Israelische politiek

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Maria K schreef: 02 dec 2022, 11:41
Eliyahu schreef: 02 dec 2022, 08:21

Bs"d

Dat plaatje van je is natuurlijk leugen en bedrog.

Hier is het echte plaatje: https://tinyurl.com/arab-lies

En hier is een plaatje van het verlies aan Joods land: https://mikereport.files.wordpress.com/ ... al-001.jpg

De omstreden gebieden in Israel die heten Judea en Samaria, en dat al 3300 jaar.

Het principe is echt heel simpel: https://tinyurl.com/Joden-Judea
Als jij 3300 jaar terug wil gaan, dan zou ik je willen voorstellen nog verder terug te gaan tot de tijd dat het volk van Israel volgens de Bijbel deze gebieden veroverde op de oorspronkelijke bewoners in de tijd 40 jaar na de uittocht uit Egypte.
Zogenaamd, omdat God dit land aan hen gaf.
En met de opdracht alles en iedereen, die daartegen protesteerde te onderdrukken of uit de weg te ruimen.
Bs"d

Dus jij gelooft in de bijbel, en je gelooft dat dat land al 3300 jaar geleden Joods land was?

Fijn, dan boeken we vooruitgang.
Na de eerste 100 jaar na Christus hebben de joden daar ter plekke geen enkele noemenswaardige rol gespeeld in die gebieden.
En nu, na bijna 2000 jaar in ballingschap, heeft God de Joden weer teruggebracht naar het land wat Hij aan hun voorvaderen gegeven heeft.

Is dat nou niet wonderbaarlijk? Dit is zonder enig precedent in de geschiedenis. Ook hierin zien we weer de hand van God.
Dit verhaal kenmerkt het gedrag van de leiders van volkeren sinds de oertijd volgens het recht van de sterkste of met behulp van de sterkste bondgenoten.
Dit laatste is het geval na de tweede wereldoorlog.
Met de steun van het christelijke Westen tot in de huidige tijd.

Ga de algemene geschiedenis maar na en niet alleen die van de laatste 150 jaar, waarin het zionisme zich pas begon te ontwikkelen.
Eerst met land kopen voor een schijntje van de oorspronkelijke bewoners.
Ga je nou beweren dat het illegaal is om land te kopen?

Of is het alleen illegaal als Joden land kopen?
En later denken, dat als je land bezit, door koop of door bezetting, je jezelf ook tot natie kunt uitroepen en dat uitbreiden.
Wel, het uitroepen van de natie was helemaal in overeenstemming met het daar aan voorafgaande besluit van de volkenbond, de voorloper van de Verenigde Naties, om in het Britse mandaatgebied Palestina een Joods thuisland te vestigen.

En het besluit om die natie uit te roepen is bevestigd door de Verenigde Naties, dus dat uitroepen en vestigen van de Joodse staat was volkomen legaal en helemaal in overeenstemming met het internationaal recht.

Dat jij het er niet mee eens bent dat doet daar verder niks aan af.
en dat uitbreiden.
Israel heeft dat niet uitgebreid, Israel stemde helemaal in met het verdelingsplan van de VN, en accepteerde dat. Het waren de arabieren die dat niet accepteerden en toen een vernietigingsoorlog tegen de Joden, voornamelijk holocaustoverlevenden, begonnen, om af te maken wat de nazi's begonnen waren. Hun bedoelingen werden duidelijk gemaakt door Azzam Pasha, Secretary-General of the Arab League, die zei: “It will be a war of annihilation. It will be a momentous massacre in history that will be talked about like the massacres of the Mongols or the Crusades.”

En toen verloren de arabieren hun genocidaire oorlog tegen de Joden, en toen had Israel meer land dan de VN had voorgesteld, maar dat was dus niet de schuld van Israel, maar van de moordzuchtige arabieren.

En toen vielen in '67 Jordanië weer Israel aan, en toen veroverde Israel Judea en Samaria op Jordanië, wat die gebieden in 1948 in een aanvalsoorlog veroverd had, en het sindsdien illegaal bezet hield.

Dus het is niet dat Israel op een trip is om meer land te veroveren, integendeel, Israel wordt steeds kleiner omdat Israel keer op keer land opgeeft voor vrede: http://tinyurl.com/Isr-shrink

Israel heeft de arabieren in Israel die zich "palestijnen" noemen keer op keer op keer Judea en Samaria aangeboden voor een eigen staat in ruil voor vrede, en keer op keer op keer hebben die arabieren dat geweigerd: http://tinyurl.com/pal-answ
Waarom weigeren ze een eigen staat? Omdat ze helemaal geen eigen staat willen, maar het enige wat ze willen is het vernietigen van Israel en het uitmoorden van alle Joden.

Daar maken ze zelf ook helemaal geen geheim van, ze schreeuwen dat van de daken, alleen europa stopt daarvoor z'n kop in het zand: http://tinyurl.com/73-kill-Jews

Dus Israel is niet de bad guy, het zijn de godsdienstwaanzinnige arabieren die alle Joden willen uitmoorden omdat dat moet van hun geloof, die voor de problemen zorgen.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Aldus vreugdevol;Liefde begint door te vertellen waar het probleem ligt, namelijk in het hart (zonde) en te vertellen dat er een weg en waarheid is ter verlossing namelijk Jezus.

Iedereen die deze ultieme liefde's boodschap afwijst komt mijn huis niet in. Indien de persoon iets nodig heeft en zijn leven op het spel staat zal ik hem proberen te helpen.
Daar heb je wel een punt................ en inderdaad de medemens in nood altijd helpen en het leed verzachten of zo mogelijk weg nemen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:31
Messenger schreef: 02 dec 2022, 12:20
Naastenliefde is meer dan 'de waarheid' te vertellen. Het gaat erom dat je de ander behandelt zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Dat het één zijn niet ophoudt bij alleen het eigen gezin. Als iedereen dat zou doen zou de samenleving geen gevaar lopen. Helaas leven veel mensen nog in de illusie van afgescheidenheid.
Liefde begint door te vertellen waar het probleem ligt, namelijk in het hart (zonde) en te vertellen dat er een weg en waarheid is ter verlossing namelijk Jezus.
Mijn boodschap is dat er geen verlossing nodig is omdat God (pure liefde) innig en onvoorwaardelijk van elk mens houdt.
Vreugdevol schreef: Iedereen die deze ultieme liefde's boodschap afwijst komt mijn huis niet in. Indien de persoon iets nodig heeft en zijn leven op het spel staat zal ik hem proberen te helpen.
Bij mij is iedereen, ongeacht zijn/haar geloofsovertuiging, welkom als ze mij ook in mijn waarde laten. En ik heb mensen ook belangeloos geholpen met tal van zaken, ook onderdak verleend.
Vreugdevol schreef: Maar ik zet de levens van mijn vrouw en kinderen niet op het spel dat zou dom en liefdeloos zijn naar mijn kin
deren toe aangezien ik hen behoor te beschermen.
Dat lijkt me een gezonde instelling. Als jij of je gezin bedreigd wordt heb je het recht jezelf en hen te beschermen.
Vreugdevol schreef: Vergeet niet dat in de gelijkenis van de barmhartige sameritaan hij de gewonde man naar een herberg bracht, niet naar zijn eigen huis.
Ik heb wel eens mensen opgenomen in mijn eigen huis maar dat was voor ten hoogste 2 weken. En ik heb geen negatieve ervaringen ondervonden.
Vreugdevol schreef: Liefde is niet dom handelen het gaat gepaard met wijsheid.
Het is wijs de ander met liefde te behandelen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Messenger schreef: 02 dec 2022, 12:51
Het is wijs de ander met liefde te behandelen.
Klopt, dan moet je wel eerst weten wat liefde is.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:54
Messenger schreef: 02 dec 2022, 12:51
Het is wijs de ander met liefde te behandelen.
Klopt, dan moet je wel eerst weten wat liefde is.
Pure liefde is onvoorwaardelijk, om niet, zonder mits, zonder tenzij, onbegrensd en onuitputtelijk, zonder oordeel, geneest en heelt alle leed/verdriet/pijn, accepteert, laat los, en blijft zich aanbieden, het is de brandstof van het hele leven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door Maria K »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:31 Vergeet niet dat in de gelijkenis van de barmhartige sameritaan hij de gewonde man naar een herberg bracht, niet naar zijn eigen huis.

Liefde is niet dom handelen het gaat gepaard met wijsheid.
Lees nog eens. https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/lukas/10
Alle personages in deze parabel waren reizigers en niet vlak bij hun eigen huis.
De geleerden en de leden van het priestervolk, die de teksten en de wetten zo goed kenden en zogenaamd de wijzen en religieuze leiders waren waren, lieten de gewonde liggen. Zij hadden niets met vreemdelingen en vlg. hun ongelovigen, zelfs ook niet met gewonden.

Zoals wij het oude gezegde kennen: Het hemd is nader dan de rok.
Niet van christelijke oorsprong, maar een algemeen menselijke.
Daarboven uitstijgen doe je met mededogen voor je medemens in nood, ongeacht zijn achtergronden.

Wil je je verder aan de Bijbel houden, dan wordt het soms moeilijk uitleggen.
Christelijk zou volgens de Bijbel zijn:
Lukas 14:26
Als iemand tot Mij komt en niet haat zijn eigen vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door Maria K »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:54
Messenger schreef: 02 dec 2022, 12:51
Het is wijs de ander met liefde te behandelen.
Klopt, dan moet je wel eerst weten wat liefde is.
Treurig, als mensen liefde niet kennen in hun hart.
Daar hoef je niets voor te weten, slechts je bewust zijn het te voelen.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Snelheid »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:54
Messenger schreef: 02 dec 2022, 12:51
Het is wijs de ander met liefde te behandelen.
Klopt, dan moet je wel eerst weten wat liefde is.
Inderdaad, en de ervaring is dat weten de meeste mensen niet weten wat liefde is wel hun eigen belang,hen die zich gekeerd hebben naar Hem waar alle liefde maar ook rechtvaardigheid van uit gaat wordt de liefde in hun hart gepland en kan dan pas rijke vrucht dragen ten eerst bij de Huis- Genoten Gods en de naaste in het algemeen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Maria K schreef: 02 dec 2022, 13:02
Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:31 Vergeet niet dat in de gelijkenis van de barmhartige sameritaan hij de gewonde man naar een herberg bracht, niet naar zijn eigen huis.

Liefde is niet dom handelen het gaat gepaard met wijsheid.
Lees nog eens. https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/lukas/10
Alle personages in deze parabel waren reizigers en niet vlak bij hun eigen huis.
De geleerden en de leden van het priestervolk, die de teksten en de wetten zo goed kenden en zogenaamd de wijzen en religieuze leiders waren waren, lieten de gewonde liggen. Zij hadden niets met vreemdelingen en vlg. hun ongelovigen, zelfs ook niet met gewonden.
Maakt niet uit, hij zegt verzorg hem en gaf de herbergier geld hij zegt wat hij tekort komt later zal terugbetalen. (Er zit dus veel tijd tussen waarbij hij makkelijk thuis is geweest) Hij zegt niet ik kom hem later ophalen en ga hem verder thuis verzorgen.
Zoals wij het oude gezegde kennen: Het hemd is nader dan de rok.
Niet van christelijke oorsprong, maar een algemeen menselijke.
Daarboven uitstijgen doe je met mededogen voor je medemens in nood, ongeacht zijn achtergronden.
Ga toch weg de mens en vooral de atheïst maakt er een rot bende van, je houdt jezelf schromelijk voor de gek.
Maria K schreef: 02 dec 2022, 13:02 Wil je je verder aan de Bijbel houden, dan wordt het soms moeilijk uitleggen.
Christelijk zou volgens de Bijbel zijn:
Lukas 14:26
Als iemand tot Mij komt en niet haat zijn eigen vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Dat is toch niet moeilijk, voor God de hoogste gradatie in liefde, voor je naasten ook, maar de liefde voor God behoort oneindig hoger te zijn.

Dat betekent wat er ook gebeurd dat als je vrouw en je kinderen tegen je keren, God bovenaan staat en behoort te staan.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 13:14
Maria K schreef: 02 dec 2022, 13:02 Zoals wij het oude gezegde kennen: Het hemd is nader dan de rok.
Niet van christelijke oorsprong, maar een algemeen menselijke.
Daarboven uitstijgen doe je met mededogen voor je medemens in nood, ongeacht zijn achtergronden.
Ga toch weg de mens en vooral de atheïst maakt er een rot bende van, je houdt jezelf schromelijk voor de gek.
Oh God nog aan toe, hoe ontzettend verwaand klinkt dit. 'De' atheïst maat er een rot bende van en wij zijn beter dan de rest!

Inderdaad heeft het christendom uit 'liefde' (of wat daarvoor door moest gaan) mensen op de brandstapel gezet en afgeslacht, gemarteld en vervolgd. Zoals nog steeds in christelijke landen zoals Rusland en Uganda, waar homoseksuelen nog altijd worden vervolgd, zelfs tot de dood.
De RKK die aflaten verkocht aan arme mensen om hun overleden dierbaren zogenaamd een plekje in de hel te geven. Nee dat is christelijk en liefdevol.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Maria K schreef: 02 dec 2022, 13:02
Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 12:31 Vergeet niet dat in de gelijkenis van de barmhartige sameritaan hij de gewonde man naar een herberg bracht, niet naar zijn eigen huis.

Liefde is niet dom handelen het gaat gepaard met wijsheid.
Lees nog eens. https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/lukas/10
Alle personages in deze parabel waren reizigers en niet vlak bij hun eigen huis.
De geleerden en de leden van het priestervolk, die de teksten en de wetten zo goed kenden en zogenaamd de wijzen en religieuze leiders waren waren, lieten de gewonde liggen. Zij hadden niets met vreemdelingen en vlg. hun ongelovigen, zelfs ook niet met gewonden.
Bs"d

Wat is een parabel? https://www.merriam-webster.com/dictionary/parable

"a usually short fictitious story that illustrates a moral attitude or a religious principle
the Biblical parable of the Good Samaritan"

Gebruik aub geen verzinsels om Joodse religieuze leiders te belasteren.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Messenger schreef: 02 dec 2022, 13:22
Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 13:14

Ga toch weg de mens en vooral de atheïst maakt er een rot bende van, je houdt jezelf schromelijk voor de gek.
Oh God nog aan toe, hoe ontzettend verwaand klinkt dit. 'De' atheïst maat er een rot bende van en wij zijn beter dan de rest!

Inderdaad heeft het christendom uit 'liefde' (of wat daarvoor door moest gaan) mensen op de brandstapel gezet en afgeslacht, gemarteld en vervolgd. Zoals nog steeds in christelijke landen zoals Rusland en Uganda, waar homoseksuelen nog altijd worden vervolgd, zelfs tot de dood.
De RKK die aflaten verkocht aan arme mensen om hun overleden dierbaren zogenaamd een plekje in de hel te geven. Nee dat is christelijk en liefdevol.
Bs"d

Een schatting zegt dat de RK in haar 2000 jarige geschiedenis ongeveer 40 miljoen mensen vermoord heeft.

Vergelijk dit met het atheïsme, wat in 100 jaar tijd 200 miljoen burgers vermoord heeft:

http://egnorance.blogspot.co.il/2012/11 ... -that.html

Opinies en overpeinzingen over religie, filosofie, wetenschap, politiek, en het leven, van een conservative katholieke hersenchirurg.

Dinsdag 13 November 2012

“.... er is een kans van 58% dat een atheïstische leider een aanzienlijk percentage van zijn bevolking waar hij over heerst zal vermoorden.”

Vox Day over atheïsten en massamoord:

Het was waarschijnlijk een verbazingwekkend toeval dat elke communist die in de geschiedenisboeken te vinden is publiekelijk zijn atheïsme verkondigde ….. er zijn achtentwintig landen in de wereld geweest waarvan bevestigd kan worden dat ze bestuurd zijn door een zelfverklaarde atheïst. Deze achtentwintig historische regimes zijn bestuurd door negenentachtig atheïsten, van wie meer dan de helft zich schuldig gemaakt heeft aan democide (moord door de overheid) van het soort van Stalin en Mao ….
Het totale dodental voor de negentig jaar tussen 1917 en 2007 is ongeveer 148 miljoen doden door de bloedige handen van tweeënvijftig atheïsten, drie keer meer dan alle mensen gedood door oorlog, burgeroorlog, en individuele misdaad in de hele twintigste eeuw bij elkaar.
De historische stand van het collectieve atheïsme is dus 182.716 keer erger op jaarbasis dan de ergste en meest beruchte misdaad van het christendom; de spaanse inquisitie.
Het waren niet alleen Staling en Mao die zo moordzuchtig waren, dat waren alleen maar de ergste van die hele voor de hel voorbestemde groep. Voor elke Pol Pot wiens beruchte naam nog steeds met horror wordt uitgesproken vandaag de dag, was er een Mengistu, een Bierut, en een Choibalsan, goddeloze mannen wiens namen nu overal vergeten zijn behalve in de landen waar ze eens heersten met een rode hand.

