ET en soortvorming

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: ET en soortvorming

Bericht door peda »

Ik zie Uchuu in combinatie met andere simulaties, zoals bijvoorbeeld
www.universiteitleiden.nl/wetenschapsdo ... e-computer

Er komen steeds meer en betere en zoals in het document opgemerkt "" het gaat in de wetenschap niet meer zonder goede simulaties ""

Ook de E T simulatie mag voor mij opgesplitst worden in delen, om toch grote zeggingskracht te hebben.
Ik vraag niet om het onmogelijke.

G G is in mijn optiek geen wetenschapsforum, daarvoor is er onder de deelnemers onvoldoende belangstelling en ik denk dat het combineren van verschillende kosmische simulaties, hoe interessant ook voor liefhebbers, niet past bij de G G doelgroep. Maar misschien vergis ik mij en wordt er alom aangedrongen op vervolg. Afwachten.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: ET en soortvorming

Bericht door Petra »

peda schreef: 01 okt 2021, 14:33 De Uchuu stimulatie levert goede op de praktijk aansluitende uitslagen op, dat valt niet te ontkennen en dat levert bij mij hoge waardering op. Wie van mening is dat Uchuu niet voldoet, moet op goede gronden motiveren waarom het doel niet is bereikt. Als Uchuu met 10 processoruren hetzelfde resultaat had kunnen bereiken als nu met 20 miljoen uren, dan sprak ook ik over "' goochelen met grote getallen en bezijden wetenschappelijk besef"', maar zulke signalen zijn mij niet bekend. De resultaten staan overigens voor iedereen ter beschikking, dus mocht er een genius zijn die het alsnog ontdekt, dan geef ik gaarne een mea culpa. Evenwel een film reeds recenseren voordat de film gezien is, vind ik persoonlijk voorbarig.
Idd.
Ik had het gelinkt in het Kosmologie topic: viewtopic.php?p=365100#p365100
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas