Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 20:16
Messenger schreef: 15 aug 2023, 20:12 Als een kind zelf toestemming geeft dient de volwassene dat af te wijzen. De relatie is ongelijkwaardig namelijk.
Oké sta je er ook zo in met geslachtsveranderingen?
Kinderen kunnen tegenwoordig al hun geslacht laten veranderen, inclusief operaties buiten hun ouders om.

De vraag rijst in de toekomst; als kinderen daarover mogen beslissen, waarom dan niet of ze wel of niet sex hebben?
Daar houd ik me niet mee bezig. Geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming ouders? In welk land?

Genitale verminking vanwege geloof wordt doorgaans normaal gevonden, een mening die ik niet deel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10877
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Denk wel wat jij bedoelt en je ziet wie er weer in het geweer komen;maar ik heb wel een vraag @Vreugdevol,waar wil je heen met deze vragen.????

Zou zeggen open een nieuwe draad over dit onderwerp.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 3885
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 15 aug 2023, 08:55
Mullog schreef: 14 aug 2023, 14:54 Eens even kijken hoe ik "Men geloofd niet dat Jezus dat in de eerste eeuw zou doen, men had die verwachting." zou kunnen rijmen met
  • ”Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.” (Jezus, Mt. 16:27,28)
  • ”Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dit alles ziet, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.” (Jezus, Mt. 24:33,34; Mc. 13:29,30)
Ik heb dit vroeger al eens op een ander forum toegelicht.

“Voorwaar, ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt." (Mat.24:34, Marc.13:30, Luc.21:32)
“Dit alles” betreft de wederkomst van Christus. “Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan” kom ik in het werk van Lorber (de grote christelijke profeet) niet tegen. ...
Met alle respect Inktvlam, wat moet ik met de constatering dat iemand die zo'n 1800 jaar na de gebeurtenissen een belangrijke opmerking in teksten van mensen die zo' n 40 jaar of langer na de gebeurtenissen zijn geschreven niet kent. Dan kun je toch nauwelijks anders constateren dat Lorber zijn exegese uit zijn fantasie komt.
Mullog
Berichten: 3885
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Vreugdevol schreef: 14 aug 2023, 21:08
Mullog schreef: 14 aug 2023, 14:54
Eens even kijken hoe ik "Men geloofd niet dat Jezus dat in de eerste eeuw zou doen, men had die verwachting." zou kunnen rijmen met
  • ”Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.” (Jezus, Mt. 16:27,28)
  • ”Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dit alles ziet, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.” (Jezus, Mt. 24:33,34; Mc. 13:29,30)
Als ik bovenstaande uitspraken van Jezus zo lees dan denk ik dat die verwachting misschien wel op de uitspraken van Jezus gebaseerd waren. Dat kan tot de volgende conclusies leiden:
  • Jezus was dom en wist niet wat Hij zei
  • Jezus was verkeerd voorgelicht door zijn baas, zijnde God, en ging daarmee uit van verkeerde informatie
  • Jezus vertelde een onwaarheid
  • Jezus overspeelde zijn hand en deed beloftes die Hij niet kon waarmaken
  • Mattheus en Marcus hebben niet goed geluisterd en het verkeerd opgeschreven (maar dat impliceert nogal wat voor alle andere teksten in het boek)
Hier moet meer aan de hand zijn. Ik zal wachten tot mijn kleindochter kan lezen om uitleg te krijgen.
Of Mullog is dom en weet niet wat hij zegt. :)
Ach, als ik niet weet wat ik zeg wordt het mij vast vergeven :)
Mullog
Berichten: 3885
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

