Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Gaitema schreef: 13 dec 2020, 09:24
Petra schreef: 13 dec 2020, 01:35
Gaitema schreef: 12 dec 2020, 09:12
Petra schreef: 11 dec 2020, 02:01 Ik vraag me vooral af waarom ik me druk zou maken over een al dan niet hiernamaals .. als ik er vanzelf wel terechtkom.. of niet.
Het gaat om het leven uit Gods Liefde, uit zijn kracht, door de genade die in Christus Jezus te vinden is. De hemel kom je als je bij Jezus hoort, anders vind je hem niet. En het verdwaald raken in de duisternis of rond de aarde blijven hangen, omdat je te gehecht bent aan de aarde en het Licht niet kan zien (met de tunnel) wordt in de bijbel als het dodenrijk beschreven en een gevangenis.
En als je nou nog nooit van Jezus gehoord hebt.. waar kom je dan terecht?
Hangt er van af:
Romeinen 2:14 - Wanneer heidenen de wet van nature naleven

“Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet”

Dat lijkt in te houden dat door hun geweten te volgen er best wel een kans voor hen is. Echter kwam Jezus voor de zieken. De tollenaar, de overspelige, de hoer etc.. om hem te redden.
Zo moeten we hen ook een handje helpen om de juiste weg te vinden.
:roll:
Als hun geweten al genoeg is en hun tot wet hoeft niemand ze meer een handje te helpen.
Waarom eigenlijk?
Klinkt ook wat arrogant trouwens...

Dan zit het sowieso al goed... :thumb1:
Iedereen vindt de weg die hem/haar goeddunkt...waartoe die weg ook leidt.
Waarom zouden christenen dat moeten bepalen?
Hebben zij de Waarheid in pacht?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Bovendien zie ik nu dat dit alles niets meer met het onderwerp te maken heeft....maar weer uitdraait op christelijke dogmatiek.

Wat beweegt de coronavaccin-­weigeraars?
Ja wat?
Welke redenen zou men daarvoor kunnen aanvoeren?
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 13 dec 2020, 20:39
Gaitema schreef: 13 dec 2020, 09:24
Petra schreef: 13 dec 2020, 01:35
Gaitema schreef: 12 dec 2020, 09:12
Petra schreef: 11 dec 2020, 02:01 Ik vraag me vooral af waarom ik me druk zou maken over een al dan niet hiernamaals .. als ik er vanzelf wel terechtkom.. of niet.
Het gaat om het leven uit Gods Liefde, uit zijn kracht, door de genade die in Christus Jezus te vinden is. De hemel kom je als je bij Jezus hoort, anders vind je hem niet. En het verdwaald raken in de duisternis of rond de aarde blijven hangen, omdat je te gehecht bent aan de aarde en het Licht niet kan zien (met de tunnel) wordt in de bijbel als het dodenrijk beschreven en een gevangenis.
En als je nou nog nooit van Jezus gehoord hebt.. waar kom je dan terecht?
Hangt er van af:
Romeinen 2:14 - Wanneer heidenen de wet van nature naleven

“Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet”

Dat lijkt in te houden dat door hun geweten te volgen er best wel een kans voor hen is. Echter kwam Jezus voor de zieken. De tollenaar, de overspelige, de hoer etc.. om hem te redden.
Zo moeten we hen ook een handje helpen om de juiste weg te vinden.
:roll:
Als hun geweten al genoeg is en hun tot wet hoeft niemand ze meer een handje te helpen.
Waarom eigenlijk?
Klinkt ook wat arrogant trouwens...

Dan zit het sowieso al goed... :thumb1:
Iedereen vindt de weg die hem/haar goeddunkt...waartoe die weg ook leidt.
Waarom zouden christenen dat moeten bepalen?
Hebben zij de Waarheid in pacht?
Ja

En lees maar over de zonden, waarin we allen eens God de rug toe keerden en onzelf tot God maakten en luister naar de boodschap en voorbeeld dat Jezus gaf. Hij kwam als een dokter voor zieken.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 13 dec 2020, 20:45 Bovendien zie ik nu dat dit alles niets meer met het onderwerp te maken heeft....maar weer uitdraait op christelijke dogmatiek.

Wat beweegt de coronavaccin-­weigeraars?
Ja wat?
Welke redenen zou men daarvoor kunnen aanvoeren?
Samen gevat,
Een groep denkt dat je er juist ziek van wordt (gewoon pakweg een kwart van de Nederlanders?)
Een groep vanwege hun vertrouwen op God, dat Hij bepaald wie ziek wordt en niet (reformatorischen)
Een groep vanwege ethische redenen (abortuskweek)
Een groep denk dat er een chip in zit en of dat het jouw DNA veranderd, met mogelijk het gevolg van dat je bij satan gaat horen, als je het neemt.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 13 dec 2020, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Gaitema schreef: 13 dec 2020, 21:09
callista schreef: 13 dec 2020, 20:39
Gaitema schreef: 13 dec 2020, 09:24
Petra schreef: 13 dec 2020, 01:35
Gaitema schreef: 12 dec 2020, 09:12
Het gaat om het leven uit Gods Liefde, uit zijn kracht, door de genade die in Christus Jezus te vinden is. De hemel kom je als je bij Jezus hoort, anders vind je hem niet. En het verdwaald raken in de duisternis of rond de aarde blijven hangen, omdat je te gehecht bent aan de aarde en het Licht niet kan zien (met de tunnel) wordt in de bijbel als het dodenrijk beschreven en een gevangenis.
En als je nou nog nooit van Jezus gehoord hebt.. waar kom je dan terecht?
Hangt er van af:
Romeinen 2:14 - Wanneer heidenen de wet van nature naleven

“Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet”

Dat lijkt in te houden dat door hun geweten te volgen er best wel een kans voor hen is. Echter kwam Jezus voor de zieken. De tollenaar, de overspelige, de hoer etc.. om hem te redden.
Zo moeten we hen ook een handje helpen om de juiste weg te vinden.
:roll:
Als hun geweten al genoeg is en hun tot wet hoeft niemand ze meer een handje te helpen.
Waarom eigenlijk?
Klinkt ook wat arrogant trouwens...

Dan zit het sowieso al goed... :thumb1:
Iedereen vindt de weg die hem/haar goeddunkt...waartoe die weg ook leidt.
Waarom zouden christenen dat moeten bepalen?
Hebben zij de Waarheid in pacht?
Ja

En lees maar over de zonden, waarin we allen eens God de rug toe keerden en onzelf tot God maakten en luister naar de boodschap en voorbeeld dat Jezus gaf. Hij kwam als een dokter voor zieken.
Nee hoor....niemand heeft De Waarheid in pacht...ook de christenen niet.
Iedereen volgt zijn/haar eigen pad.
Evangelisatie is dus ook niet nodig....absoluut niet...zoals gezegd ben ik daar fel op tegen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Piebe Paulusma »

Ik laat mij niet vaccineren want ik heb al Corona gehad. Ook ben ik allergisch voor naalden.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Storm »

Piebe Paulusma schreef: 14 dec 2020, 14:49 Ik laat mij niet vaccineren want ik heb al Corona gehad. Ook ben ik allergisch voor naalden.
Piebe, een nicht van mij heeft het voor de tweede keer.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Storm schreef: 15 dec 2020, 21:14
Piebe Paulusma schreef: 14 dec 2020, 14:49 Ik laat mij niet vaccineren want ik heb al Corona gehad. Ook ben ik allergisch voor naalden.
Piebe, een nicht van mij heeft het voor de tweede keer.
Ja, maar hij geeft aan allergisch te zijn voor naalden. Vind ik dan wel begrijpelijk.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Niemand is allergisch voor naalden....dat heb ik nog nooit gehoord.....wel van een naaldenfobie...
Ja......of kleine kinderen die gaan janken bij een prikje...
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door peda »

Messenger schreef: 16 dec 2020, 11:05 Het Godsbeeld wordt door iedere gelovige anders ingevuld.
De inzichten zijn soms sterk verdeeld. Op zich is dat nergens voor nodig en wordt de invulling onnodig gecompliceerd.
De inzichten zijn gewoon enorm sterk verdeeld, dat is een feit. In een bepaalde geloofskring is er sprake van min of meer gelijke geloofsopvattingen, maar zodra de gelovige een andere geloofskring binnenstapt, vliegen de verschillen hem/ haar om de oren. G G is geen geloofskring, maar een ontmoetingsplaats voor vele denkbeelden over God. Mijn favoriete kleurrijkdom. Zoals coronavaccinweigeraars allen uit moverende redenen een vaccin weigeren en anderen ( zoals ik ) niet snel genoeg gevaccineerd kunnen worden, zo bestaan er ook in geloofsland totaal strijdige, niet te overbruggen opvattingen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

peda schreef: 16 dec 2020, 11:19 Zoals coronavaccinweigeraars allen uit moverende redenen een vaccin weigeren en anderen ( zoals ik ) niet snel genoeg gevaccineerd kunnen worden, zo bestaan er ook in geloofsland totaal strijdige, niet te overbruggen opvattingen.
Dus jij staat nog steeds vooraan in de rij @peda
Vanwaar die haast?
Steeds meer mensen zijn voornemens af te wachten of zich niet te laten vaccineren.
Zelfs velen onder het zorgpersoneel staan niet te trappelen en kijken eerst eens de kat uit de boom.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 16 dec 2020, 11:47
peda schreef: 16 dec 2020, 11:19 Zoals coronavaccinweigeraars allen uit moverende redenen een vaccin weigeren en anderen ( zoals ik ) niet snel genoeg gevaccineerd kunnen worden, zo bestaan er ook in geloofsland totaal strijdige, niet te overbruggen opvattingen.
Dus jij staat nog steeds vooraan in de rij @peda
Vanwaar die haast?
Steeds meer mensen zijn voornemens af te wachten of zich niet te laten vaccineren.
Zelfs velen onder het zorgpersoneel staan niet te trappelen en kijken eerst eens de kat uit de boom.
Ik draag ook een t-shirt met korte mouwen, want ik wil ook zo snel mogelijk een vaccin.
Dat het vaccin snel tot stand komt, is het gevolg van grootschalig en wereldwijd onderzoek vanwege het pandemische gevaar dat de mens wordt uitgeroeid. De regels en toetsen worden echter gevolgd zoals gebruikelijk is met alle vaccins.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Tja....ik ben er huiverig voor.
Maar dat zal wel komen doordat ik nergens tegen ingeënt ben....op polio na dan.

Het wordt wel steeds erger die pandemie...nu ook al bij wilde nertsen en de nieuwe mutaties.
Je zou er bijna een complotdenker van worden.
Uitroeiing om orde op zaken te stellen door het misselijke gedrag van de mens ook ten opzichte van de dieren...?
De natuur grijpt in?
Of?
Weinig is nog duidelijk....en daarom pas ik. ;)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Ter vergelijking...die eigenlijk spaak loopt.
Toen mijn man aan de chemo moest zag ik die spuit in zijn lichaam gaan en ik huiverde....al dat gif en weet ik wat niet. :roll:
Voor mij was het horror...maar het was zijn keuze....
Mijn man zag het als iets wat hem zou genezen en keek er positief naar en onderging het ook zo....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 16 dec 2020, 12:03 Tja....ik ben er huiverig voor.
Maar dat zal wel komen doordat ik nergens tegen ingeënt ben....op polio na dan.
Ik ben zo vaak geprikt in mijn leven, in de bilspieren en de deltaspier (bovenarm) dat het prikken me niet angstig maakt.
Callista schreef: Het wordt wel steeds erger die pandemie...nu ook al bij wilde nertsen en de nieuwe mutaties.
Je zou er bijna een complotdenker van worden.
Uitroeiing om orde op zaken te stellen door het misselijke gedrag van de mens ook ten opzichte van de dieren...?
De natuur grijpt in?
Of?
Weinig is nog duidelijk....en daarom pas ik. ;)
De natuur past zich aan om houdbaar te blijven. Elementen die de natuur bedreigen worden daarbij uitgeschakeld.

Net als dat er teveel konijntjes zijn, een konijnenziekte gaat heersen, zo zijn er 7 miljard mensen en heerst er een mensenziekte. Zonder aanziens des persoons, en dat is wel jammer want ook mensen die de natuur respecteren en willen beschermen worden besmet. Konijntjes worden ook niet geselecteerd, en er is er geen enkele boosaardig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 16 dec 2020, 12:11
callista schreef: 16 dec 2020, 12:03 Tja....ik ben er huiverig voor.
Maar dat zal wel komen doordat ik nergens tegen ingeënt ben....op polio na dan.
Ik ben zo vaak geprikt in mijn leven, in de bilspieren en de deltaspier (bovenarm) dat het prikken me niet angstig maakt.
Het prikken op zich maakt mij niet angstig.....b.v. wanneer er bloed afgenomen moet worden....dat is zo vaak gebeurd als kind van 10 ook een maand lang in het ziekenhuis......bijna elke dag; mijn arm was zo blauw als wat.
Ik vond het wel interessant.......nooit bang geweest toen en nu nog niet...
Callista schreef: Het wordt wel steeds erger die pandemie...nu ook al bij wilde nertsen en de nieuwe mutaties.
Je zou er bijna een complotdenker van worden.
Uitroeiing om orde op zaken te stellen door het misselijke gedrag van de mens ook ten opzichte van de dieren...?
De natuur grijpt in?
Of?
Weinig is nog duidelijk....en daarom pas ik. ;)
De natuur past zich aan om houdbaar te blijven. Elementen die de natuur bedreigen worden daarbij uitgeschakeld.

Net als dat er teveel konijntjes zijn, een konijnenziekte gaat heersen, zo zijn er 7 miljard mensen en heerst er een mensenziekte. Zonder aanziens des persoons, en dat is wel jammer want ook mensen die de natuur respecteren en willen beschermen worden besmet. Konijntjes worden ook niet geselecteerd, en er is er geen enkele boosaardig.
Ja..dat is een waar woord; eigenlijk super als je er zo over nadenkt.... :thumb1: .Ik denk dat uiteindelijk de mens het nooit kan winnen van de natuur.
En het weleens averechts zou kunnen werken.....
En de virussen ons de slim af zullen zijn.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door peda »

callista schreef: 16 dec 2020, 11:47
peda schreef: 16 dec 2020, 11:19 Zoals coronavaccinweigeraars allen uit moverende redenen een vaccin weigeren en anderen ( zoals ik ) niet snel genoeg gevaccineerd kunnen worden, zo bestaan er ook in geloofsland totaal strijdige, niet te overbruggen opvattingen.
Dus jij staat nog steeds vooraan in de rij @peda
Vanwaar die haast?
Steeds meer mensen zijn voornemens af te wachten of zich niet te laten vaccineren.
Zelfs velen onder het zorgpersoneel staan niet te trappelen en kijken eerst eens de kat uit de boom.
Gezien mijn leeftijd behoor ik tot de risico groep. Nu leef ik in mij zelf opgelegde quarantaine, ga nauwelijks buiten de deur en heb mijn naaste familie al die tijd niet lijfelijk ontmoet. Daar baal ik na 9 maanden best wel van en als ik met vaccinatie weer wat ruimer kan deelnemen aan de sociale gezamenlijkheid, dan is mij dat het vaccin dubbel en dwars waard. Bovendien liet en laat ik mij tegen van alles en nog wat vaccineren, wat eertijds ook nodig was wilde ik toegang tot toen der tijd wat exotischer landen krijgen ( zoals bijvoorbeeld gele koorts ). De kat uit de boom kijken heb ik met vaccinatie nooit gedaan en zie ik leef nog steeds en tot op heden ook nog gezond. Afkloppen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

peda schreef: 16 dec 2020, 12:38
callista schreef: 16 dec 2020, 11:47
peda schreef: 16 dec 2020, 11:19 Zoals coronavaccinweigeraars allen uit moverende redenen een vaccin weigeren en anderen ( zoals ik ) niet snel genoeg gevaccineerd kunnen worden, zo bestaan er ook in geloofsland totaal strijdige, niet te overbruggen opvattingen.
Dus jij staat nog steeds vooraan in de rij @peda
Vanwaar die haast?
Steeds meer mensen zijn voornemens af te wachten of zich niet te laten vaccineren.
Zelfs velen onder het zorgpersoneel staan niet te trappelen en kijken eerst eens de kat uit de boom.
Gezien mijn leeftijd behoor ik tot de risico groep. Nu leef ik in mij zelf opgelegde quarantaine, ga nauwelijks buiten de deur en heb mijn naaste familie al die tijd niet lijfelijk ontmoet. Daar baal ik na 9 maanden best wel van en als ik met vaccinatie weer wat ruimer kan deelnemen aan de sociale gezamenlijkheid, dan is mij dat het vaccin dubbel en dwars waard.
Bovendien liet en laat ik mij tegen van alles en nog wat vaccineren, wat eertijds ook nodig was wilde ik toegang tot toen der tijd wat exotischer landen krijgen ( zoals bijvoorbeeld gele koorts ). De kat uit de boom kijken heb ik met vaccinatie nooit gedaan en zie ik leef nog steeds en tot op heden ook nog gezond. Afkloppen.
Ik ben ook geen 18 meer hoor ;) :clown:
Begrijpelijk; ja dat was noodzakelijk.... maar mensen weigeren nu ook denk ik vanwege de haast van het ontwikkelen van dit vaccin en de velen die als eerste Eureka kunnen roepen en dus als beste uit de bus komen....
Maar heel fijn dat je nog gezond bent; super.... :flower1:
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Goed om te overwegen, bedenk dat het overgrote deel van zorgwerknemers geen vaccinatie wil en terecht volgens mij, het zijn ook mensen die iets meer weten van de materie dan de Nederlanders gemiddeld.
Gewoon gezond leven, geen mondkapje, rustig met mensen praten, geen zorgen maken en het virus heeft geen of weinig vat op je, natuurlijk geen gekke dingen doen zoals een huisvuil mensen zeker als er geen ventilatie is, als je veel hoest/ verkouden ben dien je zeer goed op te passen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vragen en ideeën betreffende: Doel... redding... hiernamaals...

Bericht door callista »

Antoon51 schreef: 16 dec 2020, 13:11 Goed om te overwegen, bedenk dat het overgrote deel van zorgwerknemers geen vaccinatie wil en terecht volgens mij, het zijn ook mensen die iets meer weten van de materie dan de Nederlanders gemiddeld.
Gewoon gezond leven, geen mondkapje, rustig met mensen praten, geen zorgen maken en het virus heeft geen of weinig vat op je, natuurlijk geen gekke dingen doen zoals een huisvuil mensen zeker als er geen ventilatie is, als je veel hoest/ verkouden ben dien je zeer goed op te passen.
Mondkapje is verplicht nu hè...hoe je er ook over denkt.
Anders betaal je je blauw....voor een rijke stinkerd peanuts.....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 16 dec 2020, 12:19Ik denk dat uiteindelijk de mens het nooit kan winnen van de natuur.
En het weleens averechts zou kunnen werken.....
En de virussen ons de slim af zullen zijn.
Niet alleen de virussen. De meeste bacteriën zijn ook resistent geworden tegen anti-biotica. Een onschuldige voetschimmel kan minder onschuldig en zelfs fataal worden.
Insectenpopulaties sterven uit waardoor gewassen uiterst moeizaam bestoven worden.

Andere dieren missen hun voeding in de voedselketen en sterven zelf ook uit.

Met tandenpoetsen spuwen we plastic korrels in de wasbak uit die terechtkomen in riool en waterzuivering, alsof er niet genoeg plastics in het milieu voorkomen.

De mens is druk doende subsidies te verdienen aan de vernietiging van complete bosgebieden voor biomassa, waardoor de CO2 uitstoot vergroot wordt.

Zuurstof wordt een schaars goed. Sterven aan bijvoorbeeld koolmonoxide gebeurt in de toekomst niet alleen binnenshuis.
Geen wonder eigenlijk als je ziet hoe de parasitaire en verwarde mens de longen van deze planeet vernietigt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 16 dec 2020, 14:02
callista schreef: 16 dec 2020, 12:19Ik denk dat uiteindelijk de mens het nooit kan winnen van de natuur.
En het weleens averechts zou kunnen werken.....
En de virussen ons de slim af zullen zijn.
Niet alleen de virussen. De meeste bacteriën zijn ook resistent geworden tegen anti-biotica. Een onschuldige voetschimmel kan minder onschuldig en zelfs fataal worden.
Insectenpopulaties sterven uit waardoor gewassen uiterst moeizaam bestoven worden.

Andere dieren missen hun voeding in de voedselketen en sterven zelf ook uit.

Met tandenpoetsen spuwen we plastic korrels in de wasbak uit die terechtkomen in riool en waterzuivering, alsof er niet genoeg plastics in het milieu voorkomen.

De mens is druk doende subsidies te verdienen aan de vernietiging van complete bosgebieden voor biomassa, waardoor de CO2 uitstoot vergroot wordt.

Zuurstof wordt een schaars goed. Sterven aan bijvoorbeeld koolmonoxide gebeurt in de toekomst niet alleen binnenshuis.
Geen wonder eigenlijk als je ziet hoe de parasitaire en verwarde mens de longen van deze planeet vernietigt.
Heb ik niets aan toe te voegen ....treurig is het er zo'n zooitje van te maken van de mooie planeet.:cry:
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

Messenger schreef: 16 dec 2020, 14:02 Met tandenpoetsen spuwen we plastic korrels in de wasbak uit die terechtkomen in riool en waterzuivering, alsof er niet genoeg plastics in het milieu voorkomen.
Dat wist ik niet. Zijn er alternatieven voor tandpasta?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

EdVaessen schreef: 16 dec 2020, 20:39
Messenger schreef: 16 dec 2020, 14:02 Met tandenpoetsen spuwen we plastic korrels in de wasbak uit die terechtkomen in riool en waterzuivering, alsof er niet genoeg plastics in het milieu voorkomen.
Dat wist ik niet. Zijn er alternatieven voor tandpasta?
In veel tandpasta zitten microplastics. Geen idee waarom en of er nog alternatieven zijn.
Microplastics zitten ook veel in andere producten heb ik begrepen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Trajecto »

moderatie:

Dit topic was afgedwaald.
Het vervolg is afgesplistt naar Vragen en ideeën betreffende: Doel... redding... hiernamaals....

Nu on-topic verder.
Nulla aetas ad discendum sera