Bestaan kabouters?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Piebe Paulusma »

[modbreal Trajecto] Grap die diende om anderen te ergeren verwijderd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 27 feb 2022, 15:41 . . .
WELKOM terug Maat.........................Ja Lauter Kabouter heeft nooit ergens wat aan gedaan dan het glas heffen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 27 feb 2022, 18:58
Piebe Paulusma schreef: 27 feb 2022, 15:41 . . .
WELKOM terug Maat.........................Ja Lauter Kabouter heeft nooit ergens wat aan gedaan dan het glas heffen.
Bedankt maat! De kabouter met pot bier in de ene en een pot goud in de andere hand gaat zingend door het land!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door vegan-revolution »

Zolderworm schreef: 26 feb 2022, 21:22Omdat dergelijke wezens op die plekken vaak al honderden jaren worden gezien.
Dan kan het dus gaan om aldaar aanwezige omstandigheden die een specifieke invloed hebben op het menselijk brein.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Piebe Paulusma »

Kabouters bestaan en ze blijken nog al eens losse handjes te hebben, maar gelukkig is er een van hen van de straat getrokken!

Maar wie moet nou mijn afwas doen?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Zolderworm »

vegan-revolution schreef: 02 mar 2022, 15:24
Zolderworm schreef: 26 feb 2022, 21:22Omdat dergelijke wezens op die plekken vaak al honderden jaren worden gezien.
Dan kan het dus gaan om aldaar aanwezige omstandigheden die een specifieke invloed hebben op het menselijk brein.
Dat is natuurlijk niet uit te sluiten. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk toch eerder aan astrale wezens die zich tijdelijk in de stof manifesteren. Het is wel zo dat mensen vanuit hun geloof astrale wezens kunnen scheppen. Maria-verschijningen zijn daar een goed voorbeeld van. Denk ook aan het Phillip-experiment. https://en.wikipedia.org/wiki/Philip_experiment. Maar ook dat is natuurlijk geen sluitend bewijs. Alternatieve verklaringen zijn mogelijk.
Only dead fish go with the flow
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 02 mar 2022, 16:35 Kabouters bestaan en ze blijken nog al eens losse handjes te hebben, maar gelukkig is er een van hen van de straat getrokken!

Maar wie moet nou mijn afwas doen?
Huur Kabouter Plop in, een echt huis en schoonmaak Kabouter.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Mart »

Snelheid schreef: 03 mar 2022, 00:01 Huur Kabouter Plop in, een echt huis en schoonmaak Kabouter.
Waarom bespot je kabouters? Voor sommige mensen hebben kabouters een grote betekenis. Net zoals een maagdelijke geboorte, een opstanding uit de dood en een hemelvaart van een wondedoener voor veel christenen blijkbaar veel waarde heeft.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 03 mar 2022, 08:34
Snelheid schreef: 03 mar 2022, 00:01 Huur Kabouter Plop in, een echt huis en schoonmaak Kabouter.
Waarom bespot je kabouters? Voor sommige mensen hebben kabouters een grote betekenis. Net zoals een maagdelijke geboorte, een opstanding uit de dood en een hemelvaart van een wondedoener voor veel christenen blijkbaar veel waarde heeft.
Het geloof in kabouters biedt geen hoop na de dood, dus een vreemde vergelijking. Beter vergelijk je het geloof in kabouters met het jodendom dat niet gelooft in de opstanding. ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Mart »

Piebe Paulusma schreef: 03 mar 2022, 09:52
Mart schreef: 03 mar 2022, 08:34
Waarom bespot je kabouters? Voor sommige mensen hebben kabouters een grote betekenis. Net zoals een maagdelijke geboorte, een opstanding uit de dood en een hemelvaart van een wondedoener voor veel christenen blijkbaar veel waarde heeft.
Het geloof in kabouters biedt geen hoop na de dood, dus een vreemde vergelijking.
Hoop op leven na de dood is wellicht relevant voor iemand die daarnaar verlangt, maar kaboutergelovigen houden er een mystiek op na die ik interessanter vindt dan maagdelijke geboortes, opstandingen uit de dood en hemelvaarten van wondedoeners.
Beter vergelijk je het geloof in kabouters met het jodendom dat niet gelooft in de opstanding. ;)
Je haalt het jodendom er altijd bij. In het jodendom geloven velen allereerst wel in de opstanding van de doden en hebben ze volgens mij Jezus terecht aan de Romeinen overgeleverd. Dat hadden ze eveneens met Sjim'on bar Kochba moeten doen, maar omdat - in tegenstelling tot Jezus - bar Kochba een enorme aanhang had, zijn daardoor vele joden in de problemen gekomen. Maar goed, dit topic gaat over kabouters waar het geloof erin blijkbaar door sommige christenen nogal graag wordt bespot.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 03 mar 2022, 09:52
Mart schreef: 03 mar 2022, 08:34
Waarom bespot je kabouters? Voor sommige mensen hebben kabouters een grote betekenis. Net zoals een maagdelijke geboorte, een opstanding uit de dood en een hemelvaart van een wondedoener voor veel christenen blijkbaar veel waarde heeft.
Het geloof in kabouters biedt geen hoop na de dood, dus een vreemde vergelijking. Beter vergelijk je het geloof in kabouters met het jodendom dat niet gelooft in de opstanding. ;)
Het geloof in kabouters biedt wel degelijk hoop voor na de dood. Zij zijn namelijk geestelijke wezens die zich tijdelijk manifesteren.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 03 mar 2022, 12:38
Piebe Paulusma schreef: 03 mar 2022, 09:52
Het geloof in kabouters biedt geen hoop na de dood, dus een vreemde vergelijking.
Hoop op leven na de dood is wellicht relevant voor iemand die daarnaar verlangt, maar kaboutergelovigen houden er een mystiek op na die ik interessanter vindt dan maagdelijke geboortes, opstandingen uit de dood en hemelvaarten van wondedoeners.
Beter vergelijk je het geloof in kabouters met het jodendom dat niet gelooft in de opstanding. ;)
Je haalt het jodendom er altijd bij. In het jodendom geloven velen allereerst wel in de opstanding van de doden en hebben ze volgens mij Jezus terecht aan de Romeinen overgeleverd. Dat hadden ze eveneens met Sjim'on bar Kochba moeten doen, maar omdat - in tegenstelling tot Jezus - bar Kochba een enorme aanhang had, zijn daardoor vele joden in de problemen gekomen. Maar goed, dit topic gaat over kabouters waar het geloof erin blijkbaar door sommige christenen nogal graag wordt bespot.
Ik haal het jodendom er bij omdat het zich beter laat vergelijken met het geloof in kabouters, bovendien deed ik dat nadat jij het christendom er weer bij haalde. Iets met gevolg en oorzaak.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Snelheid »

Waar vindt men een forum waar( volwassen ) mensen een draad over Kabouters hebben en het nog serieus nemen ook.
Nou vooruit hier dan maar een beroemde kabouter familie............... Plop.








https://www.youtube.com/watch?v=_n4pOeVCpN8
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Mart »

Snelheid schreef: 03 mar 2022, 18:03 Waar vindt men een forum waar( volwassen ) mensen een draad over Kabouters hebben en het nog serieus nemen ook.
Hier. Ik ken eveneens twee vrouwen die kabouters zeer serieus nemen en die er veel troost aan beleven.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Bastiaan73 »

Mart schreef: 04 mar 2022, 00:44
Snelheid schreef: 03 mar 2022, 18:03 Waar vindt men een forum waar( volwassen ) mensen een draad over Kabouters hebben en het nog serieus nemen ook.
Hier. Ik ken eveneens twee vrouwen die kabouters zeer serieus nemen en die er veel troost aan beleven.
Dus kabouters worden serieus genómen door die twee vrouwen? Hopelijk met toestemming van die kabouters, anders is het grensoverschrijdend.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Mart »

Bastiaan73 schreef: 04 mar 2022, 01:02
Mart schreef: 04 mar 2022, 00:44 Hier. Ik ken eveneens twee vrouwen die kabouters zeer serieus nemen en die er veel troost aan beleven.
Dus kabouters worden serieus genómen door die twee vrouwen? Hopelijk met toestemming van die kabouters, anders is het grensoverschrijdend.
Seriéus genomen; niet serieus genómen ;)
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 04 mar 2022, 00:44
Snelheid schreef: 03 mar 2022, 18:03 Waar vindt men een forum waar( volwassen ) mensen een draad over Kabouters hebben en het nog serieus nemen ook.
Hier. Ik ken eveneens twee vrouwen die kabouters zeer serieus nemen en die er veel troost aan beleven.
En ga je dan ook tegen die vrouwen beginnen over het christendom? :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bestaan kabouters?

Bericht door Mart »

Piebe Paulusma schreef: 04 mar 2022, 21:25
Mart schreef: 04 mar 2022, 00:44 Hier. Ik ken eveneens twee vrouwen die kabouters zeer serieus nemen en die er veel troost aan beleven.
En ga je dan ook tegen die vrouwen beginnen over het christendom? :D
:lol:
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)