Is een 58 procent kans dat een atheïstische leider een aanzienlijk percentage van de bevolking waar hij over heerst zal uitmoorden voldoende bewijs dat atheïsme een systematische invloed geeft om slechte dingen te doen?
Wanneer dat niet overtuigend geacht wordt, wat dan betreffende het feit dat de gemiddelde atheïstische misdaad tegen de mensheid 18,3 miljoen procent erger is dan de ergste verwoestingen door de christenen, ondanks dat de atheïsten slechts een twintigste van het aantal mogelijkheden om ze te begaan hadden. (christendom 2000 jaar, atheïsme 100 jaar) Wanneer men het statistisch aanzienlijke aantal van de atheïsten in aanmerking neemt, en dan bedenkt niet één in een duizend religieuze leiders zulk soort grootschalige gruwelijkheden begaan heeft, dan is het onmogelijk om iets anders te concluderen, zelfs wanneer we niet precies begrijpen waarom dit het geval zou moeten zijn.
Eén geval kan een ongeluk zijn, zelfs twee kan toeval zijn, maar maar tweeënvijftig incidenten in negentig jaar dat ruikt naar een oorzakelijk verband!

Vox verschaft een fascinerend perspectief. Zelfs wanneer men de overduidelijke oorzaak en gevolg relatie tussen staatsatheïsme als heersende ideologie en massamoord opzij schuift, dan nog is een simpele analyse van de atheïstische/theïstische overtuigingen van de leiders van staten een schokkende aanklacht tegen atheïsme.

In de 20e eeuw “is er een 58% kans dat een atheïstische leider een aanzienlijk percentage van de bevolking waar hij over heerst zal uitmoorden.”

Atheïsme is de dodelijkste ideologie in de geschiedenis, zonder enige rivaal.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Messenger schreef: 02 dec 2022, 13:22
Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 13:14

Ga toch weg de mens en vooral de atheïst maakt er een rot bende van, je houdt jezelf schromelijk voor de gek.
Oh God nog aan toe, hoe ontzettend verwaand klinkt dit. 'De' atheïst maat er een rot bende van en wij zijn beter dan de rest!
Je faalt je eigen definitie
Pure liefde is onvoorwaardelijk, om niet, zonder mits, zonder tenzij, onbegrensd en onuitputtelijk, zonder oordeel,
Verder is het simpelweg een observatie dit land was ooit merendeels christelijk en goed voor alle mensen, kijk nu merendeels atheïst ook de regering we worden aan alle kanten uitgemolken en bestolen en belogen.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Messenger schreef: 02 dec 2022, 12:51 Mijn boodschap is dat er geen verlossing nodig is omdat God (pure liefde) innig en onvoorwaardelijk van elk mens houdt.
Bs"d

Heb je die boodschap zelf verzonnen of heeft God zelf je dat verteld?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 13:27
Messenger schreef: 02 dec 2022, 13:22
Oh God nog aan toe, hoe ontzettend verwaand klinkt dit. 'De' atheïst maat er een rot bende van en wij zijn beter dan de rest!
Je faalt je eigen definitie
Messenger schreef:Pure liefde is onvoorwaardelijk, om niet, zonder mits, zonder tenzij, onbegrensd en onuitputtelijk, zonder oordeel,
Het is niet de definitie over mijn liefde maar de definitie van Gods liefde.
Vreugdevol schreef: Verder is het simpelweg een observatie dit land was ooit merendeels christelijk en goed voor alle mensen, kijk nu merendeels atheïst ook de regering we worden aan alle kanten uitgemolken en bestolen en belogen.
Heel veel leden en politici van seculiere partijen zijn gelovig. Ook kabinetsleden. Niet alleen DENK, christenunie, CDA en SGP bestaan uit gelovigen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door callista »

Messenger schreef: 02 dec 2022, 13:22
Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 13:14

Ga toch weg de mens en vooral de atheïst maakt er een rot bende van, je houdt jezelf schromelijk voor de gek.
Oh God nog aan toe, hoe ontzettend verwaand klinkt dit. 'De' atheïst maat er een rot bende van en wij zijn beter dan de rest!

