Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Yours »

Leon schreef: 28 aug 2023, 21:26
Yours schreef: 28 aug 2023, 19:00
Dag Leon,

Dank voor je eerlijke en oprechte antwoord.

Je offer is aanvaard. Maar daarmee gebeurt dus nog niet altijd wat je wilt, want je bent je ego (nog) niet kwijt.
Ook al heb je daar tot het uiterste voor gebeden/om gesmeekt.
Misschien is dat ego voorlopig nog nodig om je naasten te helpen. Wellicht is het dan ook je rol/je lot om de ‘taal van het hart’ te laten spreken en hen terzijde te staan. Er lijkt in elk geval niets mis mee als jij het verschil daarbinnen gaat maken. Want als je weet dat God het hart aanziet, dan vindt daardoor misschien uiteindelijk de verlossing van je ego plaats. En vind je wat je zoekt.
Dankje voor de bemoedigende woorden. Het lelijke denken en schreeuwende oordeel zijn vooralsnog nog bij me, en doen me mensen vermijden of forumreacties achterhouden. En zo zal het zijn tot er iets omkeert.
Probeer wat dat betreft dan even afstand te nemen. Door forums wellicht dan gewoon even te vermijden, zodat je geest kan verstillen in dezen. Forumreacties zijn toch echt niet ‘verplicht’.
En als je bepaalde mensen waar je ‘lelijk van denkt’ niet kunt vermijden, doe dan wat je doen moet/wil op een neutrale manier totdat je in staat bent tot het uitsluitend puur waarnemen van wat men doet.

Ik wens je er sterkte mee.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 28 aug 2023, 15:35
Messenger schreef: 28 aug 2023, 15:09 Als Jezus al citeerde uit een boek. Ik denk dat hij, met Christusbewustzijn, geen boek nodig had voor zijn preken.
Hier en daar zijn er inderdaad citaten:
er staat geschreven.....maar ik zeg u......
Zo is er wel meer.
In de confrontatie van Jezus met Satan in de woestijn bleek dat ook Satan goed op de hoogte was van de bijbel, die toen Tenach cq. Tora werd genoemd.

De door Satan geciteerde teksten waren opzettelijk verkeerd gebruikt en Jezus pareerde dat door teksten te citeren, die het tegendeel aantoonden.
(Mattheüs 4:3-10).
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 21 aug 2023, 13:57
Alpha schreef: 21 aug 2023, 13:50 Waar staat dat Jezus het slechte liefheeft?
Nergens en dat stel ik dus ook niet.
Je moet onderscheid maken tussen slechte daden en slechte mensen.
Jij beweert dat er slechte mensen zijn. Jezus geeft aan je vijand lief te hebben.
Veroordeel de zonde, niet de zondaar.
Ik zie niet in, dat slechte mensen geen slechte dingen kunnen doen.
Het is volkomen zeker, dat slechte mensen Gods ingrijpen niet zullen overleven.
Immers “wie niet voor mij is, is tegen”. Er zullen dan geen tegenstanders zijn.

In de synagoge citeerde Jezus een profetie uit Jesaja en verklaarde dat deze door hem werd vervuld.
In de synagoge waren beslist Schriftgeleerden aanwezig, maar geen enkele reageerde met een tegenwerping, zoals men nu, eeuwen later , wèl doet.

In tegenstelling tot Satan verdraai ik de Bijbelse woorden niet, daar heb ik geen belang bij, ik citeer slechts.

Sommigen vinden dat arrogant, maar ik ben beslist hier niet degene die zichzelf op de borst klopt of zichzelf tracht te verheffen.
Dat laat ik al te graag aan anderen over, die menen een superieur intellect te hebben of echte Bijbelkennis te hebben.

Het is een feit dat Jg alle buiten Bijbelse overleveringen, gebruiken en feesten uit hun geloof hebben verwijderd.
Jg volgen het geloof uit de eerste eeuw zo nauwkeurig mogelijk na.
Ook voeren Jg van harte Jezus opdracht uit, om overal het goede nieuws bekend te maken.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 aug 2023, 16:09
Alpha schreef: 21 aug 2023, 13:55 Leert de Bijbel dan niet dat JHWH exclusieve toewijding eist?
Een God van pure liefde eist niets. Pure liefde is om niet en eist niets terug.
Alpha schreef:
Het enige wat het BL doet is de Bijbelse normen en waarden handhaven.
Daar kunnen sommigen niet tegen.

