Kamala Harris: Een baken van hoop

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Petra »

De eerste vrouwelijke zwarte vicepresident maakt grote kans in 2024 president te worden.
Uiteraard stond ik ook te juichen voor bruggenbouwer Biden, maar toch stiekem vooral voor deze vrouw!
Idd. een baken van hoop. :mrgreen:
Wat vinden jullie van Harris?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b37b8a6d/
Vicepresident Kamala Harris vertegenwoordigt alles wat Biden niet is
Met Kamala Harris heeft de Verenigde Staten er een baken van hoop bij gekregen. Haar overwinningsspeech zaterdagavond bracht tranen van vreugde teweeg en zelfs euforie door het hele land. Ze wordt de eerste vrouwelijke, zwarte vicepresident van het land en heeft een migrantenafkomst.
Harris (56) stond lang stil bij de vele vrouwen van alle kleuren en komaf die ‘de weg hebben geplaveid’ voor haar verkiezing. ‘Vanavond reflecteer ik op hun strijd, hun volharding en de kracht van hun visie dat zaken gekeerd kunnen worden. Ik sta op hun schouders’, zei ze, waarna ze de namen noemde van vrouwen uit de Amerikaanse burgerrechtenbeweging die zijn opgekomen voor het kiesrecht en raciale gelijkheid, zoals Fannie Lou Hamer, die in de jaren zestig actief was. Harris’ spierwitte outfit was een verwijzing naar de suffragettes, de Britse beweging die in het begin vorige eeuw streed voor vrouwenrechten.

Met haar bewogen toespraak stak Harris alle vrouwen en hardwerkende moeders in de Verenigde Staten een hart onder de riem. ‘De leiders die zo vaak over het hoofd worden gezien, maar zo vaak hebben bewezen dat ze de ruggengraat van onze democratie vormen.’ Ook prees ze Joe Biden voor zijn lef om ‘een van de meest substantiële barrières in het land neer te halen en een vrouw als vicepresident te kiezen.’

In mogelijk de spannendste verkiezingsrace in de geschiedenis van de Verenigde Staten vertegenwoordigde Harris ongeveer alles wat de 77-jarige Joe Biden niet is en hielp hem zo naar de overwinning. Ze is jong, ze is vrouw, ze is van kleur en straalt tomeloze ambitie, energie en vechtlust uit.

Harris stond al snel bovenaan de shortlist. Zelf deed ze ook een gooi naar het kandidaat-presidentschap maar moest haar campagne staken vanwege geldgebrek. Ze staat bekend als ambitieus en daadkrachtig. Na haar studie economie en politieke wetenschappen aan Howard University in Washington keerde ze terug naar Californië waar ze in 1989 haar rechtendiploma haalde. In 2003 werd ze de eerste vrouwelijke en eerste zwarte officier van justitie in San Francisco, in 2008 de eerste vrouwelijke en zwarte procureur-generaal van Californië en in 2016 de tweede zwarte vrouw in de Senaat.

Omdat de 77-jarige Biden zeker niet voor een tweede ambtstermijn zal gaan, wordt ze in 2024 mogelijk de eerste vrouwelijke én zwarte presidentskandidaat. Dan zou ze opnieuw geschiedenis kunnen schrijven.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Mart »

Moet toegeven dat Kamala Harris mijn hart eveneens heeft gegrepen. Een geweldig krachtige en empathische vrouw. Ja, en ik vermoed dat zij het zal zijn die het ''glazen plafond'' zal doorbreken en uiteindelijk de eerste vrouwelijke president van de VS zal worden. Natuurlijk, Biden is ook okay.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Jerommel »

Wow, hebben ze promofilmpjes verspreid ofzo?

[modbreak Bonjour] Weer de ander afkraken zonder argumenten. De eerste vandaag die ik van je zie en gelijk weer niets.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door hopper »

Ik wacht het rustig af. Ongelijkwaardigheid is in mijn beleving onwerkelijk, dus het is niks bijzonders dat een zwarte vrouw vice president is straks.
Ik weet nog te weinig van Kamala Harris om er wat van te kunnen zeggen. En ik kan haar moeilijk gaan bejubelen omdat ze een zwarte vrouw is, dat zou immers ook een ongelijkwaardigheid bevatten. Dit gezegd hebbende kan ze het niet slechter doen dan de huidige vice president die een extremistisch christen is. Maar dan treed ik in vergelijkende zin. Trump/Pence zijn niet de maat der dingen, maar een uitzondering daar op.

Verder is het ambt van vice president voornamelijk ceremonieel.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Messenger »

Ik denk dat Biden en Harris samen gaan optrekken en de rol van de vice-president prominenter wordt, zodat ze het stokje makkelijker kan overnemen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Jerommel »

Jerommel schreef: 09 nov 2020, 01:13 Wow, hebben ze promofilmpjes verspreid ofzo?

[modbreak Bonjour] Weer de ander afkraken zonder argumenten. De eerste vandaag die ik van je zie en gelijk weer niets.
Mag ik nu ook geen vragen meer stellen?
Ik kijk geen TV en lees ook geen krant.
Dus ik weet vaak niet wat er allemaal wordt gepushed.
Maar blijkbaar is er sprake van een promotiecampagne?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Bastiaan73 »

Haar stem doet me denken aan die van Fran Drescher; lekker nasaal.

Ze lijkt me een kanjer!
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Messenger »

Met Law & Order komt het bij haar ook wel goed, ze is aanklager geweest. De achterban van Trump hoeft wat dat betreft niets te vrezen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 09 nov 2020, 09:55 Ik denk dat Biden en Harris samen gaan optrekken en de rol van de vice-president prominenter wordt, zodat ze het stokje makkelijker kan overnemen.
Ik denk dat Biden dit bewust heeft gedaan, gezien de hoeveelheid keren dat zij mee in het nieuws komt.
Meer dan ooit een president heeft gedaan.
En dat om nogal wat redenen.
Wat je ook speculeert, dat alles kan een reden zijn.

Maar wsl. vooral, omdat hij zich zijn leeftijd wel heel erg bewust moet zijn.
En hij op deze manier Harris haast letterlijk zijn verlangstuk kan presenteren.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Maria K »

Jerommel schreef: 09 nov 2020, 10:15 Ik kijk geen TV en lees ook geen krant.
Dus ik weet vaak niet wat er allemaal wordt gepushed.
:?:

Maar duidelijke meningen heb je wel. :clown:
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door EdVaessen »

Ik ken Kamala Haris niet. Vernam pas vrijdagavond van haar bestaan en heb me niet verdiept in de informatie die er over haar bestaat.
Het is een goede zaak dat een zwarte vrouw zo'n hoog ambt gaat bekleden in de VS en ik hoop dat ze goed uit de bus komt.
En dat Nederland-Gidsland nog geen vrouwelijke premier heeft weten te produceren zegt iets over onze cultuur.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door fries77 »

EdVaessen schreef: 09 nov 2020, 18:17 Ik ken Kamala Haris niet. Vernam pas vrijdagavond van haar bestaan en heb me niet verdiept in de informatie die er over haar bestaat.
Het is een goede zaak dat een zwarte vrouw zo'n hoog ambt gaat bekleden in de VS en ik hoop dat ze goed uit de bus komt.
En dat Nederland-Gidsland nog geen vrouwelijke premier heeft weten te produceren zegt iets over onze cultuur.
Als vrouwen echt zo capabel waren, kwamen ze wel bovendrijven... Je moet de beste hebben, niet iemand die in een bepaald ondervertegenwoordigd hokje valt.
salvator omnium hominum
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Jerommel »

Maria K schreef: 09 nov 2020, 13:46
Jerommel schreef: 09 nov 2020, 10:15 Ik kijk geen TV en lees ook geen krant.
Dus ik weet vaak niet wat er allemaal wordt gepushed.
:?:

Maar duidelijke meningen heb je wel. :clown:
Omdat er meer dan TV en kranten bestaat.
Wist je dat niet?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Atheist2 »

fries77 schreef: 09 nov 2020, 18:21 Als vrouwen echt zo capabel waren, kwamen ze wel bovendrijven... Je moet de beste hebben, niet iemand die in een bepaald ondervertegenwoordigd hokje valt.
Dat is dus klare onzin wat je nu zegt. Alsof mensen door computers worden aangenomen? Men wordt door mensen aangenomen, en vooral door witte mannen van bovengemiddelde leeftijd die lekker op hun pluche blijven zitten.
Dus denk je echt dat vrouwen niet capabel zijn?
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door EdVaessen »

fries77 schreef: 09 nov 2020, 18:21
EdVaessen schreef: 09 nov 2020, 18:17 Ik ken Kamala Haris niet. Vernam pas vrijdagavond van haar bestaan en heb me niet verdiept in de informatie die er over haar bestaat.
Het is een goede zaak dat een zwarte vrouw zo'n hoog ambt gaat bekleden in de VS en ik hoop dat ze goed uit de bus komt.
En dat Nederland-Gidsland nog geen vrouwelijke premier heeft weten te produceren zegt iets over onze cultuur.
Als vrouwen echt zo capabel waren, kwamen ze wel bovendrijven... Je moet de beste hebben, niet iemand die in een bepaald ondervertegenwoordigd hokje valt.
Dat jij nooit bent komen bovendrijven verbaast me niet.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Maria K »

Jerommel schreef: 09 nov 2020, 18:32
Maria K schreef: 09 nov 2020, 13:46
Jerommel schreef: 09 nov 2020, 10:15 Ik kijk geen TV en lees ook geen krant.
Dus ik weet vaak niet wat er allemaal wordt gepushed.
:?:

Maar duidelijke meningen heb je wel. :clown:
Omdat er meer dan TV en kranten bestaat.
Wist je dat niet?
Men zegt weleens dat er geen domme vragen bestaan.
Dit is er een.
Omdat het al een antwoord in zich heeft dus een retorische vraag is.
Die tekent wel voor jouw manier van denken.
Ik ben hier niet van gediend. :naughty:

Ik kan alleen concluderen:
Dus jouw mening is gebaseerd op alles, als het maar niet mainstream is.
Maar alles misschien ook weer niet.
Of wel?
Domme conclusie misschien, maar wel een logische in dit geval, als ik lees dat jij alleen niet mainstream nieuws leest en dus daarop jouw conclusies bouwt.
Laatst gewijzigd door Maria K op 09 nov 2020, 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door fries77 »

EdVaessen schreef: 09 nov 2020, 18:43
fries77 schreef: 09 nov 2020, 18:21
EdVaessen schreef: 09 nov 2020, 18:17 Ik ken Kamala Haris niet. Vernam pas vrijdagavond van haar bestaan en heb me niet verdiept in de informatie die er over haar bestaat.
Het is een goede zaak dat een zwarte vrouw zo'n hoog ambt gaat bekleden in de VS en ik hoop dat ze goed uit de bus komt.
En dat Nederland-Gidsland nog geen vrouwelijke premier heeft weten te produceren zegt iets over onze cultuur.
Als vrouwen echt zo capabel waren, kwamen ze wel bovendrijven... Je moet de beste hebben, niet iemand die in een bepaald ondervertegenwoordigd hokje valt.
Dat jij nooit bent komen bovendrijven verbaast me niet.
Klein beetje onder de gordel Eddie, aangezien je niets van me weet. Wie weet ben ik wel afdelingshoofd van de Friese PVV of een andere topfunctie :lol:
salvator omnium hominum
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door fries77 »

Atheist2 schreef: 09 nov 2020, 18:42
fries77 schreef: 09 nov 2020, 18:21 Als vrouwen echt zo capabel waren, kwamen ze wel bovendrijven... Je moet de beste hebben, niet iemand die in een bepaald ondervertegenwoordigd hokje valt.
Dat is dus klare onzin wat je nu zegt. Alsof mensen door computers worden aangenomen? Men wordt door mensen aangenomen, en vooral door witte mannen van bovengemiddelde leeftijd die lekker op hun pluche blijven zitten.
Dus denk je echt dat vrouwen niet capabel zijn?
Tuurlijk zijn er genoeg vrouwen capabel. Maar ze zijn zwaar ondervertegenwoordigd in bepaalde domeinen. Dat zal toch een oorzaak hebben?
salvator omnium hominum
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Atheist2 »

fries77 schreef: 09 nov 2020, 18:47 Tuurlijk zijn er genoeg vrouwen capabel. Maar ze zijn zwaar ondervertegenwoordigd in bepaalde domeinen. Dat zal toch een oorzaak hebben?
Hehe, de vraag stellen is hem beantwoorden. Daar ga ik jou verder ook niet bij helpen, maar je leest maar eens echt ter zake doende boeken en websites. Dan kom je er vanzelf achter waarom vrouwen ondervertegenwoordigd zijn en waarom ze er iets aan gaan doen.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Maria K »

fries77 schreef: 09 nov 2020, 18:47 Tuurlijk zijn er genoeg vrouwen capabel. Maar ze zijn zwaar ondervertegenwoordigd in bepaalde domeinen. Dat zal toch een oorzaak hebben?
Tuurlijk.
En tuurlijk heeft dat een oorzaak.
Tot voor 50 jaar geleden gold immers in het doorsnee denken van het door calvinistische cultuur bepaalde Nederland, dat vrouwen in het openbaar hun mond moeten houden.
Hun mond opendoen, daar waar mannen de overhand hebben en het woord voeren, staat ze niet netjes. (Paulus)
Vrouwen moeten gedurende uw samenkomsten zwijgen. Ze mogen niet spreken, maar moeten ondergeschikt blijven, zoals ook in de wet staat. Als ze iets willen leren, moeten ze het thuis aan hun man vragen, want het is een schande voor een vrouw als ze tijdens een samenkomst spreekt. (1 Kor 14:34–35 – NBV)
En nog wordt hun zo bevochten gelijkwaardigheid tegengewerkt door dit soort denken.
Thuis en onderling is er best veel veranderd.
Maar in het openbaar?
Ho maar.
En dan hebben we het nog maar over Nederland en een aantal andere Europese landen.

En in het door zwaar christelijke groeperingen en kiezers beheerste Amerika leeft men nog steeds in die tijd van voor 50 jaar geleden.
Vergis je daarin niet, wat die voor invloed hebben.
En nog steeds hun dochters daarin opvoeden en hun mondige vrouwen daarin verguizen.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Jerommel »

Het komt niet alleen door die gruuuwelijke onderdrukking van decennia terug.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door EdVaessen »

Maria K schreef: 09 nov 2020, 19:08
fries77 schreef: 09 nov 2020, 18:47 Tuurlijk zijn er genoeg vrouwen capabel. Maar ze zijn zwaar ondervertegenwoordigd in bepaalde domeinen. Dat zal toch een oorzaak hebben?
Tuurlijk.
En tuurlijk heeft dat een oorzaak.
Tot voor 50 jaar geleden gold immers in het doorsnee denken van het door calvinistische cultuur bepaalde Nederland, dat vrouwen in het openbaar hun mond moeten houden.
Hun mond opendoen, daar waar mannen de overhand hebben en het woord voeren, staat ze niet netjes. (Paulus)
Ik ben benieuwd naar het antwoord van van fries77. Een antwoord dat hij allang had kunnen geven.
De indruk die ik van hem heb is dat hij neerkijkt op vrouwen en ze als niet capabel beschouwt.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door fries77 »

EdVaessen schreef: 09 nov 2020, 19:32
Maria K schreef: 09 nov 2020, 19:08
fries77 schreef: 09 nov 2020, 18:47 Tuurlijk zijn er genoeg vrouwen capabel. Maar ze zijn zwaar ondervertegenwoordigd in bepaalde domeinen. Dat zal toch een oorzaak hebben?
Tuurlijk.
En tuurlijk heeft dat een oorzaak.
Tot voor 50 jaar geleden gold immers in het doorsnee denken van het door calvinistische cultuur bepaalde Nederland, dat vrouwen in het openbaar hun mond moeten houden.
Hun mond opendoen, daar waar mannen de overhand hebben en het woord voeren, staat ze niet netjes. (Paulus)
Ik ben benieuwd naar het antwoord van van fries77. Een antwoord dat hij allang had kunnen geven.
De indruk die ik van hem heb is dat hij neerkijkt op vrouwen en ze als niet capabel beschouwt.
Je valt me in meerdere draadjes aan... Vandaar dat je mijn reactie gemist hebt waarschijnlijk.
salvator omnium hominum
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door EdVaessen »

fries77 schreef: 09 nov 2020, 19:44 Je valt me in meerdere draadjes aan... Vandaar dat je mijn reactie gemist hebt waarschijnlijk.
Het zal ermee te maken hebben dat je eerst schreef: als vrouwen echt zo capabel waren, kwamen ze wel bovendrijven.
Iets verderop doe je zeg je weer dit: tuurlijk zijn er genoeg vrouwen capabel.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door fries77 »

EdVaessen schreef: 09 nov 2020, 19:50
fries77 schreef: 09 nov 2020, 19:44 Je valt me in meerdere draadjes aan... Vandaar dat je mijn reactie gemist hebt waarschijnlijk.
Het zal ermee te maken hebben dat je eerst schreef: als vrouwen echt zo capabel waren, kwamen ze wel bovendrijven.
Iets verderop doe je zeg je weer dit: tuurlijk zijn er genoeg vrouwen capabel.
Ergo?
salvator omnium hominum