Reïncarnatie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Ik voeg dit er ook nog even aan toe:

"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen.
Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien"

Reinhold Niebuhr

Een ware tegeltjeswijsheid die goed van toepassing is op mijn leven.
Laatst gewijzigd door Yours op 08 nov 2021, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Yours schreef: 08 nov 2021, 13:51
Nu is God wel voor een groot deel afgeschaft, maar met die kale, kille, koude natuurwet van reïncarnatie is dat helaas niet mogelijk. Hoe graag ook ik dat zou willen.
Wat dat betreft zeg ik tevens: don't shoot the messenger.
Waarom is die wet nu opeens weer kaal, kil en koud?

Er zijn 2 mogelijkheden:

A. Reïncarnatie bestaat in het geheel niet. Mooi, dan hoeven we het er ook niet over te hebben. Ook niet dat het kaal, kil en koud is.

B. Oorzaak en gevolg gaan gewoon door van het ene leven naar het andere leven. Dat is ook niet kaal, kil en koud.
Ook binnen een ieders huidige leven hebben oorzaak en gevolg gewoon plaats. Niks kil, kaal en koud.


Kil, kaal en koud hebben in beide scenario's geen plaats. Waarom vind jij het dan kil, kaal en koud? En waarom wil je reïncarnatie afschaffen?
Mogen mensen dan niks leren?
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

hopper schreef: 08 nov 2021, 14:17
Yours schreef: 08 nov 2021, 13:51
Nu is God wel voor een groot deel afgeschaft, maar met die kale, kille, koude natuurwet van reïncarnatie is dat helaas niet mogelijk. Hoe graag ook ik dat zou willen.
Wat dat betreft zeg ik tevens: don't shoot the messenger.
Waarom is die wet nu opeens weer kaal, kil en koud?

Er zijn 2 mogelijkheden:

A. Reïncarnatie bestaat in het geheel niet. Mooi, dan hoeven we het er ook niet over te hebben. Ook niet dat het kaal, kil en koud is.

B. Oorzaak en gevolg gaan gewoon door van het ene leven naar het andere leven. Dat is ook niet kaal, kil en koud.
Ook binnen een ieders huidige leven hebben oorzaak en gevolg gewoon plaats. Niks kil, kaal en koud.


Kil, kaal en koud hebben in beide scenario's geen plaats. Waarom vind jij het dan kil, kaal en koud? En waarom wil je reïncarnatie afschaffen?
Mogen mensen dan niks leren?
Dag Hopper,

Ik zeg dat omdat het lang niet altijd fijn is om te verblijven in de dualiteit, waarin we aan de invloeden onderhevig zijn van oorzaak en gevolg/karma en reïncarnatie. Het liefst zou ik die kwalificaties als kil, koud en kaal dan ook niet geven. Het illustreert alleen dat het in de dualiteit over het algemeen minder prettig, met als triest dieptepunt het kastenstelsel, verblijven is dan binnen de Ene wat het ultieme is.

Wat vragen: Waarom blijf jij steeds maar in de cocon van de Ene zitten waarin je verblijft? En zorg je ervoor om daar niet buiten te treden? Het antwoord daarop is volgens mij: Omdat je niet in de dualiteit wilt verblijven. En aldus minder/niet onderhevig wilt zijn aan de wetten van oorzaak en gevolg/karma en reïncarnatie.
Wil jij trouwens eigenlijk verder nog wel wat leren? Weet je zeker dat alle uitspraken die je doet correct zijn? Ook de uitspraken die je doet ten aanzien van wereldse zaken?
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Yours schreef: 08 nov 2021, 14:40
Dag Hopper,


Wat vragen: 1. Waarom blijf jij steeds maar in de cocon van de Ene zitten waarin je verblijft? 2. En zorg je ervoor om daar niet buiten te treden? 3. Het antwoord daarop is volgens mij: Omdat je niet in de dualiteit wilt verblijven. En aldus minder/niet onderhevig wilt zijn aan de wetten van oorzaak en gevolg/karma en reïncarnatie.
4. Wil jij trouwens eigenlijk verder nog wel wat leren? 5. Weet je zeker dat alle uitspraken die je doet correct zijn? 6. Ook de uitspraken die je doet ten aanzien van wereldse zaken?
1. Als je begrepen hebt dat het Ene een cocon is, dan verschillen we daarover van mening.
Het Ene wil zeggen dat er geen tegenstellingen zijn.

2. Ik treed er niet in of uit. Dat zou lijken alsof het een zaaltje is waar je in of uit gaat.

3. De wordende wereld (dualiteit) bevindt zich in de tijd. Ik kan me nergens anders bevinden als mens dan in de tijd.
Wetten van oorzaak en gevolg kunnen overstegen worden in de dualiteit, als ik een bepaalde oorzaak niet in beweging zet blijft het gevolg ook uit.

4. Ja.

5. Sommige uitspraken zijn correct. 6. Uitspraken over wereldse zaken noemen we een mening, meningen zijn nooit correct.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Inktvlam »

Mullog schreef: 24 okt 2021, 17:36
  • De hemel is beschikbaar voor christenen
  • De hel is beschikbaar voor zondaars (een verschrikkelijk verzinsel waar mensen voor de eeuwigheid gestraft worden voor futiliteiten)
Simplist. “Het koninkrijk Gods is in u” (Lucas 17:21). Ieder mens draagt overeenkomstig zijn persoonlijkheid zowel de hemel als de hel in zich. Hemel en hel zijn innerlijke gesteldheden. Dat kwam ik ook tegen in het boek van Ruby Nelson: De deur van alle dingen. Zij schreef: “De hel is even stellig binnenin je als de hemel”.

Mullog schreef:In het christendom hebben is het probleem van waar en wanneer het allemaal begon opgelost met de schepping van Adam en Eva maar dat is wetenschappelijk aantoonbaar onjuist (wat gelovigen er niet van weerhoudt om stug te blijven vasthouden aan het idee).
Die zogenaamde wetenschap van jou geef ik geen cent voor. Die is ernstig atheïstisch misvormd. Er bestaat geen stamboom van mensachtigen. Op de plaatsen waar de verbindende schakels (evolutionair gezien) zouden moeten zijn staan alleen maar vraagtekens.
Afbeelding
Paleontoloog Ian Tattersall verklaarde: “Het is inderdaad vreemd, dat de laatste belangrijke gebeurtenis in de evolutie van de mens – de komst van onze eigen soort – waarschijnlijk de meest duistere van allemaal is.” Niemand is het er zelfs maar over eens waar de feitelijke moderne mensen voor het eerst in het fossielenbestand verschenen.
Henry Gee, wetenschappelijk schrijver van het tijdschrift Nature, schreef: “De tijdsintervallen tussen de fossielen zijn zo enorm, dat we niets met zekerheid kunnen zeggen over hun mogelijke verbondenheid door voorouderschap of afstamming.” Zijn conclusie was dan ook dat het traditionele beeld van de evolutie van de mens “een volledig menselijke uitvinding is, achteraf gemaakt en vormgegeven in overeenstemming met menselijke vooroordelen”.

Mullog schreef:En zoals ik schreef over het bewustzijn van een baby (zie hier) ...
De ziel wordt het embryo na de verwekking door God ingeblazen. Hierbij zien we dat hemel en aarde met elkaar verbonden zijn. De Jacobsladder is het beeld van die verbondenheid.
'Zolang de zenuwen van het kind niet volledig zijn ontwikkeld en nog niet functioneren, werkt de ziel met zelfbewustzijn ijverig verder en vormt het lichaam volgens haar behoeften; wanneer echter de zenuwen allemaal gevormd zijn en de zich steeds meer ontwikkelende geest normaal begint te functioneren, dan begeeft de ziel zich ter ruste en sluimert volledig. Zij weet thans niets over zichzelf en vegeteert alleen nog maar, zonder enige herinnering aan een vroegere zuiver natuurlijke toestand. Pas enkele maanden na de geboorte begint zij steeds wakkerder te worden, wat aan de hand van de verminderde behoefte aan slaap goed is vast te stellen; doch er is heel wat meer tijd van node voordat de ziel enigszins bewust is. Pas wanneer een kind begint te spreken komt er ook een echt bewustzijn in de ziel, echter zonder herinnering, want deze is bij de hogere verdere ontwikkeling van de ziel helemaal niet van nut.' (GJE 4 120)

Dat is wat met het scheppingsverhaal in Genesis bedoeld wordt. Met 'hemel en aarde' wordt de nieuwe, aardse mens meteen vanaf zijn geboorte aangeduid. De 'hemel' is het symbool voor zijn innerlijke, verborgen, geestelijke gaven en de lege woeste 'aarde' duidt op de nieuw ontstane natuurmens, die zich nauwelijks bewust is van zijn bestaan; het eerste stadium van de mens. Geleidelijk aan komt het kind tot zelfbewustzijn en begint te dromen en te denken. Dat is het 'Er zij licht!' in de mens, opdat hij weet dat hij bestaat; tweede stadium. En zo gaat dat verder met alle scheppingsdagen tot aan het ruststadium van de voltooiing van de mens.

Reïncarnatie
Netflix heeft een serie “Surviving death”. Aflevering 6 is de laatste aflevering en gaat over reïncarnatie. De overige afleveringen, met uitzondering van de eerste, zijn niet zo interessant. Van de afleveringen die gaan over een Nederlands medium - een vrouw met een nare uitstraling (waarschijnlijk een verduisterde aura) kreeg ik een akelig gevoel.
Maar de uitzending over reïncarnatie is uitermate boeiend.
https://www.netflix.com/nl/title/80998853
Ik zie reïncarnatie als een herkansing. Als je de materiële leerschool niet goed doorlopen hebt en vrijwel alles verkeerd gedaan hebt, krijg je nog een kans.
Reïncarnatie is geen zeldzaamheid, maar het is zeker geen gebruikelijke gang van zaken. “Een verstandige vader laat zijn kind niet meer dan één keer de universiteit doorlopen”, zei iemand ooit. Het is ondoenlijk om alles in het materiële leven goed moet maken, dat kan ook goedgemaakt worden in de geestelijke wereld.

Niet alle reïncarnatie-verhalen zijn even betrouwbaar. Lorber en ook Swedenborg schrijven beiden dat (als je er open voor staat) lagere geesten hun eigen herinneringswereld kunnen projecteren in het geheugen van op aarde levende mensen. Deze beleven daardoor herinneringsbeelden die vreemd voor hen zijn. Zulke mensen menen ten onrechte, dat ze beelden zagen uit hun vorige levens.
Iets dergelijks lees ik bij Judy Hall, boek ”Déjà wie?”. Zij schrijft:
“Als karmisch counselor die zich in de afgelopen vijfentwintig jaar heeft toegelegd op het verkennen van ander levens, geloof ik impliciet in reïncarnatie en de wet van oorzaak en gevolg (karma). Dat neemt niet weg dat ik vraagtekens zet bij de geldigheid van sommige 'herinneringen' aan vorige levens, in het besef dat zelfmisleiding een maar al te reëel gevaar is. Ik heb honderden mensen geholpen terug te gaan naar andere levens en ben er rotsvast van overtuigd dat het in meerderheid werkelijk vorige levens betrof. Maar zeker niet altijd!”

