MRB; Multiple-Religious-Belonging

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door peda »

Het is eigenlijk wel interessant. Op het ene forum jubelstemming omdat gelovigen uit het forum zijn verdreven, op een ander forum jubelstemming omdat spiritueel gelovigen daar nog steeds hun bijdragen leveren. Multiple-Religious-Belonging, het spiritueel ieder voor zich principe, de stoet van de vele Kleinste Gemene Veelvouden, of wel de spirituele kleuring.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

peda schreef: 10 nov 2021, 15:38 Het is eigenlijk wel interessant. Op het ene forum jubelstemming omdat gelovigen uit het forum zijn verdreven, op een ander forum jubelstemming omdat spiritueel gelovigen daar nog steeds hun bijdragen leveren. Multiple-Religious-Belonging, het spiritueel ieder voor zich principe, de stoet van de vele Kleinste Gemene Veelvouden, of wel de spirituele kleuring.
Zoals ik al vaak schreef kijk ik nooit op andere fora, dus ik heb er allemaal niks van meegekregen. En gelukkig maar.
Daarom weet ik niet welk forum je bedoelt, maar wat ik wel weet is dat gelovigen (ofwiedanook) moedwillig treiteren/wegpesten/denigreren etc. mij altijd gestoord heeft. Mensen belachelijk maken zal sowieso nooit mijn smaak worden, om welke reden dan ook. Niet voor de schermen maar ook niet achter de schermen.
Wat ik nou niet begrijp en ook nooit zal begrijpen..wat heb je nou aan al je kennis als je die niet kan delen ?
Liefst met zoveel mogelijk mensen.
Hoe meer zielen, hoe meer diversiteit, hoe meer vreugd; daar ga ik van Jubelen, daar wil ik zelfs voor Jodelen :lol:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Messenger »

Volgens mij zijn forums niet zo populair meer. Ik begreep van wijlen mijn broer dat Facebook booming was. Daar heb ik niks mee met dat Zuckerbergproduct.

Ook zie ik geen andere Walsch-adepten hier en er zijn er toch veel, maar kennelijk is de behoefte aan discussie er niet bij hen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 10 nov 2021, 16:39 Ook zie ik geen andere Walsch-adepten hier en er zijn er toch veel, maar kennelijk is de behoefte aan discussie er niet bij hen.
Ahhh wat maakt dat nou uit. Jij bent er toch! Zolang jij erover tikt is de Walsch afdeling afgedekt, denk ik dan. :kiss1: :flower1:
Naar mijn idee ben jij ook een MRB clublid; met het nieuwe geweldige Woord beschreven als :créateur of créatrice ALS je dat leuk vindt.
Ik word er alvast Jubelend van, maar ik Jubel in de regel best wel snel hoor, (vieren wat er te vieren valt hè, verzuren kan altijd nog ). ;) :D
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

peda schreef: 10 nov 2021, 15:38 Het is eigenlijk wel interessant. Op het ene forum jubelstemming omdat gelovigen uit het forum zijn verdreven, op een ander forum jubelstemming omdat spiritueel gelovigen daar nog steeds hun bijdragen leveren. Multiple-Religious-Belonging, het spiritueel ieder voor zich principe, de stoet van de vele Kleinste Gemene Veelvouden, of wel de spirituele kleuring.
Ik vind het eerlijk gezegd best triest omdat ik vooral denk aan Storm, wees er maar trots op denk ik dan. Ook zo'n "religekkie", maar wel eentje die ik nog altijd hoog heb zitten. Zo'n vrijzinnige die je imo beter rijk kan zijn dan kwijt. Ik denk ook dat zij MRB van harte zou aanmoedigen en dat zij zelf prima in dat profiel past; cherry picking. Wat is er mis mee ?!!!
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door peda »

