Reïncarnatie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

callista schreef: 09 nov 2021, 17:24
Zolderworm schreef: 09 nov 2021, 15:08
Gaat lang duren. Er schijnen berichten verdwenen te zijn.
Maar 1 bericht...en niet door mij...had iets te maken met Libelle en een niet-toegestaan woord ....die post is weg.......... :geek:
Dat zal diegene zelf wel weggehaald hebben is mijn idee.... 8-)

Dat kan niet anders betekenen dan dat Praatvaria is gesloten wegens het verregaande Libelle-niveau.
Waaraan ik ook heb meegedaan, mea culpa.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door callista »

Jou treft geen blaam.... :D
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Jammer, ik dacht in de rol te treden van een soort van omgekeerde RKK.
Schuld bekennen als je niks hebt gedaan.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door callista »

hopper schreef: 09 nov 2021, 17:35 Jammer, ik dacht in de rol te treden van een soort van omgekeerde RKK.
Schuld bekennen als je niks hebt gedaan.
Daar moet je vanaf :praying1:
Vervelender is geen schuld bekennen als je wel iets hebt gedaan ;) zodat b.v. een ander die schuld krijgt. :(
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

callista schreef: 09 nov 2021, 17:38
hopper schreef: 09 nov 2021, 17:35 Jammer, ik dacht in de rol te treden van een soort van omgekeerde RKK.
Schuld bekennen als je niks hebt gedaan.
Daar moet je vanaf :praying1:
Vervelender is geen schuld bekennen als je wel iets hebt gedaan ;) zodat b.v. een ander die schuld krijgt. :(
Maar dan verdenken jullie me er van dat ik een gordijn-katholiek ben! (Grapje)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door callista »

Jaaaa..... :lol:
Wat een mooi woord.... :flower1: dat gaat meteen naar het woordentopic...

Nu maar weer BOT, anders krijg ik een reprimande...
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 09 nov 2021, 17:24
Zolderworm schreef: 09 nov 2021, 15:08
Gaat lang duren. Er schijnen berichten verdwenen te zijn.
Maar 1 bericht...en niet door mij..[ook de melding was niet door mij].....had iets te maken met Libelle en een niet-toegestaan woord ....die post is weg.......... :geek:
Dat zal diegene zelf wel weggehaald hebben is mijn idee....denk je ook niet? 8-)
Het zijn twee berichten. Ik zal hier eens in de prullenbak kijken.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 09 nov 2021, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door callista »

Zoooo..vertel....
Er was een melding
geweest en dat bericht was weg.......
Leg eens uit....maak Trajecto het niet onnodig moeilijk...
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 09 nov 2021, 17:59 Zoooo..vertel....
Er was een melding
geweest en dat bericht was weg.......
Leg eens uit....maak Trajecto het niet onnodig moeilijk...
Ze liggen hier inderdaad in de prullenbak. Maar laat Trajecto maar lekker doorzoeken. Dan heeft hij wat te doen. Ik snap ook niet waar m'n pantoffels zijn gebleven. En de whisky is ook op.

[modbreak Trajecto] Ja er was een bericht van jou gemeld op grond van iets dat er toen ik het bekeek inmiddels al niet meer stond. Kennelijk was je reeds zelf tot de conclusie gekomen dat het beter niet zo moest. Het bericht was een paar keer veranderd door jouzelf.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door callista »

Verstoppertje spelen deden wij toen we kleuters waren....en mensen voor de gek houden ook.
Net zoals stiekem koekjes pakken uit de trommel.....en het dan niet toegeven....

Fijne avond verder en nu echt BOT :thumb1:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 09 nov 2021, 18:08 Verstoppertje spelen deden wij toen we kleuters waren....en mensen voor de gek houden ook.
Net zoals stiekem koekjes pakken uit de trommel.....en het dan niet toegeven....

Fijne avond verder en nu echt BOT :thumb1:
Gelukkig heb ik het kind zijn niet verleerd.
Only dead fish go with the flow
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Snelheid »

Zolderworm schreef: 09 nov 2021, 18:05
callista schreef: 09 nov 2021, 17:59 Zoooo..vertel....
Er was een melding
geweest en dat bericht was weg.......
Leg eens uit....maak Trajecto het niet onnodig moeilijk...
Ze liggen hier inderdaad in de prullenbak. Maar laat Trajecto maar lekker doorzoeken. Dan heeft hij wat te doen. Ik snap ook niet waar m'n pantoffels zijn gebleven. En de whisky is ook op.
Whisky op en nergens meer een drupske te bekennen in huis ,ga zeer zeer snel naar de slijter en slaat een fles of tien in,Pantoffels laat maar ga maar op blote voeten naar die slijter de te lekkerder smaakt de whisky al je weer thuis ben in de kamer waar het openhaardvuur knappert.
Tjonge wat een debakel zeg geen whisky in huis laat dat nooit meer gebeuren :x
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

Snelheid schreef: 09 nov 2021, 18:51
Zolderworm schreef: 09 nov 2021, 18:05
Ze liggen hier inderdaad in de prullenbak. Maar laat Trajecto maar lekker doorzoeken. Dan heeft hij wat te doen. Ik snap ook niet waar m'n pantoffels zijn gebleven. En de whisky is ook op.
Whisky op en nergens meer een drupske te bekennen in huis ,ga zeer zeer snel naar de slijter en slaat een fles of tien in,Pantoffels laat maar ga maar op blote voeten naar die slijter de te lekkerder smaakt de whisky al je weer thuis ben in de kamer waar het openhaardvuur knappert.
Tjonge wat een debakel zeg geen whisky in huis laat dat nooit meer gebeuren :x
Nee, het is een ramp. Ik snap niet hoe dat kan. Helaas is de slijter nu dicht. Dus ik zal tot morgrnochtend moeten wachten. Gelukkig heb ik nog wel wat Cubaanse sigaren in huis.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Reïncarnatie

Bericht door Trajecto »

moderatie:
Graag nu gewoon on-topic verder.
Nulla aetas ad discendum sera
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 08 nov 2021, 21:23
Mullog schreef: 24 okt 2021, 17:36
  • De hemel is beschikbaar voor christenen
  • De hel is beschikbaar voor zondaars (een verschrikkelijk verzinsel waar mensen voor de eeuwigheid gestraft worden voor futiliteiten)
Simplist.
Iedereen is een simplist als er zonder context twee bullits uit een lijstje worden geciteerd.
Inktvlam schreef: 08 nov 2021, 21:23 ...
Die zogenaamde wetenschap van jou geef ik geen cent voor. Die is ernstig atheïstisch misvormd. Er bestaat geen stamboom van mensachtigen. Op de plaatsen waar de verbindende schakels (evolutionair gezien) zouden moeten zijn staan alleen maar vraagtekens.
Afbeelding
Je doet nogal een uitspraak die duidelijk maakt dat je niet zoveel van wetenschap begrijpt. Iemand die daar wel enig begrip voor heeft zou schrijven "Er bestaat nog geen stamboom van mensachtigen".