Inderdaad heeft het christendom uit 'liefde' (of wat daarvoor door moest gaan) mensen op de brandstapel gezet en afgeslacht, gemarteld en vervolgd. Zoals nog steeds in christelijke landen zoals Rusland en Uganda, waar homoseksuelen nog altijd worden vervolgd, zelfs tot de dood.
De RKK die aflaten verkocht aan arme mensen om hun overleden dierbaren zogenaamd een plekje in de hel te geven. Nee dat is christelijk en liefdevol.
Yep
Ach...als we het verhaal van de barmhartige Samaritaan in deze tijd zouden plaatsen zou de moslim, de hindoe, de boeddhist; atheïst of humanist de christen helpen en verzorgen.
En de christen hem links laten liggen...
Christenen maken elkaar al onderling bijna af....

Tja..Poetin hangt het ware christendom aan.....volgens zijn eigen zeggen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Eliyahu schreef: 02 dec 2022, 13:29
Messenger schreef: 02 dec 2022, 12:51 Mijn boodschap is dat er geen verlossing nodig is omdat God (pure liefde) innig en onvoorwaardelijk van elk mens houdt.
Bs"d

Heb je die boodschap zelf verzonnen of heeft God zelf je dat verteld?
Dat heb ik van God. En ik vind het vanzelfsprekend ook.

Liefde is geen 'voor wat, hoort wat'-verhaal.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Vreugdevol »

Messenger schreef: 02 dec 2022, 13:31 Heel veel leden en politici van seculiere partijen zijn gelovig. Ook kabinetsleden. Niet alleen DENK, christenunie, CDA en SGP bestaan uit gelovigen.
Maakt niet uit die moeten meebewegen met de meerderheid, en dat is het atheïsme. Ook al zitten er genoeg ratten onder de banner christelijk daarom stem ik al heel mijn leven SGP meest betrouwbare partij

Nu heeft het atheïsme het voor het zeggen zo simpel is het, het gaat alleen maar bergafwaarts.

Ooit was het christelijk goed voor alle mensen.
Laatst gewijzigd door Vreugdevol op 02 dec 2022, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Messenger schreef: 02 dec 2022, 13:33
Eliyahu schreef: 02 dec 2022, 13:29

Bs"d

Heb je die boodschap zelf verzonnen of heeft God zelf je dat verteld?
Dat heb ik van God.
Bs"d

Heeft God je die boodschap zelf gegeven? Sprak God met je?

Of was het een engel van God die met je sprak?

Kan je wat gedetailleerder uitleggen hoe je die boodschap van God gekregen hebt?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 13:27
Messenger schreef: 02 dec 2022, 13:22
Oh God nog aan toe, hoe ontzettend verwaand klinkt dit. 'De' atheïst maat er een rot bende van en wij zijn beter dan de rest!
Je faalt je eigen definitie
Pure liefde is onvoorwaardelijk, om niet, zonder mits, zonder tenzij, onbegrensd en onuitputtelijk, zonder oordeel,
Verder is het simpelweg een observatie dit land was ooit merendeels christelijk en goed voor alle mensen, kijk nu merendeels atheïst ook de regering we worden aan alle kanten uitgemolken en bestolen en belogen.

Bs"d

:thumb1: :thumb1: :thumb1:

En zo is dat.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door callista »

:lol: :lol: :lol:
Wat een liefde verspreiden sommige gelovigen toch weer...... :praying1: :praying1:
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door Maria K »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 13:14
Maria K schreef: 02 dec 2022, 13:02 Lees nog eens. https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/lukas/10
Alle personages in deze parabel waren reizigers en niet vlak bij hun eigen huis.
De geleerden en de leden van het priestervolk, die de teksten en de wetten zo goed kenden en zogenaamd de wijzen en religieuze leiders waren waren, lieten de gewonde liggen. Zij hadden niets met vreemdelingen en vlg. hun ongelovigen, zelfs ook niet met gewonden.
Maakt niet uit, hij zegt verzorg hem en gaf de herbergier geld hij zegt wat hij tekort komt later zal terugbetalen.

