Vrije(?) wil

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vrije(?) wil

Bericht door Messenger »

Makkiev schreef: 07 feb 2021, 00:40 De mens is van nature egoïstisch, maar dat betekent niet dat we ons ego aan de kant kunnen zetten om bijvoorbeeld het beste voor een ander te zoeken.
In het besef dat wat je voor een ander doet, je doet voor een ander deel van jouw Zelf, kun je het beste doen voor 2 individuaties van God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vrije(?) wil

Bericht door hopper »

Makkiev schreef: 07 feb 2021, 00:40

De mens is van nature egoïstisch, maar dat betekent niet dat we ons ego aan de kant kunnen zetten om bijvoorbeeld het beste voor een ander te zoeken.
Je kunt best je ego aan de kant zetten, uiteindelijk zal blijken dat het het ego dát is wat over een vermeende vrije wil meent te beschikken.
Niet mijn wil geschiedde.....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vrije(?) wil

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 07 feb 2021, 13:17 Je kunt best je ego aan de kant zetten, uiteindelijk zal blijken dat het het ego dát is wat over een vermeende vrije wil meent te beschikken.
Niet mijn wil geschiedde.....
"Jouw/Jullie wil is Mijn wil en Mijn wil geschiedde..."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Vrije(?) wil

Bericht door EdVaessen »

Makkiev schreef: 07 feb 2021, 00:38
EdVaessen schreef: 06 feb 2021, 19:24
Makkiev schreef: 04 feb 2021, 21:37
EdVaessen schreef: 04 feb 2021, 21:32
Makkiev schreef: 04 feb 2021, 21:08 Ach, ik kan een heel verhaal houden, maar de meeste wetenschappers zijn het er tegenwoordig toch wel over eens dat Jezus een historisch persoon was. Dus daar voegen mijn woorden niet veel meer aan toe lijkt mij.
Maar als een meerderheid van wetenschappers evolutietheorie aanvaardt, tap je opeens uit een ander vaatje.
Een meerderheid van stemmen levert idd geen waarheid op. En omdat ik van mening ben dat de evolutietheorie teveel onmogelijkheden bevat, maar veel wetenschappers het toch aanvaarden, is het dus aan mij om die onmogelijkheden aan het licht te brengen.
Wat je niet lukt omdat je niet weet hoe empirische natuurwetenschap precies werkt en je dus windmolens aanvalt.
Je blaft en de karavaan trekt voorbij.
Goeie drogreden joh. Beter reageer je inhoudelijk op mijn argumenten in plaats van ze te ontwijken.
Jij weet niet wat redelijke argumenten zijn.
[modbreak Bonjour] Jullie verzanden in ad hominems.