Toekomstvisie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Toekomstvisie

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 04 feb 2022, 11:37
Divine_will schreef: 04 feb 2022, 11:19 Interessante visie. Mooi ook. De hele wereld in harmonie. Maar voor een bijbelgelovige een utopie omdat het kwaad in de mens zelf aanwezig is en de wereld zelf in het kwaad ligt.
Hoogste tijd dus om de bijbel op te bergen en te zien of het ook anders kan. Niet in de depressieve zienswijze van de bijbel dat er zoveel slechts is, maar de wereld vanuit de liefde her-creëren in de volgende meest grandioze versie van de geweldigste visie die we ooit hadden over Wie we zijn.
Ons beseffen dat we als mensheid één zijn en ons gedragen als goede rentmeesters van deze planeet. In plaats van te wachten op goddelijke interventie of terugkeer van een Messias.
Divine will schreef: Hoe groot de mens de WE groep ook maakt, de Vrede zal hij nooit vinden indien hij niet eerst persoonlijk vrede maakt met God.
De mens moet vrede vinden met de andere mens en samen moeten zij inzien dat zij God zelf zijn.
Geschapen naar het beeld en de gelijkenis van God (voorzien van Goddelijke eigenschappen).
Divine Will schreef: De wereld als grootste gemene deler is dan de grootste WE groep
Precies. Eendracht maakt kracht.
Ik vind dit een heel mooie combinatie van twee totaal verschillende spirituele visies van twee mensen, die samen communiceren hier.
Maar wel zodanig geformuleerd, dat ik met beide door één deur kan met mijn eigen toekomstvisie.
Als zij dat ook samen willen.
Of minstens zich ertoe zouden willen of kunnen zetten, dat met alle macht in zich dat ook te proberen. :flower1:

Ik kijk positief naar de mogelijkheden in de toekomst, maar houd de feilbaarbeid van de mensen in gedachten.
Positieve ideeën voor een samen leven hier op aarde, maar met en in het besef van de realiteit, dat dit niet altijd gemakkelijk zal zijn, omdat we ieder onze eigen ik (in alle hoogmoed) het belangrijkste vinden. Ook al spreekt het keyboard van het tegendeel.
Het niet laten bij woorden, maar ook in daden samen optrekken.
Te beginnen in het klein, bij onszelf.
Want met alleen praten over de groten en de rest van de wereld, zijn het voor ons eigen kleine persoonlijke ik ook maar woorden.

Op die manier is er wat op te bouwen, als mensen van goede wil zijn.
Maar is er ook het complete debacle, als de meerdeling en de strijd onderling met steeds sterkere risico's voor ons bestaan op deze aarde, aanhoudt.
:praying1:
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Zolderworm »

Messenger schreef: 04 feb 2022, 11:37
Divine_will schreef: 04 feb 2022, 11:19 Interessante visie. Mooi ook. De hele wereld in harmonie. Maar voor een bijbelgelovige een utopie omdat het kwaad in de mens zelf aanwezig is en de wereld zelf in het kwaad ligt.
Hoogste tijd dus om de bijbel op te bergen en te zien of het ook anders kan. Niet in de depressieve zienswijze van de bijbel dat er zoveel slechts is, maar de wereld vanuit de liefde her-creëren in de volgende meest grandioze versie van de geweldigste visie die we ooit hadden over Wie we zijn.
Ons beseffen dat we als mensheid één zijn en ons gedragen als goede rentmeesters van deze planeet. In plaats van te wachten op goddelijke interventie of terugkeer van een Messias.
Divine will schreef: Hoe groot de mens de WE groep ook maakt, de Vrede zal hij nooit vinden indien hij niet eerst persoonlijk vrede maakt met God.
De mens moet vrede vinden met de andere mens en samen moeten zij inzien dat zij God zelf zijn.
Geschapen naar het beeld en de gelijkenis van God (voorzien van Goddelijke eigenschappen).
Divine Will schreef: De wereld als grootste gemene deler is dan de grootste WE groep
Precies. Eendracht maakt kracht.
Helaas gaat dit niet lukken. Want het kwaad zit in de mensen zelf. En dan niet het satanskwaad. Maar zijn instincten. Zoals een groep chimpansees, vanuit hun instinct, een mannetje van een andere groep doodmept, zo kent de mens oorlogen, discriminatie, pestgedrag en andere narigheden, die voortvloeien uit zijn instincten. Dus aan de hand van rationele redeneringen en de poging mensen dingen te laten inzien, gaat het niet lukken, vrees ik.
Only dead fish go with the flow
Divine_will
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 dec 2021, 15:35
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Divine_will »