Ooit heeft Bram Vermeulen, liedjesschrijver en zanger, inmiddels overleden, zo’n reïncarnatie-ervaring doorgemaakt. Hij vertelde daar in een tv-uitzending uitvoerig over. Hij haalde echter twee begrippen door elkaar, wedergeboorte en reïncarnatie. Wedergeboorte is wat anders dan reïncarnatie. Bij wedergeboorte moeten we denken aan geestelijke voleinding. Bram Vermeulen vertelde dat toen hij tot de ontdekking kwam dat hij in de Eerste Wereldoorlog een Vlaams soldaat geweest was, hij ineens spontaan in één of ander Westvlaams dialect begon te praten. Terwijl hem later bleek dat hij een Waalse dus Franstalige soldaat geweest was. Dat maakt de zaak niet zo erg overtuigend. Lijkt me een geval van beïnvloeding of totale verwarring. En zo zijn er meer gevallen die geen echte reïncarnatiegevallen zijn. Hoewel het raadselachtig blijft.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

peda schreef: 08 nov 2021, 10:15 Een aantal onder de bricoleuren lukt dat wel. Zij schrappen op eigen gezag datgene uit de omvangrijke literatuur wat hen niet aanstaat en vullen dat eventueel op met datgene dat wel bevalt. Wat je dan krijgt is een persoonlijk passend KGV geloof/ overtuiging, maar zo'n overtuiging spreekt gezien het hoogst individuele gehalte, anderen weer niet aan. Zo zingt een ieder op eigen wijze het eigen levenslied.
Sja, daar zeg je wat.
Op dit forum zijn Hopper, Messenger en Yours idd. de Karma bricoleurs; ze zijn ook behoorlijk verschillend qua invulling daarvan.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Het is en blijft een vreemde term 'bricoleur' die gehanteerd wordt, Petra en wie dit woord nog meer gebruiken.

Ik stel het op prijs als gewoon gezegd wordt dat er mensen zijn die denken dat oorzaak en gevolg/karma en/of reïncarnatie bestaat. Het is namelijk echt niet iets dat zomaar even bij elkaar ‘geknutseld’ is: dit alles vormt de basis van ons bestaan.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

Yours schreef: 09 nov 2021, 08:05 Het is en blijft een vreemde term 'bricoleur' die gehanteerd wordt, Petra en wie dit woord nog meer gebruiken.

Ik stel het op prijs als gewoon gezegd wordt dat er mensen zijn die denken dat oorzaak en gevolg/karma en/of reïncarnatie bestaat. Het is namelijk echt niet iets dat zomaar even bij elkaar ‘geknutseld’ is: dit alles vormt de basis van ons bestaan.
Hi Yours..
O jeetje.. het woord kwam bij Peda vandaan en zoals je *hier kunt lezen is het positief bedoeld hoor!
Syncretisme, is door niemand zomaar even bij elkaar geknutseld maar een persoonlijke invulling. In dit geval (karma) zie je dat zowel jij als Hopper, als Messenger wel ieder hetzelfde woord gebruiken en dat op een persoonlijke manier invullen en het ook ieder verschillend inweven in jullie levensovertuiging.


* MRB; Multiple-Religious-Belonging

Zoals je daar tevens o.a. in de TS kunt lezen gaat het om spirituele inspiratie uit verschillende levensovertuigingen putten en naar eigen smaak religieus matchen, mixen en hutselen. Zoals jij bijv. karma reïncarnatie en Christus en niet de Bijbelse mannelijke God, maar liever een vrouwelijk Godsbeeld hebt.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20635
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door peda »

Een bricoleur zie ik als iemand die essentiele delen uit verschillende overtuigingen voor zich in een al of niet logische eigen samenstelling bijeen voegt. Zo komt bijvoorbeeld de christelijke Jezus beschreven in het N T bij mijn weten niet voor in de Hindoe reincarnatie opvatting. Wanneer je evenwel de christelijke Jezus vervangt door Jezus die het heeft over de Atman die ieder mens in zich zelve heeft, dan wordt bijvoorbeeld voor de bricoleur Jezus iemand worden die zelve het stadium "" Moksha "" bereikt heeft. Messenger doet in mijn optiek niet aan reincarnatie. De verduisterde Godsvonk op aarde heeft na de dood onmiddellijk de volle Godheid weer terug ( eindfase bereikt ) en hoeft om dat te bereiken niet te reincarneren, maar gewoon biologisch doodgaan is voldoende. Hopper verstaat onder het "" karma "" niet de ballast die na de dood overgaat op een veelheid van nieuwe levens, maar het karma wordt gevormd in dit leven en eindigt bij de biologische dood. Yours zie ik op dit forum wel de reincarnatie en karma gedachte vertolken, maar daarbij weet ik niet in hoeverre bij haar deze beide begrippen naar Westerse voorstelling zijn ingekleurd. Het bijbelse christendom heeft helemaal niets met reincarnatie. Daar kom je wel in stromingen de Alverzoening tegen, een herkansingsproces dat na de dood nog verandering ten goede mogelijk is. Kortom het is in mijn optiek allemaal heel spannend die veelheid van opvattingen naast elkaar. De naturalist vindt al deze verhalen maar fantasie, immers met de biologische dood is het voor alle gestorvenen gewoon einde oefening. Geen hersenen meer, geen bewustzijn meer en dus ook geen ziel meer. Het is het achterna lopen van fata-morgana's, allemaal zonde van de korte tijd die de mens heeft.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Dag Petra, Peda en allen,