dingo schreef: 14 aug 2023, 22:10
Mullog schreef: 14 aug 2023, 14:54
Eens even kijken hoe ik "Men geloofd niet dat Jezus dat in de eerste eeuw zou doen, men had die verwachting." zou kunnen rijmen met
  • ”Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.” (Jezus, Mt. 16:27,28)
  • ”Zo moeten jullie ook weten, wanneer je dit alles ziet, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.” (Jezus, Mt. 24:33,34; Mc. 13:29,30)
Als ik bovenstaande uitspraken van Jezus zo lees dan denk ik dat die verwachting misschien wel op de uitspraken van Jezus gebaseerd waren. Dat kan tot de volgende conclusies leiden:
  • Jezus was dom en wist niet wat Hij zei
  • Jezus was verkeerd voorgelicht door zijn baas, zijnde God, en ging daarmee uit van verkeerde informatie
  • Jezus vertelde een onwaarheid
  • Jezus overspeelde zijn hand en deed beloftes die Hij niet kon waarmaken
  • Mattheus en Marcus hebben niet goed geluisterd en het verkeerd opgeschreven (maar dat impliceert nogal wat voor alle andere teksten in het boek)
Hier moet meer aan de hand zijn. Ik zal wachten tot mijn kleindochter kan lezen om uitleg te krijgen.
Het koninkrijk van God is ook gekomen. De Heilige Geest is ook gekomen. Alleen is het geen wereldlijke macht, alhoewel de RKK daar anders over denkt.
Dat moet dan allemaal in de eerste eeuw gebeurd zijn. Dat geeft te denken over wat er beloofd is
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3634
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door dingo »

Mullog schreef: 15 aug 2023, 20:41
dingo schreef: 14 aug 2023, 22:10
Het koninkrijk van God is ook gekomen. De Heilige Geest is ook gekomen. Alleen is het geen wereldlijke macht, alhoewel de RKK daar anders over denkt.
Dat moet dan allemaal in de eerste eeuw gebeurd zijn. Dat geeft te denken over wat er beloofd is
Het is eerder dat je een beeld hebt van het koninkrijk als wereldlijke macht en dat is het niet.
Spreuken 26:4
Vreugdevol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

dingo schreef: 15 aug 2023, 22:00
Mullog schreef: 15 aug 2023, 20:41
Dat moet dan allemaal in de eerste eeuw gebeurd zijn. Dat geeft te denken over wat er beloofd is
Het is eerder dat je een beeld hebt van het koninkrijk als wereldlijke macht en dat is het niet.
Nog niet dat wordt het wel,(zie het onze vader) de bijbel spreekt in principe over twee koninkrijken één de hemel, (de derde hemel) daar waar Jezus heenging en welteverstaan alleen het gelovige oog kon zien dat hij daar aankwam. (Zoals vermeld in Matheus 16:28)

En twee het innerlijke koninkrijk, door de Heilige Geest hetwelk niet gezien kan worden met het oog.
Dat zijn de gelovigen in Jezus Christus. (Lukas 17:20-21)

Dus hemels koninkrijk- geestelijk koninkrijk van binnen- en we verwachten een hemels en een aards koninkrijk op de nieuwe hemel en nieuwe aarde.

Jezus heeft de wereld door zijn kruisdood overwonnen. (Joh 16:33)

De kop van de slang is eraf, net als bij een kip kronkelt de slang nog eff door.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Messenger schreef: 15 aug 2023, 20:20
Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 20:16

Oké sta je er ook zo in met geslachtsveranderingen?
Kinderen kunnen tegenwoordig al hun geslacht laten veranderen, inclusief operaties buiten hun ouders om.

De vraag rijst in de toekomst; als kinderen daarover mogen beslissen, waarom dan niet of ze wel of niet sex hebben?
Daar houd ik me niet mee bezig. Geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming ouders? In welk land?
Ik had antwoord gegeven op de vraag. Aan jou stelde ik bovenstaande vraag.

Graag alsnog antwoord op de vraag: Je had het over geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming van de ouders. In welk land of welke landen is dit mogelijk volgens jou?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 16 aug 2023, 11:03
Messenger schreef: 15 aug 2023, 20:20
Daar houd ik me niet mee bezig. Geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming ouders? In welk land?
Ik had antwoord gegeven op de vraag. Aan jou stelde ik bovenstaande vraag.

Graag alsnog antwoord op de vraag: Je had het over geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming van de ouders. In welk land of welke landen is dit mogelijk volgens jou?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Dus.@Vreugdevol......geef eens antwoord op die vraag...
Vreugdevol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

Messenger schreef: 16 aug 2023, 11:03
Messenger schreef: 15 aug 2023, 20:20
Daar houd ik me niet mee bezig. Geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming ouders? In welk land?
Ik had antwoord gegeven op de vraag. Aan jou stelde ik bovenstaande vraag.
Hier heb je jouw antwoord;
Daar houd ik me niet mee bezig. (Sarcastisch antwoord)
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

@Vreugdevol

Als je wat beweert--- zonder bron--- als een waarheid kun je beter je mond houden..
Dan zijn dat verzinsels...in dit geval een christelijk verzinsel.....m.a.w. leugens...