Petra schreef: 12 nov 2021, 09:40
peda schreef: 10 nov 2021, 15:38 Het is eigenlijk wel interessant. Op het ene forum jubelstemming omdat gelovigen uit het forum zijn verdreven, op een ander forum jubelstemming omdat spiritueel gelovigen daar nog steeds hun bijdragen leveren. Multiple-Religious-Belonging, het spiritueel ieder voor zich principe, de stoet van de vele Kleinste Gemene Veelvouden, of wel de spirituele kleuring.
Ik vind het eerlijk gezegd best triest omdat ik vooral denk aan Storm, wees er maar trots op denk ik dan. Ook zo'n "religekkie", maar wel eentje die ik nog altijd hoog heb zitten. Zo'n vrijzinnige die je imo beter rijk kan zijn dan kwijt. Ik denk ook dat zij MRB van harte zou aanmoedigen en dat zij zelf prima in dat profiel past; cherry picking. Wat is er mis mee ?!!!
Hallo Petra,

Storm zie ik als "' hokjesdenker "' eerder in de meer vrijzinnige hoek. Wat is er nu mis met de vrijzinnigheid gezien vanuit de klassiek christelijke hoek? Nagenoeg alles in Jip en Janneke taal. De vrijzinnigen vullen het eerste deel van het dubbel gebod grotendeels totaal verkeerd in, zo de klassieke opvatting. Het eerste deel van het dubbelgebod luidt "" Heb God lief Boven Alles "' en het tweede deel luidt "' en heb je naaste lief als je zelve "'. Dat tweede deel kun je ook naleven als humanist, islam-volger, jood, boeddhist etc. Het gaat in de klassiek christelijke opvatting vooral om het invullen van het eerste deel, namelijk Heb God lief Boven Alles. Daar concentreert zich in de klassiek christelijke hoek alles om het Onmisbare Verlossend Offer van J C.
Het relatie herstel met God is Onmogelijk zonder de Kruisoffer acceptatie. Wie Jezus aan het Kruis dus anders motiveert als door God Bedoeld Verzoeningsoffer heeft God Niet lief Boven alles. De humanist voldoet daar niet aan, de islam-volger niet, de boeddhist niet en ook de vrijzinnige vult de bedoeling van de kruisdood veelal anders in. Allemaal zienswijzen die volledig voorbij gaan aan de klassiek christelijke zienswijze, quasi de zienswijze zoals beschreven en gevolgd door de bok-achtigen. Dat kunnen prima mensen van goede wil zijn, die evenwel de Essentie missen; zij hebben volgens de klassiekers God niet lief Boven Alles en dat heeft consequentie voor de God-relatie, zoals geconcludeerd kan worden bij een bepaalde bijbel interpretatie. Deze zo denkende gelovigen, kunnen niet overstappen naar een universeel geloof, omdat de overstap voor hen betekent het hokje "' bokken "" binnenwandelen en het christelijk Heil verlaten.
De vrijzinnigen zien de God-relatie veel minder of helemaal niet via de Kruisoffer Verzoeningsbril. Vandaar. Dat naast de acceptatie van het Verzoenend Kruisoffer er nog hele topics gewijd kunnen worden over wat al of niet verder behoort tot het christelijk "" wedergeboren "" zijn ( God Boven Alles liefhebben ), is ook duidelijk. Kijk maar naar de discussies onderling tussen de toenmalige gesprekspartners hier op G G in de beginperiode van het forum en het is duidelijk waar ik op zinspeel. MRB is voorbehouden aan de rekkelingen op de geloofsliniaal en een aantal vrijzinnigen behoren tot de rekkelingen.
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Vreugdevol »

God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf is één gebod, m.i kun jij je naaste niet perfect liefhebben zonder het eerste gebod dan kun jij je goed voordoen maar uiteindelijk zal het om jou draaien. M.i is het dus een leugen, hoe de humanist zich profileert, ook al zal de bedoeling goed zijn uiteindelijk draait het om het eigen ik en godje ook als het dan ten koste van de naaste gaat.

Een geleend iets om zichzelf een wit laagje te geven, zo bezie ik het
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door hopper »

Toch staat het in de bijbel op de vrijzinnige wijze.
37 Jezus zei tegen hem: U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand.
38 Dit is het eerste en het grote gebod.
39 En het tweede, hieraan gelijk, is: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.
(Math 22)

Het tweede is gelijk. Wat wil zeggen dat de humanist, islam-volger, jood, boeddhist etc dat 'gebod' ook kunnen volgen en daarmee gelijk-handelen aan het eerste deel.

