Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door peda »

Hein dit is m.i. niet primair het forum voor verbazing over het denken van anderen, maar om deel te nemen aan verschillende verhalen. Jij neemt geen deel aan de verhalen en je wilt het als ras-naturalist ook helemaal niet. Jij doet het leuk voorkomen dat jij interesse hebt door vragen te stellen, maar zelf weet jij voor 100 % zeker dat er geen goede antwoorden komen, wie jij ook op dit forum en bij welke inbreng ook bevraagt. Zeer ééntonig om steeds dezelfde vragen talloze malen per dag onder alle topics tegen te komen met voor jou als het enige doel de wetenschappelijke spelregel op G G als de enige betrouwbare discussie spelregel ingevoerd te krijgen. Ik ben daar mordicus op tegen. Meermaals heb ik hier gelezen dat deelnemers nadrukkelijk verklaarden dat hun geloof geen wetenschap is, maar ook dat is voor jou niet voldoende, althans ik lees er niets over. Geloof is geen wetenschap en daarom staat op dit forum in mijn optiek de geloofsspelregel gelijkwaardig naast de wetenschapsspelregel, maar daar ben jij weer mordicus op tegen.
Laten wij beiden er niet om heen draaien, het hele verhaal gaat over de wetenschapsspelregel al of niet in een leidende positie.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door Zolderworm »

MagereHein schreef: 13 jan 2022, 11:27
Zolderworm schreef: 13 jan 2022, 09:05 Hein is hier een van de personen met een missie. Zijn missie is alle cavia's om zeep te helpen in het leeuwenhok.
Wat weet jij van mijn missie hetgeen ik niet weet? Zie mijn antwoord aan Peda.
Mensen met een missie hebben vijf kenmerken:
1. Zij zitten zowat de hele dag op het forum.
2. Zij hebben geen partner die zegt: wanneer ga je nou eens wat anders doen dan de hele dag op dat forum zitten?
3. Ze zijn niet op de hoogte van de details van dat wat ze bestrijden. Maar roepen alleen maar: het is hatseflats.
4. Ze vertonen af en toe grof en denegrerend gedrag tegenover andersdenkenden..
5. Ze doen alles in de missionaris-houding.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door MagereHein »

Zolderworm schreef: 13 jan 2022, 15:17
MagereHein schreef: 13 jan 2022, 11:27
Wat weet jij van mijn missie hetgeen ik niet weet? Zie mijn antwoord aan Peda.
Mensen met een missie hebben vijf kenmerken:
1. Zij zitten zowat de hele dag op het forum.
2. Zij hebben geen partner die zegt: wanneer ga je nou eens wat anders doen dan de hele dag op dat forum zitten?
3. Ze zijn niet op de hoogte van de details van dat wat ze bestrijden. Maar roepen alleen maar: het is hatseflats.
4. Ze vertonen af en toe grof en denegrerend gedrag tegenover andersdenkenden..
5. Ze doen alles in de missionaris-houding.
Goed, dan gaan we op t persoonlijk vlak. Hein is nooit te beroerd om echte antwoorden te geven op vragen.
1: gisteren op t werk super rustig, dus ja, de hele dag forum. Vandaag lekker buiten geweest. Vrij, dus minder forum.
2: Hein heeft een partner en.....ze vindt me nog leuk ook. En! Is ook wetenschappelijk geschoold en niets op met pseudowetenschap of metafysica.
3: Er zijn geen details mbt God of de ziel. Ik weet er evenveel van als ieder ander. Niets!
4: :lol: Hoe vaak heb ik het op de persoon gespeeld en hoe vaak was dit andersom? Shame on you Zolderworm!
5: die moet je uitleggen. Is dit een inhoudelijke of persoonlijke"aanval"?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door MagereHein »

peda schreef: 13 jan 2022, 11:39 Hein dit is m.i. niet primair het forum voor verbazing over het denken van anderen, maar om deel te nemen aan verschillende verhalen. Jij neemt geen deel aan de verhalen en je wilt het als ras-naturalist ook helemaal niet. Jij doet het leuk voorkomen dat jij interesse hebt door vragen te stellen, maar zelf weet jij voor 100 % zeker dat er geen goede antwoorden komen, wie jij ook op dit forum en bij welke inbreng ook bevraagt. Zeer ééntonig om steeds dezelfde vragen talloze malen per dag onder alle topics tegen te komen met voor jou als het enige doel de wetenschappelijke spelregel op G G als de enige betrouwbare discussie spelregel ingevoerd te krijgen. Ik ben daar mordicus op tegen. Meermaals heb ik hier gelezen dat deelnemers nadrukkelijk verklaarden dat hun geloof geen wetenschap is, maar ook dat is voor jou niet voldoende, althans ik lees er niets over. Geloof is geen wetenschap en daarom staat op dit forum in mijn optiek de geloofsspelregel gelijkwaardig naast de wetenschapsspelregel, maar daar ben jij weer mordicus op tegen.
Laten wij beiden er niet om heen draaien, het hele verhaal gaat over de wetenschapsspelregel al of niet in een leidende positie.
Beste Peda, ALS je kennis wilt vergaren, welke methode hanteer je dan?
Welke methoden staan ons ter beschikking om tot een betrouwbaar wereldbeeld te komen?

Zoals ik eerder aangaf, over hetgeen je gelooft kun je jaren van over gedachten wisselen, maar kom je dan ooit tot een betrouwbaar antwoord? Al die visies die besproken worden zijn gebaseerd op geloof, dus eigenlijk allemaal even valide. Wat is de meerwaarde hiervan?
Als je ECHT wilt WETEN of een ziel bestaat, ga je dan beslechten met geloof of weten/kennis/rede/onderzoek?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door HJW »

MagereHein schreef: 13 jan 2022, 15:54
Beste Peda, ALS je kennis wilt vergaren, welke methode hanteer je dan?
Welke methoden staan ons ter beschikking om tot een betrouwbaar wereldbeeld te komen?

Zoals ik eerder aangaf, over hetgeen je gelooft kun je jaren van over gedachten wisselen, maar kom je dan ooit tot een betrouwbaar antwoord? Al die visies die besproken worden zijn gebaseerd op geloof, dus eigenlijk allemaal even valide. Wat is de meerwaarde hiervan?
Als je ECHT wilt WETEN of een ziel bestaat, ga je dan beslechten met geloof of weten/kennis/rede/onderzoek?
Zuig zuig zuig zuig zuig
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 13 jan 2022, 15:17
Mensen met een missie hebben vijf kenmerken:
1. Zij zitten zowat de hele dag op het forum.
2. Zij hebben geen partner die zegt: wanneer ga je nou eens wat anders doen dan de hele dag op dat forum zitten?
3. Ze zijn niet op de hoogte van de details van dat wat ze bestrijden. Maar roepen alleen maar: het is hatseflats.
4. Ze vertonen af en toe grof en denegrerend gedrag tegenover andersdenkenden..
5. Ze doen alles in de missionaris-houding.
Dat gaat over mij!
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door peda »

MagereHein schreef: 13 jan 2022, 15:54

Zoals ik eerder aangaf, over hetgeen je gelooft kun je jaren van over gedachten wisselen, maar kom je dan ooit tot een betrouwbaar antwoord? Al die visies die besproken worden zijn gebaseerd op geloof, dus eigenlijk allemaal even valide. Wat is de meerwaarde hiervan?
Als je ECHT wilt WETEN of een ziel bestaat, ga je dan beslechten met geloof of weten/kennis/rede/onderzoek?
Hallo Hein,

Opnieuw lees ik dat jij de spelregel wetenschap superieur acht aan geloofsspelregels.
Geloof levert geen betrouwbaar antwoord. Alle geloofsvisies zijn even valide
Als je ECHT wilt Weten of er een onstoffelijke ziel bestaat dan geeft de wetenschappelijke methode ( onderzoek ) de uitslag.

Als jouw spelregel preferentie op het forum leidend zou worden, is het m.i. in de kortste keren einde oefening met de metafysica. De metafysica kan niets op harde wijze aantonen, wat wel de eis is, levert geen ECHT WETEN wat wel de eis is, dus waar heb je het eigenlijk over. Precies de situatie op een ander forum waar de spelregel wetenschap wel degelijk leidend is. Geen metafysica meer omdat geen enkele volger van metafysica harde bewijzen kan leveren voor de juistheid van de visie. Vervolgens mag je dan een poosje ludiek optreden als de forum kluns voor de beter wetende wetenschap beoefenaars. Elk verhaal wordt bij voorbaat de grond in geboord en verhaal bespreking vindt helemaal niet plaats, de verhalen zelf zijn immers oninteressant. Op G G wordt nu juist interesse in de verhalen verondersteld, maar ik bespeur bij jou nergens verhaal interesse, alleen maar interesse in de retorische vraag van hoe wordt het verhaal hard gemaakt, is het Echt wel Weten, is het allemaal wel valide, wat is de meerwaarde van het verhaal, kennis uit geloof is minder als kennis uit wetenschap. Jouw missie is metafysica weg er mee en de doelstelling van het forum is metafysica blijvend interessant. Hoe kun jij dat rijmen. Geef jij jouw missie op ??


Laatst gewijzigd door peda op 13 jan 2022, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door Zolderworm »

MagereHein schreef: 13 jan 2022, 15:49
Zolderworm schreef: 13 jan 2022, 15:17
Mensen met een missie hebben vijf kenmerken:
1. Zij zitten zowat de hele dag op het forum.
2. Zij hebben geen partner die zegt: wanneer ga je nou eens wat anders doen dan de hele dag op dat forum zitten?
3. Ze zijn niet op de hoogte van de details van dat wat ze bestrijden. Maar roepen alleen maar: het is hatseflats.
4. Ze vertonen af en toe grof en denegrerend gedrag tegenover andersdenkenden..
5. Ze doen alles in de missionaris-houding.
Goed, dan gaan we op t persoonlijk vlak. Hein is nooit te beroerd om echte antwoorden te geven op vragen.
1: gisteren op t werk super rustig, dus ja, de hele dag forum. Vandaag lekker buiten geweest. Vrij, dus minder forum.
2: Hein heeft een partner en.....ze vindt me nog leuk ook. En! Is ook wetenschappelijk geschoold en niets op met pseudowetenschap of metafysica.
3: Er zijn geen details mbt God of de ziel. Ik weet er evenveel van als ieder ander. Niets!
4: :lol: Hoe vaak heb ik het op de persoon gespeeld en hoe vaak was dit andersom? Shame on you Zolderworm!
5: die moet je uitleggen. Is dit een inhoudelijke of persoonlijke"aanval"?
6. De man met een missie heeft geen gevoel voor humor.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Wij zijn geen lichaam, wij hebben een lichaam

Bericht door MagereHein »

Ook met punt 6 zit je er naast vrees ik. Ga doorgaans behoorlijk positief en vrolijk door het leven met zo nu en dan de broodnodige humor.

We laten het erbij want dit is allang niet meer on topic.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day