(Er zit dus veel tijd tussen waarbij hij makkelijk thuis is geweest) Hij zegt niet ik kom hem later ophalen en ga hem verder thuis verzorgen.
Ohhhh?
Maakt dat niet uit? Waarom schrijf je het dan zo?

Nee, zo staat het er idd. niet.
Waarom deze toevoeging?
Je mist op deze manier de essentie van wat er geschreven staat en waar het om gaat in de Bijbeltekst, die ik aanhaalde.
Zoals wij het oude gezegde kennen: Het hemd is nader dan de rok.
Niet van christelijke oorsprong, maar een algemeen menselijke.
Daarboven uitstijgen doe je met mededogen voor je medemens in nood, ongeacht zijn achtergronden.
Ga toch weg de mens en vooral de atheïst maakt er een rot bende van, je houdt jezelf schromelijk voor de gek.
Hierop kan ik beter niet reageren.
Maria K schreef: 02 dec 2022, 13:02 Wil je je verder aan de Bijbel houden, dan wordt het soms moeilijk uitleggen.
Christelijk zou volgens de Bijbel zijn:
Lukas 14:26
Als iemand tot Mij komt en niet haat zijn eigen vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Dat is toch niet moeilijk, voor God de hoogste gradatie in liefde, voor je naasten ook, maar de liefde voor God behoort oneindig hoger te zijn.

Dat betekent wat er ook gebeurd dat als je vrouw en je kinderen tegen je keren, God bovenaan staat en behoort te staan.
Je draait het om.
Zo staat het er niet.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Israelische politiek

Bericht door Maria K »

Eliyahu schreef: 02 dec 2022, 13:23
Maria K schreef: 02 dec 2022, 13:02
Lees nog eens. https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/lukas/10
Alle personages in deze parabel waren reizigers en niet vlak bij hun eigen huis.
De geleerden en de leden van het priestervolk, die de teksten en de wetten zo goed kenden en zogenaamd de wijzen en religieuze leiders waren waren, lieten de gewonde liggen. Zij hadden niets met vreemdelingen en vlg. hun ongelovigen, zelfs ook niet met gewonden.
Bs"d

Wat is een parabel? https://www.merriam-webster.com/dictionary/parable

"a usually short fictitious story that illustrates a moral attitude or a religious principle
the Biblical parable of the Good Samaritan"
Ja........en...?
Gebruik aub geen verzinsels om Joodse religieuze leiders te belasteren.
Ik schrijf precies aan de hand van de Bijbeltekst, zoals die is geschreven.

Misschien moet je het NT en de parabels van Jezus niet met een joods hart lezen. ;)
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israelische politiek

Bericht door Messenger »

Vreugdevol schreef: 02 dec 2022, 13:36
Messenger schreef: 02 dec 2022, 13:31 Heel veel leden en politici van seculiere partijen zijn gelovig. Ook kabinetsleden. Niet alleen DENK, christenunie, CDA en SGP bestaan uit gelovigen.
Maakt niet uit die moeten meebewegen met de meerderheid, en dat is het atheïsme. Ook al zitten er genoeg ratten onder de banner christelijk daarom stem ik al heel mijn leven SGP meest betrouwbare partij
Ik denk dat het land niet gebaat is met de heerschappij van de SGP. De klok zou 60 jaar teruggezet worden dan en dat is een allerminst rooskleurig beeld. Vandaag de dag zie je het ontbreken van naastenliefde in het reformatorisch onderwijs.
Vreugdevol schreef: Nu heeft het atheïsme het voor het zeggen zo simpel is het, het gaat alleen maar bergafwaarts.
Het is maar waar de focus op gelegd wordt. Ik zie vooruitgang. Zwartkijken heeft niet mijn voorkeur.
Vreugdevol schreef: Ooit was het christelijk goed voor alle mensen.
Ik heb al gezegd hoe christelijk mensen werden vervolgd, gemarteld en gedood uit naam van de christelijke God. En heden ten dage nog steeds.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

Maria K schreef: 02 dec 2022, 13:57 Misschien moet je het NT en de parabels van Jezus niet met een joods hart lezen. ;)
Bs"d

Ik denk dat je een parabel niet moet lezen alsof het een echte gebeurtenis was.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13