Het plaatje is wel aardig en onderschrijft dat. Zo is de Homo Florensiensis in 2004 ontdekt en de Homo Naledi in 2013 en ontbreekt de Homo Denisova. De rest heb ik verder niet gecontroleerd. Dat is duidelijk een indicatie dat het hele gebied nog volop in beweging is. Dus wat je precies wil aantonen is mij niet helemaal duidelijk (alhoewel ik wel zo mijn vermoedens heb).
Inktvlam schreef: 08 nov 2021, 21:23 Paleontoloog Ian Tattersall verklaarde: “Het is inderdaad vreemd, dat de laatste belangrijke gebeurtenis in de evolutie van de mens – de komst van onze eigen soort – waarschijnlijk de meest duistere van allemaal is.” Niemand is het er zelfs maar over eens waar de feitelijke moderne mensen voor het eerst in het fossielenbestand verschenen.
Henry Gee, wetenschappelijk schrijver van het tijdschrift Nature, schreef: “De tijdsintervallen tussen de fossielen zijn zo enorm, dat we niets met zekerheid kunnen zeggen over hun mogelijke verbondenheid door voorouderschap of afstamming.” Zijn conclusie was dan ook dat het traditionele beeld van de evolutie van de mens “een volledig menselijke uitvinding is, achteraf gemaakt en vormgegeven in overeenstemming met menselijke vooroordelen”.
Blijf je aan de gang met quotes waarvan we de context niet weten en ik niet eens weet wie het zijn? Verder zeggen die quotes mij niet veel anders dan wat het plaatje duidelijk maakt dus wat is nu precies je punt? Dat we het nog niet weten? Kom over een eeuw is terug en kijk dan waar we staan.
Inktvlam schreef: 08 nov 2021, 21:23
Mullog schreef:En zoals ik schreef over het bewustzijn van een baby (zie hier) ...
De ziel wordt het embryo na de verwekking door God ingeblazen....En zo gaat dat verder met alle scheppingsdagen tot aan het ruststadium van de voltooiing van de mens.
Je weet dat ik hier niks mee heb. Maar als jij het zo ziet, prima toch.
Inktvlam schreef: 08 nov 2021, 21:23 Reïncarnatie
Netflix heeft een serie “Surviving death”. Aflevering 6 is de laatste aflevering en gaat over reïncarnatie. De overige afleveringen, met uitzondering van de eerste, zijn niet zo interessant. Van de afleveringen die gaan over een Nederlands medium - een vrouw met een nare uitstraling (waarschijnlijk een verduisterde aura) kreeg ik een akelig gevoel.
Maar de uitzending over reïncarnatie is uitermate boeiend.
https://www.netflix.com/nl/title/80998853
...
Bedankt voor de tip, zodra ik wat tijd heb zal ik hem eens bekijken.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Peda schreef vandaag om 12.09 uur binnen het onderwerp ‘Over Liefde en onderscheid maken’:
En zo blijf je tot in lengte van dagen bezig met het benoemen van verschillen. Of het nu een Walsch gelovige is, een reincarnatie volger, een ENE overtuigde, een Koran enthousiast, een psychisch monist,
viewtopic.php?f=9&t=4796&start=25

De reïncarnatie volger onderscheidt zich van o.a. een Joodse gelovige, een hindoe, een boeddhist, een christen, een moslim of welk ander geloof dan ook, dat die waarneemt dat we als mens al deze stadia doorlopen. En dat tussentijds van al die geloven ook weer afstand genomen wordt, waarbij de atheïst dan wel ietsist steeds weer opnieuw te voorschijn komen.

Want zoals Hopper eerder schreef binnen het onderwerp ‘De werkelijke oorzaak van alle dingen is het niets’ op 7 oktober 2021 om 21.50 uur:
Geloof wil niks anders zeggen dan dat je jezelf wat hebt wijsgemaakt.
Geloven is tegelijkertijd echter een belangrijk houvast voor velen aangezien het een gevoel van grip/controle geeft op de harde realiteit van het leven.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 08 nov 2021, 21:23 Reïncarnatie
Netflix heeft een serie “Surviving death”. Aflevering 6 is de laatste aflevering en gaat over reïncarnatie. De overige afleveringen, met uitzondering van de eerste, zijn niet zo interessant. Van de afleveringen die gaan over een Nederlands medium - een vrouw met een nare uitstraling (waarschijnlijk een verduisterde aura) kreeg ik een akelig gevoel.
Maar de uitzending over reïncarnatie is uitermate boeiend.
https://www.netflix.com/nl/title/80998853
...
Ik heb de betreffende aflevering bekeken. Ik vind het weinig overtuigend. Het eerste geval gaat over een reïncarnatie van van een baby die na 19 maanden vermoord is en die terugkomt in een ander kind. Dat kind van 5 herinnerd zich dan het plezier dat het in een speeltuin gehad heeft (N.B. mijn kinderen hebben toen ze anderhalf jaar waren echt niet vrolijk en zelfstandig door een speeltuin gesjeesd). Er worden wat testen gedaan met foto's die aangewezen worden waarvan nauwelijks getoond wordt wat er op die foto's staat, laat staan waarom dat relevant is.

