Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door peda »

Hallo Tin,

Hoe meer overtuigde vaccinafwijzers, hoe sneller ik aan de beurt ben en dat zelfs zonder vertoon van egoistisch gedrag.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Tin »

callista schreef: 16 nov 2020, 15:24 Daar laat ik mij niet door van de wijs brengen.
Ergo...ik laat me wat dat aangaat niets opleggen.
Het is hier nog geen politiestaat, alhoewel het er wel aardig op begint te lijken.
Steeds meer regeltjes.... :x
Kom, kom.

Voor het eerst trouwens een bekende van mij overleden waar mede corona in het spel is.
In Azië.
Daar gaat het wel even wat anders.
Persoon is door echtgenote een week of 3 à 4 geleden bij het ziekenhuis 'afgeleverd'. Echtgenote moest zelf in zelfisolatie en kreeg daarbij een speciaal polsbandje.
Negatief, maar echtgenote mocht ook na de quarantaine niet op bezoek.
Dag na het overlijden alleen even 'ter identificatie' naar het mortuarium
Zelfde dag nog zonder ook maar iemand erbij is het lichaam gecremeerd. Reizen sowieso momenteel ook binnenslands niet toegestaan zonder speciale vergunning.
En eigenlijk vindt iedereen het tamelijk gewoon.
'Het is pandemic, dus het kan niet anders'.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Kan...ja vreselijk... :cry:
Mijn zus is in quarantaine, alsmede nog steeds haar twee dochters met hun kinderen.....hun gezin...
Maar ik ga me niet vaccineren...zoals ik eerder zei en het me ook niet laten opleggen vanuit welke hoek dan ook
Het is mijn lichaam.......tja Tin, zo denk ik erover... :flower1:

Van de eventuele bijwerkingen is niets bekend en ook niet op de lange termijn.
Ik raak al in paniek als ik eraan denk... :?
Bovendien muteert Covid-19 voortdurend.....
Net zoals met de griepinjectie en de eerdere Mexicaanse griepinjectie.
Niet voor mij....
Die griepinjectie moet ook elk jaar herhaald worden en uiteindelijk is de werking minimaal.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 16 nov 2020, 16:07
Piebe Paulusma schreef: 16 nov 2020, 15:33
hopper schreef: 16 nov 2020, 15:08 Waar vaccinweigeraars wel tegen aan kunnen lopen is dat zij in de toekomst geweigerd worden bij voetbalwedstrijden, concerten, restaurants e.d.
Zeg maar een soort van lockdown voor de weigeraars en de gevaccineerden niet.
Dat deert mij niet, voetbal zegt me niks en muziek kan ik thuis wel horen. Voorts zijn mijn eigen pizza's en pasta's veruit het lekkerst, dus ook zonder bezoekje aan een restaurant red ik het wel.
Ik ben gewoon overtuigd van het grote nut van vaccinatie. Ik doe het dus voor mijn aardse heil, niet direct om daar toegang te krijgen, waar niet gevaccineerden worden geweerd. Voor mij geldt dezelfde overtuigingskracht maar in andere richting, als de afwijzers. En een overtuiging volg je en laat je niet liggen.
O ja? Heb je je dan wel eens laten vaccineren met love potion?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

Tin schreef: 16 nov 2020, 14:10
Petra schreef: 16 nov 2020, 01:46
Mart schreef: 16 nov 2020, 00:37 Denk dat ikzelf eveneens nog even zou afwachten totdat er een aantal mensen succesvol is gevaccineerd voordat ik het zelf laat doen. Wil eerst zeker weten dat er geen bijwerkingen zijn.
Als iedereen zo denkt schiet het lekker op met de vaccinaties :)
Nou, als de forumdeelnemers een gemiddelde afspiegeling van de Nederlandse bevolking vormen, schiet het inderdaad niet op met de vaccinatie.
Terwijl dit forum toch niet overloopt van de traditionele groeperingen die tegen vaccinaties zijn.
Overigens kan ik me in de 'even de kat uit de boom kijken' houding goed inleven.
Maar op de voet van zoals het nu is verder gaan lijkt me ook geen optie.
En hoewel ik ook zeker voor vrijheid van de burger ben in dergelijke zaken: het lijkt me eigenlijk zeer waarschijnlijk dat b.v. Aziatische landen inenting verplicht gaan stellen wil men het land in mogen. En stel je voor: dan zou ik als ik het niet doe niet meer naar b.v. Vietnam kunnen. Geen aantrekkelijk idee ;) .
8-) :)