Messenger schreef: 04 feb 2022, 11:37
Divine_will schreef: 04 feb 2022, 11:19 Interessante visie. Mooi ook. De hele wereld in harmonie. Maar voor een bijbelgelovige een utopie omdat het kwaad in de mens zelf aanwezig is en de wereld zelf in het kwaad ligt.
Hoogste tijd dus om de bijbel op te bergen en te zien of het ook anders kan. Niet in de depressieve zienswijze van de bijbel
Wat je depressief noemt. Wij verwachten het Koninkrijk van Jezus Christus onze God uit de Hemel dat eeuwig zal blijven bestaan. Dus pak die bijbel maar uit de kast en blaas het stof eraf en lees want de Koning is nabij en groot Gejuich zal opgaan over de gehele aarde.
Daniël 2: 44 Maar ten tijde van die koninkrijken zal de God van de hemel een rijk laten opkomen dat nooit te gronde zal gaan en dat nooit op een ander volk zal overgaan. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en vernietigen, maar zelf zal het eeuwig bestaan – 45 precies zoals u zag dat er een steen van de berg losraakte zonder dat er een mensenhand aan te pas kwam, en het ijzer, brons, leem, zilver en goud verbrijzelde. De grote God heeft de koning laten weten wat er in de toekomst te gebeuren staat. De droom is waar, en de uitleg betrouwbaar.’
Divine_will
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 dec 2021, 15:35
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Divine_will »

Leon schreef: 04 feb 2022, 11:28
In de toekomst zijn er geen mensen meer, maar bezielde machines/robotten.
Dit is gedoemd te mislukken en zal dus nooit gebeuren.
Daniël 2: 43 U zag ijzer vermengd met kleiachtige leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden.
Divine_will
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 dec 2021, 15:35
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Divine_will »

Zolderworm schreef: 05 feb 2022, 23:53
Helaas gaat dit niet lukken. Want het kwaad zit in de mensen zelf.
Maar het kwaad is niet het enige wat in de mens zit. En op aarde heerst niet alleen dood maar ook leven. Dat is Iets wat de mens voor heeft op Satan en zijn engelen die eeuwig onder zijn tirannie moeten dienen als slaven. Door het sterven heen kan de mens tot God terugkeren. Dat kunnen Satan en zijn engelen niet.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Messenger »

Divine_will schreef: 06 feb 2022, 01:15
Messenger schreef: 04 feb 2022, 11:37
Hoogste tijd dus om de bijbel op te bergen en te zien of het ook anders kan. Niet in de depressieve zienswijze van de bijbel
Wat je depressief noemt. Wij verwachten het Koninkrijk van Jezus Christus onze God uit de Hemel dat eeuwig zal blijven bestaan. Dus pak die bijbel maar uit de kast en blaas het stof eraf en lees want de Koning is nabij en groot Gejuich zal opgaan over de gehele aarde.
Nee sorry, de bijbel heeft zijn tijd gehad en inmiddels is de mens meer ontwikkeld dan de mensen die de bijbel schreven.
Ik kom beter uit de voeten met Neale Donald Walsch, veel praktischer en duidelijker en bovendien mijn eigen verkregen inzichten bevestigend.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Messenger »

Divine_will schreef: 06 feb 2022, 01:24
Zolderworm schreef: 05 feb 2022, 23:53
Helaas gaat dit niet lukken. Want het kwaad zit in de mensen zelf.
Maar het kwaad is niet het enige wat in de mens zit. En op aarde heerst niet alleen dood maar ook leven. Dat is Iets wat de mens voor heeft op Satan en zijn engelen die eeuwig onder zijn tirannie moeten dienen als slaven. Door het sterven heen kan de mens tot God terugkeren. Dat kunnen Satan en zijn engelen niet.
Dat Satansverhaaltje wordt ook afgezaagd en het staat voor mij op gelijke voet als Hans en Grietje of Roodkapje en de Boze Wolf.