Het BL stelt niet de Bijbelse normen en waarden op, maar JHWH!
JHWH weet heel goed wat pure liefde is.
Ook heeft een almachtige God niets nodig van de mens.

De schrijvers van de bijbel hadden daar nog geen benul van.
Jij kennelijk ook niet. :(
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 21 aug 2023, 16:34
Alpha schreef: 21 aug 2023, 13:28 Nee, je moet begrijpend lezen, proberen te begrijpen wat er is bedoeld.

In de trilogie : "Het geslacht Björndal" worden de gebeurtenissen van 3 generaties besproken.

Een geslacht is dus breder dan één generatie.
Kwestie van begrijpend lezen, denk ik. In heel mijn lijstje komt het woord "geslacht" niet voor. Maar wel de woorden "nu", "binnenkort", "spoedig" en "nabij".

Er staat wat er staat. Dus het had allemaal allang gebeurd moeten zijn. En als de bijbelschrijvers dat anders bedoeld hadden, hadden ze het anders op moeten schrijven. Dat begrijpt een kind. Zoals een kind ook begrijpt dat als iemand schrijft "Nog een heel korte tijd, dan komt hij die komen zal, hij blijft niet lang meer weg." dat we dan geen 2.000 (tweeduizend !) jaar hoeven te gaan zitten wachten. Een kwestie van weken, maximaal, de stoomboot is bijna in Nederland, 5 december komt er nu aan, en niet over 10 jaar, zullen we maar zeggen.

En als Trygve Gulbranssen al te hulp moet worden geroepen om de bijbel uit te leggen dan is het einde zoek, lijkt mij.
Nogmaals een geslacht kan over meerdere generaties uitgerold zijn.

Kennelijk ontgaat je het feit dat en dag van JHWH duizend jaar kan zijn.
Tijd speelt hem geen rol.
Zijn reactie op de zondeval begint al in Gen 3:15.
Een paar duizend jaar later verschijnt Jezus, precies volgens de profetieën over hem.
Tenslotte werd er voorzegt dat de tijd van Gods ingrijpen gekentekend zal zijn door oorlogen, epidemieën, aardbevingen ect.
De mensheid vernietigd zichzelf als de schepper niet ingrijpt.
Vandaar dat hij zegt: het komt niet te laat.

Vandaar ook deze waarschuwing:

Markus 13:33 Let op en blijf wakker, want jullie weten niet wanneer de vastgestelde tijd is. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 22 aug 2023, 07:09
Alpha schreef: 21 aug 2023, 13:48 Je bent er dus op tegen dat Jg geen misdadigers willen zijn.

Zoals de misdadigers die nu Nederland teisteren, zo blijkt dagelijks uit het nieuws..
Jij kan maar niet loslaten dat volgens jou iedereen die geen JG is een misdadiger is en verantwoordelijk is voor alle narigheid op deze wereld. Probeer dat beeld eens los te laten, kijk om je heen en constateer dan zelf dat mensen met een ander of helemaal geen geloof ook zonder hun normen en waarden uit de bijbel te halen maar elders minstens evengoed kunnen zijn als een JG.
Ach ja, mensen kunnen ook aan het verkeer deelnemen zonder verkeersregels.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:32
HJW schreef: 21 aug 2023, 13:57

Nergens en dat stel ik dus ook niet.
Je moet onderscheid maken tussen slechte daden en slechte mensen.
Jij beweert dat er slechte mensen zijn. Jezus geeft aan je vijand lief te hebben.
Veroordeel de zonde, niet de zondaar.
Ik zie niet in, dat slechte mensen geen slechte dingen kunnen doen.
Het is volkomen zeker, dat slechte mensen Gods ingrijpen niet zullen overleven.
Immers “wie niet voor mij is, is tegen”. Er zullen dan geen tegenstanders zijn.