Maar dat is ook een beetje waar ik mee worstel... want eigenlijk heeeeeeel stiekem zou ik ook liever ff afwachten en anderen de proefkonijntjes laten zijn. (Maar goed, dat houden we onder elkaar hè ;) ).
Helaas kan ik met kerst niet naar NL omdat het weer naar huis gaan een probleem is..dus ALS er hier een vaccinatie komt..loop ik voorop. (Maar dan wel uit eigenbelang :lol: ).
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

peda schreef: 16 nov 2020, 17:19 Hallo Tin,

Hoe meer overtuigde vaccinafwijzers, hoe sneller ik aan de beurt ben en dat zelfs zonder vertoon van egoistisch gedrag.
:lol: :lol: :lol: Geniaaaaaal :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

callista schreef: 16 nov 2020, 17:47 ..
Die griepinjectie moet ook elk jaar herhaald worden en uiteindelijk is de werking minimaal.
Nee dat is niet waar.
De werking is juist heel goed!

Het probleem is dat er heel veel gemuteerde griepvirussen zijn en dat er niet tegen alle gevaccineerd kan worden, dus worden er elk jaar een aantal uitgezocht die voor dat jaar het meest gevaarlijk lijken.
Gevaccineerden zijn tegen die dus gewoon goed beschermd maar kunnen uiteraard wel een ander griepvirus oplopen die niet in de vaccinatie was opgenomen. Waardoor ze dan natuurlijk griep kunnen krijgen, maar die dan dankzij die vaccinatie wel wat milder verloopt.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

callista schreef: 16 nov 2020, 17:47 Die griepinjectie moet ook elk jaar herhaald worden en uiteindelijk is de werking minimaal.
Wat zeggen de cijfers?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Ik heb geen cijfers en de meningen zijn erover verdeeld....
Als ik om me heen kijk zie ik mensen die wel een griepprik haalden toch de griep kregen en andersom ook.
Zonder griepprik geen griep.
Zouden er wel cijfers zijn?
Geen idee...
Maar elk jaar verandert de griep wel....en moet een vaccin weer zo goed als kwaad aangepast worden.....100% werkzaam wordt het nooit.
Laatst gewijzigd door callista op 17 nov 2020, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

callista schreef: 17 nov 2020, 17:47 Ik heb geen cijfers en de meningen zijn erover verdeeld....
Als ik om me heen kijk zie ik mensen die wel een griepprik haalden toch de griep kregen en andersom ook.
Zonder griepprik geen griep.
Zouden er wel cijfers zijn?
Geen idee...
Maar elk jaar verandert de griep wel....en moet een vaccin weer zo goed als kwaad aangepast worden.....100% werkzaam wordt het nooit.
Er is ook geen dé griep. Er zijn een heleboel influenza virussen. En het is niet altijd goed te voorspellen welke het meest zal gaan ronddolen.

Het vaccin werkt prima. Maar helaas ..er zijn er nogal wat en je wordt niet tegen elk griepvirus gevaccineerd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

Ik zal me zeker laten vaccineren als onze regering daarvoor groen licht geeft. Ik acht het op de eerste plaats belangrijk dat onze ziekenhuizen ontlast worden. Ook moeten we een deel van onze economische en sociale draad weer op kunnen pakken. En als vaccinatie elk jaar opnieuw moet is dat geen probleem.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

VVD denkt na over ‘indirecte vaccinatieplicht’: wie zich niet laat prikken, mag straks minder
Regeringspartij VVD overweegt om een ‘indirecte vaccinatieplicht’ in te voeren in de strijd tegen het coronavirus.
Wie zich straks niet laat vaccineren, mag dan bijvoorbeeld niet naar binnen in overheidsgebouwen of naar evenementen.
https://www.ad.nl/politiek/vvd-denkt-na ... ~a0de8b86/

Ach toch guttegut....daar gaan we weer.
Ik vertik het hoe dan ook. :naughty:
Maar zover zal het niet komen hoop ik...denk ik....
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

callista schreef: 16 nov 2020, 17:47 Maar ik ga me niet vaccineren...zoals ik eerder zei en het me ook niet laten opleggen vanuit welke hoek dan ook
Het is mijn lichaam.......tja Tin, zo denk ik erover... :flower1:
Geen probleem. Maar dan moet je ook thuis blijven. Het is ons land...
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Prima....dan blijf ik thuis....no problem..
Het is ons land, maar het is mijn lichaam.... :thumb1:
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

callista schreef: 18 nov 2020, 16:48 Prima....dan blijf ik thuis....no problem..
Het is ons land, maar het is mijn lichaam.... :thumb1:
Aangezien ik het daar volstrekt mee eens ben en tevens het 'baas in eigen buik' principe huldig.. vind ik het vaccineren een bijzonder lastig issue.
Het probleem is dat er wel een minimaal aantal ingeënte mensen moet zijn om de hele bevolking de beschermen.
Er zijn kinderziekten die door vaccinatie prima uit de wereld zijn te helpen, maar sja.. steeds meer mensen gaan in de anti stand.
Ik vind dat de overheid steken heeft laten vallen. Zeker wat het het bieden van betrouwbare en goeie informatie betreft.
En dat.. zag ik ook in het *artikel van deze TS als belangrijkste punt naar voren komen; het vertrouwen van mensen in de overheid is in het algemeen enorm gedaald.
Te veel gezwam en gedraai. Te veel vaagheden, onduidelijkheden en geheimhouderij.
Transparantie is het beste antwoord. En daar ligt ook imo een opdracht voor de overheid. Ik denk dat met name de aansprakelijkheid bij bijwerkingen een punt van zorg is. Dat hoort geen vraagstuk te zijn waar burgers mee opgezadeld worden, daarin moet de overheid klip en klaar haar verantwoordelijkheid nemen.

*
Het gebrek aan transparantie vanuit de overheid en farmaceutische industrie is een punt dat standaard terugkomt in de gesprekken van de Volkskrant met vaccinatieweigeraars.

Maar de financiële afspraken van de Nederlandse regering met vaccinproducenten zijn vanwege de ‘veiligheid van de staat’ niet openbaar gemaakt. Ook is onbekend wie er precies aansprakelijk is als het vaccin onverhoopt toch bijwerkingen veroorzaakt. Die geheimhouding is nodig om ‘beïnvloeding van de onderhandelingen met andere producenten te voorkomen’, schreef minister De Jonge eind oktober in antwoord op Kamervragen. Daarnaast staat er in de contracten ‘bedrijfsvertrouwelijke en beursgevoelige informatie’. Die gang van zaken is niet ongebruikelijk bij zulke contracten. Toch is geheimhouding onverstandig, vindt Ellen ’t Hoen, een medisch jurist die af en toe ook als adviseur voor de WHO werkt. ‘Dan wek je de indruk dat er iets niet klopt’, zegt ze. ‘Als je vertrouwen wilt creëren in een vaccin, moet je het niet hullen in geheimen. Er is juist noodzaak tot meer transparantie. Ik heb geen begrip voor een overheid die gevoelens van wantrouwen voedt door geheimzinnigheid.’
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Op een bepaald moment is het gewoon kansrekening. Je hebt een kans dat je tegen corona oploopt en daar schade aan over houdt. En die kans lijkt me best hoog.

En er is de kans dat je last krijgt van lange termijn effecten van het vaccin. Hetgeen ook niet denkbeeldig is. Gelukkig hoef je vandaag niet te beslissen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Hier een overzicht van het vaccin of de vaccins....veel wat men nog niet weet.. :|
Ergo, nogal wat onduidelijkheden m.i....transparantie ver te zoeken volgens mij...

Hoe veilig is het coronavaccin? Dit moet je weten
Wat zit er allemaal in het coronavaccin? Zijn er bijwerkingen? Is het vaccin veilig als je zwanger bent? En krijgen astmapatiënten voorrang bij de vaccinatie?
Na een oproep stelden jullie massaal je belangrijkste vragen over het coronavaccin.
Wij legden ze voor aan drie experts, hier lees je de antwoorden.

Na hoopvolle berichten over twee werkzame coronavaccins komt het moment dat er in Nederland gevaccineerd zal gaan worden steeds dichterbij.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... d=msedgntp
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Toen de eerste vaccins uitkwamen bij baby's jaren geleden [DKTP] kregen sommigen hersenvliesonsteking als bijwerking en een aantal overleed er ook aan
Vandaar dat ik toen nergens tegen ingeënt ben zoals ik eerder zei.
Mijn ouders durfden het niet aan.
Dat zal ook meespelen bij mijn sceptisch zijn vermoed ik...
Later wel op de basisschool tegen polio...
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

Petra schreef: 20 nov 2020, 03:35
callista schreef: 18 nov 2020, 16:48 Prima....dan blijf ik thuis....no problem..
Het is ons land, maar het is mijn lichaam.... :thumb1:
Aangezien ik het daar volstrekt mee eens ben en tevens het 'baas in eigen buik' principe huldig.. vind ik het vaccineren een bijzonder lastig issue.
Het probleem is dat er wel een minimaal aantal ingeënte mensen moet zijn om de hele bevolking de beschermen.
Er zijn kinderziekten die door vaccinatie prima uit de wereld zijn te helpen, maar sja.. steeds meer mensen gaan in de anti stand.
Ik vind dat de overheid steken heeft laten vallen. Zeker wat het het bieden van betrouwbare en goeie informatie betreft.
En dat.. zag ik ook in het *artikel van deze TS als belangrijkste punt naar voren komen; het vertrouwen van mensen in de overheid is in het algemeen enorm gedaald.
Te veel gezwam en gedraai. Te veel vaagheden, onduidelijkheden en geheimhouderij.
Transparantie is het beste antwoord. En daar ligt ook imo een opdracht voor de overheid. Ik denk dat met name de aansprakelijkheid bij bijwerkingen een punt van zorg is. Dat hoort geen vraagstuk te zijn waar burgers mee opgezadeld worden, daarin moet de overheid klip en klaar haar verantwoordelijkheid nemen.
Goed punt.
Vaccineren helpt, concludeert RUG-promovendus Maarten van Wijhe in zijn proefschrift The public health impact of vaccination programmes in the Netherlands. Van Wijhe onderzocht Rijksvaccinatieprogramma’s gericht op zeven ziektes, en concludeert dat tussen de 6.000 en 12.000 sterfgevallen voorkomen zijn onder kinderen en jongvolwassenen geboren tussen 1953 en 1992.
Hij zou ook hebben moeten kijken naar het aantal stergevallen als gevolg van vaccinaties.
Laatst gewijzigd door EdVaessen op 20 nov 2020, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

Bonjour schreef: 20 nov 2020, 07:17 Op een bepaald moment is het gewoon kansrekening. Je hebt een kans dat je tegen corona oploopt en daar schade aan over houdt. En die kans lijkt me best hoog.

En er is de kans dat je last krijgt van lange termijn effecten van het vaccin. Hetgeen ook niet denkbeeldig is. Gelukkig hoef je vandaag niet te beslissen.
Voordat wij aan de beurt zijn voor de prik zal nog wel even duren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Dat denk ik ook...
Zeker ook door het dalende aantal vaccinweigeraars....extra onderzoek?
En hoe combineert dat met diegenen die al een griepinjectie hebben gehad dit jaar?
En diegenen die al veel medicijnen slikken b.v.?
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

Helaas maar al te waar. Ik wou dat het vaccin nu al te krijgen was.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 15:46Ik wou dat het vaccin nu al te krijgen was.
Ik ook. Heb al t-shirt aan met korte mouwen. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

Messenger schreef: 22 nov 2020, 15:49
EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 15:46Ik wou dat het vaccin nu al te krijgen was.
Ik ook. Heb al t-shirt aan met korte mouwen. :)
That's my boy!