God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 06 nov 2023, 13:53
Alpha schreef: 06 nov 2023, 12:37
............Hoe vaak heb ik niet aangetoond, dat de bijbelschrijvers door de schepper is geïnspireerd, geïnformeerd?
Je hebt tot op heden niets aangetoond.
Je haalt slechts wat teksten van bijbelfiguren aan die hetzelfde geloofden als jij maar dat is in mijn optiek geen aantonen.
Ook dat sommige zaken wetenschappelijk nog niet begrepen zijn toont niet aan dat er een inspirerende Schepper zou bestaan.
Dus mocht je menen aan te kunnen tonen dat er een inspirerende Schepper achter de bijbelverhalen zit dan graag met andere argumenten komen zonder bijbelteksten te gebruiken want zolang je nog niets hebt aangetoond kun je van bijbelteksten geen gebruik maken omdat die pas geloofwaardig worden zodra jij het gevraagde hebt aangetoond.
Ik toon dat wel aan. maar dat wens je niet te accepteren.
Lees de Bijbel eens, maar is dat te moeilijk voor je om die te begrijpen?

De gehele schepping bewijst de Schepper.
Het zijn geen verhalen, maar verslagen van gebeurtenissen.
Sommige gebeurtenissen zijn archeologisch aantoonbaar.

Romeinen 1:
19 Want wat een mens over God kan weten, is voor hen heel duidelijk: God heeft het ze duidelijk gemaakt.
20 Zijn onzichtbare eigenschappen — zijn eeuwige kracht en Godheid — zijn namelijk vanaf de schepping van de wereld duidelijk te zien, omdat ze waar te nemen zijn in alles wat gemaakt is. Daarom hebben ze geen enkel excuus.

Rom 1:
24 Omdat ze de verlangens van hun hart wilden volgen, heeft God ze aan onreinheid overgegeven, waardoor ze hun lichaam onteren.
25 Ze hebben de waarheid van God vervangen door de leugen en hebben de schepping vereerd en gediend in plaats van de Schepper, die voor eeuwig moet worden geprezen. NWV.

Deze laatste tekst toont aan, waarom sommigen de Bijbel ontkennen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 06 nov 2023, 13:03
Alpha schreef: 06 nov 2023, 12:37 Hoe vaak heb ik niet aangetoond, dat de bijbelschrijvers door de schepper is geïnspireerd, geïnformeerd?
Geen enkele maal, je beweert slechts dat het waar is.

Zou ook vreemd zijn daar de Bijbel zichzelf nogal eens tegen spreekt en dan heb je een God die zichzelf tegenspreekt.
De Bijbel spreekt zich niet tegen.
Meestal is dat een direct gevolg van onkunde.
Jezus en Satan bezitten een goede kennis uit de bijbel.

Satan misbruikt die kennis ten "eigen bate" en Jezus corrigeert dat.
Interessant is dat Satan aantoont, dat hij de huidige heerser van deze wereld is. (Mt 4:8; Luk 4: 5,6).

Hand 18:28 Want in het openbaar bewees hij ijverig en grondig dat de Joden ongelijk hadden. Aan de hand van de Schrift liet hij [Apollos] ze zien dat Jezus de Christus is.

2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid, NWV.

Vele mensen willen echter niet gecorrigeerd worden.

Interessant is als je dat ook ziet, iemand een bekeuring krijgt. :)
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 13 nov 2023, 12:26

............Rom 1:
24 Omdat ze de verlangens van hun hart wilden volgen, heeft God ze aan onreinheid overgegeven, waardoor ze hun lichaam onteren.
25 Ze hebben de waarheid van God vervangen door de leugen en hebben de schepping vereerd en gediend in plaats van de Schepper, die voor eeuwig moet worden geprezen. NWV.

Deze laatste tekst toont aan, waarom sommigen de Bijbel ontkennen.
Sommigen misschien ja, maar waarom schaar je mij onder hen?
Je beticht mij met het plaatsen van tekst 24 van laag bij de grondse bezigheden enkel omdat ik jou vraag beter aan te tonen dat de bijbelverhalen zouden zijn geïnspireerd door een hoger wezen.
Ik heb je er al eens eerder op gewezen dat anders denkenden niet vergeleken kunnen worden met misdadigers die geen toegang tot een vernieuwde aarde zouden hebben en nu dit dus weer.
Waarom doe je dat?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 13 nov 2023, 14:09
Alpha schreef: 13 nov 2023, 12:26

............Rom 1:
24 Omdat ze de verlangens van hun hart wilden volgen, heeft God ze aan onreinheid overgegeven, waardoor ze hun lichaam onteren.
25 Ze hebben de waarheid van God vervangen door de leugen en hebben de schepping vereerd en gediend in plaats van de Schepper, die voor eeuwig moet worden geprezen. NWV.

Deze laatste tekst toont aan, waarom sommigen de Bijbel ontkennen.
Sommigen misschien ja, maar waarom schaar je mij onder hen?
Je beticht mij met het plaatsen van tekst 24 van laag bij de grondse bezigheden enkel omdat ik jou vraag beter aan te tonen dat de bijbelverhalen zouden zijn geïnspireerd door een hoger wezen.
Ik heb je er al eens eerder op gewezen dat anders denkenden niet vergeleken kunnen worden met misdadigers die geen toegang tot een vernieuwde aarde zouden hebben en nu dit dus weer.
Waarom doe je dat?
Ik citeer slechts wat de Bijbel leert.
Jij interpreteert kennelijk sommige dingen op je zelf van toepassing.

Paulus doelde hier specifiek op de van oudsher afvallige Israëlieten.
Ofschoon ze op de hoogte waren van Gods rechtvaardige verordening, ’achtten ze het verwerpelijk aan de nauwkeurige kennis van God vast te houden’.

In vers 22 beweerden ze wijs te zijn, maar waren zij dwaas geworden.
Het ontbreken van nauwkeurige kennis (Epignosis) was de aanleiding.

De apostel Paulus sprak over bepaalde godsdienstige mensen in zijn tijd die „ijver voor God hadden, maar niet overeenkomstig nauwkeurige kennis” (Romeinen 10:2)
Hij sprak hier over zijn eigen ervaring, hij vervolgde Jezus volgelingen.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 21 nov 2023, 11:54
J-W schreef: 13 nov 2023, 14:09

Sommigen misschien ja, maar waarom schaar je mij onder hen?
Je beticht mij met het plaatsen van tekst 24 van laag bij de grondse bezigheden enkel omdat ik jou vraag beter aan te tonen dat de bijbelverhalen zouden zijn geïnspireerd door een hoger wezen.
Ik heb je er al eens eerder op gewezen dat anders denkenden niet vergeleken kunnen worden met misdadigers die geen toegang tot een vernieuwde aarde zouden hebben en nu dit dus weer.
Waarom doe je dat?
Ik citeer slechts wat de Bijbel leert.
Jij interpreteert kennelijk sommige dingen op je zelf van toepassing.

Paulus doelde hier specifiek op de van oudsher afvallige Israëlieten.
Ofschoon ze op de hoogte waren van Gods rechtvaardige verordening, ’achtten ze het verwerpelijk aan de nauwkeurige kennis van God vast te houden’.

In vers 22 beweerden ze wijs te zijn, maar waren zij dwaas geworden.
Het ontbreken van nauwkeurige kennis (Epignosis) was de aanleiding.

De apostel Paulus sprak over bepaalde godsdienstige mensen in zijn tijd die „ijver voor God hadden, maar niet overeenkomstig nauwkeurige kennis” (Romeinen 10:2)
Hij sprak hier over zijn eigen ervaring, hij vervolgde Jezus volgelingen.
Je draait er nu om heen Alpha. Als ik jou wat vraag en jij antwoordt met een bijbelktekst lijkt het mij logisch
dat het jouw bedoeling dat ik die op mijzelf interpreteer ja.
Nu krabbel je terug en zeg je dat die tekst op "van oudsher afvallige Israëlieten" slaat.
Laat dat soort teksten in t vervolg daarom achterwege, slaan nergens op, bangmakerij van de JG onder het mom van "Ik citeer slechts wat de Bijbel leert"
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 21 nov 2023, 14:14
Alpha schreef: 21 nov 2023, 11:54 Ik citeer slechts wat de Bijbel leert.
Jij interpreteert kennelijk sommige dingen op je zelf van toepassing.

Paulus doelde hier specifiek op de van oudsher afvallige Israëlieten.
Ofschoon ze op de hoogte waren van Gods rechtvaardige verordening, ’achtten ze het verwerpelijk aan de nauwkeurige kennis van God vast te houden’.

In vers 22 beweerden ze wijs te zijn, maar waren zij dwaas geworden.
Het ontbreken van nauwkeurige kennis (Epignosis) was de aanleiding.

De apostel Paulus sprak over bepaalde godsdienstige mensen in zijn tijd die „ijver voor God hadden, maar niet overeenkomstig nauwkeurige kennis” (Romeinen 10:2)
Hij sprak hier over zijn eigen ervaring, hij vervolgde Jezus volgelingen.
Je draait er nu om heen Alpha. Als ik jou wat vraag en jij antwoordt met een bijbelktekst lijkt het mij logisch
dat het jouw bedoeling dat ik die op mijzelf interpreteer ja.
Nu krabbel je terug en zeg je dat die tekst op "van oudsher afvallige Israëlieten" slaat.
Laat dat soort teksten in t vervolg daarom achterwege, slaan nergens op, bangmakerij van de JG onder het mom van "Ik citeer slechts wat de Bijbel leert"
Ik draai er niet om heen, ik laat zien wat de Bijbel leert.
Ik krabbel niet terug, ik toon waar de tekst over gaat, op basis van de context.
Het komt vaker voor, dat mensen teksten negatief interpreteren.
Dat hangt van de instelling van de betreffende persoon af.

Al meerdere keren heb ik aangetoond dat Jg niet aan bangmakerij doen.
Het is erg populair om dat soort misinformatie te herhalen.

De tekst, een profetie van o.a. Lukas, die ik dan aanhaal is deze:

Lukas 21:28 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.’ NWV.

Waar wordt de mensheid van bevrijdt?
Van misdaad, oorlog, honger e.d.

Jezus geeft in totaal 24 gebeurtenissen aan, waar je de tijd van het einde kan herkennen.
Een einde van alle ellende op aarde.

Hij geeft ook aan dat veel mensen die tekenen gewoon negeren, b.v. "de dwaze maagden".
Jg onderzoeken de Bijbel voortdurend en zijn alert, wat dat betreft.
Daardoor kunnen Jg hun mede mensen helpen Gods ingrijpen te overleven.
Vandaar het aanbod van Bijbelstudie, je weet dan wat je kan verwachten.

Wanneer de schepper ingrijpt, laat hij de mensen waarschuwen.
Noach negeerde Gods waarschuwing niet en hij overleefde de vloed met zijn gezin.
Jezus voorzegde de vernietiging van Jeruzalem.
Zijn volgelingen reageerden alert en vluchtten naar de bergen van Judea.
Volgens Josephus kwamen er toen 1.100.000 mensen om.
Natuurlijk wordt dat getal door velen gebagatelliseerd.
Het is een feit dat de weinige overlevenden slaaf werden, of in de arena eindigden.
In Massada pleegden de meesten zelfmoord, daarbij eerst hun kinderen.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 29 nov 2023, 15:07 Volgens Josephus kwamen er toen 1.100.000 mensen om.
Kom je nu weer met dat idioot hoge getal?
In Alexandrië destijds de tweede stad van het Romeinse Rijk woonde waarschijnlijk een dikke 300.0000 mensen.
De gehele wereld bevolking lag tussen de 200 en 250 miljoen.

Dat getal van je kan dus gewoon niet.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 29 nov 2023, 15:26
Alpha schreef: 29 nov 2023, 15:07 Volgens Josephus kwamen er toen 1.100.000 mensen om.
Kom je nu weer met dat idioot hoge getal?
In Alexandrië destijds de tweede stad van het Romeinse Rijk woonde waarschijnlijk een dikke 300.0000 mensen.
De gehele wereld bevolking lag tussen de 200 en 250 miljoen.

Dat getal van je kan dus gewoon niet.
Het is bekend dat vele mensen dat wensen te ontkennen.

Als je de Bijbel leest, zie je dat mensen uit de gehele wijde omgeving naar Jeruzalem kwamen om het Pascha te vieren.

Handelingen 2:
5 Er waren op dat moment in Jeruzalem diepgelovige Joden uit alle volken onder de hemel.
6 Toen het geluid klonk, verzamelde er zich een menigte. Ze stonden allemaal versteld omdat ze de discipelen in hun eigen taal hoorden spreken.
7 Ze waren echt verbaasd en zeiden: ‘Maar dat zijn toch allemaal Galileeërs die daar spreken?
8 Hoe kan het dan dat we allemaal onze eigen moedertaal horen?
9 Parthen, Meden, Elamieten, de inwoners van Mesopotamië, Judea en Kappado̱cië, Po̱ntus en A̱sia,
10 Frygië en Pamfylië, Egypte en de gebieden van Libië bij Cyre̱ne, bezoekers uit Rome, zowel Joden als proselieten,
11 Kretenzers en Arabieren — we horen ze in onze eigen taal over de grote daden van God praten.’
12 De mensen waren buiten zichzelf van verbazing en zeiden tegen elkaar: ‘Wat is hier aan de hand?’
13 Maar anderen zeiden spottend: ‘Ze hebben te veel zoete wijn op.’
14 Toen stond Petrus samen met de elf op en zei met luide stem: ‘Mannen van Judea, inwoners van Jeruzalem! Dit moeten jullie weten, luister goed naar mijn woorden.
15 Deze mensen zijn niet dronken, zoals jullie denken. Het is namelijk pas het derde uur van de dag.
16 Nee, hier gebeurt wat via de profeet Joël is gezegd: NWV

Josephus vertelt ons dat gedurende het beleg in totaal 1.100.000 joden hun leven hebben verloren, en verdedigt dit getal door erop te wijzen dat het beleg begon ten tijde van het joodse Pascha toen grote aantallen pelgrims in Jeruzalem waren, en dat 97.000 overlevenden gevankelijk werden weggevoerd. Het is beken dat die al slaven werden gebruikten dat sommigen in de arena belandden. Deut. 28:68.

Deze door Josephus gedane opgave is in twijfel getrokken aangezien de Romeinse geschiedschrijver Tacitus een lager getal opgeeft, namelijk 600.000.

Josephus was een ooggetuige.
Tacitus was niet erg nauwkeurig in zijn verslag en gaf toe dat hij die uit de tweede hand had.

De Titusboog in Rome herinnerd nog aan de gebeurtenis.
Er is een Romeinse munt ter herdenking van de verwoesting van Jeruzalem in 70 n.C., met het opschrift: Judaea Capta („Bezet Judea").