Het zondebok mechanisme

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het zondebok mechanisme

Bericht door Snelheid »

Leon schreef: 07 mar 2022, 18:10
Snelheid schreef: 07 mar 2022, 17:32

Het is ook een totale onmogelijkheid zeer zeker voor de on zuiveren. Maar in het zuivere doordenken in vakmatigheid is het weer wel mogelijk zodat alles mogelijk is.
Als er weinig tijd is, is er voor de paar waarheidszoekers die nog ergens zitten nog wat te vinden.
Juist,maar de waarheidszoeker zal nooit in het openbaar het dispuut aangaan alleen met hen die het begrijpen dat een persoon tot zondebok maken een zeer grote schending is van het zuivere doordenken dus is het alleen voor de gegevenen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Het zondebok mechanisme

Bericht door Petra »

Leon schreef: 07 mar 2022, 18:18
Leon schreef: 07 mar 2022, 18:17

Je wijst het doordenken af, dat is niet hetzelfde als dat het je niet gegeven is. Weet je ook de redenen?
De ander beoordelen als arrogant of hoogmoedig helpt niet kan ik zeggen…dan krijg je zelf het oordeel “onzuiver”.
Hi Leon.
Ik heb het geprobeerd. Om je te begrijpen, of minstens met je mee te denken.
Maar helaas... mijn welwillende pogingen vielen niet goed. En ik heb geen zin meer om nog meer proberen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Het zondebok mechanisme

Bericht door Leon »

Petra schreef: 07 mar 2022, 18:49
Leon schreef: 07 mar 2022, 18:18

De ander beoordelen als arrogant of hoogmoedig helpt niet kan ik zeggen…dan krijg je zelf het oordeel “onzuiver”.
Hi Leon.
Ik heb het geprobeerd. Om je te begrijpen, of minstens met je mee te denken.
Maar helaas... mijn welwillende pogingen vielen niet goed. En ik heb geen zin meer om nog meer proberen.
Het kan aan mij liggen, maar ik ervoer geen welwillendheid. In een nieuw onderwerp probeer ik iets over intenties te zeggen, waar blijkbaar voornamelijk jouw interesse ligt. Corrigeer me maar als het niet zo is.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Het zondebok mechanisme

Bericht door Petra »

Leon schreef: 07 mar 2022, 18:55
Petra schreef: 07 mar 2022, 18:49

Hi Leon.
Ik heb het geprobeerd. Om je te begrijpen, of minstens met je mee te denken.
Maar helaas... mijn welwillende pogingen vielen niet goed. En ik heb geen zin meer om nog meer proberen.
Het kan aan mij liggen, maar ik ervoer geen welwillendheid. In een nieuw onderwerp probeer ik iets over intenties te zeggen, waar blijkbaar voornamelijk jouw interesse ligt. Corrigeer me maar als het niet zo is.
Wat zal ik hiermee doen?
Zal ik je beschuldigen van suggesties, projecteren, je eigen straatje, of onwelwillendheid of dat je me in een hokje wilt stoppen of mijn parels bewaren voor enkelingen ???
Of..sja..Eerlijk gezegd.. durf ik je niks meer te vragen.
En daarmee... ben ik dan gewoonlijk... uitgepraat.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas