Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Dat_beloof_ik »

peda schreef: 14 dec 2023, 09:41
Tiberius Claudius schreef: 14 dec 2023, 09:11
Ik betwijfel of het altijd wel interpretatie is.

Vaak is het niet mer dan een uitleg, die een gewenst resultaat oplevert.
Dat is bij interpretatie niet te ontkennen. De verschillende geloofsstromingen onderscheiden zich nu eenmaal van elkaar op basis van verschillende interpretatie. DBI gaat in mijn optiek uit van minimale of geen interpretatie van bijbel teksten, maar de totale bijbel inhoud volledig letterlijk lezen, dat doet in mijn optiek geen enkele geloofsstroming. Ik begrijp zelve dat er overal " interpretatie "' ten grondslag ligt aan een specifieke bijbel duiding.
Voor mij de bekende "' bonte stoet "" van opvattingen.
Bijbelteksten zijn geschreven door Joden in de joodse verhalende traditie.
In die zin horen ze ook gelezen te worden.
Doe je dat niet, of ontbreekt de kennis daarvoor, dan ge ja onherroepelijk de bietenbrug op.
Zoal

Christenen zijn die verhalen letterlijk gaan nemen, wat ook de reden is dat ik in discussie met gelovigen vaak de letterlijke tekst neem om hen te spiegelen.
Het lastige is dat die letterlijke lezing vaak hand in hand gaat met een interpretatie, waardoor bv de RK kerk er een hele eigen leer is op na gaan houden waarvan slechts een deel is terug te vinden in de Bijbel.
De laatste eeuwen zijn steeds meer mensen de teksten gaan 'interpreteren op hun eigen wijze' ofwel: uitleggen zoals het ze zelf goed uitkomt. Sja en daarmee kun je alle kanten op en eindig je met wat @Tiberius Claudius hier ook stelt: een uitleg die een gewenst resultaat op levert.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 12 dec 2023, 14:39 De bekende overgenomen kul.

Het BL bestaat uit een groep gezalfde mannen, die door meerdere comités worden ondersteund.
Allen bestuderen intensief de Bijbel en gaan niet buiten datgene wat geschreven staat. (Deut. 4:2.)
Natuurlijk worden de Bijbelse normen en waarden gehandhaafd.
Daarmee botsen Jg met de andere kerken en de houding van mensen in deze wereld.
Jg volharden in de oorspronkelijke Bijbelse leer en doen geen water bij de wijn om zo populair te worden.
Bij nader inzien wil ik hier toch wat van zeggen.

Wat betreft de bewering 'Het BL gaat niet buiten datgene wat geschreven staat' en daarbij refereer je aan de tekst van Deuteronomium.
Je 'vergeet' dat die bewering van Deuteronomium over de teksten van die tijd ging, en dus alleen op Deuteronomium, hooguit de 5 boeken van de Thora. Dan moet je dus, strikt genomen alles daarbuiten negeren. Dan doen christenen niet en Jehova's ook niet.

Bijbelse normen en waarden worden gehandhaafd.
Het is bij JG leden, dus waarschijnlijk ook bij jou, niet of nauwelijks bekend dat de JG het einde der wereld voorspelden in 1890, 1914, en 1975.
Als het al bekend is bij de leden, dan is dit in een versie waarin de gegevens zodanig zijn aangepast dat het lijkt alsof er geen sprake was van een voorspelling.
Om dan maar het ook door jou aangehaalde Dueteronomium er bij te halen:
"Als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest. Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt" (Deuteronomium 18:22).
Volgens de 'Bijbelse normen en waarden' in Deuteronomium 18:20 hoort zo iemand dan de doodstraf te krijgen.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2594
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Dat_beloof_ik schreef: 14 dec 2023, 11:49
Alpha schreef: 12 dec 2023, 14:39 De bekende overgenomen kul.

Het BL bestaat uit een groep gezalfde mannen, die door meerdere comités worden ondersteund.
Allen bestuderen intensief de Bijbel en gaan niet buiten datgene wat geschreven staat. (Deut. 4:2.)
Natuurlijk worden de Bijbelse normen en waarden gehandhaafd.
Daarmee botsen Jg met de andere kerken en de houding van mensen in deze wereld.
Jg volharden in de oorspronkelijke Bijbelse leer en doen geen water bij de wijn om zo populair te worden.
Bij nader inzien wil ik hier toch wat van zeggen.

Wat betreft de bewering 'Het BL gaat niet buiten datgene wat geschreven staat' en daarbij refereer je aan de tekst van Deuteronomium.
Je 'vergeet' dat die bewering van Deuteronomium over de teksten van die tijd ging, en dus alleen op Deuteronomium, hooguit de 5 boeken van de Thora. Dan moet je dus, strikt genomen alles daarbuiten negeren. Dan doen christenen niet en Jehova's ook niet.

Bijbelse normen en waarden worden gehandhaafd.
Het is bij JG leden, dus waarschijnlijk ook bij jou, niet of nauwelijks bekend dat de JG het einde der wereld voorspelden in 1890, 1914, en 1975.
Als het al bekend is bij de leden, dan is dit in een versie waarin de gegevens zodanig zijn aangepast dat het lijkt alsof er geen sprake was van een voorspelling.
Om dan maar het ook door jou aangehaalde Dueteronomium er bij te halen:
"Als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest. Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt" (Deuteronomium 18:22).
Volgens de 'Bijbelse normen en waarden' in Deuteronomium 18:20 hoort zo iemand dan de doodstraf te krijgen.
Die van 1975 herriner ik me nog goed.
Allerhande leden van de sekte kwamen op radio en TV de voorspelling bekrachtigen, waaronder zelfs kinderen.
Dat de sekte daarna niet uiteen is gevallen is me nogal raadselachtig.
(Misschien wisten ze niet waar ze nog terecht konden)

PS.
Deuteronomium is door de Hogepriester van Koning Josia geschreven.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 14 dec 2023, 10:07
peda schreef: 14 dec 2023, 09:41

Dat is bij interpretatie niet te ontkennen. De verschillende geloofsstromingen onderscheiden zich nu eenmaal van elkaar op basis van verschillende interpretatie. DBI gaat in mijn optiek uit van minimale of geen interpretatie van bijbel teksten, maar de totale bijbel inhoud volledig letterlijk lezen, dat doet in mijn optiek geen enkele geloofsstroming. Ik begrijp zelve dat er overal " interpretatie "' ten grondslag ligt aan een specifieke bijbel duiding.
Voor mij de bekende "' bonte stoet "" van opvattingen.
Er zijn nog wat Zwaar Gereformeerden die de Bijbel letterlijk nemen.
Ik heb zelfs zo en paar collega's gehad.

Er zullen er altijd wel van blijven, net als dat er zijn die denken dat de aarde plat is.
Je zou zelfs kunnen stellen dat de Bijbel letterlijk nemen een zonde is.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2594
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Tufkah schreef: 14 dec 2023, 12:17
Tiberius Claudius schreef: 14 dec 2023, 10:07
Er zijn nog wat Zwaar Gereformeerden die de Bijbel letterlijk nemen.
Ik heb zelfs zo en paar collega's gehad.

Er zullen er altijd wel van blijven, net als dat er zijn die denken dat de aarde plat is.
Je zou zelfs kunnen stellen dat de Bijbel letterlijk nemen een zonde is.
Dat vind ik nogal kort door de bocht.
Ik denk meer aan: Kortzichtigheid , Onkunde , Naïviteit , .......................
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Dat_beloof_ik schreef: 14 dec 2023, 11:49 Het is bij JG leden, dus waarschijnlijk ook bij jou, niet of nauwelijks bekend dat de JG het einde der wereld voorspelden in 1890, 1914, en 1975.
Als het al bekend is bij de leden, dan is dit in een versie waarin de gegevens zodanig zijn aangepast dat het lijkt alsof er geen sprake was van een voorspelling.
Een tijd geleden las ik over ‘de eindtijd’ die iemand beschreef die (onder begeleiding) kan uittreden: het begin daarvan is dat een bepaalde ster eerst heel helder gaat schijnen, later fel gaat oplichten en vervolgens uitdooft. Intussen spelen zich bepaalde angstaanjagende gebeurtenissen af. Niet lang daarna is het einde verhaal voor de aarde.

Of het allemaal klopt zal de tijd leren……

Ik ga er niet verder op door, maar mocht degene gelijk krijgen dan heb ik dit hier in elk geval vastgelegd.

Nu weer terug on topic: over de Zonde.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 14 dec 2023, 12:21
Tufkah schreef: 14 dec 2023, 12:17

Je zou zelfs kunnen stellen dat de Bijbel letterlijk nemen een zonde is.
Dat vind ik nogal kort door de bocht.
Ik denk meer aan: Kortzichtigheid , Onkunde , Naïviteit , .......................
Er schuilt een adder onder het gras voor degenen die de Bijbel letterlijk nemen. In het OT doemt een beeld op van een handelende en doende God. Maar in Exodus staat dat we geen beeld mogen maken van God. Daarnaast staat geschreven dat God 'Ik ben die Ik ben' is. (Het Zijn) Van het Zijn van God is geen enkel beeld te maken. Dat is mss wel de moeilijkste opdracht aan een gelovige: zonder beeld van God door het leven.

Het staat ook in Joh 4:24. God is een Geest en die Hem aanbidden moeten Hem aanbidden in geest en waarheid. Geest en waarheid hebben geen beeld, we moeten God dus aanbidden als een niet-god, een niet-zijn. Want als mens kennen we alleen het geschapen zijn .

Het is dus m.i. niet aan te raden om de Bijbel letterlijk te nemen , voordat je het weet ben je je eigen godsbeeld aan te aanbidden. En dat lijkt mij zondig.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
peda
Berichten: 20657
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Het is inderdaad lastig om de Relationele God beeldloos voor te stellen.
Da crux zit hem in de Relationele. Het begint reeds bij het geloof in Openbaring.
Een Relationele laat Zich kennen, anders is van Relatie geen sprake.
Wie Ben Ik, Wat Wil ik etc, het is te kennen uit de Openbaring. Kortom je zit met Openbaring meteen in de beeldenwereld.
Jezus, als God wandelende in de eigen schepping, naar klassiek christelijke overtuiging, gaat zelfs de beeldvorming voorbij.
Diegenen die de negatieve theologie huldigen en God niet verbinden met Openbaring,
kijken totaal anders aan tegen God. Gewoon een wereld van verschil tussen de vele volgers van de Relationele God
beschreven in de positieve theologie ( Openbaring ) en het kleine aantal volgers van de Mysterieuze God van de negatieve theologie.
Deze beide God-werelden met elkaar te verbinden, lukt niet iedereen, dat toont de praktijk duidelijk.
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

1 Johannes 4 is anders heel erg duidelijk :

12 Niemand heeft God ooit gezien, maar als wij elkaar liefhebben, leeft God in ons, dan is zijn liefde volledig in ons aanwezig. 13 En Hij heeft ons zijn Heilige Geest gegeven, daardoor weten wij dat wij één met Hem zijn en Hij één met ons is.

We hoeven God nergens anders te zoeken dan in ons zelf. Wie buiten zichzelf zoekt heeft kennelijk deze verzen niet gelezen. De liefde van de Vader kan de mens als een aanwezigheid in zichzelf ervaren. Dan is zijn liefde volledig in ons aanwezig. Daarnaast krijgen we ook nog eens het weten van de Heilige Geest. Ik kan niet anders dan deze verzen beamen.

God openbaart zich daarmee in de mens en dat is er geen enkele twijfel meer over God. Dat is dan weer wel negatieve theologie, want het zoeken naar God buiten jezelf is een vruchteloze zoektocht welke nooit zal eindigen. De mens heeft al sinds de oertijd zichzelf Goden voorgesteld. Niet begrijpende dat het menselijk voorstellingsvermogen eindeloos is. Maar dan geloof je feitelijk in je eigen denkbeelden....
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Yours schreef: 14 dec 2023, 10:12 In het kader van dit topic ‘Zonde’ quotte Inktvlam een aantal zinnige zaken die in mijn visie als algemene waarheden gezien kunnen worden. Zoals daar zijn:
Inktvlam schreef: 13 dec 2023, 21:05 De aarde is geen oord van reiniging, maar enkel een oord van beproeving van de vrije wil; daarom is dan ook alles vrij. Goede bedoelingen en dwaasheid, satan en engel kunnen naast elkaar bestaan.
De mensen bepalen zelf hun lot door hun vrije wil verkeerd te gebruiken. … En wat Ik zei over één mens, dat geldt ook voor een heel volk. Het is en blijft zelf de schepper van zijn tijdelijk en eeuwig lot.
Vooral het vetgedrukte is zeer actueel op dit moment met de verschrikkelijke oorlogen die er woeden. Niemand hoeft de illusie te hebben dat deze ‘zonden’ zonder gevolgen blijven: de mens/het volk is de schepper van zijn eigen lot.
Nou Yours.. mensen die zelf hun lot bepalen door hun vrije wil verkeerd te gebruiken .. om dat als algemene waarheid te zien..moet je wegkijken voor een heel aantal dingen Om er maar wat te noemen.. .. 1) Dat er kindertjes geboren worden in gebieden waar hevig oorlog is, en die hebben echt nada zip in te brengen over hun lot.
2) Dat degenen die als onaanraakbaren /Dalit geboren zijn, helemaal geen vrije wil hebben, en helemaal niet hun lot kunnen bepalen.
3) Als aan jouw land de oorlog verklaard wordt, dan word je opgeroepen voor de strijd of je nou wil of niet.
4) Natuurrampen trekken zich weinig aan van het feit of jij je vrije wil nou goed of verkeerd gebruikt. Veel te bepalen heb je niet als er een tsunami over je heen dendert. En die kijkt ook niet of je zondig was of niet.
5.. etc.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Petra schreef: 15 dec 2023, 12:54
Yours schreef: 14 dec 2023, 10:12 In het kader van dit topic ‘Zonde’ quotte Inktvlam een aantal zinnige zaken die in mijn visie als algemene waarheden gezien kunnen worden. Zoals daar zijn:




Vooral het vetgedrukte is zeer actueel op dit moment met de verschrikkelijke oorlogen die er woeden. Niemand hoeft de illusie te hebben dat deze ‘zonden’ zonder gevolgen blijven: de mens/het volk is de schepper van zijn eigen lot.
Nou Yours.. mensen die zelf hun lot bepalen door hun vrije wil verkeerd te gebruiken .. om dat als algemene waarheid te zien..moet je wegkijken voor een heel aantal dingen Om er maar wat te noemen.. .. 1) Dat er kindertjes geboren worden in gebieden waar hevig oorlog is, en die hebben echt nada zip in te brengen over hun lot.
2) Dat degenen die als onaanraakbaren /Dalit geboren zijn, helemaal geen vrije wil hebben, en helemaal niet hun lot kunnen bepalen.
3) Als aan jouw land de oorlog verklaard wordt, dan word je opgeroepen voor de strijd of je nou wil of niet.
4) Natuurrampen trekken zich weinig aan van het feit of jij je vrije wil nou goed of verkeerd gebruikt. Veel te bepalen heb je niet als er een tsunami over je heen dendert. En die kijkt ook niet of je zondig was of niet.
5.. etc.
Welk antwoord ik ook geef: je zult het niet accepteren, Petra.
We hebben het er 3 jaar geleden ook al over gehad binnen het onderwerp Reïncarnatie. En ook daar zijn we er uiteindelijk niet uitgekomen. Ook omdat de wetenschappelijke methode er niet op toegepast kan worden.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Yours schreef: 15 dec 2023, 14:41
Welk antwoord ik ook geef: je zult het niet accepteren, Petra.
We hebben het er 3 jaar geleden ook al over gehad binnen het onderwerp Reïncarnatie. En ook daar zijn we er uiteindelijk niet uitgekomen. Ook omdat de wetenschappelijke methode er niet op toegepast kan worden.
Ik weet het Yours.
We hoeven niet over alles eens te zijn of worden. Onze meningen kunnen prima naast elkaar bestaan.
Een mens is meer dan een mening over dit of dat.. is mijn mening :flower1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Petra schreef: 15 dec 2023, 18:41
Yours schreef: 15 dec 2023, 14:41
Welk antwoord ik ook geef: je zult het niet accepteren, Petra.
We hebben het er 3 jaar geleden ook al over gehad binnen het onderwerp Reïncarnatie. En ook daar zijn we er uiteindelijk niet uitgekomen. Ook omdat de wetenschappelijke methode er niet op toegepast kan worden.
Ik weet het Yours.
We hoeven niet over alles eens te zijn of worden. Onze meningen kunnen prima naast elkaar bestaan.
Een mens is meer dan een mening over dit of dat.. is mijn mening :flower1:
Zeker zijn we meer dan een mening, Petra.
Het is leven èn laten leven, zodat iedereen op de eigen wijze kan bloeien. :flower1:
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Yours schreef: 15 dec 2023, 18:59
Zeker zijn we meer dan een mening, Petra.
Het is leven èn laten leven, zodat iedereen op de eigen wijze kan bloeien. :flower1:
Ik heb best gevaarlijke dingen gedaan Yours, bv. om jonge meiden uit een 'massagehuis' te helpen. Omdat ik er in geloofde dat ze daar niet uit vrije wil, verkeerde keus zaten, niet dat het hun lot was, en al helemaal niet hun karma.. maar dat ze beter verdienden. Het heeft me bijna twee jaar gekost voor ze zelf durfden te geloven dat ze beter verdienden. Dat geloof houd ik graag aan vast. Er zijn er naar mijn gevoel namelijk wat al te veel die niet in de gelegenheid zijn om fijn te bloeien.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Petra schreef: 16 dec 2023, 19:09
Yours schreef: 15 dec 2023, 18:59
Zeker zijn we meer dan een mening, Petra.
Het is leven èn laten leven, zodat iedereen op de eigen wijze kan bloeien. :flower1:
Ik heb best gevaarlijke dingen gedaan Yours, bv. om jonge meiden uit een 'massagehuis' te helpen. Omdat ik er in geloofde dat ze daar niet uit vrije wil, verkeerde keus zaten, niet dat het hun lot was, en al helemaal niet hun karma.. maar dat ze beter verdienden. Het heeft me bijna twee jaar gekost voor ze zelf durfden te geloven dat ze beter verdienden. Dat geloof houd ik graag aan vast. Er zijn er naar mijn gevoel namelijk wat al te veel die niet in de gelegenheid zijn om fijn te bloeien.
Ook daar heb ik eerder al op gereageerd, Petra: in Vriendschap met God.

Het is inderdaad spijtig dat het inderdaad niet voor iedereen is weggelegd om nu in die zin te kunnen groeien en bloeien.

Hoe onrechtvaardig het in jouw ogen ook is: Oorzaak en gevolg/reïncarnatie zijn kosmische wetmatigheden die ik toch echt zelf niet gecreëerd heb, maar waar ook ik altijd gewoon aan onderworpen ben geweest. Totdat de bevrijding dààr was. Wellicht uiteindelijk mede door mensen zoals jij die bewustwording van bepaalde situaties creëren. 👍
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Snelheid
Berichten: 10845
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Mensen die hier hun zogenaamde goede werken gaan uitstallen van ik heb meisjes uit een hoerenkast gered dat is nou juist een van de grootste zonden het laten zien dat je zo goed ben ;laat niet weten aan je linkerhand wat je rechter doet;tja Farizeeen heb je nog steeds die geprezen willen worden dat ze zo goed zijn;het is geveinsde zonden en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Snelheid schreef: 17 dec 2023, 18:47 Mensen die hier hun zogenaamde goede werken gaan uitstallen van ik heb meisjes uit een hoerenkast gered dat is nou juist een van de grootste zonden het laten zien dat je zo goed ben ;laat niet weten aan je linkerhand wat je rechter doet;tja Farizeeen heb je nog steeds die geprezen willen worden dat ze zo goed zijn;het is geveinsde zonden en meer niet.
Ik lees liever dat iemand zijn of haar best doet om mensen bewust te maken van een bepaalde schrijnende, mensonterende en/of uitbuitingssituatie dan iemand die de gal spuwt over alles wat hem/haar niet bevalt dan wel waarmee men het niet eens is.

Bovendien toonde Petra destijds flink wat lef door dit te doen!
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Snelheid schreef: 17 dec 2023, 18:47 Mensen die hier hun zogenaamde goede werken gaan uitstallen van ik heb meisjes uit een hoerenkast gered dat is nou juist een van de grootste zonden het laten zien dat je zo goed ben ;laat niet weten aan je linkerhand wat je rechter doet;tja Farizeeen heb je nog steeds die geprezen willen worden dat ze zo goed zijn;het is geveinsde zonden en meer niet.
We mogen niet roemen over onze naastenliefde, het roemen er over is inderdaad zondig. Dat is de betekenis van de linkerhand/rechterhand. Maar soms spreken we er toch over in een bepaalde context.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Snelheid
Berichten: 10845
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Yours schreef: 17 dec 2023, 20:31
Snelheid schreef: 17 dec 2023, 18:47 Mensen die hier hun zogenaamde goede werken gaan uitstallen van ik heb meisjes uit een hoerenkast gered dat is nou juist een van de grootste zonden het laten zien dat je zo goed ben ;laat niet weten aan je linkerhand wat je rechter doet;tja Farizeeen heb je nog steeds die geprezen willen worden dat ze zo goed zijn;het is geveinsde zonden en meer niet.
Ik lees liever dat iemand zijn of haar best doet om mensen bewust te maken van een bepaalde schrijnende, mensonterende en/of uitbuitingssituatie dan iemand die de gal spuwt over alles wat hem/haar niet bevalt dan wel waarmee men het niet eens is.

Bovendien toonde Petra destijds flink wat lef door dit te doen!
Lef :lol: :lol: :lol: :lol: :naughty:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Tufkah schreef: 17 dec 2023, 21:21
We mogen niet roemen over onze naastenliefde, het roemen er over is inderdaad zondig. Dat is de betekenis van de linkerhand/rechterhand. Maar soms spreken we er toch over in een bepaalde context.
Hulde aan ‘zondige’ Petra om haar betrokkenheid en optreden bij de onderhavige situatie. 👏
Ik gaf daar Engelse les aan de meisjes van 'het massagehuis'. Mijn les bestond er stiekem vnl. uit om ze duidelijk te maken dat het helemaal niet hun karma of lot was, dat ze niet waardeloos door hun afkomst waren en dat ze beter verdienden dan dat leven. Ik heb er maar drie weggekregen voor de grote baas me erg duidelijk maakte dat ik niet meer les mocht geven.
viewtopic.php?p=308159#p308159

Zij heeft lef en tevens veel hart voor mensen in haar lijf.
Van mij ontvangt ze dan ook de Hartprijs! 💖
Gefeliciteerd, Petra! :flower1:
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Snelheid
Berichten: 10845
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Yours schreef: 17 dec 2023, 22:44
Tufkah schreef: 17 dec 2023, 21:21
We mogen niet roemen over onze naastenliefde, het roemen er over is inderdaad zondig. Dat is de betekenis van de linkerhand/rechterhand. Maar soms spreken we er toch over in een bepaalde context.
Hulde aan ‘zondige’ Petra om haar betrokkenheid en optreden bij de onderhavige situatie. 👏
Ik gaf daar Engelse les aan de meisjes van 'het massagehuis'. Mijn les bestond er stiekem vnl. uit om ze duidelijk te maken dat het helemaal niet hun karma of lot was, dat ze niet waardeloos door hun afkomst waren en dat ze beter verdienden dan dat leven. Ik heb er maar drie weggekregen voor de grote baas me erg duidelijk maakte dat ik niet meer les mocht geven.
viewtopic.php?p=308159#p308159

Zij heeft lef en tevens veel hart voor mensen in haar lijf.
Van mij ontvangt ze dan ook de Hartprijs! 💖
Gefeliciteerd, Petra! :flower1:
Net als de farizeeen wilde ook eer van de mensen o o kijk toch is hoe goed ik ben huichelaars waren het en zijn het@Petra wil horen dat ze zo goed is. tja................. :naughty: :naughty:

Mensen die echt goed doen hoor je daar niet over en zeggen dat ook niet op een forum :!: :!: :!: Die doen gewoon om niet echt helpen en meer ook niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10135
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 17 dec 2023, 23:19
Yours schreef: 17 dec 2023, 22:44

Hulde aan ‘zondige’ Petra om haar betrokkenheid en optreden bij de onderhavige situatie. 👏



viewtopic.php?p=308159#p308159

Zij heeft lef en tevens veel hart voor mensen in haar lijf.
Van mij ontvangt ze dan ook de Hartprijs! 💖
Gefeliciteerd, Petra! :flower1:
Net als de farizeeen wilde ook eer van de mensen o o kijk toch is hoe goed ik ben huichelaars waren het en zijn het@Petra wil horen dat ze zo goed is. tja................. :naughty: :naughty:

Mensen die echt goed doen hoor je daar niet over en zeggen dat ook niet op een forum :!: :!: :!: Die doen gewoon om niet echt helpen en meer ook niet.
Vertel ons eens wat JOUW kwaliteiten zijn op deze wereld. Ik ken je alleen als een azijn pisser en intrigant, die regelmatig vraagt waar iedereen gebleven is op dit forum.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Yours schreef: 17 dec 2023, 22:44

Hulde aan ‘zondige’ Petra om haar betrokkenheid en optreden bij de onderhavige situatie. 👏
Je ziet het, nu zit we in een wedstrijdje wie het 'goedste' is. Voorlopig wint Petra omdat we van de overige forumleden niks weten. En van mij kom je ook niks te weten, ik hou het Evangelie aan.....juist om dit soort gedoe te voorkomen.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Tufkah schreef: 17 dec 2023, 23:57
Yours schreef: 17 dec 2023, 22:44

Hulde aan ‘zondige’ Petra om haar betrokkenheid en optreden bij de onderhavige situatie. 👏
Je ziet het, nu zit we in een wedstrijdje wie het 'goedste' is. Voorlopig wint Petra omdat we van de overige forumleden niks weten. En van mij kom je ook niks te weten, ik hou het Evangelie aan.....juist om dit soort gedoe te voorkomen.

De priesters, bisschoppen en kardinalen van de Heilige Moederkerk werkten ook allemaal volgens het Evangelie, dus waren ‘goed’ en hieven de waarschuwende vingertjes naar het goedgelovige volk. En nu komt er heel wat aan het licht over misbruik en diefstal. Een aantal dienaren bleken dus zeer schijn-heilig te zijn.

Ik vond nog een aansprekend NOS-bericht in dezen:
“Geen vervolging voor misbruik 13-jarig meisje door Franse kardinaal”
https://nos.nl/l/2465274
Zie ook de laatste 2 alinea’s.

Al met al is en blijft Petra voorlopig de rots van deze kerk hier. :thumb1:
Of is/wordt het de niet-gelovige Mullog die met ons deelde dat hij al heel lang samen met zijn vrouw mantelzorger is voor veel familieleden? Hierbij ook Hulde voor hen. :thumb1:
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Snelheid schreef: 17 dec 2023, 18:47 ;laat niet weten aan je linkerhand wat je rechter doet;tja ..
Idd tja.. tekenend voor de old fashioned RK mentaliteit; geheimhouding en doofpotten en niet verder denken dan dat.
Breek me de bek niet open over zonden.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas