Groundhog life

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Groundhog life

Bericht door peda »

Messenger schreef: 13 jan 2022, 13:45
peda schreef: 13 jan 2022, 13:07 Hopper,

Carpe Diem, Carpe Diem, een oeroude uitspraak.
Geniet met volle teugen van de geneugten die het leven biedt.
De schaduwen in de grot geven zoveel voldoening, waarom zoeken naar het Licht buiten de grot en bij het vinden, verlies je alle geneugten.
Slechte ruil voor zeer, zeer velen.
Alsof, als je de wereld buiten de grot vindt, de wereld in de grot niet langer bestaat... :cry:

Ik heb het Licht gevonden en geniet zoveel meer dan voorheen.
Messenger,

Voor jou is dood ook niet dood, maar is er voortgaand leven na de dood en naar jouw beschrijving zeker een Licht voortgang , houden zo !! :flower1:
Maar ik stipte de Hopper visie aan waar dood= dood het uitgangspunt is en in plaats dat Hopper dan kiest voor Carpe Diem in het korte biologische leven, volgt hij het NIETS van het christus-ik. Een totale "' passiviteit "' waar niets gebeurd. Waar nog leven voorkomt bij Hopper is het ego-ik, maar dat sneeuwt bij hem als niet relevant volledig onder, zodat NIETS overblijft.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Groundhog life

Bericht door hopper »

peda schreef: 13 jan 2022, 13:07 Hopper,

Carpe Diem, Carpe Diem, een oeroude uitspraak.
Geniet met volle teugen van de geneugten die het leven biedt.
De schaduwen in de grot geven zoveel voldoening, waarom zoeken naar het Licht buiten de grot en bij het vinden, verlies je alle geneugten.
Slechte ruil voor zeer, zeer velen.
Er zijn dan ook maar weinigen die 'iets' ruilen voor 'niets'. Ik ruilde mijn leven in voor liefde, achteraf een koopje. Vooraf had ik er geen idee van dat zoiets bestond. Daarom: laat een ieder ja/nee wat hem of haar goeddunkt.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Groundhog life

Bericht door hopper »

peda schreef: 13 jan 2022, 13:54

Voor jou is dood ook niet dood, maar is er voortgaand leven na de dood en naar jouw beschrijving zeker een Licht voortgang , houden zo !! :flower1:
Maar ik stipte de Hopper visie aan waar dood= dood het uitgangspunt is en in plaats dat Hopper dan kiest voor Carpe Diem in het korte biologische leven, volgt hij het NIETS van het christus-ik. Een totale "' passiviteit "' waar niets gebeurd. Waar nog leven voorkomt bij Hopper is het ego-ik, maar dat sneeuwt bij hem als niet relevant volledig onder, zodat NIETS overblijft.
In het 'eeuwige nu' is er niets vooruit, dat is daar onmogelijk. Daar kan ook geen gehechtheid zijn aan het biologische leven.
Vandaar ook dat men de persoon welke men zelf is dient op te geven, anders is niet bereikbaar waar men reeds 'is'.

Voor mij is dat de ultieme vrijheid. De gehechtheid aan de persoon Hopper waren de ketenen waarmee het iedere dag weer Groundhog day was.

Voordelen zitten er niet aan, alleen de persoon Hopper kan voordelen genieten. Zouden er voordelen zijn, dan zou er ook weer gehechtheid zijn.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Groundhog life

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 13 jan 2022, 14:38 Er zijn dan ook maar weinigen die 'iets' ruilen voor 'niets'. Ik ruilde mijn leven in voor liefde, achteraf een koopje.
Dat is een koopje maar je uitspraken en daden die er niet mee overeenstemmen worden duur betaald!

Misschien ben jij volmaakt in de liefde dan is er niks aan de hand. ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Groundhog life

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 13 jan 2022, 13:54
Messenger schreef: 13 jan 2022, 13:45
Alsof, als je de wereld buiten de grot vindt, de wereld in de grot niet langer bestaat... :cry:

Ik heb het Licht gevonden en geniet zoveel meer dan voorheen.
Messenger,

Voor jou is dood ook niet dood, maar is er voortgaand leven na de dood en naar jouw beschrijving zeker een Licht voortgang , houden zo !! :flower1:
Maar ik stipte de Hopper visie aan waar dood= dood het uitgangspunt is en in plaats dat Hopper dan kiest voor Carpe Diem in het korte biologische leven, volgt hij het NIETS van het christus-ik. Een totale "' passiviteit "' waar niets gebeurd. Waar nog leven voorkomt bij Hopper is het ego-ik, maar dat sneeuwt bij hem als niet relevant volledig onder, zodat NIETS overblijft.
Een triest vooruitzicht zeg, ik legde even mijn hand bij wijze van troost op Hopper zijn schouder en toen hij opkeek was ik alweer weg.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Groundhog life

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 13 jan 2022, 21:39
hopper schreef: 13 jan 2022, 14:38 Er zijn dan ook maar weinigen die 'iets' ruilen voor 'niets'. Ik ruilde mijn leven in voor liefde, achteraf een koopje.
Dat is een koopje maar je uitspraken en daden die er niet mee overeenstemmen worden duur betaald!

Misschien ben jij volmaakt in de liefde dan is er niks aan de hand. ;)
Dat kan niet, 'ik' (de persoon) kan nooit volmaakt in de liefde zijn.
Alleen de Liefde zelf is volmaakt. Omdat het alleen op zichzelf gericht is.