Weet ik meteen wat ik aan je heb...tnx.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Vreugdevol schreef: 16 aug 2023, 14:35
Messenger schreef: 16 aug 2023, 11:03
Ik had antwoord gegeven op de vraag. Aan jou stelde ik bovenstaande vraag.
Hier heb je jouw antwoord;
Daar houd ik me niet mee bezig. (Sarcastisch antwoord)
Ik heb geen mening gevormd over geslachtsveranderingen van kinderen, omdat ik o.a. geen kinderen heb en ook niet het idee heb dat geslachtsveranderingen bij kinderen plaats zouden vinden. Daarom houd ik me er niet mee bezig, en dat was niet sarcastisch dus.

Blijft staan mijn vraag aan jou: Waar vinden geslachtsoperaties plaats bij kinderen zonder de toestemming van hun ouders?

Je probeert alles dat afwijkt van de heteroseksuele geaardheid op 1 grote hoop te gooien. Je wekt de indruk dat een homoseksueel geen enkel probleem zou hebben met kindermisbruik. Ik denk dat dit een tactiek is van je. Sorry als ik me vergis.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Juist...als ik moderator zou zijn zou ik onmiddellijk een waarschuwing plaatsen wanneer homoseksualiteit vergeleken wordt met pedofilie..
Werkelijk ongehoord... :? :naughty:

En als Vreugdevol iets gevraagd wordt om uit te leggen houdt hij zijn christelijke mond......
Ook dat valt niet te accepteren....

Maar ja...sommige moderators schijnen het daar mee eens te zijn want er wordt niet ingegrepen...
Ach misschien zijn ze wel met vakantie... 8-)
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3634
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door dingo »

Vreugdevol schreef: 15 aug 2023, 20:08
Messenger schreef: 15 aug 2023, 20:02
Je hebt dus al jaren last van waanideeën.

Homoseksualiteit heeft niets te maken met pedofilie.

Pedofilie is niet gelijkwaardig en volledig fout omdat volwassenen seks willen met kinderen. Kinderen zijn kwetsbaar en mogen seksueel niet worden lastig gevallen door volwassenen. Het is niet voor niets een seksueel misdrijf.

Homoseksualiteit is seks tussen volwassenen van hetzelfde geslacht, met instemming van beide/alle partijen.

Seks met kinderen en seks onder dwang is een misdrijf.
Je kan voor pedo sexualiteit dezelfde argumenten gebruiken als voor homoseksualiteit.

Het enige verschil als argument wordt gebruikt geen toestemming. Maar wat als het kind wel toestemming geeft hoe kijk je er dan tegen aan?
[modbreak dingo] Zie mijn modbreak hierboven. Bij pedofilie is er geen sprake van een gelijkwaardige relatie daarom gaat de vergelijking met homofilie compleet mank.]
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Dat klopt...sorry @Dingo..ik maakte me even kwaad...... :oops: :thumb1: :flower1:
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3634
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door dingo »

callista schreef: 16 aug 2023, 15:29 Juist...als ik moderator zou zijn zou ik onmiddellijk een waarschuwing plaatsen wanneer homoseksualiteit vergeleken wordt met pedofilie..
Werkelijk ongehoord... :? :naughty:

En als Vreugdevol iets gevraagd wordt om uit te leggen houdt hij zijn christelijke mond......
Ook dat valt niet te accepteren....

Maar ja...sommige moderators schijnen het daar mee eens te zijn want er wordt niet ingegrepen...
Ach misschien zijn ze wel met vakantie... 8-)
Ik lees niet alles want ik heb ook nog gewoon werk te doen. Dus als je wilt dat er naar dit soort berichten gekeken word, moet je ze gewoon melden.

edit: Sorry, ik maakte me ook even kwaad :flower1:
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2559
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Inktvlam »

Mullog schreef: 15 aug 2023, 20:38
Inktvlam schreef: 15 aug 2023, 08:55
Ik heb dit vroeger al eens op een ander forum toegelicht.

“Voorwaar, ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt." (Mat.24:34, Marc.13:30, Luc.21:32)
“Dit alles” betreft de wederkomst van Christus. “Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan” kom ik in het werk van Lorber (de grote christelijke profeet) niet tegen. ...
Met alle respect Inktvlam, wat moet ik met de constatering dat iemand die zo'n 1800 jaar na de gebeurtenissen een belangrijke opmerking in teksten van mensen die zo' n 40 jaar of langer na de gebeurtenissen zijn geschreven niet kent. Dan kun je toch nauwelijks anders constateren dat Lorber zijn exegese uit zijn fantasie komt.
“Niet kent” heb ik niet geschreven, dat maak jij ervan. Als je niet geïnteresseerd bent in de antwoorden, waarom stel je er dan vragen over?
Ik ben geen van-kaft-tot-kaft-gelovige. Het gaat om een fout in de tekst. Er staan allerlei fouten in de Bijbel. Het is een heel oud boek. De originelen van de evangeliën zijn niet meer voorhanden. Volgens Lorber zijn die originelen wijselijk vernietigd om aanbidding van die geschriften te voorkomen.
God heeft iedere eeuw profeten uitgekozen en geroepen, die de toedracht en de betekenis van de evangeliën aan de mensen duidelijk hebben gemaakt. Deze geroepenen hebben ook historisch datgene in de geschriften aangevuld, wat ten dele door de slordigheid van de mensen en ten dele door het starre denken en niet zelden door de kwade wil verloren is gegaan.

We moeten verder denken dan de Bijbel alleen.
De Bijbel kondigde al het nieuwe profeteren aan.
- Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden (Mat.5:17).
- Wie een profeet ontvangt als profeet, zal het loon van een profeet ontvangen (Mat.10:41).
- Ik zeg U: Wie ontvangt, die Ik zend, ontvangt Mij en wie Mij ontvangt, ontvangt Hem, die Mij gezonden heeft. (Joh.13:20)
- Dooft de Geest niet uit, veracht de profetieën niet, maar toetst alles en behoudt het goede. (1 Tess.5:19-21).

Paulus:
– “Ik wilde wel, dat u allen in tongen spreekt, maar liever nog, dat u profeteert”. (1Kor.14:5).

- “Maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in Mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb” (Joh.14:26).
- “Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. Hij zal Mij verheerlijken” (Joh.16:12:13).
- “Dit heb Ik in beelden tot u gesproken; er komt een ure, dat Ik niet meer in beelden tot u zal spreken, maar u vrijuit over de Vader spreken zal.” (Joh.16:25).
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

dingo schreef: 16 aug 2023, 15:44
callista schreef: 16 aug 2023, 15:29 Juist...als ik moderator zou zijn zou ik onmiddellijk een waarschuwing plaatsen wanneer homoseksualiteit vergeleken wordt met pedofilie..
Werkelijk ongehoord... :? :naughty:

En als Vreugdevol iets gevraagd wordt om uit te leggen houdt hij zijn christelijke mond......
Ook dat valt niet te accepteren....

Maar ja...sommige moderators schijnen het daar mee eens te zijn want er wordt niet ingegrepen...
Ach misschien zijn ze wel met vakantie... 8-)
:sarcastische mode aan: Ja ik vind het helemaal geweldig. :sarcastische mode uit:

Ik lees niet alles want ik heb ook nog gewoon werk te doen. Dus als je wilt dat er naar dit soort berichten gekeken word, moet je ze gewoon melden.
Thanks...en ik begrijp het ook wel.........ik heb alle tijd........maar .zal ik doen... :thumb1:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 16 aug 2023, 11:03
Messenger schreef: 15 aug 2023, 20:20
Daar houd ik me niet mee bezig. Geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming ouders? In welk land?
Ik had antwoord gegeven op de vraag. Aan jou stelde ik bovenstaande vraag.

Graag alsnog antwoord op de vraag: Je had het over geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming van de ouders. In welk land of welke landen is dit mogelijk volgens jou?
En christelijke Vreugdevol....komt er nog een antwoord en een uitleg?
En een bron?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 16 aug 2023, 19:13
Messenger schreef: 16 aug 2023, 11:03
Ik had antwoord gegeven op de vraag. Aan jou stelde ik bovenstaande vraag.