Ik vind het wat professioneler en beter onderbouwt dan iets als Ghost Hunters maar het zijn vooral verhalen waar verder geen enkel hard bewijs voor te leveren is. Maar als dat iemand een basis voor geloof geeft, prima toch.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door peda »

Wanneer in het domein van de metafysica zekerheidsuitspraken worden gedaan dan is in de regel de "'beer"' los. Het woord metafysica geeft m.i. reeds aan dat zekerheidsuitspraken prima binnen de voordeur kunnen worden gedaan, maar zodra buiten de voordeur deze zekerheidsuitspraken worden voortgezet, dan volgt veelal hilariteit of erger bij de zeer vele andersdenkenden. De overtuigingswereld ( verhaal ) van de ene is nu eenmaal niet de overtuigingswereld ( verhaal ) van de ander. Wanneer je een niet bij jezelf passend verhaal te nadrukkelijk in de hand krijgt gepropt, dan ontstaat snel tegenzin. De ene houdt van romance, de ander van de krimi, nog een ander van wild-west, of van reisverslagen en ga zo maar voort. Ieder de eigen meug.
Gebruikersavatar
Uranopolitis
Berichten: 794
Lid geworden op: 08 jul 2020, 19:56
Man/Vrouw: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Reïncarnatie

Bericht door Uranopolitis »

Reïncarnatie komt gelegen bij mensen, vooral atheïsten en ongelovigen. Het is de grootste sluwheid van de duivel. De duivel houdt hen in het leven van de zonde, met de gedachte dat de ziel komt en komt terug in deze wereld. "Nou, als deze keer lukt het je niet, zegt de duivel, je komt weer tot leven en lukt het de volgende keer wel. En als het je weer niet lukt, je komt, je komt weer, je zult vooruitgaan... »! Dus ze zeggen: "het maakt niet uit of ik deze zonde bega" en ze brengen het uit. Ze leven zorgeloos, ze bekeren zich niet. Zie je hoe de duivel hen verblindt en aan de hel vasthaakt! Ik heb geen grotere sluwheid en kunst van de duivel gezien om de mensen naar de hel te brengen! En als de duivel je een keer aan de haak slaat, laat hij je dan teruggaan?

viewtopic.php?p=381325#p381325
🕊️ Moge de Heer u zegenen vanuit Sion, moogt gij het welzijn van Jeruzalem zien al uw levensdagen🕊️
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Messenger »

Uranopolitis schreef: 13 jan 2022, 10:29 Reïncarnatie komt gelegen bij mensen, vooral atheïsten en ongelovigen. Het is de grootste sluwheid van de duivel. De duivel houdt hen in het leven van de zonde, met de gedachte dat de ziel komt en komt terug in deze wereld. "Nou, als deze keer lukt het je niet, zegt de duivel, je komt weer tot leven en lukt het de volgende keer wel. En als het je weer niet lukt, je komt, je komt weer, je zult vooruitgaan... »! Dus ze zeggen: "het maakt niet uit of ik deze zonde bega" en ze brengen het uit. Ze leven zorgeloos, ze bekeren zich niet. Zie je hoe de duivel hen verblindt en aan de hel vasthaakt! Ik heb geen grotere sluwheid en kunst van de duivel gezien om de mensen naar de hel te brengen! En als de duivel je een keer aan de haak slaat, laat hij je dan teruggaan?

viewtopic.php?p=381325#p381325
Lees Jesaja 45 vers 5 tot en met 7 eens.
5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.

6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.

7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
De duivel is dus boventallig en het is God zelf die het kwaad schept.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.