Vragen stellen bij afgescheidenheid

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Vragen stellen bij afgescheidenheid

Bericht door Zolderworm »

Mart schreef: 05 jun 2020, 13:26
hopper schreef: 23 mei 2020, 12:24 Dat is de belangrijkste vraag voor de mens: heb jij het denkbeeld dat je afgescheiden bent van de rest? En koester je dat denkbeeld?
Ik vermoed sterk dat het bewustzijn de reden is dat we de werkelijkheid afgescheiden ervaren.
Ja, precies. In werkelijkheid is er alleen maar het psychisch (monistisch) totaalveld.
Only dead fish go with the flow
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Vragen stellen bij afgescheidenheid

Bericht door Snelheid »

Zolderworm schreef: 05 jun 2020, 11:08
Snelheid schreef: 05 jun 2020, 11:00
Zolderworm schreef: 05 jun 2020, 10:56
Snelheid schreef: 02 jun 2020, 14:32
hopper schreef: 02 jun 2020, 14:27

Zoek de afgescheidenheid die je zelf bent.
Zo als je weet is dit afgescheidenheid buiten de realiteit van dit land en de VS een realiteit in afgescheidenheid.
Wat bedoel je hiermee? Ik kan het even niet volgen. Maar het kan ook aan mij liggen.
Wat wij bedoelen is dat bevolkings groepen in de VS afgescheiden leven en ieder in zijn eigen wijk Blank bij Blank Chinees bij Chinees Latino.sbij Latinos enz enz enz afgescheidenheid dus in realiteit.
Ja, maar dat is een andere zaak dan discriminatie en in dit geval zinloos geweld van de politie tegenover een zwarte burger. Afgescheidenheid kan ook zijn achterstelling.
Men kan een zijn maar toch dat de een nummer 1 is en de ander nummer 2 kringen van mensen die alleen met hun eigen kring om gaan dus de ander achter stellen,voorts zou men kunnen zeggen een niet zichtbare afgescheidenheid.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vragen stellen bij afgescheidenheid

Bericht door hopper »

Mart schreef: 05 jun 2020, 13:26
hopper schreef: 23 mei 2020, 12:24 Dat is de belangrijkste vraag voor de mens: heb jij het denkbeeld dat je afgescheiden bent van de rest? En koester je dat denkbeeld?
Ik vermoed sterk dat het bewustzijn de reden is dat we de werkelijkheid afgescheiden ervaren.
Midden in de roos. Als mens zijn we zelf het middelpunt van het heelal middels bewustzijn. Dat wat we 'egoïsme' noemen bevestigd dat middelpunt-denken. Dat kan zelfs narcistische trekjes krijgen, denk maar aan Trump.

De enige weg uit dat egocentrisme kan zijn middels (oprechte) liefde voor alles buiten ons. Bewustzijn op zich kan niet veranderen omdat het geen ding (object) is. Maar het veranderd de gerichtheid van bewustzijn. Van gerichtheid op het 'zelf' verplaatst de gerichtheid op het andere. Dat laat zich zien als betrokkenheid met de medemens, de planeet, de dieren enz.