bij een periode van stasis.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door coby »

Mart schreef: 29 apr 2019, 20:18 Wellicht is het handig erbij te zeggen dat Eliyahoe hier met een daadwerkelijk fysicus over discussieert (althans, zover ik meen te hebben begrepen, is Bonjour professioneel natuurkundige).
Natuurkundige?
Oh lachen. Ik kreeg vroeger nog bijles natuurkunde.
Ik zat ooit eens op zo'n forum met christenen die oude aarde theistische evolutie en weet ik wat waren en ik liep er gezellig uit m'n nek te kakelen. Bleken het allemaal wetenschappers. Hahahahaha ik hield maar snel op met m'n bewijs van Carl Baugh.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door coby »

Natuurkunde. Pffff. Op die opleiding kreeg ik dat ook nog. Ik tekende altijd bloemetjes en die leraar zag het een keer. Toen zei ie: Vind je dat interessanter dan mijn les? Nee meneer. Geeft niet hoor, zegt ie. Mijn vrouw vindt bloemen ook leuker.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Peter79 »

Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 20:17
Peter79 schreef: 29 apr 2019, 20:16 In dit topic is er inderdaad niemand die het tegendeel beweert. Maar soms gebeurt dat wel en daarom benoem ik het. Stasis is een kwalificatie van het fossielenbestand. Het interessante is dat stasis door nieuwe ontdekkingen alleen maar langer lijkt te worden.
Bs"d

Waardoor evolutie meer en meer onwaarschijnlijk wordt.

Je kan natuurlijk altijd gaan beweren dat stasis, non-evolutie, een belangrijk deel van evolutie is, maar of dat veel zoden aan de dijk zal zetten... :roll:
Stasis is in elk geval een substantieel deel en in kwantitatieve zin belangrijk. Maar stasis is toch ook vooral de onveranderlijkheid en daarover bestaat geen discussie tussen voorstanders en tegenstanders van ET. Het gaat over het verhaal bij dit plaatje. Daar scheiden zich de wegen.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door coby »

Stasis in het fossielenbestand? Volgens mij is het gewoon de volgorde hoe die beesten op elkaar komen door de vloed.
https://youtu.be/qHRYnm_J4ts
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2873
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Mart schreef: 29 apr 2019, 21:51 Hetgeen je nogmaals ontmaskert als iemand die de klok nieteens heeft horen luiden en al helemaal niet weet waar de klepel hangt.
Bs"d

En jij hebt de klok wel horen luiden? Ben jij een fossielendeskundige?
Stasis wordt doorgaans afgewisseld door periodes van activiteit en maakt deel uit van evolutie.
Daar gaan we weer; "geen evolutie = evolutie".

Maar die "periodes van activiteit", daar is nou net niks van te vinden in het fossielenverslag. Wat we heel veel zien is stasis, onveranderlijkheid, non-evolutie, maar die zogenaamde activiteit, dat zien we niet.

"Gezien het feit dat evolutie volgens Darwin in een constante staat van verandering was ... volgt daaruit logischerwijs dat het fossielenverslag doorspekt zou moeten zijn met voorbeelden van veranderende vormen die leiden van de weinig ontwikkelden tot de veel ontwikkelden. ... In plaats van het vullen van de gaten in het fossielenverslag met de zo genaamde “missing links” zagen de meeste fossielendeskundigen zich geconfronteerd met de situatie waarbij er alleen maar gaten zaten in fossielenverslag, zonder bewijs van veranderende tussenvormen tussen gedocumenteerde soorten fossielen."

Schwartz, Jeffrey H., Sudden Origins, 1999, p. 89.

Schwartz, Jeffrey H is professor anthropologie aan de Universiteit van Pittsburgh en tevens evolutionist, schrijver van een boek over evolutie: “Sudden Origins”, a provocative new theory on how evolution works by sudden leaps and bounds:
http://www.post-gazette.com/books/revie ... iew395.asp
Het staat tegenover graduele voortschreiding en wordt bepaald door de omgeving. Indien de omgeving niet dwingt tot aanpassing, zal stasis langer duren. Aangezien de overgang daardoor soms voor langere tijd ophoudt, zal men veel fossielen vinden van een soort tijdens een periode van stasis, terwijl het aantal enorm afneemt bij een daaropvolgende versnelling, hetgeen eveneens helder verklaart waarom er bij de overgang van een soort naar een andere soms minder fossielen zijn als bij een periode van stasis.
Over die "graduele voortschreiding";

“Het fossielenverslag zoals wij dat kennen is niet in overeenstemming met geleidelijke verandering, en is dat ook nooit geweest. Wat opmerkelijk is, is dat door een verscheidenheid van historische omstandigheden, zelfs de geschiedenis van tegenstand versluierd is .... De meerderheid van de paleontologen (fossielendeskundigen) waren van mening dat hun bewijsmateriaal simpelweg tegenstrijdig was met Darwin's nadruk op zeer kleine, langzame, en opeenvolgende veranderingen die leidden tot verandering in soorten .... hun verhaal is onderdrukt.”

Stanley, S.M., The New Evolutionary Timetable: Fossils, Genes, and the Origin of Species, 1981, p. 95, sprekend over het Bighorn basin in Wyoming USA.
S.M. Stanley is evolutionist en was meer dan 35 jaar professor aan de John Hopkins universiteit in Baltimore.
Hij heeft vele artikelen geschreven, ook samen met Niles Eldredge, de co-uitvinder van de punctuated equilibrium theorie.
Één van de artikelen van zijn hand is “Paleontology (fossielenkunde) and earth system history in the new millennium” hetgeen gepubliceerd is in “Geological Society of America”
Voor meer info over prof Stanley kijk hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_M._Stanley



“Zoals elke fossielendeskunidge weet, blijft het ondanks deze voorbeelden toch een feit dat de meeste nieuwe soorten, geslachtslijnen, families, en vrijwel alle nieuwe categorieen boven het nivo van families, plotseling verschijnen in het fossielenverslag, en er is niets wat daar naar toe leidt via geleidelijke, geheel doorlopende, veranderende opvolging.”

Simpson, George Gaylord, The Major Features of Evolution, 1953, p. 360

Simpson George Gaylord is evolutionist en professor paleontologie (fossielenkunde) in Columbia en Harvard.



“Fossielendeskundigen waren zich lang bewust van een ogenschijnlijke tegenstelling tussen Darwin's hypothese van geleidelijke verandering .... en de feitelijke vondsten van de fossielendeskundigen.
Wanneer de evolutionistische lijnen gevolgd worden door de tijd dan laten ze slechts minimale geleidelijke veranderingen zien en geen duidelijk bewijs voor enige verandering van een soort in een andere soort of voor de geleidelijke oorsprong van een evolutionaire vernieuwing. Alles wat werkelijk nieuw is schijnt altijd zeer plotseling te verschijnen in het fossielenverslag.”

Mayer, E., Our Long Argument: Charles Darwin and the Genesis of Modern Evolutionary Thought, 1991, p. 138

Ernst Mayer was 1 van de toonaangevende evolutionistische biologen van de 20e eeuw, zie hier: http://www.wordiq.com/definition/Ernst_Mayr
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2873
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bs"d

Even kort samengevat: We hebben dus een fossielenverslag wat het tegenovergestelde van evolutie laat zien, namelijk STASIS, onveranderlijkheid.

En dan hebben we nog de dual coding genes, die niet door evolutie tot stand kunnen komen, en daarmee is de ET al volkomen onderuitgehaald.

En die dual coding genes die bewijzen daarbovenop natuurlijk nog eens ID.

“En we vinden velen van hen [fossielen uit het cambrium] reeds in een verregaande staat van evolutie, de allereerste keer dat ze verschijnen. Het is alsof ze daar geplant zijn, zonder enige evolutionaire voorgeschiedenis.
Het is onnodig te zeggen dat deze verschijning van plotselinge planting de creationisten zeer verheugd heeft.”

Richard Dawkins, The Blind Watchmaker London: W.W. Norton & Company, 1987, p. 229.

Jawel, ik ben zeer verheugd! :D :D :D :D :D

HalleluJah!!

http://tinyurl.com/Praise-Ha
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2873
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Eliyahu schreef: 29 apr 2019, 22:46 Bs"d

Even kort samengevat: We hebben dus een fossielenverslag wat het tegenovergestelde van evolutie laat zien, namelijk STASIS, onveranderlijkheid.

En dan hebben we nog de dual coding genes, die niet door evolutie tot stand kunnen komen, en daarmee is de ET al volkomen onderuitgehaald.

En die dual coding genes die bewijzen daarbovenop natuurlijk nog eens ID.

“En we vinden velen van hen [fossielen uit het cambrium] reeds in een verregaande staat van evolutie, de allereerste keer dat ze verschijnen. Het is alsof ze daar geplant zijn, zonder enige evolutionaire voorgeschiedenis.
Het is onnodig te zeggen dat deze verschijning van plotselinge planting de creationisten zeer verheugd heeft.”

Richard Dawkins, The Blind Watchmaker London: W.W. Norton & Company, 1987, p. 229.

Jawel, ik ben zeer verheugd! :D :D :D :D :D

HalleluJah!!

http://tinyurl.com/Praise-Ha
Bs"d

Zo zien we maar weer: God maakt hen gelukkig die Hem vrezen en Zijn geboden onderhouden!

http://tiny.cc/gelukkig
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13