Immers staat in de bijbel zelf geschreven dat er niets anders is dan God, dat God zorgt voor het licht en de duisternis en dat God de vrede brengt alsmede het kwaad. Jesaja 45 vers 5 t/m 7. Vertel mij dan eens waar die duivel nog in past. Die is gewoon boventallig en heeft niks te doen, omdat God zelf alles regelt (wat God ook prima kan als almachtige).
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 05 feb 2022, 18:34
Messenger schreef: 04 feb 2022, 11:37
Hoogste tijd dus om de bijbel op te bergen en te zien of het ook anders kan. Niet in de depressieve zienswijze van de bijbel dat er zoveel slechts is, maar de wereld vanuit de liefde her-creëren in de volgende meest grandioze versie van de geweldigste visie die we ooit hadden over Wie we zijn.
Ons beseffen dat we als mensheid één zijn en ons gedragen als goede rentmeesters van deze planeet. In plaats van te wachten op goddelijke interventie of terugkeer van een Messias.

De mens moet vrede vinden met de andere mens en samen moeten zij inzien dat zij God zelf zijn.
Geschapen naar het beeld en de gelijkenis van God (voorzien van Goddelijke eigenschappen).

Precies. Eendracht maakt kracht.
Ik vind dit een heel mooie combinatie van twee totaal verschillende spirituele visies van twee mensen, die samen communiceren hier.
Maar wel zodanig geformuleerd, dat ik met beide door één deur kan met mijn eigen toekomstvisie.
Als zij dat ook samen willen.
Of minstens zich ertoe zouden willen of kunnen zetten, dat met alle macht in zich dat ook te proberen. :flower1:
Als je leest hoe ik er in sta en hoe Divine Will erin staat, zijn we beiden te dik om door 1 deur te kunnen. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Toekomstvisie

Bericht door Leon »

Divine_will schreef: 06 feb 2022, 01:20
Leon schreef: 04 feb 2022, 11:28
In de toekomst zijn er geen mensen meer, maar bezielde machines/robotten.
Dit is gedoemd te mislukken en zal dus nooit gebeuren.
Daniël 2: 43 U zag ijzer vermengd met kleiachtige leem; dat betekent dat die delen zich zullen vermengen in het nageslacht, maar ze zullen zich niet verbinden, zoals ijzer zich niet met leem laat verbinden.
De toekomst wijst bij mij nog steeds die kant op. Er is een houdbaarheidsdatum aan de mens.
[uit principe ben ik voor principes]
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Toekomstvisie

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 06 feb 2022, 08:14
Maria K schreef: 05 feb 2022, 18:34
Ik vind dit een heel mooie combinatie van twee totaal verschillende spirituele visies van twee mensen, die samen communiceren hier.
Maar wel zodanig geformuleerd, dat ik met beide door één deur kan met mijn eigen toekomstvisie.
Als zij dat ook samen willen.
Of minstens zich ertoe zouden willen of kunnen zetten, dat met alle macht in zich dat ook te proberen. :flower1:
Als je leest hoe ik er in sta en hoe Divine Will erin staat, zijn we beiden te dik om door 1 deur te kunnen. :)
En dan vergeet je mij nog. :clown:

Mee nee, mensen worden niet verenigd door hun geschillen, maar door wat zij samen en gemeenschappelijk hebben en kunnen doen.
Je hoeft niet bij elkaar op de thee, maar de verschillen groot maken is niemand mee gediend.
Ik heb goede buren, als ik geen ruzie met hen maak om en vanwege een boekgeloof.
Maar wel als ik samen een gemeenschappelijk dak kan (laten) repareren en er geen duimbreed weggelegd wordt, als ieder zijn goot schoon kan maken ook al moet je daarvoor op elkaars terrein komen of dat zelfs voor elkaar doen.
Zodat we elkaar niet tot overlast hoeven te zijn.

En dat hangt niet af van hoe ik geloof in de geest, maar wel wat mijn daden zijn in de realiteit van het leven en alledag met al "Gods creaturen".
En mag je dat laatste voor mij invullen, zoals je zelf wil.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Toekomstvisie

Bericht door Maria K »

Leon schreef: 06 feb 2022, 08:56
Divine_will schreef: 06 feb 2022, 01:20

Dit is gedoemd te mislukken en zal dus nooit gebeuren.

De toekomst wijst bij mij nog steeds die kant op. Er is een houdbaarheidsdatum aan de mens.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar wanneer dat zal zijn en hoe de volgende fase zich feitelijk zal voltrekken, ligt voor iedereen volkomen in het duister.
Voorspellingen hiervan zijn er al geweest vanaf het moment dat mensen kunnen denken: "Stof ben je en tot stof zul je wederkeren."
Zoals we ingeboren hebben gekregen om ons eigen geslacht te beschermen en uit te breiden, maar ook weten dat ieder leven op zich eindig zal zijn.
En dit zal gedacht worden en voorspeld, totdat er geen mens meer is, die een beetje kan nadenken.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 06 feb 2022, 09:34 Ik heb goede buren, als ik geen ruzie met hen maak om en vanwege een boekgeloof.
Maar wel als ik samen een gemeenschappelijk dak kan (laten) repareren en er geen duimbreed weggelegd wordt, als ieder zijn goot schoon kan maken ook al moet je daarvoor op elkaars terrein komen of dat zelfs voor elkaar doen.
Zodat we elkaar niet tot overlast hoeven te zijn.
Er is ook een stelregel dat je geloof en politiek niet in een kroeg moet bespreken. Maar op een geloofsforum is dat anders, omdat je van elkaar verschilt in geloofsopvatting.
Ik ken iemand van de Pinkstergemeente en ze is heel aardig en attent. Als ik haar kan helpen doe ik dat.

Maar bij elke ontmoeting is ze op de evangelistische bekeertoer. Het is Jezus voor en Jezus na. En de Heere dit en de Heere me zus en me zo.
Het enige dat ze kijkt op tv is Family 7.

Omdat ze zo fanatiek is en zo zeker in haar geloof ga ik niet met haar discussiëren want dan gaat het fout. Dus het is elke keer aanhoren, knikken, glimlachen, en gelijk weg als het probleempje is opgelost waar ik uiteindelijk voor kwam.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Toekomstvisie

Bericht door Leon »

Maria K schreef: 06 feb 2022, 09:53
Leon schreef: 06 feb 2022, 08:56

De toekomst wijst bij mij nog steeds die kant op. Er is een houdbaarheidsdatum aan de mens.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar wanneer dat zal zijn en hoe de volgende fase zich feitelijk zal voltrekken, ligt voor iedereen volkomen in het duister.
Voorspellingen hiervan zijn er al geweest vanaf het moment dat mensen kunnen denken: "Stof ben je en tot stof zul je wederkeren."
Zoals we ingeboren hebben gekregen om ons eigen geslacht te beschermen en uit te breiden, maar ook weten dat ieder leven op zich eindig zal zijn.
En dit zal gedacht worden en voorspeld, totdat er geen mens meer is, die een beetje kan nadenken.
We zijn al aardig bezig met een mechanisch wereldbeeld, de mens als bestaande uit onderdelen. Die zijn allemaal te vervangen, totdat het oorsponkelijke schip niet meer bestaat.
[uit principe ben ik voor principes]
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Toekomstvisie

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 06 feb 2022, 09:56
Maria K schreef: 06 feb 2022, 09:34 Ik heb goede buren, als ik geen ruzie met hen maak om en vanwege een boekgeloof.
...........
Er is ook een stelregel dat je geloof en politiek niet in een kroeg moet bespreken. Maar op een geloofsforum is dat anders, omdat je van elkaar verschilt in geloofsopvatting.
Ik ken iemand van de Pinkstergemeente en ze is heel aardig en attent. Als ik haar kan helpen doe ik dat.

Maar bij elke ontmoeting is ze op de evangelistische bekeertoer. Het is Jezus voor en Jezus na. En de Heere dit en de Heere me zus en me zo.
Het enige dat ze kijkt op tv is Family 7.

Omdat ze zo fanatiek is en zo zeker in haar geloof ga ik niet met haar discussiëren want dan gaat het fout. Dus het is elke keer aanhoren, knikken, glimlachen, en gelijk weg als het probleempje is opgelost waar ik uiteindelijk voor kwam.
Gelijk heb je.
Ook al mag je van mij ook zeggen, dat ze haar energie wat dit betreft misschien beter elders kan gebruiken.
Als ze het daarbij dan laat tenminste. Jij kent de situatie het beste.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Zolderworm »

Divine_will schreef: 06 feb 2022, 01:24
Zolderworm schreef: 05 feb 2022, 23:53
Helaas gaat dit niet lukken. Want het kwaad zit in de mensen zelf.
Maar het kwaad is niet het enige wat in de mens zit. En op aarde heerst niet alleen dood maar ook leven. Dat is Iets wat de mens voor heeft op Satan en zijn engelen die eeuwig onder zijn tirannie moeten dienen als slaven. Door het sterven heen kan de mens tot God terugkeren. Dat kunnen Satan en zijn engelen niet.
Uit het absolute (God, eeuwigheid,) kan niet iets voortkomen dat ook absoluut is. Of feitelijk het absolute kwaad. Als de schepper absoluut is, dan in het geschapene (Lucifer) altijd relatief. Dus de Satan als het absolute kwaad kan niet bestaan. Maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen demonen kunnen bestaan.
Maar zij leven niet onder de tirannie van een Satan. Demonen zullen uiteindelijk tot God terugkeert, omdat uiteindelijk alles tot God terugkeert.
Only dead fish go with the flow
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Toekomstvisie

Bericht door Maria K »

Leon schreef: 06 feb 2022, 10:07
Maria K schreef: 06 feb 2022, 09:53 Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar wanneer dat zal zijn en hoe de volgende fase zich feitelijk zal voltrekken, ligt voor iedereen volkomen in het duister.
Voorspellingen hiervan zijn er al geweest vanaf het moment dat mensen kunnen denken: "Stof ben je en tot stof zul je wederkeren."
Zoals we ingeboren hebben gekregen om ons eigen geslacht te beschermen en uit te breiden, maar ook weten dat ieder leven op zich eindig zal zijn.
En dit zal gedacht worden en voorspeld, totdat er geen mens meer is, die een beetje kan nadenken.
We zijn al aardig bezig met een mechanisch wereldbeeld, de mens als bestaande uit onderdelen. Die zijn allemaal te vervangen, totdat het oorsponkelijke schip niet meer bestaat.
En die voorspelling staat nog niet eens in de oude boeken? :)
Dat roept bij mij meteen gedachten en vragen op.

In deze toekomst visie is er een mens maakbaar, maar dan letterlijk.
Wanneer is de kern en de identiteit van het oorspronkelijke schip vervangen?

Voor de rest heb ik een apart topic aangemaakt.
Waar is de identiteit van de unieke mens gezeteld?
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Divine_will
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 dec 2021, 15:35
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Divine_will »

Zolderworm schreef: 06 feb 2022, 10:17
Divine_will schreef: 06 feb 2022, 01:24

Maar het kwaad is niet het enige wat in de mens zit. En op aarde heerst niet alleen dood maar ook leven. Dat is Iets wat de mens voor heeft op Satan en zijn engelen die eeuwig onder zijn tirannie moeten dienen als slaven. Door het sterven heen kan de mens tot God terugkeren. Dat kunnen Satan en zijn engelen niet.
Uit het absolute (God, eeuwigheid,) kan niet iets voortkomen dat ook absoluut is. Of feitelijk het absolute kwaad. Als de schepper absoluut is, dan in het geschapene (Lucifer) altijd relatief. Dus de Satan als het absolute kwaad kan niet bestaan. Maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen demonen kunnen bestaan.
Maar zij leven niet onder de tirannie van een Satan. Demonen zullen uiteindelijk tot God terugkeert, omdat uiteindelijk alles tot God terugkeert.
Demonen hebben geen ziel. Demonen zijn de geesten van de gestorven nakomelingen van de engelen van Satan die ze verwekten door gemeenschap te hebben met de mens. God heeft dit hybride ras in de Zondvloed doen omkomen omdat ze geen recht hadden op het menselijk lichaam. Deze geesten zitten sindsdien vast in het dodenrijk (de hel) omdat ze geen eigen thuis meer hebben. De hemel hebben ze verlaten en op het menselijk lichaam op de aarde hebben ze geen recht. Demonen kunnen niet reïncarneren. Ze kunnen op aarde daarom geen kwaad meer verrichten maar nog wel in het dodenrijk. Omdat zij geen recht hebben op een menselijk lichaam zitten zij in de hel. Zij kunnen daar niet uit. Mensen wel. Die mogen reïncarneren want God heeft hen een ziel gegeven. Vergeving is er, uitsluitend in Jezus Christus voor de mens . De hel is bedoeld voor Satan en zijn engelen.