Graag alsnog antwoord op de vraag: Je had het over geslachtsoperaties van kinderen zonder toestemming van de ouders. In welk land of welke landen is dit mogelijk volgens jou?
En christelijke Vreugdevol....komt er nog een antwoord en een uitleg?
En een bron?
Ze zit aan een Desperados met Citroen zag ik in Woongenot. :lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 16 aug 2023, 19:51
callista schreef: 16 aug 2023, 19:13

En christelijke Vreugdevol....komt er nog een antwoord en een uitleg?
En een bron?
Ze zit aan een Desperados met Citroen zag ik in Woongenot. :lol:
Dat is natuurlijk ook heeeeeeeel belangrijk... :thumb1: :lol:
Maar het is een man hoor.... :P
Laatst gewijzigd door callista op 16 aug 2023, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 16 aug 2023, 19:53
Messenger schreef: 16 aug 2023, 19:51
Ze zit aan een Desperados met Citroen zag ik in Woongenot. :lol:
Dat is natuurlijk ook heeeeeeeel belangrijk... :thumb1: :lol:
Ja want je kan zo uitdrogen met dit zomerse weer.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 16 aug 2023, 19:54
callista schreef: 16 aug 2023, 19:53

Dat is natuurlijk ook heeeeeeeel belangrijk... :thumb1: :lol:
Ja want je kan zo uitdrogen met dit zomerse weer.
Zo is dat en nu is hij natuurlijk naar bed of leest nog even in de Bijbel... :praying1:
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3634
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door dingo »

Graag niet teveel offtopic hier daar is Praatvaria meer geschikt voor.
Spreuken 26:4
chon
Berichten: 307
Lid geworden op: 17 jun 2020, 08:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door chon »

Alpha schreef: 14 aug 2023, 12:39
J-W schreef: 08 aug 2023, 13:42 Alle reacties van Alpha van vandaag komen er weer op neer dat de JG zich zien als een eliteclubje van mensen die alleen maar het goede willen en daarom straks door koning Jezus beloond gaan worden. Iedereen die zich niet bij hen aansluit staat volgens hen onder invloed van de satan en zij zijn verantwoordelijk voor alle narigheid op de wereld, niet de JG. De JG kijken niet naar het innerlijk van de mens ongeacht het geloof maar oordelen puur op basis van aansluiting bij hen. Zo ja dan zit je goed, zo nee dan deug je niet en ga je er aan. Heidense gebruiken zoals een kerstboom en een verjaardag zijn voor hen onvergeeflijke doodzondes ook al zou zo iemand meer voor zijn medemens over hebben dan een JG. Zij pikken teksten uit de bijbel die hen uitkomen om zich boven andere religies te verheffen zonder naar de diepere betekenis van de leer van Jezus te kijken.
Jg beschouwen zich niet als een eliteclubje.

Dat vindt m.i. juist de christenheid, die zich in de wieken geschoten voelt.

Jg oordelen niet, maar tonen wat de Bijbel werkelijk leert.
De Bijbel veroordeelt zelf iedere afwijking van het Bijbelse geloof.

Het stug volhouden van gebruiken, leringen en feesten, die in strijd zijn met de Bijbelse leer, toont aan dat men niet de wil van God wil doen.

2 Kronieken 19:2 Jehu, de zoon van Hana̱ni, de visionair, ging koning Josafat tegemoet en zei tegen hem: ‘Hoor je slechte mensen te helpen? Moet je degenen die Jehovah haten liefhebben? Om die reden is Jehovah woedend op je. NWV.
Ach, Alpha... jij doet het hier veel beter dan mij, maar Ik heb hier ooit eens de vraag gesteld: Als je bijvoorbeeld alleen kijkt naar huidskleur om iemands ‘ras’ te bepalen, wanneer houdt een persoon dan op wit te zijn en wordt zij zwart?
Daar heeft geen mens op gereageerd....... Gewoon ... omdat ze net zoals wij maar een zeer klein gedeelte van hun hersens gebruiken.
Zoek dat ook maar eens op.(jij niet Alpha)
En aan al de rest lees dan ook eens de tekst Mat.7:13,14 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen. 14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die.
Denk daar ook maar eens over na.