Je schrijft dat slechte mensen God's ingrijpen niet zullen overleven.
Dat is een lastige. De bijbel roept voornamelijk op tot geloof (vertrouwen). En om tot het einde in dat geloof te volharden. Ook slechte mensen kunnen dat.
Ik beweer hier dat een goed mens die volhardt in ongeloof God's koninkrijk niet binnengaat. Een gelovige misdadiger wel. Zie de misdadiger die stierf naast Jezus. Het punt is bewustwording en de wil om te veranderen. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat die verandering slaagt. In dat geval blijft het in dit leven bij reiken naar het ongrijpbare en hopen op verlossing.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 22 aug 2023, 07:25
Alpha schreef: 21 aug 2023, 13:55 Leert de Bijbel dan niet dat JHWH exclusieve toewijding eist?

Het enige wat het BL doet is de Bijbelse normen en waarden handhaven.
Daar kunnen sommigen niet tegen.

Het BL stelt niet de Bijbelse normen en waarden op, maar JHWH!
Nogmaals, de boodschap van Jezus is jou vreemd, je lijkt door het BL gehersenspoeld te zijn dat normen en waarden uit de bijbel de enige voorwaarden zijn door koning Jezus straks uitverkoren te worden.
Lees Markus 14:3-29 eens.
Daar is sprake van een vrouw die volgens de bijbelse waarden geld verkwistte door kostbare olie over het hoofd van Jezus te gieten. Sommige aanhangers van Jezus wezen haar op haar fout zoals jij andersdenkenden hier met de bijbel in je hand veroordeelt maar Jezus nam het voor haar op, zij had het GOEDE gedaan!!!
Ik weet dat jij je in je reactie nu gaat beperken tot mijn beschuldiging dat jullie niemand veroordelen maar dat jullie anderen slechts de bijbelse normen en waarden voorhouden maar probeer Markus 14 eens op in in te laten werken, de vrouw die het GOEDE deed en geloof me, die mensen zijn er nog steeds.
Ik ben hier NIET degene die gehersenspoeld is.

De essentie van de nardus olie ontgaat je geheel.
Hebzuchtigen maakten daar bezwaar tegen.
Waarom deed zij het goede?

Kennelijk was zij op de hoogte, dat hij zijn leven gaf, om als loskoopoffer te dienen.
Dat had JHWH al in Gen 3:15 voorzegt.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:43
Mullog schreef: 21 aug 2023, 16:34
Kwestie van begrijpend lezen, denk ik. In heel mijn lijstje komt het woord "geslacht" niet voor. Maar wel de woorden "nu", "binnenkort", "spoedig" en "nabij".

Er staat wat er staat. Dus het had allemaal allang gebeurd moeten zijn. En als de bijbelschrijvers dat anders bedoeld hadden, hadden ze het anders op moeten schrijven. Dat begrijpt een kind. Zoals een kind ook begrijpt dat als iemand schrijft "Nog een heel korte tijd, dan komt hij die komen zal, hij blijft niet lang meer weg." dat we dan geen 2.000 (tweeduizend !) jaar hoeven te gaan zitten wachten. Een kwestie van weken, maximaal, de stoomboot is bijna in Nederland, 5 december komt er nu aan, en niet over 10 jaar, zullen we maar zeggen.

En als Trygve Gulbranssen al te hulp moet worden geroepen om de bijbel uit te leggen dan is het einde zoek, lijkt mij.

Tijd speelt hem geen rol.

Vandaar dat hij zegt: het komt niet te laat.