Matteüs 25:41
41Daarop zal Hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen.
De hel bestaat dus wel degelijk en er zitten de meest verschrikkelijke geesten in die we demonen noemen. Demonen zijn geen gestorven mensen, maar de in de Zondvloed door God gedode hybride creaturen die de nakomelingen zijn van Satan en zijn engelen en de mens. Het is maar met welke geesten je omgang wilt hebben.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Zolderworm »

Divine_will schreef: 06 feb 2022, 21:30
Zolderworm schreef: 06 feb 2022, 10:17
Uit het absolute (God, eeuwigheid,) kan niet iets voortkomen dat ook absoluut is. Of feitelijk het absolute kwaad. Als de schepper absoluut is, dan in het geschapene (Lucifer) altijd relatief. Dus de Satan als het absolute kwaad kan niet bestaan. Maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen demonen kunnen bestaan.
Maar zij leven niet onder de tirannie van een Satan. Demonen zullen uiteindelijk tot God terugkeert, omdat uiteindelijk alles tot God terugkeert.
Demonen hebben geen ziel. Demonen zijn de geesten van de gestorven nakomelingen van de engelen van Satan die ze verwekten door gemeenschap te hebben met de mens. God heeft dit hybride ras in de Zondvloed doen omkomen omdat ze geen recht hadden op het menselijk lichaam. Deze geesten zitten sindsdien vast in het dodenrijk (de hel) omdat ze geen eigen thuis meer hebben. De hemel hebben ze verlaten en op het menselijk lichaam op de aarde hebben ze geen recht. Demonen kunnen niet reïncarneren. Ze kunnen op aarde daarom geen kwaad meer verrichten maar nog wel in het dodenrijk. Omdat zij geen recht hebben op een menselijk lichaam zitten zij in de hel. Zij kunnen daar niet uit. Mensen wel. Die mogen reïncarneren want God heeft hen een ziel gegeven. Vergeving is er, uitsluitend in Jezus Christus voor de mens . De hel is bedoeld voor Satan en zijn engelen.

Matteüs 25:41
41Daarop zal Hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen.
De hel bestaat dus wel degelijk en er zitten de meest verschrikkelijke geesten in die we demonen noemen. Demonen zijn geen gestorven mensen, maar de in de Zondvloed door God gedode hybride creaturen die de nakomelingen zijn van Satan en zijn engelen en de mens. Het is maar met welke geesten je omgang wilt hebben.
Dit is natuurlijk gewoon een uit het hoofd geleerd verhaal. Je hebt hier geen persoonlijke ervaring mee. Je doet je best. Maar ik geef niet zoveel om uit het hoofd geleerde verhalen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Messenger »

Divine_will schreef: 06 feb 2022, 21:30 Demonen hebben geen ziel. Demonen zijn de geesten van de gestorven nakomelingen van de engelen van Satan die ze verwekten door gemeenschap te hebben met de mens. God heeft dit hybride ras in de Zondvloed doen omkomen omdat ze geen recht hadden op het menselijk lichaam. Deze geesten zitten sindsdien vast in het dodenrijk (de hel) omdat ze geen eigen thuis meer hebben. De hemel hebben ze verlaten en op het menselijk lichaam op de aarde hebben ze geen recht. Demonen kunnen niet reïncarneren. Ze kunnen op aarde daarom geen kwaad meer verrichten maar nog wel in het dodenrijk. Omdat zij geen recht hebben op een menselijk lichaam zitten zij in de hel. Zij kunnen daar niet uit. Mensen wel. Die mogen reïncarneren want God heeft hen een ziel gegeven. Vergeving is er, uitsluitend in Jezus Christus voor de mens . De hel is bedoeld voor Satan en zijn engelen.

Matteüs 25:41
41Daarop zal Hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen.
De hel bestaat dus wel degelijk en er zitten de meest verschrikkelijke geesten in die we demonen noemen. Demonen zijn geen gestorven mensen, maar de in de Zondvloed door God gedode hybride creaturen die de nakomelingen zijn van Satan en zijn engelen en de mens. Het is maar met welke geesten je omgang wilt hebben.
Nogmaals, Satan is een sprookjesfiguur in een fantasyverhaaltje.

Jesaja 45 vers 5 t/m 7:
5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.

6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.

7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Hier zou God zeggen volgens Jesaja, dat de Heere verantwoordelijk is voor alle kwaad.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Mullog »

Divine_will schreef: 06 feb 2022, 21:30 ...
Demonen hebben geen ziel. Demonen zijn de geesten van de gestorven nakomelingen van de engelen van Satan die ze verwekten door gemeenschap te hebben met de mens. God heeft dit hybride ras in de Zondvloed doen omkomen omdat ze geen recht hadden op het menselijk lichaam. Deze geesten zitten sindsdien vast in het dodenrijk (de hel) omdat ze geen eigen thuis meer hebben. De hemel hebben ze verlaten en op het menselijk lichaam op de aarde hebben ze geen recht. Demonen kunnen niet reïncarneren. Ze kunnen op aarde daarom geen kwaad meer verrichten maar nog wel in het dodenrijk. Omdat zij geen recht hebben op een menselijk lichaam zitten zij in de hel. Zij kunnen daar niet uit. Mensen wel. Die mogen reïncarneren want God heeft hen een ziel gegeven. Vergeving is er, uitsluitend in Jezus Christus voor de mens . De hel is bedoeld voor Satan en zijn engelen.
...
Als jij naar films als A Nightmare on Elm Street of Hellraiser kijkt (als je dat al zou doen, wat ik eerlijk gezegd betwijfel), geloof jij dan dat dat echt is en geen fantasie? Want wat je hier schrijft lijkt wel heel erg op varianten op dat soort verhalen.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door small brother »

Messenger schreef: 07 feb 2022, 00:50 Hier zou God zeggen volgens Jesaja, dat de Heere verantwoordelijk is voor alle kwaad.
Dat is ook zo. Waar God zich bemoeit met iets, komt leven. Waar God zijn gelaat afwendt, daar krijgt de dood ruimte. Het verhaal van Job laat zien dat die ruimte ook het heilige leven van de kinderen van God betreft, omdat die kinderen in de macht en in de handen zijn gegeven van de satan (van leven in en door de dood). Die tijdelijkheid is zeker voor iedereen. En die eeuwigheid is zeker voor wie in die periode niet tot leven wordt gebracht. De mens (de ziel) heeft daarin een weg en een wil en een keuzevrijheid. En zowel de satan als God brengen op die weg aansturingen en beproevingen en loutermomenten voor ziel en geest. De satan wint (met de dood voor het vlees van de ziel) en de satan brengt kwaad (en ook goed voor de ziel in het vlees) en de satan heeft ook een substantieel deel - en ik meen voorzichtig zelfs wel duizend overdrachtelijke jaren - heerlijkheid verzekerd gekregen. Maar alles staat of valt met de vrijheid die de satan krijgt van God. Net als bij Job, en bij Christus, en bij heel de heilsgeschiedenis van de schepping.
Laatst gewijzigd door small brother op 07 feb 2022, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Messenger »

small brother schreef: 07 feb 2022, 09:17
Messenger schreef: 07 feb 2022, 00:50 Hier zou God zeggen volgens Jesaja, dat de Heere verantwoordelijk is voor alle kwaad.
Dat is ook zo. Waar God zich bemoeit met iets, komt leven. Waar God zijn gelaat afwendt, daar krijgt de dood ruimte. Het verhaal van Job laat zien dat die ruimte ook het heilige leven van de kinderen van God betreft, omdat die kinderen in de macht en in de handen zijn gegeven van de satan (van leven in en door de dood). Die tijdelijkheid is zeker voor iedereen. En die eeuwigheid is zeker voor wie in die periode niet tot leven wordt gebracht. De mens (de ziel) heeft daarin een weg en een wil en een keuzevrijheid. En zowel de satan als God brengen op die weg aansturingen en beproevingen en loutermomenten voor ziel en geest. De satan wint (met de dood voor het vlees van de ziel) en de satan brengt kwaad (en ook goed voor de ziel in het vlees) en de satan heeft ook een substantieel deel - en ik meen voorzichtig zelf wel duizend overdrachtelijke jaren - heerlijkheid verzekerd gekregen. Maar alles staat of valt met de vrijheid die de satan krijgt van God. Net als bij Job, en bij Christus, en bij heel de heilsgeschiedenis van de schepping.
De strekking van Jesaja 45 vers 5 t/m 7 is dat er geen Satan nodig is voor het kwaad. Er is geen zondebok nodig. Door de vrije wil heeft elk mens de vrijheid te kiezen vanuit liefde of vanuit angst. Er is geen Satan nodig, dat is het hele punt.
Omdat alles God is, zowel het licht en de duisternis, de vrede en het kwaad, is het de vrije wil die zorgt voor wat wij goed en kwaad noemen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door small brother »

Messenger schreef: 07 feb 2022, 09:30 De strekking van Jesaja 45 vers 5 t/m 7 is dat er geen Satan nodig is voor het kwaad. Er is geen zondebok nodig. Door de vrije wil heeft elk mens de vrijheid te kiezen vanuit liefde of vanuit angst. Er is geen Satan nodig, dat is het hele punt.
Omdat alles God is, zowel het licht en de duisternis, de vrede en het kwaad, is het de vrije wil die zorgt voor wat wij goed en kwaad noemen.
De zondebok, is wat de woestijn wordt ingestuurd om weg te nemen van de mens wat de mens verkeerd heeft gedaan.
De satan is de tegenstander. Zolang de mens zich laat brengen tot tegenstand, is er de satan.
Zolang de mens sterft, is er de satan. De satan is de dood.
Waarom zou de dood niet alle schuld dragen?
Omdat de mens voor die dood heeft gekozen.

De vraag is dan hoe die mens tot die keuze komt.
Dat heeft God niet gedaan. Maar de mens zelf.
Iets heeft de mens tot die keuze gebracht.
Dat is de satan. Hoe je die ook definieert.
Een geest die toegang heeft tot de mens.

Dus wie weet, zijn we het ergens eens.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Messenger »

small brother schreef: 07 feb 2022, 09:40
Messenger schreef: 07 feb 2022, 09:30 De strekking van Jesaja 45 vers 5 t/m 7 is dat er geen Satan nodig is voor het kwaad. Er is geen zondebok nodig. Door de vrije wil heeft elk mens de vrijheid te kiezen vanuit liefde of vanuit angst. Er is geen Satan nodig, dat is het hele punt.
Omdat alles God is, zowel het licht en de duisternis, de vrede en het kwaad, is het de vrije wil die zorgt voor wat wij goed en kwaad noemen.
De zondebok, is wat de woestijn wordt ingestuurd om weg te nemen van de mens wat de mens verkeerd heeft gedaan.
De satan is de tegenstander. Zolang de mens zich laat brengen tot tegenstand, is er de satan.
Zolang de mens sterft, is er de satan. De satan is de dood.
De ziel van de mens kiest te sterven, opdat de ziel in het eindeloos bestaan kan veranderen van vorm met een nieuwe agenda.
De dood is slechts een verandering van vorm. Daar heeft een Satansfiguur niets mee van doen.
Small Brother schreef: Waarom zou de dood geen schuld dragen?
Omdat de mens voor die dood heeft gekozen.
Exact. De dood is het veranderen van vorm. De agenda is voltooid. Er staat niets meer voor de huidige vorm op de bucketlist.
De ziel van de mens stoot het lichaam af als een oude jas of voertuig en de geest van de mens krijgt het grootste geschenk dat het leven kan geven. Er is echter geen 'schuld' voor de dood, het is een vrije keuze op zielsniveau.
Small Brother schreef: De vraag is dan hoe die mens tot die keuze komt.
Dat heeft God niet gedaan. Maar de mens zelf.
Iets heeft de mens tot die keuze gebracht.
Dat is de satan. Hoe je die ook definieert.
Een geest die toegang heeft tot de mens.
Nee dat is de geest van de mens zelf die kiest, die zich empirisch ervaart, en de ziel creëert de uitkomst.
Small Brother schreef: Dus wie weet, zijn we het ergens eens.
Inderdaad. Op het gebied dat het menselijk wezen, bestaande uit ziel/geest/lichaam, zelf kiest voor het sterven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door small brother »

Messenger schreef: 07 feb 2022, 09:55 De dood is slechts een verandering van vorm. Daar heeft een Satansfiguur niets mee van doen.
Als het gaat om mijn mening tegenover jouw mening, geef ik mijn mening graag op. Waarom zou ik me vermoeien met wat buiten mijn zicht en mijn leven is? Maar wat ik zie als wettig en verordineerd, dat noem ik. En daarin hoort een satansfiguur thuis. Hoewel die geen zondebok is. De zondebok is de mens zelf. En wie zijn leven niet aflegt, is de bok.