Ik denk dat jullie het inderdaad niet negatief bedoelen, evenmin als Mw. Kalsky.

Maar google eens op de primaire woordbetekenis van 'bricoleur'.
Dan kom ik tegen: doe-het-zelver en vooral de negatieve vormen daarvan: prutser, beunhaas, knoeier, knutselaar, scharrelaar en nog een aantal van dergelijke bewoordingen.

Dus doe me een plezier en vermijdt dit woordgebruik.
Laatst gewijzigd door Yours op 09 nov 2021, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

peda schreef: 09 nov 2021, 09:54 Een bricoleur zie ik als iemand die essentiele delen uit verschillende overtuigingen voor zich in een al of niet logische eigen samenstelling bijeen voegt. Zo komt bijvoorbeeld de christelijke Jezus beschreven in het N T bij mijn weten niet voor in de Hindoe reincarnatie opvatting. Wanneer je evenwel de christelijke Jezus vervangt door Jezus die het heeft over de Atman die ieder mens in zich zelve heeft, dan wordt bijvoorbeeld voor de bricoleur Jezus iemand worden die zelve het stadium "" Moksha "" bereikt heeft. Messenger doet in mijn optiek niet aan reincarnatie. De verduisterde Godsvonk op aarde heeft na de dood onmiddellijk de volle Godheid weer terug ( eindfase bereikt ) en hoeft om dat te bereiken niet te reincarneren, maar gewoon biologisch doodgaan is voldoende. Hopper verstaat onder het "" karma "" niet de ballast die na de dood overgaat op een veelheid van nieuwe levens, maar het karma wordt gevormd in dit leven en eindigt bij de biologische dood. Yours zie ik op dit forum wel de reincarnatie en karma gedachte vertolken, maar daarbij weet ik niet in hoeverre bij haar deze beide begrippen naar Westerse voorstelling zijn ingekleurd. Het bijbelse christendom heeft helemaal niets met reincarnatie. Daar kom je wel in stromingen de Alverzoening tegen, een herkansingsproces dat na de dood nog verandering ten goede mogelijk is. Kortom het is in mijn optiek allemaal heel spannend die veelheid van opvattingen naast elkaar. De naturalist vindt al deze verhalen maar fantasie, immers met de biologische dood is het voor alle gestorvenen gewoon einde oefening. Geen hersenen meer, geen bewustzijn meer en dus ook geen ziel meer. Het is het achterna lopen van fata-morgana's, allemaal zonde van de korte tijd die de mens heeft.
Het gaat er niet om, om uit verschillende overtuigingen wat van je gading te sprokkelen. De leer van bv Jezus en Shankara (om maar eens wat te noemen) gaat gewoon over hetzelfde.
peda
Berichten: 20635
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door peda »

hopper schreef: 09 nov 2021, 10:04
peda schreef: 09 nov 2021, 09:54 Een bricoleur zie ik als iemand die essentiele delen uit verschillende overtuigingen voor zich in een al of niet logische eigen samenstelling bijeen voegt. Zo komt bijvoorbeeld de christelijke Jezus beschreven in het N T bij mijn weten niet voor in de Hindoe reincarnatie opvatting. Wanneer je evenwel de christelijke Jezus vervangt door Jezus die het heeft over de Atman die ieder mens in zich zelve heeft, dan wordt bijvoorbeeld voor de bricoleur Jezus iemand worden die zelve het stadium "" Moksha "" bereikt heeft. Messenger doet in mijn optiek niet aan reincarnatie. De verduisterde Godsvonk op aarde heeft na de dood onmiddellijk de volle Godheid weer terug ( eindfase bereikt ) en hoeft om dat te bereiken niet te reincarneren, maar gewoon biologisch doodgaan is voldoende. Hopper verstaat onder het "" karma "" niet de ballast die na de dood overgaat op een veelheid van nieuwe levens, maar het karma wordt gevormd in dit leven en eindigt bij de biologische dood. Yours zie ik op dit forum wel de reincarnatie en karma gedachte vertolken, maar daarbij weet ik niet in hoeverre bij haar deze beide begrippen naar Westerse voorstelling zijn ingekleurd. Het bijbelse christendom heeft helemaal niets met reincarnatie. Daar kom je wel in stromingen de Alverzoening tegen, een herkansingsproces dat na de dood nog verandering ten goede mogelijk is. Kortom het is in mijn optiek allemaal heel spannend die veelheid van opvattingen naast elkaar. De naturalist vindt al deze verhalen maar fantasie, immers met de biologische dood is het voor alle gestorvenen gewoon einde oefening. Geen hersenen meer, geen bewustzijn meer en dus ook geen ziel meer. Het is het achterna lopen van fata-morgana's, allemaal zonde van de korte tijd die de mens heeft.
Het gaat er niet om, om uit verschillende overtuigingen wat van je gading te sprokkelen. De leer van bv Jezus en Shankara (om maar eens wat te noemen) gaat gewoon over hetzelfde.
Voor jou gaat het er inderdaad niet om, maar voor de bricoleur gaat het daar nu juist wel om. Niet iedereen loopt weg met de overtuiging van Hopper en dat is m.i. prima. De bricoleur kan bijvoorbeeld naar eigen invulling jouw christus-ik verbinden met een plezierig leven in de hemel bij God na de dood . Dat jij dan in de gordijnen vliegt en je beroept op Shankara is duidelijk, maar de bricoleur brengt naar eigen bevinden datgene bij elkaar dat een mooie persoonlijke kralenketting oplevert en dat lukt de bricoleur prima zonder Shankara. Maar het woord "" bricoleur "" kan inderdaad een negatieve connotie krijgen, dat was eerder ook reeds te lezen uit bijdragen van Maria en nu weer Yours, dus gebruik ik het goedbedoelde woord qua inhoud liever niet meer.
Laatst gewijzigd door peda op 09 nov 2021, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

Yours schreef: 09 nov 2021, 09:59 Dag Petra, Peda en allen,

Ik denk dat jullie het inderdaad niet negatief bedoelen, evenmin als Mw. Kalsky.
Idd. Yours.
Het was, zoals ik meteen al Peda begreep, juist positief bedoeld, dus dan is het jammer om te zien dat het verkeerd valt.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Bedankt voor jullie begrip, Peda en Petra. :flower1:

Wat mij betreft kunnen we (binnen Praatvaria?) best verder praten over een vervangend woord als daar behoefte aan is.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Petra schreef:
Zoals jij bijv. karma reïncarnatie en Christus en niet de Bijbelse mannelijke God, maar liever een vrouwelijk Godsbeeld hebt.
Ik prefereer een beeld waarbinnen het mannelijke en vrouwelijke beiden hun plaats hebben en volledig met elkaar in balans zijn.
Weet je nog, Petra: ‘God’, oftewel de Ene, als man en vrouw en als vader en moeder: ze zijn gewoon onverbrekelijk met elkaar verbonden.
Laatst gewijzigd door Yours op 09 nov 2021, 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Praatvaria is gesloten.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Afwachten dus tot het weer geopend is.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door Zolderworm »

Yours schreef: 09 nov 2021, 14:52 Afwachten dus tot het weer geopend is.
Gaat lang duren. Er schijnen berichten verdwenen te zijn.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20635
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door peda »

hopper schreef: 09 nov 2021, 14:50 Praatvaria is gesloten.
Het is voor mij ook even wennen aan de aanpak van de moderatie, maar ik vind het persoonlijk wel goed. Humor voor de ene is geen humor voor de ander. Callista stelt bijvoorbeeld de humor van Zolder niet ( meer ) op prijs en Zolder vindt mijn humor compleet waardeloos. Het kan dus verkeren. Maria en Yours verbinden broculeur met knoeiboel , terwijl Peda en Petra juist de positieve kanten zien. Het kan dus verkeren. Wanneer inbreng te lang doorgaat op wat anderen niet waarderen, kan er commotie ontstaan. Dan kan Snelheid wel weer roepen mijn inbrengvrijheid gaat boven de commotie die bij anderen over mijn inbreng ontstaat, maar je zit hier niet in je uppie voor anderen te "'leuteren"". Daarom pas ik mij aan bij de moderatie wanneer die oordeelt, genoeg is genoeg, dus tijdelijk een slotje. Mijn insteek is liever geen commotie als grote commotie, liever geen knal-vuurwerk als oorverdovend knal-vuurwerk. Het is inmiddels bekend, ik prefereer het plezierig met elkaar omgaan ondanks gigantische onoverkomelijke verschillen in inzicht en dat lukt de laatste tijd in mijn optiek best wel goed. Daarom m.i. hier op G G ook geen Tote Hose, waar andere forums, waar andersdenkenden het veld zijn uitgeblazen, nog geen 10 inbrengen op een dag kunnen realiseren. Het kan verkeren. Het was herhaling, inderdaad.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 09 nov 2021, 15:08
Yours schreef: 09 nov 2021, 14:52 Afwachten dus tot het weer geopend is.
Gaat lang duren. Er schijnen berichten verdwenen te zijn.
Die zijn aan het reïncarneren!
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Reïncarnatie

Bericht door hopper »

peda schreef: 09 nov 2021, 15:20
hopper schreef: 09 nov 2021, 14:50 Praatvaria is gesloten.
Het is voor mij ook even wennen aan de aanpak van de moderatie, maar ik vind het persoonlijk wel goed. Humor voor de ene is geen humor voor de ander. Callista stelt bijvoorbeeld de humor van Zolder niet ( meer ) op prijs en Zolder vindt mijn humor compleet waardeloos. Het kan dus verkeren. Maria en Yours verbinden broculeur met knoeiboel , terwijl Peda en Petra juist de positieve kanten zien. Het kan dus verkeren. Wanneer inbreng te lang doorgaat op wat anderen niet waarderen, kan er commotie ontstaan. Dan kan Snelheid wel weer roepen mijn inbrengvrijheid gaat boven de commotie die bij anderen over mijn inbreng ontstaat, maar je zit hier niet in je uppie voor anderen te "'leuteren"". Daarom pas ik mij aan bij de moderatie wanneer die oordeelt, genoeg is genoeg, dus tijdelijk een slotje. Mijn insteek is liever geen commotie als grote commotie, liever geen knal-vuurwerk als oorverdovend knal-vuurwerk. Het is inmiddels bekend, ik prefereer het plezierig met elkaar omgaan ondanks gigantische onoverkomelijke verschillen in inzicht en dat lukt de laatste tijd in mijn optiek best wel goed. Daarom m.i. hier op G G ook geen Tote Hose, waar andere forums, waar andersdenkenden het veld zijn uitgeblazen, nog geen 10 inbrengen op een dag kunnen realiseren. Het kan verkeren. Het was herhaling, inderdaad.
En ik zie overal de humor wel van in. De forumdeelnemer wikt, de moderatie beschikt.
Verder val ik niet zo over woorden. Ik heb het hier toch iedere dag over hetzelfde, juist omdat er zoveel verschillende woorden voor zijn valt het niet zo op.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

Yours schreef: 09 nov 2021, 14:44 Bedankt voor jullie begrip, Peda en Petra. :flower1:

Wat mij betreft kunnen we (binnen Praatvaria?) best verder praten over een vervangend woord als daar behoefte aan is.
:flower1:
Vind je het topic wat er over gaat niet geschikt dan ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Reïncarnatie

Bericht door Petra »

peda schreef: 09 nov 2021, 15:20 Het is voor mij ook even wennen aan de aanpak van de moderatie, maar ik vind het persoonlijk wel goed. Humor voor de ene is geen humor voor de ander. Callista stelt bijvoorbeeld de humor van Zolder niet ( meer ) op prijs en Zolder vindt mijn humor compleet waardeloos. Het kan dus verkeren. Maria en Yours verbinden broculeur met knoeiboel , terwijl Peda en Petra juist de positieve kanten zien. Het kan dus verkeren. Wanneer inbreng te lang doorgaat op wat anderen niet waarderen, kan er commotie ontstaan. Dan kan Snelheid wel weer roepen mijn inbrengvrijheid gaat boven de commotie die bij anderen over mijn inbreng ontstaat, maar je zit hier niet in je uppie voor anderen te "'leuteren"". Daarom pas ik mij aan bij de moderatie wanneer die oordeelt, genoeg is genoeg, dus tijdelijk een slotje. Mijn insteek is liever geen commotie als grote commotie, liever geen knal-vuurwerk als oorverdovend knal-vuurwerk. Het is inmiddels bekend, ik prefereer het plezierig met elkaar omgaan ondanks gigantische onoverkomelijke verschillen in inzicht en dat lukt de laatste tijd in mijn optiek best wel goed. Daarom m.i. hier op G G ook geen Tote Hose, waar andere forums, waar andersdenkenden het veld zijn uitgeblazen, nog geen 10 inbrengen op een dag kunnen realiseren. Het kan verkeren. Het was herhaling, inderdaad.
:thumb1: :flower1:
Ik had 's gelezen dat christen ooit een scheldwoord was. Dus wie weet wat er ooit nog met bricoleur gebeurt.
Anyway, ik kijk nooit op andere fora dus ik geloof je wel op je blauwe ogen hoor.

hopper schreef: 09 nov 2021, 16:27 En ik zie overal de humor wel van in. De forumdeelnemer wikt, de moderatie beschikt.
Verder val ik niet zo over woorden. Ik heb het hier toch iedere dag over hetzelfde, juist omdat er zoveel verschillende woorden voor zijn valt het niet zo op.
Dat klopt, jij hebt het altijd over die Andere.

(Natuurlijk vind ik dit zelf uiterst grappig
Laatst gewijzigd door Petra op 09 nov 2021, 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door Yours »

Petra schreef: 09 nov 2021, 16:33
Yours schreef: 09 nov 2021, 14:44 Bedankt voor jullie begrip, Peda en Petra. :flower1:

Wat mij betreft kunnen we (binnen Praatvaria?) best verder praten over een vervangend woord als daar behoefte aan is.
:flower1:
Vind je het topic wat er over gaat niet geschikt dan ?
Ja natuurlijk. Even niet aan gedacht. Ik plaats het binnen het topic 'MRB; Multiple-Religious-Belonging'.
viewtopic.php?f=9&t=4777&p=370265#p370265
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Reïncarnatie

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 09 nov 2021, 15:08
Yours schreef: 09 nov 2021, 14:52 Afwachten dus tot het weer geopend is.
Gaat lang duren. Er schijnen berichten verdwenen te zijn.
Maar 1 bericht...en niet door mij..[ook de melding was niet door mij].....had iets te maken met Libelle en een niet-toegestaan woord ....die post is weg.......... :geek:
Dat zal diegene zelf wel weggehaald hebben is mijn idee....denk je ook niet? 8-)
Laatst gewijzigd door callista op 09 nov 2021, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.