Ik wil het anders formuleren. Tijd speelt bij YHWH zeker wel een rol. Maar Hij heeft een ander besef, ander idee van tijd. Want Hij is de eeuwige, wij de tijdelijken.
HJW
Berichten: 6108
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:32 Ik zie niet in, dat slechte mensen geen slechte dingen kunnen doen.
Het is volkomen zeker, dat slechte mensen Gods ingrijpen niet zullen overleven.
Immers “wie niet voor mij is, is tegen”. Er zullen dan geen tegenstanders zijn.
Iedere knie zal zich buigen.
Slechte mensen bestaan niet, hoe graag jij anderen ook zo ziet.
Je laat weer blijken van liefde niet veel te snappen. En toch is dat waar de bijbel om draait.
In de synagoge citeerde Jezus een profetie uit Jesaja en verklaarde dat deze door hem werd vervuld.
In de synagoge waren beslist Schriftgeleerden aanwezig, maar geen enkele reageerde met een tegenwerping, zoals men nu, eeuwen later , wèl doet
Noem de tekst eens ?
In tegenstelling tot Satan verdraai ik de Bijbelse woorden niet, daar heb ik geen belang bij, ik citeer slechts.
Je citeert en interpreteert en geeft de interpretatie die je opgedragen is vanuit de jg.
Sommigen vinden dat arrogant, maar ik ben beslist hier niet degene die zichzelf op de borst klopt of zichzelf tracht te verheffen.
Dat laat ik al te graag aan anderen over, die menen een superieur intellect te hebben of echte Bijbelkennis te hebben.
Typische JG tactiek: gewoon blijven herhalen wat je oren kietelt ook al is aangegeven dat het anders is.
Niemand neemt je kwalijk dat je je geloof uitdraagt en dat je jouw interpretatie weergeeft. Dat is nu al meerdere keren aangegeven, maar dat kietelt je oren niet.
Je klopt jezelf constant op de borst en je verheft jezelf. Je geloofsgenoot wordt al op dezelfde wijze gehersenspoeld. Treurig om te zien.
Het is een feit dat Jg alle buiten Bijbelse overleveringen, gebruiken en feesten uit hun geloof hebben verwijderd.
Jg volgen het geloof uit de eerste eeuw zo nauwkeurig mogelijk na.
Ook voeren Jg van harte Jezus opdracht uit, om overal het goede nieuws bekend te maken.
Nee hoor, dat volgen jullie niet, jullie pikken er wat uit en wat niet uitkomt laten jullie liggen.
Bekende JG tactiek: blijf eindeloos je mantra herhalen, zo werkt hersenspoeling.
Je eerste zin is jouw mantra. Eindeloos eindeloos eindeloos wordt het herhaald, inderdaad de techniek van de hersenspoeling.
Van harte uitvoeren ?
Als er weer eens JG langs de deur komen, spat het enthousiasme er niet vanaf. Naarmate men ouder is, sjokt men meer en meer.
Ook ex-JG's geven dat aan: één van de meest vreselijke zaken vinden ze dat ze langs de deuren moesten: het leuren langs de deuren.
Het enthousiasme is 0.
En men sjokt weer traag verder. Hopende op het einde van de rit, dan kan men weer naar huis.

Ook bij jou kan ik weinig enthousiasme ontdekken, het is het monotoon als een robot opdreunen van jouw bekende teksten en je mantra. Veel meer is het niet.
Laatst gewijzigd door HJW op 04 sep 2023, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 14:51
Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:32 Ik zie niet in, dat slechte mensen geen slechte dingen kunnen doen.
Het is volkomen zeker, dat slechte mensen Gods ingrijpen niet zullen overleven.
Immers “wie niet voor mij is, is tegen”. Er zullen dan geen tegenstanders zijn.

Je schrijft dat slechte mensen God's ingrijpen niet zullen overleven.
Dat is een lastige. De bijbel roept voornamelijk op tot geloof (vertrouwen). En om tot het einde in dat geloof te volharden. Ook slechte mensen kunnen dat.
Ik beweer hier dat een goed mens die volhardt in ongeloof God's koninkrijk niet binnengaat. Een gelovige misdadiger wel. Zie de misdadiger die stierf naast Jezus. Het punt is bewustwording en de wil om te veranderen. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat die verandering slaagt. In dat geval blijft het in dit leven bij reiken naar het ongrijpbare en hopen op verlossing.
Denk eens na!
Denk je echt dat een werkgever niet zal kiezen tussen medewerkers of tegenwerkers?

De Bijbel zegt duidelijk dat JHWH: "degenen zal vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn".(Openbaring 11:18b)

Mattheüs 24:
6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde. 7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
8 Al die dingen zijn het begin van de weeën.
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV
HJW
Berichten: 6108
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:13 Denk eens na!
Denk je echt dat een werkgever niet zal kiezen tussen medewerkers of tegenwerkers?
Zolang jij niets snapt van Liefde, zul je in dit soort aardse, menselijke gedachten blijven hangen.
En mis je dat waar de bijbel om draait.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 14:59
Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:43


Tijd speelt hem geen rol.

Vandaar dat hij zegt: het komt niet te laat.
Ik wil het anders formuleren. Tijd speelt bij YHWH zeker wel een rol. Maar Hij heeft een ander besef, ander idee van tijd. Want Hij is de eeuwige, wij de tijdelijken.
Lees de Bijbel nu eens?

Johannes 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. NWV.

Jezus wekte vele mensen uit de dood op en beloofde de berouwvolle misdadiger:

Lukas 23:43 Hij antwoordde: ‘Ik verzeker je vandaag: jij zult met mij in het paradijs zijn.’

Lees ook a.u.b. deze teksten: Jesaja 11:6; Jesaja 35:1; Jesaja 65:17; Johannes 5:28, 29; Handelingen 24:15; Openbaring 21:1. NWV.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:32
Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 14:59 Ik wil het anders formuleren. Tijd speelt bij YHWH zeker wel een rol. Maar Hij heeft een ander besef, ander idee van tijd. Want Hij is de eeuwige, wij de tijdelijken.
Lees de Bijbel nu eens?

Johannes 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. NWV.

Jezus wekte vele mensen uit de dood op en beloofde de berouwvolle misdadiger:

Lukas 23:43 Hij antwoordde: ‘Ik verzeker je vandaag: jij zult met mij in het paradijs zijn.’

Lees ook a.u.b. deze teksten: Jesaja 11:6; Jesaja 35:1; Jesaja 65:17; Johannes 5:28, 29; Handelingen 24:15; Openbaring 21:1. NWV.
Mijn reactie heeft betrekking op de huidige, tegenwoordige toestand. Jouw antwoord gaat over de te verwachten toekomst waar tijd geen rol meer speelt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 04 sep 2023, 15:18
Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:13 Denk eens na!
Denk je echt dat een werkgever niet zal kiezen tussen medewerkers of tegenwerkers?
Zolang jij niets snapt van Liefde, zul je in dit soort aardse, menselijke gedachten blijven hangen.
En mis je dat waar de bijbel om draait.
Jij snapt dus niet wat ik snap.

Wat de gedachten betreft het volgende:

Jesaja 55:
8 ‘Want mijn gedachten zijn niet jullie gedachten en jullie wegen zijn niet mijn wegen’, verklaart Jehovah.  
9 ‘Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo gaan mijn wegen jullie wegen te boven en mijn gedachten jullie gedachten.
10 Want net zoals regen en sneeuw uit de hemel neerkomen en daar pas terugkomen als ze de aarde hebben doordrenkt, waardoor die vruchtbaar wordt en er planten opkomen zodat er zaad is om te zaaien en brood om te eten,
11 zo zal het woord zijn dat uit mijn mond komt. Het zal niet zonder resultaat bij me terugkomen, maar het zal beslist mijn wil uitvoeren en het zal zeker het doel bereiken waarvoor ik het uitstuur. NWV.

Het is Gods wil om van de aarde weer een paradijs te maken.
Je hebt een keuze: voor of tegen.

Mattheüs 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 15:37
Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:32 Lees de Bijbel nu eens?

Johannes 17:3 Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. NWV.

Jezus wekte vele mensen uit de dood op en beloofde de berouwvolle misdadiger:

Lukas 23:43 Hij antwoordde: ‘Ik verzeker je vandaag: jij zult met mij in het paradijs zijn.’

Lees ook a.u.b. deze teksten: Jesaja 11:6; Jesaja 35:1; Jesaja 65:17; Johannes 5:28, 29; Handelingen 24:15; Openbaring 21:1. NWV.
Mijn reactie heeft betrekking op de huidige, tegenwoordige toestand. Jouw antwoord gaat over de te verwachten toekomst waar tijd geen rol meer speelt.
De huidige toestand is voorzegt en heeft een nauwe relatie met de toekomstige toestand.
Vandaar de extra teksten, die laten o.a. zien wat en hoe JHWH gaat doen.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:13
Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 14:51
Je schrijft dat slechte mensen God's ingrijpen niet zullen overleven.
Dat is een lastige. De bijbel roept voornamelijk op tot geloof (vertrouwen). En om tot het einde in dat geloof te volharden. Ook slechte mensen kunnen dat.
Ik beweer hier dat een goed mens die volhardt in ongeloof God's koninkrijk niet binnengaat. Een gelovige misdadiger wel. Zie de misdadiger die stierf naast Jezus. Het punt is bewustwording en de wil om te veranderen. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat die verandering slaagt. In dat geval blijft het in dit leven bij reiken naar het ongrijpbare en hopen op verlossing.
Denk eens na!
Denk je echt dat een werkgever niet zal kiezen tussen medewerkers of tegenwerkers?

De Bijbel zegt duidelijk dat JHWH: "degenen zal vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn".(Openbaring 11:18b)

Mattheüs 24:
6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde. 7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
8 Al die dingen zijn het begin van de weeën.
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV
Wacht even, hier gaat iets niet goed.
Ik schrijf twee reacties aan jou op normale gesprekstoon.
Jij antwoordt met: 'denk eens na' , en daarna met 'lees de bijbel eens'.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:13
Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 14:51
Je schrijft dat slechte mensen God's ingrijpen niet zullen overleven.
Dat is een lastige. De bijbel roept voornamelijk op tot geloof (vertrouwen). En om tot het einde in dat geloof te volharden. Ook slechte mensen kunnen dat.
Ik beweer hier dat een goed mens die volhardt in ongeloof God's koninkrijk niet binnengaat. Een gelovige misdadiger wel. Zie de misdadiger die stierf naast Jezus. Het punt is bewustwording en de wil om te veranderen. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat die verandering slaagt. In dat geval blijft het in dit leven bij reiken naar het ongrijpbare en hopen op verlossing.
Denk eens na!
Denk je echt dat een werkgever niet zal kiezen tussen medewerkers of tegenwerkers?

De Bijbel zegt duidelijk dat JHWH: "degenen zal vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn".(Openbaring 11:18b)

Mattheüs 24:
6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde. 7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
8 Al die dingen zijn het begin van de weeën.
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV
Wacht even, hier gaat iets niet goed.
Ik schrijf twee reacties aan jou op normale gesprekstoon.
Jij antwoordt met: 'denk eens na' , en daarna met 'lees de bijbel eens'.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 15:43
Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:13 Denk eens na!
Denk je echt dat een werkgever niet zal kiezen tussen medewerkers of tegenwerkers?

De Bijbel zegt duidelijk dat JHWH: "degenen zal vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn".(Openbaring 11:18b)

Mattheüs 24:
6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde. 7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
8 Al die dingen zijn het begin van de weeën.
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV
Wacht even, hier gaat iets niet goed.
Ik schrijf twee reacties aan jou op normale gesprekstoon.
Jij antwoordt met: 'denk eens na' , en daarna met 'lees de bijbel eens'.
Ik val in herhaling :)
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Leon »

Als Jehova Getuige is Alpha helemaal ingesteld op agressieve reacties over en weer. Dit zou te maken kunnen hebben met een claim op Waarheid, die verafschuwd wordt.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 04 sep 2023, 15:12
Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:32 Ik zie niet in, dat slechte mensen geen slechte dingen kunnen doen.
Het is volkomen zeker, dat slechte mensen Gods ingrijpen niet zullen overleven.
Immers “wie niet voor mij is, is tegen”. Er zullen dan geen tegenstanders zijn.
Iedere knie zal zich buigen.
Slechte mensen bestaan niet, hoe graag jij anderen ook zo ziet.
Je laat weer blijken van liefde niet veel te snappen. En toch is dat waar de bijbel om draait.
In de synagoge citeerde Jezus een profetie uit Jesaja en verklaarde dat deze door hem werd vervuld.
In de synagoge waren beslist Schriftgeleerden aanwezig, maar geen enkele reageerde met een tegenwerping, zoals men nu, eeuwen later , wèl doet
Noem de tekst eens ?
In tegenstelling tot Satan verdraai ik de Bijbelse woorden niet, daar heb ik geen belang bij, ik citeer slechts.
Je citeert en interpreteert en geeft de interpretatie die je opgedragen is vanuit de jg.
Sommigen vinden dat arrogant, maar ik ben beslist hier niet degene die zichzelf op de borst klopt of zichzelf tracht te verheffen.
Dat laat ik al te graag aan anderen over, die menen een superieur intellect te hebben of echte Bijbelkennis te hebben.
Typische JG tactiek: gewoon blijven herhalen wat je oren kietelt ook al is aangegeven dat het anders is.
Niemand neemt je kwalijk dat je je geloof uitdraagt en dat je jouw interpretatie weergeeft. Dat is nu al meerdere keren aangegeven, maar dat kietelt je oren niet.
Je klopt jezelf constant op de borst en je verheft jezelf. Je geloofsgenoot wordt al op dezelfde wijze gehersenspoeld. Treurig om te zien.
Het is een feit dat Jg alle buiten Bijbelse overleveringen, gebruiken en feesten uit hun geloof hebben verwijderd.
Jg volgen het geloof uit de eerste eeuw zo nauwkeurig mogelijk na.
Ook voeren Jg van harte Jezus opdracht uit, om overal het goede nieuws bekend te maken.
Nee hoor, dat volgen jullie niet, jullie pikken er wat uit en wat niet uitkomt laten jullie liggen.
Bekende JG tactiek: blijf eindeloos je mantra herhalen, zo werkt hersenspoeling.
Je eerste zin is jouw mantra. Eindeloos eindeloos eindeloos wordt het herhaald, inderdaad de techniek van de hersenspoeling.
Van harte uitvoeren ?
Als er weer eens JG langs de deur komen, spat het enthousiasme er niet vanaf. Naarmate men ouder is, sjokt men meer en meer.
Ook ex-JG's geven dat aan: één van de meest vreselijke zaken vinden ze dat ze langs de deuren moesten: het leuren langs de deuren.
Het enthousiasme is 0.
En men sjokt weer traag verder. Hopende op het einde van de rit, dan kan men weer naar huis.

Ook bij jou kan ik weinig enthousiasme ontdekken, het is het monotoon als een robot opdreunen van jouw bekende teksten en je mantra. Veel meer is het niet.
Ik geloof in datgene wat de Bijbel belooft.
In tegenstelling tot jou ben ik geen monotone robot en dreun geen teksten op die je graag wilt horen.

Jg sjokken niet en vertellen de mensen datgene wat zij in de Bijbel hebben ontdekt.
Er komt een wereld waar geen oorlogen, ziektes, honger en dat soort problemen meer zijn.
Je mag zelf kiezen in welke wereld je wilt wonen, de huidige corrupte wereld of de toekomstige.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

Leon schreef: 04 sep 2023, 15:45 Als Jehova Getuige is Alpha helemaal ingesteld op agressieve reacties over en weer. Dit zou te maken kunnen hebben met een claim op Waarheid, die verafschuwd wordt.
Ik ken er een aantal persoonlijk. En ik blijf er een dubbel gevoel bij hebben.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Leon schreef: 04 sep 2023, 15:45 Als Jehova Getuige is Alpha helemaal ingesteld op agressieve reacties over en weer. Dit zou te maken kunnen hebben met een claim op Waarheid, die verafschuwd wordt.
Ik ben hier niet degene die agressief is.

Zoals de Bijbel belooft zal de waarheid mensen vrij maken.
Vandaar ook dat Jezus zei: Uw woord is waarheid.

Helaas verdragen veel mensen dat niet, daarom is Jezus vermoord door "gelovigen" en werden zijn discipelen vervolgd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 15:47
Leon schreef: 04 sep 2023, 15:45 Als Jehova Getuige is Alpha helemaal ingesteld op agressieve reacties over en weer. Dit zou te maken kunnen hebben met een claim op Waarheid, die verafschuwd wordt.
Ik ken er een aantal persoonlijk. En ik blijf er een dubbel gevoel bij hebben.
Er zijn twee wegen, die je kan kiezen.
Aan jou is de keuze.

Dat was ook al in de eerste eeuw.

Objectieve mensen hebben geen "dubbel gevoel".
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:50
Leon schreef: 04 sep 2023, 15:45 Als Jehova Getuige is Alpha helemaal ingesteld op agressieve reacties over en weer. Dit zou te maken kunnen hebben met een claim op Waarheid, die verafschuwd wordt.
Ik ben hier niet degene die agressief is.

Zoals de Bijbel belooft zal de waarheid mensen vrij maken.
Vandaar ook dat Jezus zei: Uw woord is waarheid.

Helaas verdragen veel mensen dat niet, daarom is Jezus vermoord door "gelovigen" en werden zijn discipelen vervolgd.
In mijn NWT en ook in alle andere bijbels wordt Jezus vermoord door Romeinen. Okee, dat zijn ook gelovigen maar in iets anders.