Misschien is het zelfs zo dat vrijzinnigen beter aan dit gebod doen omdat de niet-vrijzinnigen het liefhebben onder dwang doen.
Waarmee ik ook het woord 'gebod' i.c.m. liefhebben mal vindt.


God: Hou van me of ik schiet! Zoiets? Liefhebben kan alleen uit geheel vrije wil geschieden. De vrijzinnigen voldoen hier aan met het liefhebben van hun naasten.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door hopper »

En dan is nog niet eens de vraag beantwoord wat God is. Je kunt als gelovige wel de door jezelf bedachte God lief hebben, maar dan heb je in feite je eigen gedachten lief......
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

peda schreef: 12 nov 2021, 10:13
Petra schreef: 12 nov 2021, 09:40

Ik vind het eerlijk gezegd best triest omdat ik vooral denk aan Storm, wees er maar trots op denk ik dan. Ook zo'n "religekkie", maar wel eentje die ik nog altijd hoog heb zitten. Zo'n vrijzinnige die je imo beter rijk kan zijn dan kwijt. Ik denk ook dat zij MRB van harte zou aanmoedigen en dat zij zelf prima in dat profiel past; cherry picking. Wat is er mis mee ?!!!
Hallo Petra,

Storm zie ik als "' hokjesdenker "' eerder in de meer vrijzinnige hoek. Wat is er nu mis met de vrijzinnigheid gezien vanuit de klassiek christelijke hoek? Nagenoeg alles in Jip en Janneke taal. De vrijzinnigen vullen het eerste deel van het dubbel gebod grotendeels totaal verkeerd in, zo de klassieke opvatting. Het eerste deel van het dubbelgebod luidt "" Heb God lief Boven Alles "' en het tweede deel luidt "' en heb je naaste lief als je zelve "'. Dat tweede deel kun je ook naleven als humanist, islam-volger, jood, boeddhist etc. Het gaat in de klassiek christelijke opvatting vooral om het invullen van het eerste deel, namelijk Heb God lief Boven Alles. Daar concentreert zich in de klassiek christelijke hoek alles om het Onmisbare Verlossend Offer van J C.
Het relatie herstel met God is Onmogelijk zonder de Kruisoffer acceptatie. Wie Jezus aan het Kruis dus anders motiveert als door God Bedoeld Verzoeningsoffer heeft God Niet lief Boven alles. De humanist voldoet daar niet aan, de islam-volger niet, de boeddhist niet en ook de vrijzinnige vult de bedoeling van de kruisdood veelal anders in. Allemaal zienswijzen die volledig voorbij gaan aan de klassiek christelijke zienswijze, quasi de zienswijze zoals beschreven en gevolgd door de bok-achtigen. Dat kunnen prima mensen van goede wil zijn, die evenwel de Essentie missen; zij hebben volgens de klassiekers God niet lief Boven Alles en dat heeft consequentie voor de God-relatie, zoals geconcludeerd kan worden bij een bepaalde bijbel interpretatie. Deze zo denkende gelovigen, kunnen niet overstappen naar een universeel geloof, omdat de overstap voor hen betekent het hokje "' bokken "" binnenwandelen en het christelijk Heil verlaten.
De vrijzinnigen zien de God-relatie veel minder of helemaal niet via de Kruisoffer Verzoeningsbril. Vandaar. Dat naast de acceptatie van het Verzoenend Kruisoffer er nog hele topics gewijd kunnen worden over wat al of niet verder behoort tot het christelijk "" wedergeboren "" zijn ( God Boven Alles liefhebben ), is ook duidelijk. Kijk maar naar de discussies onderling tussen de toenmalige gesprekspartners hier op G G in de beginperiode van het forum en het is duidelijk waar ik op zinspeel. MRB is voorbehouden aan de rekkelingen op de geloofsliniaal en een aantal vrijzinnigen behoren tot de rekkelingen.
Hi Peda,
Fijn, Jip en Janneke taal begrijp ik tenminste. :flower1:
Mijn eerste gedachte is dan dat gelovigen het eerste doen door het tweede te doen. Niet andersom.
En dat zag ik daarna ook geschreven.
Al denk ik stiekem.. dat Boven Alles.. nogal wat (mild gezegd :lol: ) teveel gevraagd is. Zelfs in zo'n mate..dat het er bij mij niet in wil dat er gelovigen zijn die dat écht zo voelen. Vraag bv. welke christen dan ook (met een gezond verstand) of ze voor God hun eigen kind/partner/ouder zouden vermoorden. Mijn gedachte is: No Way, die ga je niet vinden.
Discussies uit het begin van GG..heremetiet zeg, ik heb geen flauw idee.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door peda »

Hallo Petra,

In het N T staat nergens dat moorden uit liefde voor God conform de Wil van God is. Denk bijvoorbeeld aan het afschaffen van de O T offerdienst van dieren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

Hi Peda, ja daar heb je gelijk in. As usual.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Maria K »

Laten we niet over de hoofden van anderen heen spreken, als ze er niet bij zijn.
Storm is bij mijn weten door niemand ooit gezien als religekkie ................Integendeel.
En wie Storm in een hokje probeert te stoppen heeft niets van haar begrepen.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

Maria K schreef: 12 nov 2021, 22:53 Laten we niet over de hoofden van anderen heen spreken, als ze er niet bij zijn.
Grapjas.
Maria K schreef: 12 nov 2021, 22:53 1)Storm is bij mijn weten door niemand ooit gezien als religekkie ................Integendeel.
2) En wie Storm in een hokje probeert te stoppen heeft niets van haar begrepen.
1) Mijn geheugen verschilt wel vaker met dat van jou.
Misschien omdat ik nooit zo heldervoelend ben geweest als jij (naar eigen zeggen wel), lees ik altijd maar gewoon wat mensen zelf opschrijven: viewtopic.php?p=276705#p276705
Die parasieten was geloof ik alleen achter de schermen in FTO, maar die religekkies e.a. schofferingen en belachelijk makerij ook zat genoeg publiekelijk. Voel jij ook de pijn in dat kleine stukje tekst Maria? Ikke wel, en ik ben niet eens heldervoelend alleen maar empathisch.

2) Nou en of! Dat geldt volgens mij voor elk mens, maar dat heb ik al zoooooo vaak geschreven dat mijn gedachten daarover wel duidelijk kunnen zijn.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Maria K »

Petra schreef: 13 nov 2021, 07:16
Maria K schreef: 12 nov 2021, 22:53 Laten we niet over de hoofden van anderen heen spreken, als ze er niet bij zijn.
Grapjas.
Het staat iedereen vrij om hier van alles maar neer te pennen wat in de gedachten opkomt, zolang de moderatie niet ingrijpt.
Het kan zijn nut hebben, maar vaak vind ik het wel onkies. Zeker als het persoonlijke interpretaties betreft en degene waar het om gaat is er niet bij.
Daarbij is dit het openbare gedeelte, waar iedereen, ook niet leden, kunnen lezen.
Maria K schreef: 12 nov 2021, 22:53 1)Storm is bij mijn weten door niemand ooit gezien als religekkie ................Integendeel.
2) En wie Storm in een hokje probeert te stoppen heeft niets van haar begrepen.
1) Mijn geheugen verschilt wel vaker met dat van jou.
Blijkbaar.
Misschien omdat ik nooit zo heldervoelend ben geweest als jij (naar eigen zeggen wel), lees ik altijd maar gewoon wat mensen zelf opschrijven:
Is dat zo?
Wat heeft heldervoelend te maken met gewoon lezen wat er staat?
En waarom dat "(naar eigen zeggen wel)" erbij geschreven? Is er nog iemand anders dan, die hier meer over te zeggen heeft dan ikzelf?

Lees dit dan nog eens: het deel over heldervoelend. :!:
Maria K schreef: 20 okt 2021, 14:34 Maar ik ben een tijd in meer en mindere mate heldervoelend geweest.
Voelde de warmte uitstraling van een levend warm lichaam zonder dat aan te raken, zoals velen dat kunnen voelen op heel kleine afstand. Zoals de uitstraling van een kachel.
.............
Ik heb dat nooit anders gezien als een natuurlijk verschijnsel, waar ik misschien meer gevoelig voor was dat anderen.
De rest van wat jij hier steeds weer en steeds weer over schrijft komt uit jouw koker.
En hoe vaak ga je dat nog herhalen?
#litanie, #heldervoelend.
viewtopic.php?p=276705#p276705
Die parasieten was geloof ik alleen achter de schermen in FTO, maar die religekkies e.a. schofferingen en belachelijk makerij ook zat genoeg publiekelijk. Voel jij ook de pijn in dat kleine stukje tekst Maria? Ikke wel, en ik ben niet eens heldervoelend alleen maar empathisch.
Nogmaals: Lees wat er staat.
Waar of wanneer is Storm op één van de mij bekende fora een religekkie genoemd? (FT, Credible, GG)? (Ik schreef: bij mijn weten)

En jij dacht, dat dit op FTO geschreven was?
Maar toch wel hier weer eens even aanhalen wat jij dacht dat in besloten gemeenschap is geschreven.
Het wordt er niet betrouwbaarder op.
2) Nou en of! Dat geldt volgens mij voor elk mens, maar dat heb ik al zoooooo vaak geschreven dat mijn gedachten daarover wel duidelijk kunnen zijn.
Idd.
Je schrijft heel wat steeds weer. :!:

Dit is toch wat Peda en jij schreven?
Ik citeer wat is blijven hangen en waar het mij om gaat.
Petra schreef: 12 nov 2021, 09:40
peda schreef: 10 nov 2021, 15:38 Het is eigenlijk wel interessant. Op het ene forum jubelstemming omdat gelovigen uit het forum zijn verdreven, op een ander forum jubelstemming omdat spiritueel gelovigen daar nog steeds hun bijdragen leveren.
Ik vind het eerlijk gezegd best triest omdat ik vooral denk aan Storm, wees er maar trots op denk ik dan.
Ook zo'n "religekkie", ...
Ik denk ook dat zij MRB van harte zou aanmoedigen en dat zij zelf prima in dat profiel past;
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

Maria K schreef: 13 nov 2021, 13:32
Het staat iedereen vrij om hier van alles maar neer te pennen wat in de gedachten opkomt, zolang de moderatie niet ingrijpt.
Het kan zijn nut hebben, maar vaak vind ik het wel onkies. Zeker als het persoonlijke interpretaties betreft en degene waar het om gaat is er niet bij.
Daarbij is dit het openbare gedeelte, waar iedereen, ook niet leden, kunnen lezen.
Dat is zo, uiteraard kunnen moderators altijd ingrijpen, wijzigingen aanbrengen en gesprekken een richting op sturen etc.
Als gesprekken teveel off topic gaan is het bv best wel handig.

Ik vind het in de regel, (zoals je dacht ik wel weet na al ons gehakketak) heel onkies om over anderen te praten, maar in dit geval, aangezien het iemand betreft die gewoon mee kan lezen én er op kan reageren én het een verwijzing naar een eigen tekst betreft, vind ik het zelf wel meevallen hoor.

Maar idd. we dwalen zo steeds verder van het bedoelde topic af, laten we maar weer on topic gaan.
Ik vind het zelf namelijk een hartstikke leuk onderwerp.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Petra, je kan het blijkbaar niet laten steeds weer die vete aan te wakkeren. Ik heb je daar ook een aantal keren op gewezen in ons uitpraattopic, maar daar reageer je niet. Ik ben het onderhand zo zat dat ik Trajecto om een maatregel zal vragen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Mart »

Even ter bevestiging: Storm is op Freethinker nooit aangezien of uitgemaakt voor een religekkie.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Bonjour »

Volgens mij had Storm behoorlijk aanzien als gelovige.
Dit
peda schreef: 10 nov 2021, 15:38 Het is eigenlijk wel interessant. Op het ene forum jubelstemming omdat gelovigen uit het forum zijn verdreven,...
lijkt geschreven alsof het over FT gaat, maar dat is zeker niet geval. Spijtig. We hebben ook regelmatig goede discussie gehad met gelovigen, dus het slaat nergens op.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

Mart schreef: 13 nov 2021, 17:45 Even ter bevestiging: Storm is op Freethinker nooit aangezien of uitgemaakt voor een religekkie.
Heb je wel gelezen wat ik gelinkt had? Waar denk jij dan waar dat stukje over gaat? Over een ander forum dan ofzo ? Komt op toch!
Misschien dat jullie niet eens begrijpen dat je je als gelovige dat soort uitlatingen nou eenmaal wel persoonlijk aantrekt omdat ze naar je eigen gevoel wel degelijk ook op jezelf betrekking hebben.

Maar goed, nogmaals.. waarom nu niet BOT gaan ?!
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

Bonjour schreef: 13 nov 2021, 17:34 [modbreak Bonjour] Petra, je kan het blijkbaar niet laten steeds weer die vete aan te wakkeren. Ik heb je daar ook een aantal keren op gewezen in ons uitpraattopic, maar daar reageer je niet. Ik ben het onderhand zo zat dat ik Trajecto om een maatregel zal vragen.
Ik heb niks aangewakkerd, ik open een topic over een imo leuk en interessant onderwerp, ik vond het zelf een best wel positief onderwerp, maar sja, dan is 't maar weer afwachten wat er weer allemaal plaatsvindt. En dan is het weer een kwestie van reactie op reactie op reactie.
Terwijl ikzelf .. het eigenlijk heel gewoon over het in de TS bedoelde onderwerp wil(de) hebben.

P.S.
Er is imo geen sprake van een "ons in dat uitpraattopic" .
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Ja, je bent zielig, want het lukt je niet je zin te krijgen. Dus blijf je het maar oprakelen tegen verbod in.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Mart »

Petra schreef: 13 nov 2021, 18:20 Heb je wel gelezen wat ik gelinkt had?
Zeker, maar dat toont nergens het tegendeel van hetgeen gesteld werd en waar je op reageerde: ''Storm werd door niemand ooit gezien als religekkie ................Integendeel''. Ze werd als christen vooral erg gewaardeerd en deze recentelijke reactie van Rereformed en opvolgende postings tonen dat nogmaals helder.
Maar goed, nogmaals.. waarom nu niet BOT gaan ?!
Goed idee.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Willempie »

Mart schreef: 13 nov 2021, 19:09
Petra schreef: 13 nov 2021, 18:20 Heb je wel gelezen wat ik gelinkt had?
Zeker, maar dat toont nergens het tegendeel van hetgeen gesteld werd en waar je op reageerde: ''Storm werd door niemand ooit gezien als religekkie ................Integendeel''. Ze werd als christen vooral erg gewaardeerd en deze recentelijke reactie van Rereformed toont dat nogmaals helder.
Maar goed, nogmaals.. waarom nu niet BOT gaan ?!
Goed idee.
Ik kan ook getuigen dat Storm op F.T. altijd gewaardeerd is geweest, maar dat kwam voornamelijk omdat ze het altijd met Rereformed eens was en nooit een confronterende stelling innam. Gelovigen die de moed hadden de discussie aan te gaan werden over het algemeen zo snel mogelijk weggetreiterd. Het is dan ook geen wonder dat er geen gelovigen meer op F.T. te vinden zijn. En dat is alleen maar jammer. Want gewoon met elkaar blijven communiceren is wel essentieel voor het voortbestaan van deze wereld.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: MRB; Multiple-Religious-Belonging

Bericht door Petra »

Mart schreef: 13 nov 2021, 19:09
Petra schreef: 13 nov 2021, 18:20 Heb je wel gelezen wat ik gelinkt had?
Zeker, maar dat toont nergens het tegendeel van hetgeen gesteld werd en waar je op reageerde: ''Storm werd door niemand ooit gezien als religekkie ................Integendeel''. Ze werd als christen vooral erg gewaardeerd en deze recentelijke reactie van Rereformed en opvolgende postings tonen dat nogmaals helder.
Dat doet het wel, maar laat ze zelf maar zeggen waarom ze dat schreef wat ik gelinkt had, die terminologie heeft ze niet zelf bedacht.
Ik doe i.i.g. niet mee aan net doen alsof het met een ander forum te maken zou kunnen hebben omdat ik wel beter weet, en volgens mij iedereen wel die die termen kent.
Ik vind het zeker fijn te horen dat RRF een waarderende reactie heeft geschreven heeft.

Mart schreef: 13 nov 2021, 19:09
Petra schreef: 13 nov 2021, 18:20 Maar goed, nogmaals.. waarom nu niet BOT gaan ?!
Goed idee.
Vond ik ook.
Laten we dat doen.
Laatst gewijzigd door Petra op 13 nov 2021, 19:38, 8 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas