Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 03 apr 2024, 10:32
Mullog schreef: 27 mar 2024, 18:53
Het is wat ... Je moet wel ondertussen een hele lage dunk hebben van de intelligentie en leesvaardigheid van de doorsnee Nederlander. Niemand begrijpt iets en lezen kunnen we ook al niet.
Welnee.
Het is bekend dat mensen dingen lezen, die ze willen lezen en naar eigen voorkeur interpreteren.
...
Heb je zo weleens op jezelf gereflecteerd?
Tufkah
Berichten: 1235
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

HJW schreef: 03 apr 2024, 12:30
Tufkah schreef: 03 apr 2024, 12:00
Jezus predikte ook de dood, hij stierf zelf aan het kruis en riep zijn volgelingen op om het kruis op te nemen en zichzelf te verloochenen. Wat hou je over als je jezelf verloochent? Niets. Maar dat zou jij moeten weten , je hebt immers ook net zoals ik jezelf geledigd.
Dood
Sterven
Kruis opnemen
Verloochenen

Het is niet echt positief.
Door naar Huis te gaan, verloochen ik niet mijzelf. Want dit aardse vehikel waar ik in rondloop is niet mijn ware zelf en het menselijke bewustzijn is niet mijn ware aard.
Je geeft zelf aan: wie het leven verliest, die zal het behouden.
De laatste bijdragen leg je nog alleen de nadruk op het verliezen.

Wat als je het behoudt ?
Ik verloochen mijzelf niet, ik vind mijn ware zelf terug.
En dat is Licht.....als ik ver genoeg ben.
Jezus volgen is geen gezellig onderonsje, dat klopt. Wie neemt nou vrijwillig zijn kruis op een verloochent zichzelf? Dan is er ook niemand meer die voordeel kan behalen.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
HJW
Berichten: 6042
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Tufkah schreef: 03 apr 2024, 14:31 Jezus volgen is geen gezellig onderonsje, dat klopt. Wie neemt nou vrijwillig zijn kruis op een verloochent zichzelf? Dan is er ook niemand meer die voordeel kan behalen.
Alleen als je denkt dat Jezus volgen betekent dat je jezelf moet verloochenen en een kruis moet opnemen, dan heb je gelijk.
Ik voel beide niet.
Voor mij is het volgen van Jezus (en het nu verder trekken) een verademing, een bevrijding. Een zachte last en een licht juk.
Tufkah
Berichten: 1235
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

HJW schreef: 03 apr 2024, 14:54
Tufkah schreef: 03 apr 2024, 14:31 Jezus volgen is geen gezellig onderonsje, dat klopt. Wie neemt nou vrijwillig zijn kruis op een verloochent zichzelf? Dan is er ook niemand meer die voordeel kan behalen.
Alleen als je denkt dat Jezus volgen betekent dat je jezelf moet verloochenen en een kruis moet opnemen, dan heb je gelijk.
Ik voel beide niet.
Voor mij is het volgen van Jezus (en het nu verder trekken) een verademing, een bevrijding. Een zachte last en een licht juk.
Maar je kunt natuurlijk niet Jezus volgen en dan allerlei zaken die Jezus zegt gaan uitsluiten. Dat is dan de brede weg welke leidt tot het verderf.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
HJW
Berichten: 6042
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Tufkah schreef: 03 apr 2024, 17:14
Maar je kunt natuurlijk niet Jezus volgen en dan allerlei zaken die Jezus zegt gaan uitsluiten. Dat is dan de brede weg welke leidt tot het verderf.
Ik richt mij op de Bron, het goddelijke en niet zozeer op de bijbel. Staan inspirerende teksten en ook bepaald minder inspirerende.
Jezus volgen kan ook leiden tot een afgod.
Het nieuwe verbond staat in het hart geschreven (Jeremia 31:33).
En als dat zover is heb je natuurlijk geen boek meer nodig.

Voor mij betekent de smalle weg dat ik mij op mijn pad richt en niet op de 8 miljard andere.
Ik heb in mijn leven niet tienden gegeven (van mijn weinige energie) maar tienden gehouden. Met redelijk funeste gevolgen (gezondheid).
Ik richt me op mijn eigen pad en stap niet meer in de verantwoordelijkheid van anderen. Als mensen iets kunnen met mijn pad dan is dat prima.
Voor degene die daar niets mee hebben: ook prima.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 apr 2024, 11:06
Alpha schreef: 03 apr 2024, 10:42 Jezus was volmaakt, dan moet Walsch toch volmaakter zijn.
In Gods ogen zijn we allen volmaakt:
Neale Donald Walsch, De Gesprekken met God schreef: De godsdienstijveraars willen je laten geloven dat Ik je als Mijn mindere heb
geschapen zodat je de kans hebt om te worden als Wie Ik ben -tegen alle
verwachtingen en, zou Ik willen toevoegen, tegen alle natuurlijke neigingen die Ik
je heb gegeven in.
Een van deze zogenoemde neigingen is de aanleg om te zondigen. Jou wordt
geleerd dat je in zonde bent geboren, dat je in zonde zult sterven en dat zondigen je
natuur is.
Een van jullie religies stelt zelfs dat jullie hier niets aan kunnen veranderen. AI
jullie daden zijn irrelevant en betekenisloos. Het is arrogant te denken dat je door
bepaalde daden 'naar de hemel' gaat. Er is maar één weg naar de hemel
(verlossing) en dat is niet door wat jullie zelf ondernemen, maar door de gratie die
God jullie verleent door de aanvaarding van Zijn Zoon als jullie bemiddelaar.
Zodra dit gebeurd is, zijn jullie 'gered'. Tot dit gebeurd is, heeft niets dat jullie doen
enig effect of enige invloed: het leven dat je leidt of de keuzes die je maakt niet;
niets dat je uit eigen wil onderneemt om jezelf te verbeteren of jezelf waardig te
maken. Jullie zijn onmachtig je waardig te maken, omdat jullie ingeworteld
onwaardig zijn. Alzo zijn jullie geschapen.
Waarom? Alleen God weet dat. Misschien heeft Hij wel een foutje gemaakt.
Misschien kreeg Hij de dingen niet goed voor elkaar. Misschien zou Hij het wel
allemaal overnieuw willen doen. Wat te doen ...

U drijft de spot met mij.

Nee, jij drijft de spot met Mij. Jij zegt dat Ik, God, intrinsiek onvolmaakte wezens
heb geschapen, vervolgens van hen verlangde dat ze volmaakt zouden zijn en hen
anders zou verdoemen!
Jullie beweren vervolgens dat Ik later, duizenden jaren verder in de ervaring van
de wereld, minder streng werd. Vanaf dat moment hoefden jullie niet
noodzakelijkerwijs goed te zijn; jullie hoefden je alleen maar slecht te voelen
wanneer jullie niet braaf waren en moesten als jullie verlosser het enige wezen
aanvaarden dat altijd goed was, aldus Mijn honger naar volmaaktheid
bevredigend. Jullie zeggen dat Mijn Zoon, het enige volmaakte wezen, jullie heeft
gered van jullie eigen onvolmaaktheid, de onvolmaaktheid die Ik jullie gegeven
heb.
Met andere woorden, Gods Zoon heeft jullie gered van wat Zijn Vader heeft
aangericht.
Dit is hoe jullie -althans velen -zeggen dat Ik het in elkaar heb gestoken.
En wie drijft nu de spot met wie?
De gedachte van volmaaktheid wordt uitgedrukt door Hebreeuwse termen die afgeleid zijn van werkwoorden als ka·lalʹ .
Als alle mensen volmaakt zouden zijn, waar komt dat zooitje vandaan, wat men nu heeft gemaakt?

Volmaakte moordenaars en dieven?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 03 apr 2024, 11:14
Alpha schreef: 03 apr 2024, 10:09 Je lacht om je eigen domheid.
Het is weer het bekende pot en ketel verhaal.

Wat is volgens de bijbel een heiden?
Een heiden is een persoon van niet-Israëlitische afkomst.
Jij bent dus een heiden. :)
Er is er maar een dom jij als gehersenspoelde onder het regime van je wachttorenbaasjes die zeggen dat jij hier weer op dat forum je heidense en misleidende boodschap moet brengen ,maar ja weet jij veel.en hou op met je dwangmatige reageren.Als je een echte Christen zou zijn maar dat ben je niet neen heiden met misbruik van christelijke elementen................ zoek het maar lekker uit. :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

Voorts mensen het forum moet draaien; op andere forums waar hij of zijn medegehersenspoelde ook zitten in opdracht wordt er niet mee gereageerd zijn ze zo weg,zou de discussie waar het echt over zou moeten gaan ten goede komen.Tja............bizar dat dit hier zolang door gaat;goed is het niet.!!!!!!!
 Wie vader wordt van een dwaas krijgt verdriet en de vader van een kind zonder verstand kent geen vreugde.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 apr 2024, 11:14
Alpha schreef: 03 apr 2024, 10:59
Door misbruik van de vrije wil hebben we nu de dood geërfd.
Als jij begrijpend zou kunnen lezen, zou je begrijpen dat een vrije wil niet kan worden misbruikt. Kennelijk zit je zo onder de plak van het BL dat je niet begrijpt wat vrij betekent.
Alpha schreef: Satan beweerde dat de mens als God zouden zijn en dat ze niet zouden sterven.
Ondanks die gebeurtenis willen mensen nog steeds zelf bepalen wat goed en wat kwaad is.
Men is nog steeds hardleers.
Als mensen collectief kiezen voor een andere wereld, zou deze morgen kunnen bestaan. Maar we kiezen er niet voor.

Omdat we als God zijn (geschapen naar beeld en gelijkenis) kunnen we wel sterven maar niet dood gaan, we veranderen van vorm en leven een nieuw leven telkens weer.
Je kunt beter het liedje "droomland" gaan zingen. :D

Heerlijk land van mijn dromen
Ergens hier ver vandaan
Waar ik zo graag wil komen
Daar waar geen leed kan bestaan

Droomland droomland
Oh ik verlang zo naar droomland
Daar is steeds vree
Dus ga met mij mee
Samen naar 't heerlijke droom- land

Zwerver gij vindt daar vrede
Zieke gij kent geen pijn
Daar wordt geen strijd gestreden
Daar waar mijn broeders nog zijn

Droomland droomland
Oh ik ver- lang zo naar droomland
Daar is steeds vree
Dus ga met mij mee
Samen naar 't heerlijke droomland

Daar is steeds vree
Dus ga met mij mee
Samen naar 't heerlijke droomland

Droomland droomland
Oh ik ver- lang zo naar droomland
Daar is steeds vree
Dus ga met mij mee
Samen naar 't heerlijke droomland
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10116
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 09 apr 2024, 11:12 Als alle mensen volmaakt zouden zijn, waar komt dat zooitje vandaan, wat men nu heeft gemaakt?

Volmaakte moordenaars en dieven?
Mensen kunnen uit vrije wil kiezen voor de liefde of voor de angst.

Over jouw keuze wordt niet door God geoordeeld, en de keuze is hoe dan ook volmaakt.
Het is de vraag of jij jezelf wilt definiëren als moordenaar of dief, of je daarvan wilt distantiëren. Als je jezelf afvraagt "Is dit de persoon die ik wil zijn?" is jouw antwoord niet minder perfect. Jouw keuzes hebben allemaal scheppingskracht via gedachte, woord en daad.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 03 apr 2024, 12:00
HJW schreef: 03 apr 2024, 08:50
Je hebt twee keuzes (die ik hier noem, er zijn er vast meer):
- je kunt je door Jezus (het Licht) laten inspireren en daarmee jezelf omhoog halen tot hem
- je kan Jezus mee de duisternis intrekken
Ik zie je het tweede doen. Het lijkt wel een soort zwart gat waar je in zit waarin ook het Licht verdwijnt.
Minste der minste, geen restwaarde. Hij is niets.

Je zit in een doodscultuur, niet in een levenscultuur.
De wederopstanding zegt je niets, het gaat erom dat hij dood gaat, sterft. Niets meer is, geen restwaarde.

Zelf kies ik liever om me wel te laten inspireren door Licht.
Jezus is niet niets, hij is zo ongeveer alles. Vanuit dat alles stelt hij zich dienstbaar op.
Jezus predikte ook de dood, hij stierf zelf aan het kruis en riep zijn volgelingen op om het kruis op te nemen en zichzelf te verloochenen. Wat hou je over als je jezelf verloochent? Niets. Maar dat zou jij moeten weten , je hebt immers ook net zoals ik jezelf geledigd.
Stauros is in het latijn Crux simplex. Een rechtopstaande paal, dus.

Zoals vele zaken bij de christenheid een aantoonbaar heidens symbool.
God haat alle heidense uitingen.
Hij eist exclusieve aanbidding.

Dit predikte Jezus:

Johannes 17:
3 Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus. .
4 Ik heb u op aarde verheerlijkt door het werk te voltooien dat u me te doen hebt gegeven.
5 En nu, Vader, verheerlijk mij aan uw zijde met de eer die ik naast u had voordat de wereld er was.
6 Ik heb uw naam openbaar gemaakt aan de mensen die u mij uit de wereld hebt gegeven. Ze waren van u, en u hebt ze aan mij gegeven. Ze hebben zich aan uw woord gehouden.
7 Ze weten nu dat alles wat u me hebt gegeven, van u komt.
8 Want ik heb hun de woorden doorgegeven die u mij hebt gegeven. Ze hebben ze aanvaard en weten nu echt dat ik als uw vertegenwoordiger ben gekomen, en ze geloven dat u me hebt gestuurd. NWV
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10116
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 09 apr 2024, 11:20
Messenger schreef: 03 apr 2024, 11:14
Als jij begrijpend zou kunnen lezen, zou je begrijpen dat een vrije wil niet kan worden misbruikt. Kennelijk zit je zo onder de plak van het BL dat je niet begrijpt wat vrij betekent.

Als mensen collectief kiezen voor een andere wereld, zou deze morgen kunnen bestaan. Maar we kiezen er niet voor.

Omdat we als God zijn (geschapen naar beeld en gelijkenis) kunnen we wel sterven maar niet dood gaan, we veranderen van vorm en leven een nieuw leven telkens weer.
Je kunt beter het liedje "droomland" gaan zingen. :D

Heerlijk land van mijn dromen
Ergens hier ver vandaan
Waar ik zo graag wil komen
Daar waar geen leed kan bestaan

Droomland droomland
Oh ik verlang zo naar droomland
Daar is steeds vree
Dus ga met mij mee
Samen naar 't heerlijke droom- land

Zwerver gij vindt daar vrede
Zieke gij kent geen pijn
Daar wordt geen strijd gestreden
Daar waar mijn broeders nog zijn

Droomland droomland
Oh ik ver- lang zo naar droomland
Daar is steeds vree
Dus ga met mij mee
Samen naar 't heerlijke droomland

Daar is steeds vree
Dus ga met mij mee
Samen naar 't heerlijke droomland

Droomland droomland
Oh ik ver- lang zo naar droomland
Daar is steeds vree
Dus ga met mij mee
Samen naar 't heerlijke droomland
Het liedje is een van de vele manieren waarop God tot jou spreekt.
Het werd gedraaid bij de uitvaart van mijn vader.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 09 apr 2024, 11:27
Alpha schreef: 09 apr 2024, 11:12 Als alle mensen volmaakt zouden zijn, waar komt dat zooitje vandaan, wat men nu heeft gemaakt?

Volmaakte moordenaars en dieven?
Mensen kunnen uit vrije wil kiezen voor de liefde of voor de angst.

Over jouw keuze wordt niet door God geoordeeld, en de keuze is hoe dan ook volmaakt.
Het is de vraag of jij jezelf wilt definiëren als moordenaar of dief, of je daarvan wilt distantiëren. Als je jezelf afvraagt "Is dit de persoon die ik wil zijn?" is jouw antwoord niet minder perfect. Jouw keuzes hebben allemaal scheppingskracht via gedachte, woord en daad.
Door Gods woord ben ik beslist niet bang.

1 Johannes 4:18 Er is in de liefde geen angst. Volmaakte liefde verdrijft angst, want angst beperkt ons. Iemand die angst kent, is niet volmaakt in liefde.
Psalm 56:3 Als ik bang ben, vertrouw ik op u. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 03 apr 2024, 12:38
Alpha schreef: 03 apr 2024, 10:32 Welnee.
Het is bekend dat mensen dingen lezen, die ze willen lezen en naar eigen voorkeur interpreteren.
...
Heb je zo weleens op jezelf gereflecteerd?
Jazeker, vandaar dat ik mijn reactie met de Bijbel onderbouw.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 09 apr 2024, 11:12
Messenger schreef: 03 apr 2024, 11:06
In Gods ogen zijn we allen volmaakt:

De gedachte van volmaaktheid wordt uitgedrukt door Hebreeuwse termen die afgeleid zijn van werkwoorden als ka·lalʹ .
Als alle mensen volmaakt zouden zijn, waar komt dat zooitje vandaan, wat men nu heeft gemaakt?

Volmaakte moordenaars en dieven?
Het zooitje komt van De Schepper want die heeft alles gemaakt en is dus voor alles de eindverantwoordelijke.
Dat zijn immers jullie eigen leerstellingen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10116
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 09 apr 2024, 11:36
Messenger schreef: 09 apr 2024, 11:27
Mensen kunnen uit vrije wil kiezen voor de liefde of voor de angst.

Over jouw keuze wordt niet door God geoordeeld, en de keuze is hoe dan ook volmaakt.
Het is de vraag of jij jezelf wilt definiëren als moordenaar of dief, of je daarvan wilt distantiëren. Als je jezelf afvraagt "Is dit de persoon die ik wil zijn?" is jouw antwoord niet minder perfect. Jouw keuzes hebben allemaal scheppingskracht via gedachte, woord en daad.
Door Gods woord ben ik beslist niet bang.

1 Johannes 4:18 Er is in de liefde geen angst. Volmaakte liefde verdrijft angst, want angst beperkt ons. Iemand die angst kent, is niet volmaakt in liefde.
Psalm 56:3 Als ik bang ben, vertrouw ik op u. NWV.
Als je niet bang bent voor de volmaakte liefde, waarom heb je dan angst dat iemand afwijkt van het JG gedachtengoed?
Waarom zijn jullie bang voor vernietiging van de meeste mensen op Aarde?
Volmaakte liefde hoef je niet te vrezen. Ongeacht wie je bent of wat je hebt en wat je doet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 09 apr 2024, 11:49
Alpha schreef: 09 apr 2024, 11:12 De gedachte van volmaaktheid wordt uitgedrukt door Hebreeuwse termen die afgeleid zijn van werkwoorden als ka·lalʹ .
Als alle mensen volmaakt zouden zijn, waar komt dat zooitje vandaan, wat men nu heeft gemaakt?

Volmaakte moordenaars en dieven?
Het zooitje komt van De Schepper want die heeft alles gemaakt en is dus voor alles de eindverantwoordelijke.
Dat zijn immers jullie eigen leerstellingen.
Lasteraars zijn er niet meer in Gods koninkrijk.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 09 apr 2024, 12:02
Alpha schreef: 09 apr 2024, 11:36 Door Gods woord ben ik beslist niet bang.

1 Johannes 4:18 Er is in de liefde geen angst. Volmaakte liefde verdrijft angst, want angst beperkt ons. Iemand die angst kent, is niet volmaakt in liefde.
Psalm 56:3 Als ik bang ben, vertrouw ik op u. NWV.
Als je niet bang bent voor de volmaakte liefde, waarom heb je dan angst dat iemand afwijkt van het JG gedachtengoed?
Waarom zijn jullie bang voor vernietiging van de meeste mensen op Aarde?
Volmaakte liefde hoef je niet te vrezen. Ongeacht wie je bent of wat je hebt en wat je doet.
Er bestaat geen Jg gedachtengoed, maar Bijbels gedachtengoed.

Lees de Bijbel eens.
De vloed vernietigde alle mensen, behalve Noach en zijn familie.
De demonen, die een menselijk lichaam hadden aangedaan, waren ook verdronken als ze gebleven waren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 03 apr 2024, 12:38
Alpha schreef: 03 apr 2024, 10:32 Welnee.
Het is bekend dat mensen dingen lezen, die ze willen lezen en naar eigen voorkeur interpreteren.
...
Heb je zo weleens op jezelf gereflecteerd?
Dan nog maar een keer.
Uitleg, interpretatie, is een zaak van God en hij geeft aan wie hij wil.

In de Bijbel worden vele zaken uitgelegd.
Het is een kwestie van Bijbelstudie, om dat te kunnen zien.

Interpretatie laat ik graag aan de leraren van de christenheid over.
Dan kan je nog eens lachen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 03 apr 2024, 17:58
Tufkah schreef: 03 apr 2024, 17:14
Maar je kunt natuurlijk niet Jezus volgen en dan allerlei zaken die Jezus zegt gaan uitsluiten. Dat is dan de brede weg welke leidt tot het verderf.
Ik richt mij op de Bron, het goddelijke en niet zozeer op de bijbel. Staan inspirerende teksten en ook bepaald minder inspirerende.
Jezus volgen kan ook leiden tot een afgod.
Het nieuwe verbond staat in het hart geschreven (Jeremia 31:33).
En als dat zover is heb je natuurlijk geen boek meer nodig.

Voor mij betekent de smalle weg dat ik mij op mijn pad richt en niet op de 8 miljard andere.
Ik heb in mijn leven niet tienden gegeven (van mijn weinige energie) maar tienden gehouden. Met redelijk funeste gevolgen (gezondheid).
Ik richt me op mijn eigen pad en stap niet meer in de verantwoordelijkheid van anderen. Als mensen iets kunnen met mijn pad dan is dat prima.
Voor degene die daar niets mee hebben: ook prima.
Jezus zei: "Uw woord is waarheid".
Door de Bijbel uit te sluiten, mis je juist de bron.
HJW
Berichten: 6042
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 15 apr 2024, 16:43 Jezus zei: "Uw woord is waarheid".
Door de Bijbel uit te sluiten, mis je juist de bron.
Ik snap dat vanuit jouw geloofsovertuiging dit zo is. Ik haalde al Jeremia aan.
Als het in het hart geschreven is, is een boek overbodig.
Het draait bij mij niet om een studie over woorden maar om de directe ervaring.
Dat gaat veel dieper.

Voor mij is de bijbel niet de bron, maar het goddelijke zelf.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 apr 2024, 10:33
Alpha schreef: 03 apr 2024, 10:17 Wanneer alle mensen de Bijbelse normen en waarden zouden willen accepteren, dan was er geen oorlog, misdaad ect!
Dat is niet om te lachen, maar om te huilen.
Werkelijk? Geen oorlog? Je vergeet denk ik kruistochten, inquisitie op bijbelse normen en waarden.
En wat te denken van de JG waar nu ook de beerput opengaat over seksueel kindermisbruik dat 'intern' wordt afgehandeld?
lpha schreef: De enige straf de de schepper nog uitdeelt is de toegang tot het paradijs sluiten voor degenen die de Bijbelse normen opzettelijk negeren.
Uitsluiting is misschien algemeen gebruik bij de JG maar het is een volstrekt liefdeloos en zelfs kwaadaardige omgang met je leden.
Een God van zuivere liefde heeft bij het paradijs niet eens poorten om te sluiten.
Alpha schreef: Dat het merendeel van de mensheid de schepper negatief beoordeeld komt door afgoderij en door afwijking van Bijbelse principes.
De christenheid heeft een financieel belang bij zo'n God.
Vandaar dat Maarten Luther dat aan de kaak stelde.
Gelukkig volgen we de bijbelse principes voor het overgrote deel niet meer op. Christenen vandaag de dag doden nog maar zelden in Gods naam.
Mensen van 2000 jaar geleden waren veel primitiever en barbaars. Vandaar dat de eerste geschriften vol staan met moord en doodslag.
Verkeerslichten en rode kruizen boven de weg waren er toen nog niet, en daar is ook met geen woord in de bijbel over gerept. ;)
Ik vergeet dat niet, ik lees de Bijbel.

De Bijbel is duidelijk:

Jesaja 2:
2 Aan het einde van de dagen zal de berg van Jehovah’s huis stevig bevestigd worden boven de top van de bergen en verheven worden boven de heuvels, en daarheen zullen alle volken stromen.  
3 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan, naar het huis van de God van Jakob. Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.  
4 Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.

Uitsluiting is gewoon een Bijbelse maatregel, die gevolgd wordt.

De kruistochten zijn een duidelijk voorbeeld van de afval van de christenheid.
Stauros is in het Latijn crux simplex, een rechtopstaande paal.

2000 jaar geleden en vroeger waren de mensen niet primitief.
Dat bewijst de archeologie.
De grafvondsten van Romeinse artsen, bewezen dat hun instrumenten technisch hoogstaand waren
Die instrumenten waren vergelijkbaar met de hedendaagse.
Het grootse verschil was dat die handmatig waren gefabriceerd en niet machinaal.
Zelfs de Duitse barbaren hadden een vrij hoogstaande cultuur.
Men is nog steeds bezig de koperen "heelal schijf" te onderzoeken.

Het oorspronkelijke paradijs werd door engelen wel degelijk afgesloten!

Bij Jg wordt elke vorm van misbruik of immoreel gedrag niet geaccepteerd.
Er word volgens de Bijbelse regels behandeld.

Het slachtoffer of zijn ouders kunnen zelf aangifte doen bij justitie.
Dat is hun vrije keuze.
Beerputten laten we graag over aan de christenheid.

Dat de Bijbelse normen en waarden niet algemeen gevolgd worden is duidelijk te zien.
De misdaad en de problemen daarmee nemen extreem toe.
Wanneer men die negeert, neemt inderdaad moord en doodslag sterk toe, net als nu.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 15 apr 2024, 17:00
Alpha schreef: 15 apr 2024, 16:43 Jezus zei: "Uw woord is waarheid".
Door de Bijbel uit te sluiten, mis je juist de bron.
Ik snap dat vanuit jouw geloofsovertuiging dit zo is. Ik haalde al Jeremia aan.
Als het in het hart geschreven is, is een boek overbodig.
Het draait bij mij niet om een studie over woorden maar om de directe ervaring.
Dat gaat veel dieper.

Voor mij is de bijbel niet de bron, maar het goddelijke zelf.
Je hebt een vrije wil en een vrije keuze.
In de Bijbel kan je vele voorbeelden vinden van mensen die het beter wisten.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 apr 2024, 10:46
Alpha schreef: De Bijbel staat vol met dit soort voorbeelden.
Jezus werd vals beschuldigd en vermoord door zeer intelligente mensen.
Zij domineerden het volk, die zij minachtend am haʼaʹrets noemden.
Een dergelijke term werd in het Nederlands gebruikt in de vorm van plebs.
God wordt onjuist beschreven en geciteerd in de bijbel.
Alpha schreef: Is het gebruik van de z.g. "banga lijsten" wel of niet door intelligente mensen gedaan?
Bangalijsten binnen de JG? Hebben ze die daar ook al?
Je mening is niet in overeenstemming met wat er in de bijbel staat.

Wanneer je het nieuws had gevolgd, dan wist je dat studenten bestraft werden voor hun gedrag.
En dat is niet de eerste keer van zo'n lijst gevonden werd in o.a. Groningen en Utrecht.

5 apr 2024 om 14:36
Twee twintigjarige mannen uit Utrecht zijn woensdag aangehouden op verdenking van het maken van een van de bangalijsten die afgelopen tijd rondgingen. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie na berichtgeving van het AD.

Het zijn hoogbegaafde mensen die later leidende functies gaan vervullen.
Klaar ben je daarmee, met zo'n mentaliteit.
HJW
Berichten: 6042
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 15 apr 2024, 17:08 Je hebt een vrije wil en een vrije keuze.
In de Bijbel kan je vele voorbeelden vinden van mensen die het beter wisten.
Voor mij is de bijbel een product van menselijke gedachten en overtuigingen. Deels heel inspirerend en deels niet.
De directe ervaring gaat veel dieper dan een studie.
Dat klopt, dat is een vrije keuze.
Op dat pad ben ik de onvoorwaardelijke Liefde tegengekomen. De bijbel leert een voorwaardelijke liefde en die draag jij ook uit.
Het wordt een dan kille, zakelijke overeenkomst.
Het zegt me niets.
Jou wel en dat is prima, jij gaat een ander pad en jij zult ook wel thuiskomen. Later of eerder dan ik ? Geen idee.

Mijn pad is mijn pad en dat ga ik met overtuiging. Het goddelijke is verbonden met iedereen en meer dan wij denken. Het is dichterbij dan je hartslag.
HJW
Berichten: 6042
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 15 apr 2024, 17:20
Messenger schreef: 03 apr 2024, 10:46

God wordt onjuist beschreven en geciteerd in de bijbel.

Bangalijsten binnen de JG? Hebben ze die daar ook al?
Je mening is niet in overeenstemming met wat er in de bijbel staat.

Wanneer je het nieuws had gevolgd, dan wist je dat studenten bestraft werden voor hun gedrag.
En dat is niet de eerste keer van zo'n lijst gevonden werd in o.a. Groningen en Utrecht.

5 apr 2024 om 14:36
Twee twintigjarige mannen uit Utrecht zijn woensdag aangehouden op verdenking van het maken van een van de bangalijsten die afgelopen tijd rondgingen. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie na berichtgeving van het AD.

Het zijn hoogbegaafde mensen die later leidende functies gaan vervullen.
Klaar ben je daarmee, met zo'n mentaliteit.
Ook bij de JG komt misbruik voor. Het verschil is dat in de wereld deze mensen worden aangepakt.
Bij de JG zijn er 2 getuigen nodig van wat er is voorgevallen. Aangezien dat bij kindermisbruik nooit het geval is, komen de misbruikers ermee weg.

Die twintigjarige mannen zijn dus opgepakt, gelukkig maar. Bij jullie waren ze ermee weggekomen. Er waren namelijk geen getuigen van.

Nare mentaliteit vind je overal. Op universiteiten en bij de JG.
Je ziet het wel bij de ander en niet bij jullie zelf.
Ik zou de splinter en balk nog eens lezen.