Stelligheid: bron van ergernis

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Zolderworm »

Bastiaan73 schreef: 23 mar 2022, 11:56
dingo schreef: 23 mar 2022, 11:48 Je kan het wat dat betreft imo beter omkeren als ik om wat voor een reden ook aan iemand erger gaat deze persoon op mijn negeerlijst. Tenzij natuurlijk die persoon moderator of beheerder is dan volgt er een PB.
Hoi Dingo een 'negeerlijst' is op dit forum natuurlijk een wassen neus. Op Credible kun je individuele medeforummers daadwerkelijk negeren d.m.v. een softwarematige instelling zodat je hun uitingen überhaupt niet ziet. Ik wou dat dat hier ook mogelijk was maar besef dat dat niet gaat gebeuren.
Ja, een belachelijke mogelijkheid. Het is zoiets als de vrouw in een boerka stoppen, omdat je als man bang bent dat je er opgewonden van raakt.
Only dead fish go with the flow
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Snelheid »

Alleen dat de een de ander negeert op een lijst wat een onvolwassenheid.
Elk forumlid hier volg ik hier en zijn/ haar bijdragen,hen die een ander niet kunnen verdragen moeten niet op een forum gaan zitten.

Maar goed komt tie weer........ gelukkig is dit het echte leven niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Bastiaan73 »

callista schreef: 23 mar 2022, 11:58 Ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren hier en daar ben ik eigenlijk zeker van.
Ik blijf graag op de hoogte van wat zich er zoal afspeelt; hoe ergerlijk soms ook in mijn optiek.
Dan kan dat aangepakt worden. :thumb1:
Hoi Callista dat is dus juist het mooie van een 'echte' negeeroptie: iedereen kan dan dus zelf bepalen wiens uitingen hij of zij wenst te zien en welke niet. Jij zou er geen gebruik van maken; ik wel. Lijkt me heerlijk om bepaalde verstarde stoorzenders 'uit' te kunnen zetten en alleen uitingen van mensen te lezen die daadwerkelijk iets te melden hebben.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Maria K »

Bastiaan73 schreef: 23 mar 2022, 11:56
dingo schreef: 23 mar 2022, 11:48 Je kan het wat dat betreft imo beter omkeren als ik om wat voor een reden ook aan iemand erger gaat deze persoon op mijn negeerlijst. Tenzij natuurlijk die persoon moderator of beheerder is dan volgt er een PB.
Hoi Dingo een 'negeerlijst' is op dit forum natuurlijk een wassen neus. Op Credible kun je individuele medeforummers daadwerkelijk negeren d.m.v. een softwarematige instelling zodat je hun uitingen überhaupt niet ziet. Ik wou dat dat hier ook mogelijk was maar besef dat dat niet gaat gebeuren.
Het zal altijd blijven afhangen van je eigen wilskracht om te eigen besluit ook uit te voeren.
Het negeren van iemand, die prominent aanwezig veroorzaakt meestal een wel heel vreemde lijn in de reacties.
Ook dacht ik, dat de citaten niet apart genegeert kunnen worden.

Maar het maakt mij altijd toch weer nieuwsgierig naar waar al die reacties toch op slaan en is met een druk op de knop ook steeds weer op te roepen.
Ik heb ooit eenmaal iemand in een negeermodus geplaatst, maar dat heel snel weer genormaliseerd.

Moraal van het verhaal.
Het zijn allemaal leermomenten voor jezelf, op het moment dat je iets leest.
Reageer ik wel of reageer ik niet?
En zo ja, wat en hoe zal ik dan schrijven als ik mijn mening wil uiten, maar bij mezelf wil blijven en bovendien de sfeer niet helemaal verder wil verpesten voor de rest van de deelnemers.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door callista »

Bastiaan73 schreef: 23 mar 2022, 12:09
callista schreef: 23 mar 2022, 11:58 Ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren hier en daar ben ik eigenlijk zeker van.
Ik blijf graag op de hoogte van wat zich er zoal afspeelt; hoe ergerlijk soms ook in mijn optiek.
Dan kan dat aangepakt worden. :thumb1:
Hoi Callista dat is dus juist het mooie van een 'echte' negeeroptie: iedereen kan dan dus zelf bepalen wiens uitingen hij of zij wenst te zien en welke niet. Jij zou er geen gebruik van maken; ik wel. Lijkt me heerlijk om bepaalde verstarde stoorzenders 'uit' te kunnen zetten en alleen uitingen van mensen te lezen die daadwerkelijk iets te melden hebben.
Kijk Bastiaan...stel dat ik dat bij sommigen zou doen of gedaan zou hebben en diegenen zouden achter mijn rug allemaal zaken zeggen zoals sommigen dat de afgelopen tijd hebben gedaan.
Schelden, tieren, valse beschuldigingen, getreiter etc....waar de honden geen brood van lusten en ik zou dat niet weten. :roll:
en daardoor alsnog van die figuren een zeer positieve indruk hebben.

Wat leer ik dan?
Volgens mij niets...en dat heb ik nu wel; veel geleerd...... :thumb1:

Nu kan ik zonder die knop naar believen ook sommigen negeren....dat gebeurt soms ook wel----en blijf ik toch op de hoogte.
Maar goed...we zijn niet allemaal hetzelfde ;)
Laatst gewijzigd door callista op 23 mar 2022, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Bastiaan73 »

Maria K schreef: 23 mar 2022, 12:23
Bastiaan73 schreef: 23 mar 2022, 11:56

Hoi Dingo een 'negeerlijst' is op dit forum natuurlijk een wassen neus. Op Credible kun je individuele medeforummers daadwerkelijk negeren d.m.v. een softwarematige instelling zodat je hun uitingen überhaupt niet ziet. Ik wou dat dat hier ook mogelijk was maar besef dat dat niet gaat gebeuren.
Het zal altijd blijven afhangen van je eigen wilskracht om te eigen besluit ook uit te voeren.
Het negeren van iemand, die prominent aanwezig veroorzaakt meestal een wel heel vreemde lijn in de reacties.
Ook dacht ik, dat de citaten niet apart genegeert kunnen worden.

Maar het maakt mij altijd toch weer nieuwsgierig naar waar al die reacties toch op slaan en is met een druk op de knop ook steeds weer op te roepen.
Ik heb ooit eenmaal iemand in een negeermodus geplaatst, maar dat heel snel weer genormaliseerd.

Moraal van het verhaal.
Het zijn allemaal leermomenten voor jezelf, op het moment dat je iets leest.
Reageer ik wel of reageer ik niet?
En zo ja, wat en hoe zal ik dan schrijven als ik mijn mening wil uiten, maar bij mezelf wil blijven en bovendien de sfeer niet helemaal verder wil verpesten voor de rest van de deelnemers.
:thumb1:
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door hopper »

Bonjour schreef: 23 mar 2022, 11:06 Als ik elke keer dat iemand iets stelligs zegt een modbreak moet plaatsen, heb ik er een dagtaak aan. Ik denk dat 25% van de berichten daarvoor in aanmerking komen.
Denk je dat of weet je dat stellig?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door hopper »

Snelheid schreef: 23 mar 2022, 10:03 Wat ik al zei@heer Hopper ergernis is voor hen die het leven niet leven.Voorts dit is het echt leven niet ;hen die het leven leven zeggen dus.................... :w
Ik zie ergernis altijd met genoegen aan. Dat geeft aan dat er een hoge mate van rechtvaardigheid is in het leven.
Alleen het ego ergert zich, in het Licht is men er van vrijgesteld.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door hopper »

dingo schreef: 23 mar 2022, 11:48 Je kan het wat dat betreft imo beter omkeren als ik om wat voor een reden ook aan iemand erger gaat deze persoon op mijn negeerlijst. Tenzij natuurlijk die persoon moderator of beheerder is dan volgt er een PB.
Verstandig. Ik ben dus niet de enige met een negeerlijst. Die heb ik niet omdat ik me niet wil ergeren, maar omdat ik alleen met forumdeelnemers in gesprek ga die weten wat het woord 'gesprek' betekent. Trollen, sneerders e.d. zien maar wat ze doen.

Irl doe ik hetzelfde.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Bastiaan73 »

callista schreef: 23 mar 2022, 12:27
Bastiaan73 schreef: 23 mar 2022, 12:09 Hoi Callista dat is dus juist het mooie van een 'echte' negeeroptie: iedereen kan dan dus zelf bepalen wiens uitingen hij of zij wenst te zien en welke niet. Jij zou er geen gebruik van maken; ik wel. Lijkt me heerlijk om bepaalde verstarde stoorzenders 'uit' te kunnen zetten en alleen uitingen van mensen te lezen die daadwerkelijk iets te melden hebben.
Kijk Bastiaan...stel dat ik dat bij sommigen zou doen of gedaan zou hebben en diegenen zouden achter mijn rug allemaal zaken zeggen zoals sommigen dat de afgelopen tijd hebben gedaan.
Schelden, tieren, valse beschuldigingen, getreiter etc....waar de honden geen brood van lusten en ik zou dat niet weten. :roll:
en daardoor alsnog van die figuren een zeer positieve indruk hebben.

Wat leer ik dan?
Volgens mij niets...en dat heb ik nu wel; veel geleerd...... :thumb1:

Nu kan ik zonder die knop naar believen ook sommigen negeren....dat gebeurt soms ook wel----en blijf ik toch op de hoogte.
Maar goed...we zijn niet allemaal hetzelfde ;)
Als ik iemand eenmaal op een negeerlijst zou zetten heb ik van die persoon dus geen positieve indruk en zal het me verder saucijs wezen wat die persoon van mij vindt ;)

Het geeft wat meer gemoedsrust als je de uitingen van zo'n verveel gewoon niet eens hoeft te zien.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 23 mar 2022, 12:46
Snelheid schreef: 23 mar 2022, 10:03 Wat ik al zei@heer Hopper ergernis is voor hen die het leven niet leven.Voorts dit is het echt leven niet ;hen die het leven leven zeggen dus.................... :w
Ik zie ergernis altijd met genoegen aan. Dat geeft aan dat er een hoge mate van rechtvaardigheid is in het leven.
Alleen het ego ergert zich, in het Licht is men er van vrijgesteld.
Tja heer @Hopper inderdaad,gelukkig heb ik geen ergernis daar ergernis iets is waar men zich zelf mee kwelt,waarom is de mens zo tegen zich zelf ;een echt vrij men is vrij van ergernis en staat in de totale vrijheid.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door hopper »

Snelheid schreef: 23 mar 2022, 13:37
hopper schreef: 23 mar 2022, 12:46

Ik zie ergernis altijd met genoegen aan. Dat geeft aan dat er een hoge mate van rechtvaardigheid is in het leven.
Alleen het ego ergert zich, in het Licht is men er van vrijgesteld.
Tja heer @Hopper inderdaad,gelukkig heb ik geen ergernis daar ergernis iets is waar men zich zelf mee kwelt,waarom is de mens zo tegen zich zelf ;een echt vrij men is vrij van ergernis en staat in de totale vrijheid.
Ergernis doet de mens zichzelf aan. Vandaar mijn genoegen, ik zie dat er zelfs in deze wereld rechtvaardigheid is.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Darwin1986 »

hopper schreef: 23 mar 2022, 12:48 Verstandig. Ik ben dus niet de enige met een negeerlijst. Die heb ik niet omdat ik me niet wil ergeren, maar omdat ik alleen met forumdeelnemers in gesprek ga die weten wat het woord 'gesprek' betekent. Trollen, sneerders e.d. zien maar wat ze doen.

Irl doe ik hetzelfde.
Je bedoelt dat je alleen in gesprek gaat met jezelf en met mensen die braaf knikken en ja en amen zeggen als je dingen zegt die totaal niet te bewijzen zijn. Zoals "de christus in mij reflecteert niet"... Of "zij die met hun ziel nog van de wereld zijn zullen de ziel nooit erkennen"...
Of "zelfs Jezus noemde JHWH de boze" of "Paulus en Jezus leerden de spirituele opstanding en niet de fysieke"...
Dan komen mensen met weerwoord, onder andere teksten die het tegendeel bewijzen en dan zet je die mensen op een negeerlijst. Want met mensen die weerwoord geven wil je niet in gesprek...

Dit topic is dus speciaal voor jou bedoeld, maar dat hebben mensen hier niet door :clown:
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Darwin1986 »

Messenger schreef: 23 mar 2022, 00:49 Zelf kan ik ook heel stellig zijn of als zodanig overkomen. Maar als dat zo is, heb ik een onderschrift dat erop wijst dat je het naast je neer kan leggen.
Er is natuurlijk wel stellig en stellig..

Mensen die hier komen die denken dat alleen zij het weten ben ik hier nog niet tegengekomen op 1 na. En ook op andere fora ben ik die niet tegengekomen op 1 na (o dat was dezelfde)...

Zolang mensen de menselijke maat in het oog houden lijkt het me geen probleem om stellig te zijn. En met menselijk bedoel ik dat iedereen weet dat hij/zij het ook weleens mis kan hebben, en dat het "maar een geloof is" wat de persoon heeft. Of dat "de wetenschap op dit moment is dat..." voor de atheisten. Als mensen zelf claimen dat ze het als enige weten, of dat alleen mensen die dezelfde inzichten hebben als de schrijver het weten, dan is dat een "beetje" te stellig.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Tin »

Petra schreef: 23 mar 2022, 02:17
Bastiaan73 schreef: 23 mar 2022, 00:35 Als zowel gelovigen als ongelovigen hun uitingen wat minder stellig zouden formuleren, dan zou er m.i. minder weerstand zijn.

Dus niet vanuit een houding 'ik weet hoe het allemaal in elkaar zit dus eventuele kritiek negeer ik' dingen typen maar vanuit een houding 'ik denk of geloof dat ... maar dat is natuurlijk ook maar een invalshoek'.



O ja? Ja.
Hi Bas,
Ik denk dat iedereen met een bepaalde geloofs- /levensovertuiging denkt te 'weten' waarbij iedereen die wat anders vindt onwetend/slapend is of hét niet (goed genoeg) begrijpt of het Ware Juiste Licht niet ziet..etc.etc. en noem alle termen daarvoor maar op.

