Vriendschap met God

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Messenger »

Inktvlam schreef: 01 okt 2020, 15:06 Maar als ik je goed beluisterd heb, dan heeft de mens helemaal geen vrije wil. Totaal niet. Hier op aarde niet, want dat noem je een beperkte wil (beperkt door wetten en regels).
De beperkte wil is er bij mensen onderling, door middel van wetgeving en rechtspraak.

Voor God heb jij een vrije wil, zonder enige voorwaarde, zonder oordeel en zonder straf.
Inktvlam schreef: En in het hiernamaals ook niet, want daar wordt iedereen, volgens jouw geloofsleer, de hemel in geschopt of je nu wil of niet.
Je kunt de hemel weer verlaten om, hetzij in een fysieke vorm hetzij in een metafysische vorm op Aarde of elders in het universum ervaringen op te doen of bepaalde wensen te vervullen voor jezelf of (een) ander(en).
Inktvlam schreef: Enne die veelbesproken alwetendheid is ook flauwekul. Want van alwetendheid word je geen beter mens, daar is toch echt liefde bij nodig. En liefde die niet uit het eigen hart komt, is geen echte liefde.
Alwetendheid staat los van liefde. Beide zijn verschillende kenmerken van God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vriendschap met God

Bericht door Petra »

peda schreef: 01 okt 2020, 09:18 De vele Godinnen en Goden uit vroegere tijd hebben gewoon het loodje gelegd in de competitie. De Ene is overgebleven, helaas in een immens grote kleuring. Wat ik kleuring noem is voor de betreffende gelovigen IDENTITEIT, en zulks is zo onvoorstelbaar dominant, dat onderling dichter bij elkaar komen gewoon onmogelijk is. De situatie die nog steeds geldt voor 2020.
Mwah Peda.. je praat nu wel vanuit een westerse of Abrahamitische beschouwing. Op wereldschaal zijn er nog zat religies waar meerdere Godinnen, Goden, Geesten, Natuurgeesten e.d... een grote rol spelen.

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10 ... -religies/

Volgens recente schattingen bestaan er vandaag zo’n 4200 religies en spirituele stromingen. Natuurlijk staan al die religies niet los van elkaar. Het overgrote deel van wereldreligies is onder te brengen in twee hoofdstromingen: de zogenaamde Abrahamistische religies en de Indische religies. In dit lijstje beschrijven we de belangrijkste kenmerken van de 10 grootste religies op de wereld.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vriendschap met God

Bericht door Petra »

Inktvlam schreef: 01 okt 2020, 11:44 Dat de mens een goddelijke bestemming heeft, blijkt uit het volgende. "Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont" (1 Kor. 3:16). “Weet gij niet dat wij over engelen oordelen zullen?” (1 Kor. 6:3). Als leerlingen van Jezus, zijn we nog niet zo volmaakt als de meester, maar als de leerling echter alles goed geleerd heeft, wordt hij net zo volmaakt als zijn meester. We zullen zelfs grotere dingen kunnen doen dan Jezus (Joh.14:12).
Verhip, wat intrigerend! :flower1:


Als Jezus ook een God is, en wij zelfs grotere dingen kunnen doen dan Jezus... dan kunnen wij dus grotere dingen doen dan God :?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door peda »

Petra schreef: 02 okt 2020, 03:55
Inktvlam schreef: 01 okt 2020, 11:44 Dat de mens een goddelijke bestemming heeft, blijkt uit het volgende. "Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont" (1 Kor. 3:16). “Weet gij niet dat wij over engelen oordelen zullen?” (1 Kor. 6:3). Als leerlingen van Jezus, zijn we nog niet zo volmaakt als de meester, maar als de leerling echter alles goed geleerd heeft, wordt hij net zo volmaakt als zijn meester. We zullen zelfs grotere dingen kunnen doen dan Jezus (Joh.14:12).
Verhip, wat intrigerend! :flower1:


Als Jezus ook een God is, en wij zelfs grotere dingen kunnen doen dan Jezus... dan kunnen wij dus grotere dingen doen dan God :?
Hallo Petra,

Ik ben ook wel benieuwd naar de uitleg van Inktvlam. Mijn exegese kennis volgt de draad van Inktvlam niet en beperkt het bijbel vers tot het regionale wereldse optreden van Jezus.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Inktvlam »

Messenger schreef:
Inktvlam schreef:Maar als ik je goed beluisterd heb, dan heeft de mens helemaal geen vrije wil. Totaal niet. Hier op aarde niet, want dat noem je een beperkte wil (beperkt door wetten en regels).
De beperkte wil is er bij mensen onderling, door middel van wetgeving en rechtspraak.
Voor God heb jij een vrije wil, zonder enige voorwaarde, zonder oordeel en zonder straf.
Messenger, ik hou wel van enige logica. Een beetje fatsoenlijk mens probeert zich zo goed mogelijk aan de wet te houden, maar in feite zeg je voor God is dat niet nodig. Wat is dit voor onzin?
Waar zijn de tien geboden en de twee liefdesgeboden gebleven? Afgeschaft?

Messenger schreef:
Inktvlam schreef:En in het hiernamaals ook niet, want daar wordt iedereen, volgens jouw geloofsleer, de hemel in geschopt of je nu wil of niet.
Je kunt de hemel weer verlaten om, hetzij in een fysieke vorm hetzij in een metafysische vorm op Aarde of elders in het universum ervaringen op te doen of bepaalde wensen te vervullen voor jezelf of (een) ander(en).
Ook hier is weer alle logica zoek. Door hemelbewoner te worden heb je het hoogst mogelijke levensniveau en de hoogste zaligheid bereikt, dat past niet bij: nog ergens ervaring opdoen. Het doel van ervaring opdoen is iets te leren. Maar je was toch al alwetend?

Messenger schreef:
Inktvlam schreef:Enne die veelbesproken alwetendheid is ook flauwekul. Want van alwetendheid word je geen beter mens, daar is toch echt liefde bij nodig. En liefde die niet uit het eigen hart komt, is geen echte liefde.
Alwetendheid staat los van liefde. Beide zijn verschillende kenmerken van God.
Ik had het over de mens.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Inktvlam »

Petra schreef: 02 okt 2020, 03:55
Inktvlam schreef: 01 okt 2020, 11:44 Dat de mens een goddelijke bestemming heeft, blijkt uit het volgende. "Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont" (1 Kor. 3:16). “Weet gij niet dat wij over engelen oordelen zullen?” (1 Kor. 6:3). Als leerlingen van Jezus, zijn we nog niet zo volmaakt als de meester, maar als de leerling echter alles goed geleerd heeft, wordt hij net zo volmaakt als zijn meester. We zullen zelfs grotere dingen kunnen doen dan Jezus (Joh.14:12).
Verhip, wat intrigerend! :flower1:


Als Jezus ook een God is, en wij zelfs grotere dingen kunnen doen dan Jezus... dan kunnen wij dus grotere dingen doen dan God :?
De volheid Gods is in Jezus aanwezig (Kolossenzen 2:9), dus niet een god. In zijn menselijke gedaante is hij slechts de Zoon. Of het beeld van God of God op aarde, kun je ook zeggen.
Grotere dingen doen dan God? Dat zou je bijna denken.
Maar voor het zover komt, moet je eerst de volmaaktheid bereikt hebben. Dat betekent: gedienstig, geduldig, zacht, bescheiden en vol deemoed en liefde tegenover een ieder zijn. Wil je in dat geval nog grotere dingen doen dan de Heer?

Lorber schrijft op verschillende plaatsen over het doen van grotere dingen.
[3] Als een mens op deze aarde of pas ook aan gene zijde, wat meestal het geval zal zijn, de hoogste geestelijke levensvoleinding verkregen zal hebben, dan zal hij niet alleen dat, wat Ik (Jezus) nu ten aanschouwe van jullie doe en wat er in alle scheppingssferen is en gebeurt, ook door zijn vrije wil kunnen doen en laten ontstaan en bestaan, maar nog veel grotere dingen! Want een volmaakt mens is in de eerste plaats als Mijn kind in alles één met Mij, en niet alleen maar in bepaalde speciale dingen, en moet dus omdat Mijn wil ook geheel de zijne is geworden, natuurlijk ook dat kunnen doen wat Ik Zelf kan.
[4] Maar in de tweede plaats verliest geen mens, hoe volmaakt ook, zijn eigen vrije wil, ook al is hij nog zo één van wil met Mij geworden, en hij kan daarom niet alleen alles uit Mij, maar ook heel ongebonden vrij uit zichzelf willen, en dat zal dan toch duidelijk meer zijn dan Mijn wil aangeeft.
https://www.nieuweopenbaring.nl/boeken-lezen/5/13/
https://www.nieuweopenbaring.nl/boeken-lezen/5/14/
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Messenger »

Inktvlam schreef: 02 okt 2020, 12:54 Messenger, ik hou wel van enige logica. Een beetje fatsoenlijk mens probeert zich zo goed mogelijk aan de wet te houden, maar in feite zeg je voor God is dat niet nodig. Wat is dit voor onzin?
Waar zijn de tien geboden en de twee liefdesgeboden gebleven? Afgeschaft?
Een God van echte onvoorwaardelijke liefde en een vrije wil gebiedt niets. De geboden zijn allemaal door mensen bedacht en zijn niet van God afkomstig.
Inktvlam schreef:Door hemelbewoner te worden heb je het hoogst mogelijke levensniveau en de hoogste zaligheid bereikt, dat past niet bij: nog ergens ervaring opdoen. Het doel van ervaring opdoen is iets te leren. Maar je was toch al alwetend?
Jij gelooft misschien dat je in de hemel komt om er te gaan zitten en te zitten. Dat je er niets meer beleeft.

Er zijn nog ervaringen genoeg, en het alwetend zijn is 1 ding en het ervaren is een ander ding.
Bovendien is ervaren van allerlei plezier best aangenaam. Seks is een vorm van plezier bijvoorbeeld.
De hoogste vorm van zaligheid heeft geen plafond.
Messenger schreef:
Inktvlam schreef:Enne die veelbesproken alwetendheid is ook flauwekul. Want van alwetendheid word je geen beter mens, daar is toch echt liefde bij nodig. En liefde die niet uit het eigen hart komt, is geen echte liefde.
Alwetendheid staat los van liefde. Beide zijn verschillende kenmerken van God.
Inktvlam schreef:Ik had het over de mens.
Vandaar dat we als mens meestal niet alwetend geboren worden. Tijdens het leven kun je de liefde herinneren en ervaren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door peda »

Hallo Messenger,

Jouw visie gaat in tegen nagenoeg de gehele esoterische boodschap . In de main -stream esoterie is de slogan "" zo snel mogelijk definitief weg uit deze stoffelijke wereld " en jouw visie is daarmede volledig tegengesteld namelijk "' vanuit de status van volkomenheid buiten de stoffelijke wereld vrijwillig terug naar deze stoffelijke wereld "'. Bij de gangbare reincarnatie heb je geen eigen inbreng bij de keuze voor invulling van het nieuwe bestaan, je sleept het kosmische "' karma "" noodgedwongen in persoonlijke zin mee naar de toekomst. Daarom ook proberen de reincarnatie-volgers zo snel als maar mogelijk te ontsnappen aan de ellende van het eindeloze reincarnatie-traject in deze werkelijkheid. Zelf zou ik ook niet kiezen om een Uitstekend Hemels "'Bestaan"', vrijwillig in te ruilen voor een tijdelijk durende miserabele aardse ervaring. Maar wie ben ik.
Laatst gewijzigd door peda op 02 okt 2020, 17:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Inktvlam »

Hallo Messenger,

De geloofsleer van Walsch is absoluut niets voor mij. Maar dat wist ik al heel lang geleden.
Enige logica heb ik er niet in kunnen ontdekken. Geen enkele samenleving (hier of in het hiernamaals) kan bestaan met mensen met een volledig vrije wil waarbij geen rekening wordt gehouden met de vrijheid en welzijn van anderen. Met als uitvloeisel en kenmerkend dieptepunt: Hitler heeft niets verkeerd gedaan. Dit kan gewoon niet. Laten we het hier maar bij laten.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Messenger »

Inktvlam schreef: 02 okt 2020, 17:21 Hallo Messenger,

De geloofsleer van Walsch is absoluut niets voor mij. Maar dat wist ik al heel lang geleden.
Enige logica heb ik er niet in kunnen ontdekken. Geen enkele samenleving (hier of in het hiernamaals) kan bestaan met mensen met een volledig vrije wil waarbij geen rekening wordt gehouden met de vrijheid en welzijn van anderen. Met als uitvloeisel en kenmerkend dieptepunt: Hitler heeft niets verkeerd gedaan. Dit kan gewoon niet. Laten we het hier maar bij laten.
Je hebt enige logica niet kunnen ontdekken in de boeken, omdat je ze niet gelezen hebt. Je vormt jouw conclusies op basis van een recensie, niet gehinderd door enige mate van eigen kennis van de boeken.
Maar inderdaad, laten we het er maar bij laten. Als je ooit oprecht interesse hebt, sta ik je graag met duiding bij.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Messenger »

peda schreef: 02 okt 2020, 16:17 Hallo Messenger,

Jouw visie gaat in tegen nagenoeg de gehele esoterische boodschap . In de main -stream esoterie is de slogan "" zo snel mogelijk definitief weg uit deze stoffelijke wereld " en jouw visie is daarmede volledig tegengesteld namelijk "' vanuit de status van volkomenheid buiten de stoffelijke wereld vrijwillig terug naar deze stoffelijke wereld "'. Bij de gangbare reincarnatie heb je geen eigen inbreng bij de keuze voor invulling van het nieuwe bestaan, je sleept het kosmische "' karma "" noodgedwongen in persoonlijke zin mee naar de toekomst. Daarom ook proberen de reincarnatie-volgers zo snel als maar mogelijk te ontsnappen aan de ellende van het eindeloze reincarnatie-traject in deze werkelijkheid. Zelf zou ik ook niet kiezen om een Uitstekend Hemels "'Bestaan"', vrijwillig in te ruilen voor een tijdelijk durende miserabele aardse ervaring. Maar wie ben ik.
Ik ervaar het bestaan op Aarde niet als een miserabele ervaring. Ook al heb ik 5 ernstige diagnoses en ziektes doorgemaakt.
Leed is er voor zover ik dat zelf toesta, welke impact ik dat laat hebben.
Zo ben ik van plan dit leven dunnetjes over te doen, andere keuzes te maken dan ik eerder deed en daarmee andere dimensies (richtingen van het leven na het maken van andere keuzes) te openen. Simpelweg om te zien hoe mijn leven anders zou worden ervaren. Ik kijk er naar uit!
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Vriendschap met God

Bericht door Yours »

Messenger schreef:
Zo ben ik van plan dit leven dunnetjes over te doen, andere keuzes te maken dan ik eerder deed en daarmee andere dimensies (richtingen van het leven na het maken van andere keuzes) te openen. Simpelweg om te zien hoe mijn leven anders zou worden ervaren.
Jij denkt daadwerkelijk zelf invloed te hebben op je volgende leven. Met andere woorden: ik maak dan mijn eigen keuzes. Maar ik denk dat er wat dat betreft alleen maar garanties tot de uitgang zijn: Je stoffelijke lichaam verlaten op het, begrijp ik uit je eerdere berichten, op jouw gekozen moment. Dan sta/zweef je dus uiteindelijk naast je huidige lichaam. En dan, waar ga je naar toe? Wie zegt mij dat jij reïncarneert waar, wanneer en hoe jij dat wilt?
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Atheist2 »

Inktvlam schreef: 02 okt 2020, 17:21 Hallo Messenger,

De geloofsleer van Walsch is absoluut niets voor mij. Maar dat wist ik al heel lang geleden.
Enige logica heb ik er niet in kunnen ontdekken. Geen enkele samenleving (hier of in het hiernamaals) kan bestaan met mensen met een volledig vrije wil waarbij geen rekening wordt gehouden met de vrijheid en welzijn van anderen. Met als uitvloeisel en kenmerkend dieptepunt: Hitler heeft niets verkeerd gedaan. Dit kan gewoon niet. Laten we het hier maar bij laten.
Dan begrijp je mensen als Walsch verkeerd. Je mag alles doen, als je anderen maar niet schaadt. Dus je hebt geen onbeperkte vrije wil EN je houdt rekening met anderen. Wat wil je nog meer?
Je houdt rekening met echt bestaande individuen met echte willen die echt van henzelf zijn. In tegenstelling tot christenen die menen dat ze Gods wil doen, maar dan wel God laten buikspreken naar hun eigen wil.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vriendschap met God

Bericht door Petra »

Inktvlam schreef: 02 okt 2020, 12:58
De volheid Gods is in Jezus aanwezig (Kolossenzen 2:9), dus niet een god. In zijn menselijke gedaante is hij slechts de Zoon. Of het beeld van God of God op aarde, kun je ook zeggen.
Grotere dingen doen dan God? Dat zou je bijna denken.
Maar voor het zover komt, moet je eerst de volmaaktheid bereikt hebben. Dat betekent: gedienstig, geduldig, zacht, bescheiden en vol deemoed en liefde tegenover een ieder zijn. Wil je in dat geval nog grotere dingen doen dan de Heer?
Was Jezus volmaakt?

Inktvlam schreef: 02 okt 2020, 12:58 Lorber schrijft op verschillende plaatsen over het doen van grotere dingen.
[3] Want een volmaakt mens is in de eerste plaats als Mijn kind in alles één met Mij, en niet alleen maar in bepaalde speciale dingen, en moet dus omdat Mijn wil ook geheel de zijne is geworden, natuurlijk ook dat kunnen doen wat Ik Zelf kan.
[4] Maar in de tweede plaats verliest geen mens, hoe volmaakt ook, zijn eigen vrije wil, ook al is hij nog zo één van wil met Mij geworden, en hij kan daarom niet alleen alles uit Mij, maar ook heel ongebonden vrij uit zichzelf willen, en dat zal dan toch duidelijk meer zijn dan Mijn wil aangeeft.
Ok.
Dus je kan dan alles wat God kan. Maar omdat je Gods wil en je eigen vrije wil kent kun je meer dan God.
Dat lijkt me dan alleen mogelijk als je eigen ongebonden wil andere dingen wil als wat God wil.
Maar betreft dat dan Jezus ook niet? Is Jezus dan niet al meer dan God?
En als wij dan meer dan Jezus kunnen... ???

Hoeveel meer kun je zijn dan?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vriendschap met God

Bericht door Petra »

Yours schreef: 02 okt 2020, 20:51 Je stoffelijke lichaam verlaten op het, begrijp ik uit je eerdere berichten, op jouw gekozen moment. Dan sta/zweef je dus uiteindelijk naast je huidige lichaam. En dan, waar ga je naar toe? Wie zegt mij dat jij reïncarneert waar, wanneer en hoe jij dat wilt?
Wie zegt jou (met zekerheid!) dat het niet zo is?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vriendschap met God

Bericht door Petra »

peda schreef: 02 okt 2020, 16:17 Hallo Messenger,

Zelf zou ik ook niet kiezen om een Uitstekend Hemels "'Bestaan"', vrijwillig in te ruilen voor een tijdelijk durende miserabele aardse ervaring. Maar wie ben ik.
Waarom niet?
Je kiest nu ook voor griezelen bij een horrorfilm of een ritje in een spookhuis of mekaar 'doodschieten' in een paintball of laser game... mensen doen zoveel enge of spannende dingen. Omdat ze weten dat het tijdelijk is. (Zelfs dingen met gevaar voor eigen leven).
Het enige verschil is dat het dan een wat langer ritje betreft en voor ons nu echt aanvoelt.
Maar wat als je bij moment van start en einde... weet dat het niet meer dan een laser game is/was. Na de laser game is de oorlog klaar en ga je met z'n allen een biertje pakken.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door peda »

Petra schreef: 03 okt 2020, 00:36
peda schreef: 02 okt 2020, 16:17 Hallo Messenger,

Zelf zou ik ook niet kiezen om een Uitstekend Hemels "'Bestaan"', vrijwillig in te ruilen voor een tijdelijk durende miserabele aardse ervaring. Maar wie ben ik.
Waarom niet?
Je kiest nu ook voor griezelen bij een horrorfilm of een ritje in een spookhuis of mekaar 'doodschieten' in een paintball of laser game... mensen doen zoveel enge of spannende dingen. Omdat ze weten dat het tijdelijk is. (Zelfs dingen met gevaar voor eigen leven).
Het enige verschil is dat het dan een wat langer ritje betreft en voor ons nu echt aanvoelt.
Maar wat als je bij moment van start en einde... weet dat het niet meer dan een laser game is/was. Na de laser game is de oorlog klaar en ga je met z'n allen een biertje pakken.
Vergeet niet dat het momenteel op veel plaatsen in de wereld veel genoeglijker toegaat als enige eeuwen geleden. En ook toen keerden Godsvonken vrijwillig terug van hun riante Hemelse positie naar toen der tijd veelal afschuwelijke aardse omstandigheden. Kijken naar een gruwelfilm kan als het teveel wordt snel worden beeindigd door de knop om te draaien. Wanneer je zelf als slachtoffer in de folterkamer ligt, kun je helaas niet bij de "' uit "" knop komen. De visie van Messenger, komt op mij sterk geromantiseerd over, maar nogmaals wie ben ik en zoals begrepen er bestaat bij Messenger geen Hemelse Dwang om "' vrijwillig "" terug te keren naar de m.i. grote ellende. Ik blijf dus als Godsvonk na mijn overlijden gewoon gelukzalig in de Hemelse Gewesten.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Inktvlam »

Petra schreef: 03 okt 2020, 00:30
Inktvlam schreef: Lorber schrijft op verschillende plaatsen over het doen van grotere dingen.
[3] Want een volmaakt mens is in de eerste plaats als Mijn kind in alles één met Mij, en niet alleen maar in bepaalde speciale dingen, en moet dus omdat Mijn wil ook geheel de zijne is geworden, natuurlijk ook dat kunnen doen wat Ik Zelf kan.
[4] Maar in de tweede plaats verliest geen mens, hoe volmaakt ook, zijn eigen vrije wil, ook al is hij nog zo één van wil met Mij geworden, en hij kan daarom niet alleen alles uit Mij, maar ook heel ongebonden vrij uit zichzelf willen, en dat zal dan toch duidelijk meer zijn dan Mijn wil aangeeft.
Ok.
Dus je kan dan alles wat God kan. Maar omdat je Gods wil en je eigen vrije wil kent kun je meer dan God.
Dat lijkt me dan alleen mogelijk als je eigen ongebonden wil andere dingen wil als wat God wil.
Maar betreft dat dan Jezus ook niet? Is Jezus dan niet al meer dan God?
En als wij dan meer dan Jezus kunnen... ???

Hoeveel meer kun je zijn dan?
Jezus is God in een menselijke gedaante. Een mens bestaat uit lichaam, ziel en geest. Lichaam en ziel zijn menselijk, maar de geest bij Jezus is God in al zijn volheid. Bij ons is de geest een kleine weergave van God, ook wel godsvonk genoemd.
Dat hogere dingen doen dan Jezus is niet zo makkelijk te doorgronden. Op één of andere manier kun je de krachten uit God bundelen en vergroten.

[14] Ja, Mijn echte kinderen zullen dingen tot stand brengen en binnen hun kleine gebieden daden verrichten, die in verhouding tot Mijn daden duidelijk groter moeten zijn, omdat zij naast de volmaakte vervulling van Mijn wil, ook kunnen handelen naar hun eigen vrije wil, waarin zich Mijn licht tot een onuitsprekelijke sterkte kan verdichten, en daardoor in een klein gebied met de meest intensieve vuurkracht van Mijn innerlijke wil daden kunnen verrichten die Ik vanwege de instandhouding van de gehele schepping nooit mag verrichten, hoewel Ik dat natuurlijk ook wel zou kunnen.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Messenger »

peda schreef: 03 okt 2020, 10:53 Kijken naar een gruwelfilm kan als het teveel wordt snel worden beeindigd door de knop om te draaien. Wanneer je zelf als slachtoffer in de folterkamer ligt, kun je helaas niet bij de "' uit "" knop komen.
Ik denk niet alleen aan de letterlijke folterkamer, maar ook aan patienten in een verpleegtehuis die soms de hele dag roepen: "Zuster!!! Hoe lang moet ik nog?!?"

De "uitknop", het inwilligen van een euthanasieverzoek middels een liefdevol en genadig spuitje, wordt nog vaak ontzegd op basis van religieuze gronden. En dan is het ook nog zo dat deskundige artsen voor jou moeten bepalen of jouw lijden wel ondraaglijk en uitzichtloos is. Simpelweg zeggen : "Ik ben klaar hier want mijn leven is voltooid" is nog altijd onbespreekbaar.
Ook euthanasie valt onder de vrije wil in God's ogen.
Peda schreef: De visie van Messenger, komt op mij sterk geromantiseerd over, maar nogmaals wie ben ik en zoals begrepen er bestaat bij Messenger geen Hemelse Dwang om "' vrijwillig "" terug te keren naar de m.i. grote ellende. Ik blijf dus als Godsvonk na mijn overlijden gewoon gelukzalig in de Hemelse Gewesten.
Zolang je wilt inderdaad. Tot jouw ziel anders wil. En een stoffelijk leven hoeft niet altijd empirisch ervaren te worden, het kan ook met een hoger bewustzijn. Ook niet per se middels de stadia conceptie/embryo/foetus etc., eventueel ontsta je ergens in het heelal voor een specifiek doel totdat dit doel bereikt is en dan komt aan de stoffelijke vorm een einde.
Die stoffelijke vorm creëer je zelf.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 02 okt 2020, 20:51 Messenger schreef:
Zo ben ik van plan dit leven dunnetjes over te doen, andere keuzes te maken dan ik eerder deed en daarmee andere dimensies (richtingen van het leven na het maken van andere keuzes) te openen. Simpelweg om te zien hoe mijn leven anders zou worden ervaren.
Jij denkt daadwerkelijk zelf invloed te hebben op je volgende leven. Met andere woorden: ik maak dan mijn eigen keuzes. Maar ik denk dat er wat dat betreft alleen maar garanties tot de uitgang zijn: Je stoffelijke lichaam verlaten op het, begrijp ik uit je eerdere berichten, op jouw gekozen moment. Dan sta/zweef je dus uiteindelijk naast je huidige lichaam. En dan, waar ga je naar toe? Wie zegt mij dat jij reïncarneert waar, wanneer en hoe jij dat wilt?
Er is geen bewijs voor mijn beweringen. Ik ben ervan overtuigd, maar anderen kunnen het in twijfel trekken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vriendschap met God

Bericht door Petra »

peda schreef: 03 okt 2020, 10:53
Vergeet niet dat het momenteel op veel plaatsen in de wereld veel genoeglijker toegaat als enige eeuwen geleden. En ook toen keerden Godsvonken vrijwillig terug van hun riante Hemelse positie naar toen der tijd veelal afschuwelijke aardse omstandigheden. Kijken naar een gruwelfilm kan als het teveel wordt snel worden beeindigd door de knop om te draaien. Wanneer je zelf als slachtoffer in de folterkamer ligt, kun je helaas niet bij de "' uit "" knop komen. De visie van Messenger, komt op mij sterk geromantiseerd over, maar nogmaals wie ben ik en zoals begrepen er bestaat bij Messenger geen Hemelse Dwang om "' vrijwillig "" terug te keren naar de m.i. grote ellende. Ik blijf dus als Godsvonk na mijn overlijden gewoon gelukzalig in de Hemelse Gewesten.
Nee, ALS jij een Godsvonk bent.. heb je blijkbaar wel de sprong genomen, anders zat je hier niet te tikken. :idea: :)
Ennehhhh... vanuit je hemelse positie ben je niet gebonden aan aardse tijd.

De visie van Messenger is een mogelijkheid, best een aardige en imo net zo redelijk of onredelijk als alle andere mogelijkheden.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vriendschap met God

Bericht door Petra »

Inktvlam schreef: 03 okt 2020, 11:07
Petra schreef: 03 okt 2020, 00:30
Inktvlam schreef: Lorber schrijft op verschillende plaatsen over het doen van grotere dingen.
[3] Want een volmaakt mens is in de eerste plaats als Mijn kind in alles één met Mij, en niet alleen maar in bepaalde speciale dingen, en moet dus omdat Mijn wil ook geheel de zijne is geworden, natuurlijk ook dat kunnen doen wat Ik Zelf kan.
[4] Maar in de tweede plaats verliest geen mens, hoe volmaakt ook, zijn eigen vrije wil, ook al is hij nog zo één van wil met Mij geworden, en hij kan daarom niet alleen alles uit Mij, maar ook heel ongebonden vrij uit zichzelf willen, en dat zal dan toch duidelijk meer zijn dan Mijn wil aangeeft.
Ok.
Dus je kan dan alles wat God kan. Maar omdat je Gods wil en je eigen vrije wil kent kun je meer dan God.
Dat lijkt me dan alleen mogelijk als je eigen ongebonden wil andere dingen wil als wat God wil.
Maar betreft dat dan Jezus ook niet? Is Jezus dan niet al meer dan God?
En als wij dan meer dan Jezus kunnen... ???

Hoeveel meer kun je zijn dan?
Jezus is God in een menselijke gedaante. Een mens bestaat uit lichaam, ziel en geest. Lichaam en ziel zijn menselijk, maar de geest bij Jezus is God in al zijn volheid. Bij ons is de geest een kleine weergave van God, ook wel godsvonk genoemd.
Dat hogere dingen doen dan Jezus is niet zo makkelijk te doorgronden. Op één of andere manier kun je de krachten uit God bundelen en vergroten.

[14] Ja, Mijn echte kinderen zullen dingen tot stand brengen en binnen hun kleine gebieden daden verrichten, die in verhouding tot Mijn daden duidelijk groter moeten zijn, omdat zij naast de volmaakte vervulling van Mijn wil, ook kunnen handelen naar hun eigen vrije wil, waarin zich Mijn licht tot een onuitsprekelijke sterkte kan verdichten, en daardoor in een klein gebied met de meest intensieve vuurkracht van Mijn innerlijke wil daden kunnen verrichten die Ik vanwege de instandhouding van de gehele schepping nooit mag verrichten, hoewel Ik dat natuurlijk ook wel zou kunnen.
:flower1: Tjonge! Maar ehhh begrijp ik nou goed dat wij door dat onuitsprekelijk sterke licht de instandhouding van de schepping in gevaar kunnen brengen?
Maar hier eindigt het met God die zegt dat ie dat zelf niet mag maar wel kan. Waar wij het over hadden was dat wij meer zouden kunnen.

P.S.
Wat een wonderlijk zinnetje; 'mijn echte kinderen". Wat zijn dan niet-echte kinderen?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door peda »

Petra schreef: 04 okt 2020, 02:27
peda schreef: 03 okt 2020, 10:53
Vergeet niet dat het momenteel op veel plaatsen in de wereld veel genoeglijker toegaat als enige eeuwen geleden. En ook toen keerden Godsvonken vrijwillig terug van hun riante Hemelse positie naar toen der tijd veelal afschuwelijke aardse omstandigheden. Kijken naar een gruwelfilm kan als het teveel wordt snel worden beeindigd door de knop om te draaien. Wanneer je zelf als slachtoffer in de folterkamer ligt, kun je helaas niet bij de "' uit "" knop komen. De visie van Messenger, komt op mij sterk geromantiseerd over, maar nogmaals wie ben ik en zoals begrepen er bestaat bij Messenger geen Hemelse Dwang om "' vrijwillig "" terug te keren naar de m.i. grote ellende. Ik blijf dus als Godsvonk na mijn overlijden gewoon gelukzalig in de Hemelse Gewesten.
Nee, ALS jij een Godsvonk bent.. heb je blijkbaar wel de sprong genomen, anders zat je hier niet te tikken. :idea: :)
Ennehhhh... vanuit je hemelse positie ben je niet gebonden aan aardse tijd.

De visie van Messenger is een mogelijkheid, best een aardige en imo net zo redelijk of onredelijk als alle andere mogelijkheden.
Hallo Petra,

INDIEN ik Godsvonk zou zijn dan klopt jouw constatering. Maar zoals reeds eerder opgemerkt, ik ben weliswaar agnost, maar mijn persoonlijke kleuring gaat wel uit naar dualisme en bij dualisme is de ziel geen Godsvonk. Weten doe ik het uiteraard niet ( agnost ) maar een voorkeur voor een specifieke kleur, laat ik mij niet ontnemen. :lol: Daarom reageer ik ook regelmatig op Hopper vanwege het grote verschil in axioma dat wij beiden aanhouden. Dualisme---non-dualisme.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vriendschap met God

Bericht door Messenger »

Atheist2 schreef: 02 okt 2020, 22:23
Inktvlam schreef: 02 okt 2020, 17:21 Hallo Messenger,

De geloofsleer van Walsch is absoluut niets voor mij. Maar dat wist ik al heel lang geleden.
Enige logica heb ik er niet in kunnen ontdekken. Geen enkele samenleving (hier of in het hiernamaals) kan bestaan met mensen met een volledig vrije wil waarbij geen rekening wordt gehouden met de vrijheid en welzijn van anderen. Met als uitvloeisel en kenmerkend dieptepunt: Hitler heeft niets verkeerd gedaan. Dit kan gewoon niet. Laten we het hier maar bij laten.
Dan begrijp je mensen als Walsch verkeerd. Je mag alles doen, als je anderen maar niet schaadt. Dus je hebt geen onbeperkte vrije wil EN je houdt rekening met anderen. Wat wil je nog meer?
Je houdt rekening met echt bestaande individuen met echte willen die echt van henzelf zijn. In tegenstelling tot christenen die menen dat ze Gods wil doen, maar dan wel God laten buikspreken naar hun eigen wil.
De God in Walsch geeft juist wel een onbeperkte vrije wil. Maar waarom zou je iemand een mes in de rug steken (voorbeeld van Inktvlam) als je weet dat je niet geoordeeld wordt?

Christenen die wel geloven in een oordeel (en dus een beperkte wil) laten zich ook niet van moord weerhouden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vriendschap met God

Bericht door Petra »

peda schreef: 04 okt 2020, 10:42
Hallo Petra,

INDIEN ik Godsvonk zou zijn dan klopt jouw constatering. Maar zoals reeds eerder opgemerkt, ik ben weliswaar agnost, maar mijn persoonlijke kleuring gaat wel uit naar dualisme en bij dualisme is de ziel geen Godsvonk. Weten doe ik het uiteraard niet ( agnost ) maar een voorkeur voor een specifieke kleur, laat ik mij niet ontnemen. :lol: Daarom reageer ik ook regelmatig op Hopper vanwege het grote verschil in axioma dat wij beiden aanhouden. Dualisme---non-dualisme.
Hi Peda,
Jaahaa, zoiets begreep ik al :lol:
Ik denk in mogelijkheden. Zolang ik iets niet als onmogelijk kan wegstrepen... is het mogelijk.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas