God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

MagereHein schreef: 22 feb 2022, 17:44
hopper schreef: 22 feb 2022, 17:36

Gewoon een beetje aardig doen tegen Alpha is ook een optie. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar hij is geen kwaaie.
Ik zou uitstekend een biertje met Alpha kunnen drinken, maar gesprekken die slechts met bijbel citaten worden opgeluisterd bedank ik voor. Heb m'n teen al eens aan een JG gestoten
Jg vertellen wat de Bijbel leert, niet datgene wat je erg graag wilt horen.
Veel mensen sluiten hun oren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 01 mar 2022, 13:07
Alpha schreef: 01 mar 2022, 12:40
Openbaring 7:
9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.
10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’
11 Alle engelen stonden rondom de troon, de oudsten en de vier levende wezens. Ze bogen zich diep neer voor de troon en aanbaden God.
12 Ze zeiden: ‘Amen! De lof en de glorie en de wijsheid en de dank en de eer en de kracht en de sterkte komen onze God toe, voor altijd en eeuwig. Amen.’ NWV.

Deze tekst gaat over degenen die Gods ingrijpen hebben overleefd.

Waarschuwingen worden vaak genegeerd.
Noach en zijn gezin deed dat niet en overleefden de vloed.

Jezus discipelen herkenden zijn waarschuwing en vluchtten naar de bergen van Judea en overleefden de val van Jeruzalem.

Toen in Indonesië een vulkaan uitbrak werden mensen gewaarschuwd en volgden de aanwijzingen voor evacuatie op.


Een boer deed dat niet, hij moest zijn dieren eerst verzorgen.
Hij is nooit meer gezien.

De Bijbel geeft veel informatie over de tijd van het einde.
in Daniël 11 en 12 kan de een beschrijving vinden van de gebeurtenissen. Daniël 12:10b Maar degenen die inzicht hebben, zullen het begrijpen.

Mattheüs 24:7, 8 Het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. Al die dingen zijn het begin van de weeën.

Markus 13:7 Als jullie horen van oorlogen en berichten van oorlogen, raak dan niet in paniek. Die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde.

Lukas 21:11 Er zullen grote aardbevingen zijn en in de ene plaats na de andere voedseltekorten en epidemieën. Ook zullen er angstaanjagende dingen te zien zijn en zullen er uit de hemel grote tekenen zijn.

2 Timotheüs 3:1-5 In de laatste dagen zullen zware tijden aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn. Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw. Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben. Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God. Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten.

Lukas 11: 28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, richt U dan rechtop en heft UW hoofd omhoog, omdat UW bevrijding nabij komt.” NWV.
Wat denk je, dat de God in de hemel nieuwsgierig over de hekkens op de wolken hangt om te zien hoe zijn schepsels elkaar met nucleaire wapens te lijf gaan? Dat hij jouw satan de vrijheid geeft zoveel mogelijk mensen te vernietigen? Denk je nu echt dat jouw God de JG zal beschermen zodra de kernraketten ons om de oren vliegen? Jullie gaan er net zo snel aan als iedereen.
Lees de bijbel eens en probeer te begrijpen wat er aan de hand is.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 01 mar 2022, 13:41
J-W schreef: 01 mar 2022, 13:07

Wat denk je, dat de God in de hemel nieuwsgierig over de hekkens op de wolken hangt om te zien hoe zijn schepsels elkaar met nucleaire wapens te lijf gaan? Dat hij jouw satan de vrijheid geeft zoveel mogelijk mensen te vernietigen in de hoop dat de overblijvenden Hem gaan aanbidden? Denk je nu echt dat jouw God de JG zal beschermen zodra de kernraketten ons om de oren vliegen? Jullie gaan er net zo snel aan als iedereen.
Lees de bijbel eens en probeer te begrijpen wat er aan de hand is.
Ik vroeg je niet wat waar in de bijbel staat, ik vroeg je: "wat denk jij?"
Gaat radioactieve straling met een boog om JG heen, ja of nee?
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door thom »

J-W schreef: 01 mar 2022, 13:56
Alpha schreef: 01 mar 2022, 13:41 Lees de bijbel eens en probeer te begrijpen wat er aan de hand is.
Ik vroeg je niet wat waar in de bijbel staat, ik vroeg je: "wat denk jij?"
Gaat radioactieve straling met een boog om JG heen, ja of nee?
Gaat het om het vleselijke lichaam dan? Of om het opstandingslichaam.

Dan wordt m.i. de vraagstelling anders, of is er helemaal geen vraag hierover of radioactieve straling invloed heeft op die mens in zijn ont-wikkeling.

Maar eerder het zichzelf afvragen waar men zich bevindt in deze hectiek van het leven.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Bij radioactieve straling gaat iedereen dood ....morsdood
Heb je de film over Enolay Gay en de films over Hiroshima en Nagasaki gezien?
Waartoe mensen in staat zijn?
En ene gek daar nu weer mee dreigt?

Wat leert de mens überhaupt?

De mens, die als kroon op de schepping wordt gezien door bepaalde gelovigen? :roll:
Kom nou....
Dat is een gotspe....

De mens moet zich niet zo veel verbeelden.....
Hij is niet meer dan een pissebed of een mier en in vele gevallen zelfs nog minder...

En ja...natuurlijk zijn er ook mensen die goed doen en het hart op de goede plaats hebben en een baken in de zee zijn voor hun medemensen .....maar een ieder treft uiteindelijk hetzelfde lot...m.i....Prediker..
Het gaat er mij om hoe je je leven leidt tijdens je leven....ongeacht van wat je verwacht na dit leven...

Maar prima wanneer er mensen zijn die geloven in een leven NA de dood....ik begrijp heus wel dat dat sommigen hoop en troost kan geven... :thumb1:
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 01 mar 2022, 13:08
hopper schreef: 22 feb 2022, 17:36

Gewoon een beetje aardig doen tegen Alpha is ook een optie. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar hij is geen kwaaie.
Sterken nog, ik heb niet MIJN belang op het oog!
Ik weet het, je doet het allemaal voor ons.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door MagereHein »

thom schreef: 01 mar 2022, 14:34
J-W schreef: 01 mar 2022, 13:56

Ik vroeg je niet wat waar in de bijbel staat, ik vroeg je: "wat denk jij?"
Gaat radioactieve straling met een boog om JG heen, ja of nee?
Gaat het om het vleselijke lichaam dan? Of om het opstandingslichaam.

Dan wordt m.i. de vraagstelling anders, of is er helemaal geen vraag hierover of radioactieve straling invloed heeft op die mens in zijn ont-wikkeling.

Maar eerder het zichzelf afvragen waar men zich bevindt in deze hectiek van het leven.
Romeinen 1:20 geeft daar toch antwoord op? De rest spreekt t dan weer tegen maar dat mag geen obstakel zijn voor een goed gelovige
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door thom »

MagereHein schreef: 01 mar 2022, 17:59
thom schreef: 01 mar 2022, 14:34

Gaat het om het vleselijke lichaam dan? Of om het opstandingslichaam.

Dan wordt m.i. de vraagstelling anders, of is er helemaal geen vraag hierover of radioactieve straling invloed heeft op die mens in zijn ont-wikkeling.

Maar eerder het zichzelf afvragen waar men zich bevindt in deze hectiek van het leven.
Romeinen 1:20 geeft daar toch antwoord op? De rest spreekt t dan weer tegen maar dat mag geen obstakel zijn voor een goed gelovige
Een goed gelovige bestaat mijns inziens niet in deze, want vers 17 schrijft dit;

17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

Het is de rechtvaardige die uit het geloof leeft. En het is inderdaad het leven uit Hem, wat weer tot Hem komt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Zolderworm »

thom schreef: 01 mar 2022, 18:47
MagereHein schreef: 01 mar 2022, 17:59
Romeinen 1:20 geeft daar toch antwoord op? De rest spreekt t dan weer tegen maar dat mag geen obstakel zijn voor een goed gelovige
Een goed gelovige bestaat mijns inziens niet in deze, want vers 17 schrijft dit;

17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

Het is de rechtvaardige die uit het geloof leeft. En het is inderdaad het leven uit Hem, wat weer tot Hem komt.
Helaas is God zelf niet de rechtvaardige, gezien zijn gedrag in de Bijbel.
Only dead fish go with the flow
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door thom »

Zolderworm schreef: 03 mar 2022, 13:46
thom schreef: 01 mar 2022, 18:47

Een goed gelovige bestaat mijns inziens niet in deze, want vers 17 schrijft dit;

17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

Het is de rechtvaardige die uit het geloof leeft. En het is inderdaad het leven uit Hem, wat weer tot Hem komt.
Helaas is God zelf niet de rechtvaardige, gezien zijn gedrag in de Bijbel.
Daarom haal ik de inspiratie voornamelijk uit het NT. Het nieuwe verbond.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 01 mar 2022, 13:56
Alpha schreef: 01 mar 2022, 13:41 Lees de bijbel eens en probeer te begrijpen wat er aan de hand is.
Ik vroeg je niet wat waar in de bijbel staat, ik vroeg je: "wat denk jij?"
Gaat radioactieve straling met een boog om JG heen, ja of nee?
Ik toon mijn denkwijze, die op de Bijbel is gebaseerd.

Als jij radioactief bent, ga ik met een boog om jou heen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 01 mar 2022, 14:42 Bij radioactieve straling gaat iedereen dood ....morsdood
Heb je de film over Enolay Gay en de films over Hiroshima en Nagasaki gezien?
Waartoe mensen in staat zijn?
En ene gek daar nu weer mee dreigt?

Wat leert de mens überhaupt?

De mens, die als kroon op de schepping wordt gezien door bepaalde gelovigen? :roll:
Kom nou....
Dat is een gotspe....

De mens moet zich niet zo veel verbeelden.....
Hij is niet meer dan een pissebed of een mier en in vele gevallen zelfs nog minder...

En ja...natuurlijk zijn er ook mensen die goed doen en het hart op de goede plaats hebben en een baken in de zee zijn voor hun medemensen .....maar een ieder treft uiteindelijk hetzelfde lot...m.i....Prediker..
Het gaat er mij om hoe je je leven leidt tijdens je leven....ongeacht van wat je verwacht na dit leven...

Maar prima wanneer er mensen zijn die geloven in een leven NA de dood....ik begrijp heus wel dat dat sommigen hoop en troost kan geven... :thumb1:
Toch hebben mensen Tsjernobyl overleeft, niet veel, maar toch.

Kun je wonen in Tsjernobyl?
Tot op de dag van vandaag wonen en werken er zevenduizend mensen in de omgeving van de voormalige centrale, terwijl een veel kleiner aantal bewoners ondanks de risico's naar omringende dorpen is teruggekeerd.

Ieder mag zelf kiezen voor de nieuwe wereld.
In die wereld is geen plaats voor criminelen, dieven, moordenaars ect.

Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is niet meer. 2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeru̱zalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft.
3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 
4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.

Jes 66:22 „Want net zoals de nieuwe hemelen en de nieuwe aarde die ik maak, voor mijn aangezicht bestaan,” is de uitspraak van Jehovah, „zo zal UW nageslacht en UW naam blijven bestaan.”

Jes 11:
 6 Een wolf en een lam zullen samen rusten, een luipaard zal naast een geitje liggen, een kalf, een leeuw en een vetgemest dier zullen allemaal samen zijn, en een kleine jongen zal ze leiden.
 7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen. Een leeuw zal stro eten net als een stier.
 8 Een zuigeling zal spelen bij het hol van een cobra en een kind zal zijn hand leggen op het nest van een giftige slang.
 9 Ze zullen geen kwaad doen of schade aanrichten op heel mijn heilige berg, want de aarde zal beslist vervuld zijn van de kennis van Jehovah
zoals water de zeebodem bedekt.
10 Op die dag zal de wortel van Isaï opstaan als een signaal voor de volken. Tot hem zullen de volken zich wenden voor leiding en zijn rustplaats zal schitterend worden.

Jesaja 65:
21 Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.
22 Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen.

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 01 mar 2022, 15:06
Alpha schreef: 01 mar 2022, 13:08 Sterken nog, ik heb niet MIJN belang op het oog!
Ik weet het, je doet het allemaal voor ons.
Ik doe het voor mensen die bereidwillig en zachtmoedig willen zijn.

Ps 37:
10 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.
11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Mattheüs 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.

Openbaring 21:3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

thom schreef: 01 mar 2022, 18:47
MagereHein schreef: 01 mar 2022, 17:59
Romeinen 1:20 geeft daar toch antwoord op? De rest spreekt t dan weer tegen maar dat mag geen obstakel zijn voor een goed gelovige
Een goed gelovige bestaat mijns inziens niet in deze, want vers 17 schrijft dit;

17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

Het is de rechtvaardige die uit het geloof leeft. En het is inderdaad het leven uit Hem, wat weer tot Hem komt.
Romeinen 1:
17 Gods rechtvaardigheid wordt erin onthuld door geloof en voor geloof, zoals er staat geschreven: ‘Maar de rechtvaardige zal leven door geloof.’ 18 Gods woede over alle goddeloosheid en onrechtvaardigheid van mensen die de waarheid op een onrechtvaardige manier tegenwerken, wordt vanuit de hemel geopenbaard.
19 Want wat een mens over God kan weten, is voor hen heel duidelijk: God heeft het ze duidelijk gemaakt.
20 Zijn onzichtbare eigenschappen — zijn eeuwige kracht en Godheid — zijn namelijk vanaf de schepping van de wereld duidelijk te zien, omdat ze waar te nemen zijn in alles wat gemaakt is. Daarom hebben ze geen enkel excuus.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door thom »

Alpha schreef: 07 mar 2022, 14:03
thom schreef: 01 mar 2022, 18:47

Een goed gelovige bestaat mijns inziens niet in deze, want vers 17 schrijft dit;

17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

Het is de rechtvaardige die uit het geloof leeft. En het is inderdaad het leven uit Hem, wat weer tot Hem komt.
Romeinen 1:
17 Gods rechtvaardigheid wordt erin onthuld door geloof en voor geloof, zoals er staat geschreven: ‘Maar de rechtvaardige zal leven door geloof.’ 18 Gods woede over alle goddeloosheid en onrechtvaardigheid van mensen die de waarheid op een onrechtvaardige manier tegenwerken, wordt vanuit de hemel geopenbaard.
19 Want wat een mens over God kan weten, is voor hen heel duidelijk: God heeft het ze duidelijk gemaakt.
20 Zijn onzichtbare eigenschappen — zijn eeuwige kracht en Godheid — zijn namelijk vanaf de schepping van de wereld duidelijk te zien, omdat ze waar te nemen zijn in alles wat gemaakt is. Daarom hebben ze geen enkel excuus.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV
Wat een verschil in vertaling. Vers 17 SV; uit geloof tot geloof. En jouw vertaling; door geloof en voor geloof.

Die laatste vertaling maakt het geloof zwevend. De eerste vertaling als bezit, als fundament, als vaststaand gegeven.

En vanuit het geloof leven is logisch als het geloof van de Zoon is, want door Hem in de mens, is/wordt de rechtvaardigheid Gods openbaar.
Laatst gewijzigd door thom op 07 mar 2022, 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 03 mar 2022, 13:46
thom schreef: 01 mar 2022, 18:47

Een goed gelovige bestaat mijns inziens niet in deze, want vers 17 schrijft dit;

17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

Het is de rechtvaardige die uit het geloof leeft. En het is inderdaad het leven uit Hem, wat weer tot Hem komt.
Helaas is God zelf niet de rechtvaardige, gezien zijn gedrag in de Bijbel.
Mt 11:
2 Johannes hoorde in de gevangenis wat de Christus allemaal deed en stuurde zijn discipelen naar hem toe
3 met de vraag: ‘Bent u degene die zou komen of moeten we een ander verwachten?’
4 Jezus antwoordde: ‘Ga naar Johannes en vertel hem wat jullie zien en horen:
5 de blinden zien, de kreupelen lopen, de melaatsen worden rein, de doven horen, de doden worden opgewekt en aan de armen wordt het goede nieuws verteld.
6 Gelukkig is degene die geen aanstoot aan mij neemt. NWV.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 07 mar 2022, 13:38
J-W schreef: 01 mar 2022, 13:56

Ik vroeg je niet wat waar in de bijbel staat, ik vroeg je: "wat denk jij?"
Gaat radioactieve straling met een boog om JG heen, ja of nee?
Ik toon mijn denkwijze, die op de Bijbel is gebaseerd.

Als jij radioactief bent, ga ik met een boog om jou heen.
Ik vroeg je niet wat jij doet bij een gevaarlijke straling maar wat zulke straling met JG doet, ontkomen zij aan een totale vernietiging van het westen? Ja of nee.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

thom schreef: 07 mar 2022, 14:06
Alpha schreef: 07 mar 2022, 14:03 Romeinen 1:
17 Gods rechtvaardigheid wordt erin onthuld door geloof en voor geloof, zoals er staat geschreven: ‘Maar de rechtvaardige zal leven door geloof.’ 18 Gods woede over alle goddeloosheid en onrechtvaardigheid van mensen die de waarheid op een onrechtvaardige manier tegenwerken, wordt vanuit de hemel geopenbaard.
19 Want wat een mens over God kan weten, is voor hen heel duidelijk: God heeft het ze duidelijk gemaakt.
20 Zijn onzichtbare eigenschappen — zijn eeuwige kracht en Godheid — zijn namelijk vanaf de schepping van de wereld duidelijk te zien, omdat ze waar te nemen zijn in alles wat gemaakt is. Daarom hebben ze geen enkel excuus.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV
Wat een verschil in vertaling. Vers 17 SV; uit geloof tot geloof. En jouw vertaling; door geloof en voor geloof.

Die laatste vertaling maakt het geloof zwevend. De eerste vertaling als bezit, als fundament, als vaststaand gegeven.
De SV is gebaseerd op de vertaling "Textus receptus" van Erasmus uit 1516.
Deze bevatte veel fouten, maar in vier opeenvolgende uitgaven van 1519 tot 1535 werd een verbeterde tekst gepresenteerd.
Helaas werd vanaf de derde editie het "comma johaneum" onder sterke druk van de RKK toegevoegd.

1 Johannes 5:
7 Want er zijn drie getuigen:
8 de geest, het water en het bloed. En die drie stemmen overeen. NWV.

7 Want drie zijn er die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze drie zijn één.
8 En drie zijn er die getuigen op de aarde: de Geest, het water en het bloed; en deze drie zijn één. HSV.

Erasmus beschikte slechts slechts over enkele jonge Griekse handschriften waarmee hij kon werken.
In de 19de en 20ste eeuw was er echter een geheel andere situatie ontstaan.
Gedurende deze periode heeft men duizenden oude Griekse handschriften en fragmenten ontdekt.
Door tekst vergelijking heeft men de oorspronkelijke teksten kunnen reproduceren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 07 mar 2022, 14:12
Alpha schreef: 07 mar 2022, 13:38 Ik toon mijn denkwijze, die op de Bijbel is gebaseerd.

Als jij radioactief bent, ga ik met een boog om jou heen.
Ik vroeg je niet wat jij doet bij een gevaarlijke straling maar wat zulke straling met JG doet, ontkomen zij aan een totale vernietiging van het westen? Ja of nee.
Ik gaf aan wat ik doe als jij radioactief bent.
Moet ik dat dan verder uitleggen, of kan je daar zelf uit komen?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 07 mar 2022, 13:58
hopper schreef: 01 mar 2022, 15:06

Ik weet het, je doet het allemaal voor ons.
Ik doe het voor mensen die bereidwillig en zachtmoedig willen zijn.

Ps 37:
10 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.
11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Mattheüs 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.

Openbaring 21:3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn. NWV.
Er zijn alleen maar slechte mensen, mensen deugen intrinsiek niet. Enkele uitzonderingen daargelaten, die wonen in het Koninkrijk Gods.

Waar twee of drie(of meer) vergaderd zijn in mijn naam, zie, daar zal Ik (Het Universele zelf) in hun midden zijn.
Zij ontmoeten niet elkaar, maar elkaar in elkaar.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

thom schreef: 03 mar 2022, 14:00
Zolderworm schreef: 03 mar 2022, 13:46
Helaas is God zelf niet de rechtvaardige, gezien zijn gedrag in de Bijbel.
Daarom haal ik de inspiratie voornamelijk uit het NT. Het nieuwe verbond.
2 Tim 3:
16 De gehele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid, 
17 opdat de mens Gods volkomen bekwaam zij, volledig toegerust voor ieder goed werk. NWV.

Mensen hebben de bijbel gesplitst in een "nieuw" en een "oud" gedeelte.
Helaas is de Bijbel aantoonbaar één geheel.

Diverse OT gedeelten hebben b.v. eindtijd profetieën, wo. Daniël en Jesaja.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 07 mar 2022, 14:32
J-W schreef: 07 mar 2022, 14:12

Ik vroeg je niet wat jij doet bij een gevaarlijke straling maar wat zulke straling met JG doet, ontkomen zij aan een totale vernietiging van het westen? Ja of nee.
Ik gaf aan wat ik doe als jij radioactief bent.
Moet ik dat dan verder uitleggen, of kan je daar zelf uit komen?
Tot nu toe omzeil je mijn vraag, nu dan maar het ja of nee antwoord?
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door thom »

Alpha schreef: 07 mar 2022, 14:30
thom schreef: 07 mar 2022, 14:06

Wat een verschil in vertaling. Vers 17 SV; uit geloof tot geloof. En jouw vertaling; door geloof en voor geloof.

Die laatste vertaling maakt het geloof zwevend. De eerste vertaling als bezit, als fundament, als vaststaand gegeven.
De SV is gebaseerd op de vertaling "Textus receptus" van Erasmus uit 1516.
Deze bevatte veel fouten, maar in vier opeenvolgende uitgaven van 1519 tot 1535 werd een verbeterde tekst gepresenteerd.
Helaas werd vanaf de derde editie het "comma johaneum" onder sterke druk van de RKK toegevoegd.

1 Johannes 5:
7 Want er zijn drie getuigen:
8 de geest, het water en het bloed. En die drie stemmen overeen. NWV.

7 Want drie zijn er die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze drie zijn één.
8 En drie zijn er die getuigen op de aarde: de Geest, het water en het bloed; en deze drie zijn één. HSV.

Erasmus beschikte slechts slechts over enkele jonge Griekse handschriften waarmee hij kon werken.
In de 19de en 20ste eeuw was er echter een geheel andere situatie ontstaan.
Gedurende deze periode heeft men duizenden oude Griekse handschriften en fragmenten ontdekt.
Door tekst vergelijking heeft men de oorspronkelijke teksten kunnen reproduceren.
Wat mij aanspreekt juist in de SV is de directheid van het geloof. Ook Paulus wordt m.i. in de SV goed vertaald, of goed begrepen als er geschreven staat over het geloof; het geloof is van Jezus Christus.

En niet alleen een geloven in, of door of voor. Dat maakt het juist ook zo zweverig en gaan er hele horde mensen mee aan de loop om dit geloof zich toe te eigenen, als persoon of als stichting of als kerk, terwijl het geloof van Hem is, van de Zoon.

Daar zou iedere mond van stilvallen toch in wat die tot dan toe kwakend beweert?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 07 mar 2022, 14:32
Alpha schreef: 07 mar 2022, 13:58 Ik doe het voor mensen die bereidwillig en zachtmoedig willen zijn.

Ps 37:
10 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.
11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Mattheüs 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.

Openbaring 21:3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn. NWV.
Er zijn alleen maar slechte mensen, mensen deugen intrinsiek niet. Enkele uitzonderingen daargelaten, die wonen in het Koninkrijk Gods.

Waar twee of drie(of meer) vergaderd zijn in mijn naam, zie, daar zal Ik (Het Universele zelf) in hun midden zijn.
Zij ontmoeten niet elkaar, maar elkaar in elkaar.
Je hopt er over heen.

Mensen met een geestelijke, op de Bijbel gebaseerde, instelling willen niet slecht zijn.
Het koninkrijk Gods, de nieuwe aarde, komt pas na Gods ingrijpen

Mt 18:20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben ik [Jezus] in hun midden.”
Mt 28:
19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 
20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.” NWV.

Mt 18:20 Want waar twee of drie in Mijn Naam bijeengekomen zijn, daar ben Ik in hun midden. HSV.
Mt 28:
19 Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen.
20 En zie, Ik ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld. HSV.

Mt20:20 Denn wo zwei oder drei versammelt sind in meinem Namen, da bin ich mitten unter ihnen.
Mt 28:
19 Darum gehet hin und lehret alle Völker und taufet sie im Namen des Vaters und des Sohnes und des Heiligen Geistes!
20 Und lehret sie halten alles, was ich euch befohlen habe! Und siehe, ich bin bei euch alle Tage bis an der Welt Ende. Luther.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 07 mar 2022, 15:27 Je hopt er over heen.

Mensen met een geestelijke, op de Bijbel gebaseerde, instelling willen niet slecht zijn.
Het koninkrijk Gods, de nieuwe aarde, komt pas na Gods ingrijpen
Nee hoor, dat Koninkrijk Gods is er reeds. Jezus zei het zelf: waar er twee of meer in mijn naam bijeenkomen , daar ben Ik in hun midden.

Dat bijeenkomen is al lang al begonnen.....in de supermarkt....op een verjaarsfeestje...of verzin het maar.
Soms kom je 'ze' tegen en dan herkennen de ingezetenen van het Koninkrijk elkaar.