De meeste mensen drukken zich niet (meer) zo stellig uit, maar volgens mij denken ze het wel. Wat ik best begrijpelijk vind; zou je niet zo denken dan had je immers die overtuiging niet gehad.
Waarbij het niet zoveel uitmaakt wat voor overtuiging dat is, en of dat nou een Godinnen/Goden/Allah/God-geloof betreft of boeddhisme, reïncarnatie, atheïsme, naturalisme, materialisme en roep alle smaken maar op.

Volgens mij zijn de enige uitzonderingen op de stellige weters de twijfelaars, en de weet-nieters (possibilian, agnost).
Ik vraag me af hoeveel christenen twijfelgelovigen zijn, of die het (zoals jij) een "leap of faith" noemen, ik denk niet veel. Anders zouden er niet zoveel behoefte hebben om andere mensen te redden of helpen om de (in hun optiek) Enige Juiste Ware Weg te bewandelen.
Ja, dat klopt natuurlijk allemaal wel.
De stelligheid, de weerstand, het overtuigd zijn van wat dan ook en in sommige gevallen de twijfel.
Al is die laatste geen populaire.
Zekerheid is prettig, niewaar?
En het niet ergeren aan de ander is een aantrekkelijke eigenschap. Anders zou die niet ineens zo prominent aanwezig zijn in dit topic, terwijl er toch voldoende ergernis te bespeuren valt vaak op dit forum. En waarom ook niet?
Zo leuk doet we vaak niet tegen elkaar.
Of ikzelf of die ander het nu door heeft of niet.
Nu ja, dit forum is als de echte wereld.
Maar wel het gedeelte van de echte wereld dat zich bezighoudt met 'omgaan met de andersdenkenden'. Buiten het eigen kringetje, zogezegd.
En dat lukt niet altijd. Een steek of stekeligheid is zo gegeven.
Toch is er, als het er op aan komt, soms ook best wat medeleven met elkaar. Kortom: net de 'echte' wereld.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door J-W »

Darwin1986 schreef: 23 mar 2022, 17:48
hopper schreef: 23 mar 2022, 12:48 Verstandig. Ik ben dus niet de enige met een negeerlijst. Die heb ik niet omdat ik me niet wil ergeren, maar omdat ik alleen met forumdeelnemers in gesprek ga die weten wat het woord 'gesprek' betekent. Trollen, sneerders e.d. zien maar wat ze doen.

Irl doe ik hetzelfde.
Je bedoelt dat je alleen in gesprek gaat met jezelf en met mensen die braaf knikken en ja en amen zeggen als je dingen zegt die totaal niet te bewijzen zijn. Zoals "de christus in mij reflecteert niet"... Of "zij die met hun ziel nog van de wereld zijn zullen de ziel nooit erkennen"...
Of "zelfs Jezus noemde JHWH de boze" of "Paulus en Jezus leerden de spirituele opstanding en niet de fysieke"...
Dan komen mensen met weerwoord, onder andere teksten die het tegendeel bewijzen en dan zet je die mensen op een negeerlijst. Want met mensen die weerwoord geven wil je niet in gesprek...

Dit topic is dus speciaal voor jou bedoeld, maar dat hebben mensen hier niet door :clown:
ik wel hoor ;)
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Darwin1986 »

J-W schreef: 23 mar 2022, 21:51 ik wel hoor ;)
Gelukkig :D
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door hopper »

Niets meer aan de orde zijnde besluit ik met een mooi muziekje.

https://www.youtube.com/watch?v=YSu4VYmE69o

Ring of fire
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door callista »

Nou...goed idee... :thumb1: .dan kan ik tenminste lekker naar bed gaan en dromen na deze soms toch vermoeiende dagggggggggg.....blehehe...
Sleep well :flower1:

Ook nog maar een liedje van mij...

Esther Ofarim - Brahms Wiegenlied

https://www.youtube.com/watch?v=_dwppoGTk9k
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Snelheid »

Nou vooruit voor hen die heel laat naar de sponde gaan.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Snelheid »

https://www.youtube.com/watch?v=GnlK9iaJAe0

En voor hen die zich maar aan ergernis onderhevig zijn. :mrgreen:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door callista »

Mooie en rustgevende laatste bijdragen @Snelheid... :D :thumb1:
Dat kan ik met stelligheid beweren...
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] BOT
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door hopper »

Bonjour schreef: 25 mar 2022, 09:34 [modbreak Bonjour] BOT
Je bedoelt dat we ons moeten ergeren? I.p.v. al die lievigheid?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Stelligheid: bron van ergernis

Bericht door hopper »

Als je je ergert bij iedere aanraking , hoe raak je dan ooit gepolijst?

-Rumi-