Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10135
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 14 mar 2024, 10:50 Het is heel eenvoudig dat wil men niet horen hier daar de meesten hier Jezus Christus vijandig zijn en van Hem en zijn boodschap niets moeten hebben,waarom naar de Hemel en bij Hem zijn als je er niets van moet hebben,dan rest er een plaats dat is de plaats waar Hij en Zijn Liefde totaal afwezig is. Sommigen noemen dat de hel, Zijn vijanden zullen daar verblijven zelf gekozen.Het is zo een voudig de rechtvaardige zullen het eeuwig goed beerven en hen die dood en verderf gezaaid hebben en Zijn vijanden zijn is de hel het verblijf........................tja zo moeilijk is het allemaal niet.
Volgens mij gaf Petra al aan dat de misdadiger ook naar de hemel ging. Als Jezus werkelijk heeft bestaan kan het heel goed zijn dat hij verkondigde dat iedereen, ongeacht de levensstijl, tot de hemel wordt toegelaten.

Maar met zo'n boodschap is het voor machthebbers en kerken te makkelijk. De RKK had nooit aflaten kunnen verkopen en ook geen kaarsjes.
Door de toelating tot de hemel voorwaardelijk te maken was er een noodzaak om bij de kerk aan te sluiten, omdat het immers "de enige ware weg tot God'' was. Voeg daar het begrip gebod, zonde, zondaar en Laatste Oordeel aan toe en houdt daarmee het volk onder de duim.

Zoals een keizer zou hebben gezegd tegen een geestelijk leider: "Houd jij ze dom dan maak ik ze arm."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10845
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

:naughty: :naughty: :naughty: :naughty:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 14 mar 2024, 10:31
Yours schreef: 14 mar 2024, 10:26

…….of naar de door zijn/haar ego zelf gecreëerde ‘hel’.
Ja inderdaad, voor zolang je daarvoor kiest.
Als men voorgespiegeld krijgt dat men, ongeacht de keuze die men maakt voor aperte leugens, diefstal, verkrachtingen, moorden enz. die men doet tòch in de hemel komt, terwijl men dus puur bezig is de eigen hel te creëren, dan noem ik dat op zijn minst buitengewoon misleidend.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Mullog
Berichten: 3866
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Yours schreef: 14 mar 2024, 11:19
Messenger schreef: 14 mar 2024, 10:31
Ja inderdaad, voor zolang je daarvoor kiest.
Als men voorgespiegeld krijgt dat men, ongeacht de keuze die men maakt voor aperte leugens, diefstal, verkrachtingen, moorden enz. die men doet tòch in de hemel komt, terwijl men dus puur bezig is de eigen hel te creëren, dan noem ik dat op zijn minst buitengewoon misleidend.
Wat betekent dat je claimt te weten wat God wil (geldt ook voor Messenger). Ik zie het eigenlijk niet anders dan projecties van menselijke beoordelings criteria op het goddelijke. In die context is iedere uitspraak misleidend als je zegt dat het van het goddelijke komt.
Snelheid
Berichten: 10845
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Yours schreef: 14 mar 2024, 11:19
Messenger schreef: 14 mar 2024, 10:31
Ja inderdaad, voor zolang je daarvoor kiest.
Als men voorgespiegeld krijgt dat men, ongeacht de keuze die men maakt voor aperte leugens, diefstal, verkrachtingen, moorden enz. die men doet tòch in de hemel komt, terwijl men dus puur bezig is de eigen hel te creëren, dan noem ik dat op zijn minst buitengewoon misleidend.
Het bovengenoemde van misdaden komen ook niet ten Hemel bij het nalaten en spijt en berouw en het goed maken is de Hemel geopend.

Er is inderdaad veel misleiding op dit forum door de vijanden van Jezus de Christus de Verlosser.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10135
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 14 mar 2024, 11:37
Yours schreef: 14 mar 2024, 11:19

Als men voorgespiegeld krijgt dat men, ongeacht de keuze die men maakt voor aperte leugens, diefstal, verkrachtingen, moorden enz. die men doet tòch in de hemel komt, terwijl men dus puur bezig is de eigen hel te creëren, dan noem ik dat op zijn minst buitengewoon misleidend.
Wat betekent dat je claimt te weten wat God wil (geldt ook voor Messenger). Ik zie het eigenlijk niet anders dan projecties van menselijke beoordelings criteria op het goddelijke. In die context is iedere uitspraak misleidend als je zegt dat het van het goddelijke komt.
Ik kan het wel claimen, maar in mijn onderschrift staat tevens een disclaimer die ik bij andere gelovigen niet zie. ;)
Elke onbewezen claim kun je naast je neerleggen als er geen echt ondersteunend bewijs voor is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 14 mar 2024, 11:01
Volgens mij gaf Petra al aan dat de misdadiger ook naar de hemel ging. Als Jezus werkelijk heeft bestaan kan het heel goed zijn dat hij verkondigde dat iedereen, ongeacht de levensstijl, tot de hemel wordt toegelaten.

Maar met zo'n boodschap is het voor machthebbers en kerken te makkelijk. De RKK had nooit aflaten kunnen verkopen en ook geen kaarsjes.
Door de toelating tot de hemel voorwaardelijk te maken was er een noodzaak om bij de kerk aan te sluiten, omdat het immers "de enige ware weg tot God'' was. Voeg daar het begrip gebod, zonde, zondaar en Laatste Oordeel aan toe en houdt daarmee het volk onder de duim.

Zoals een keizer zou hebben gezegd tegen een geestelijk leider: "Houd jij ze dom dan maak ik ze arm."
Die ene specifieke misdadiger ging naar het paradijs , maar dat wil niet zeggen dat alle misdadigers naar het paradijs gaan. Kennelijk kon Jezus in zijn ziel 'zien' en constateerde dat deze specifieke misdadiger was ingekeerd.

Net zoals Paulus ooit een misdadiger was, maar later tot Christus kwam. Het wil maar zeggen: voor de grootste misdadiger is er nog kans op inkeer. En ommekeer op het pad der duisternis.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10135
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 14 mar 2024, 12:14
Messenger schreef: 14 mar 2024, 11:01
Volgens mij gaf Petra al aan dat de misdadiger ook naar de hemel ging. Als Jezus werkelijk heeft bestaan kan het heel goed zijn dat hij verkondigde dat iedereen, ongeacht de levensstijl, tot de hemel wordt toegelaten.

Maar met zo'n boodschap is het voor machthebbers en kerken te makkelijk. De RKK had nooit aflaten kunnen verkopen en ook geen kaarsjes.
Door de toelating tot de hemel voorwaardelijk te maken was er een noodzaak om bij de kerk aan te sluiten, omdat het immers "de enige ware weg tot God'' was. Voeg daar het begrip gebod, zonde, zondaar en Laatste Oordeel aan toe en houdt daarmee het volk onder de duim.

Zoals een keizer zou hebben gezegd tegen een geestelijk leider: "Houd jij ze dom dan maak ik ze arm."
Die ene specifieke misdadiger ging naar het paradijs , maar dat wil niet zeggen dat alle misdadigers naar het paradijs gaan. Kennelijk kon Jezus in zijn ziel 'zien' en constateerde dat deze specifieke misdadiger was ingekeerd.

Net zoals Paulus ooit een misdadiger was, maar later tot Christus kwam. Het wil maar zeggen: voor de grootste misdadiger is er nog kans op inkeer. En ommekeer op het pad der duisternis.
Ik blijf erbij, dat ongeacht wat je tijdens je levenswandel doet met de vrije wil, dat iedereen naar de hemel gaat.
Daarom is er de vrije wil.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1845
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Mullog schreef: 14 mar 2024, 11:37
Yours schreef: 14 mar 2024, 11:19

Als men voorgespiegeld krijgt dat men, ongeacht de keuze die men maakt voor aperte leugens, diefstal, verkrachtingen, moorden enz. die men doet tòch in de hemel komt, terwijl men dus puur bezig is de eigen hel te creëren, dan noem ik dat op zijn minst buitengewoon misleidend.
Wat betekent dat je claimt te weten wat God wil (geldt ook voor Messenger). Ik zie het eigenlijk niet anders dan projecties van menselijke beoordelings criteria op het goddelijke. In die context is iedere uitspraak misleidend als je zegt dat het van het goddelijke komt.
Vanmorgen schreef ik in een ander topic dat ik de situatie van zowel binnen de Bron/God als daar ‘los’ van zijn ken.
Yours schreef: 14 mar 2024, 10:03 Ik denk dat het Walsch-gedachtengoed de mens zijn/haar goddelijke oorsprong stukje bij beetje doet vernietigen, aangezien men zich geen rekenschap geeft van het eigen 'kwade' of 'onbewuste' handelen. En men zich dus via de vrije wil door die vele ‘kwade’ levens, omdat er volgens Walsch geen karma/oorzaak en gevolg bestaat, steeds verder richting de duisternis beweegt. Waardoor uiteindelijk blijkt dat de heer/dame zelf de duisternis schept.

En dan is men bij leven, laat staat na de dood echt niet meer Éen met de Bron/God. Daar ben ik zelf het beste voorbeeld van, want terug kijkend ben ik in elk geval vanaf mijn geboorte totdat ik dus weer Één werd met de Bron, daarmee niet verbonden geweest. Ik moest mij destijds, door Jezus ‘in die duisternis’ te volgen, weer 'met bloed, zweet en tranen' een weg banen naar die Bron/God.
Mijn disclaimer luidt wat dat betreft: Believe it or not.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 14 mar 2024, 12:47
Tufkah schreef: 14 mar 2024, 12:14

Die ene specifieke misdadiger ging naar het paradijs , maar dat wil niet zeggen dat alle misdadigers naar het paradijs gaan. Kennelijk kon Jezus in zijn ziel 'zien' en constateerde dat deze specifieke misdadiger was ingekeerd.

Net zoals Paulus ooit een misdadiger was, maar later tot Christus kwam. Het wil maar zeggen: voor de grootste misdadiger is er nog kans op inkeer. En ommekeer op het pad der duisternis.
Ik blijf erbij, dat ongeacht wat je tijdens je levenswandel doet met de vrije wil, dat iedereen naar de hemel gaat.
Daarom is er de vrije wil.
Ik heb ontdekt dat alleen met het bevrijden van de zonde een terugkeer naar God mogelijk is. Het is de ziel welke bij God terugkeert. Als mens blijf ik evengoed zondig. Het is het oorspronkelijke uitspreken van 'ik ben' welke zonder zonden is, dat is een geestelijk 'ik ben'. Het uitspreken van 'ik ben Jan' of 'ik ben Marie' is per definitie zondig. Doch met de terugkeer van de ziel bij God ben ik uiteraard gehoorzaam aan Gods wil.

Zoals Jezus zegt: Niet mijn wil geschiede. Dus ja, de mens heeft een vrije wil en ook de vrijheid om die op te geven.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Mullog
Berichten: 3866
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Yours schreef: 14 mar 2024, 13:13 ...
Mijn disclaimer luidt wat dat betreft: Believe it or not.
Ik had die andere reactie niet gelezen.

Wat ik met mijn opmerking bedoel is dat je oordeel "... buitengewoon misleidend" op alle uitspraken over onbewijsbare (spirituele) fenomenen van toepassing is. In Afrika hongeren christenen zich dood op voorspraak van een sekteleider omdat ze daarmee volgens hem dichter bij Jezus komen. Een extreem voorbeeld over hoe gevaarlijk het kan zijn.

"Believe it or not" lijkt mij een goed motto. Maar de vraag is of iedereen zelfstandig en onafhankelijk en geestelijk voldoende sterk in zijn schoenen staat om daarin verstandige afwegingen te maken en niet misbruikt te worden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10135
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 14 mar 2024, 18:56
Yours schreef: 14 mar 2024, 13:13 ...
Mijn disclaimer luidt wat dat betreft: Believe it or not.
Ik had die andere reactie niet gelezen.

Wat ik met mijn opmerking bedoel is dat je oordeel "... buitengewoon misleidend" op alle uitspraken over onbewijsbare (spirituele) fenomenen van toepassing is. In Afrika hongeren christenen zich dood op voorspraak van een sekteleider omdat ze daarmee volgens hem dichter bij Jezus komen. Een extreem voorbeeld over hoe gevaarlijk het kan zijn.

"Believe it or not" lijkt mij een goed motto. Maar de vraag is of iedereen zelfstandig en onafhankelijk en geestelijk voldoende sterk in zijn schoenen staat om daarin verstandige afwegingen te maken en niet misbruikt te worden.
Daarbij worden ook kinderen niet gevaccineerd voor ernstige en soms dodelijke ziekten, onder het mom van religie. Zelfs mensen zonder religie zijn makkelijk hierin te beïnvloeden. Kinderen lijden vervolgens onnodig aan ziekten die voorkomen kunnen worden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10135
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 14 mar 2024, 14:54 Zoals Jezus zegt: Niet mijn wil geschiede. Dus ja, de mens heeft een vrije wil en ook de vrijheid om die op te geven.
Als Jezus dit zou hebben gezegd, als mens geworden God, had hij het wellicht gezegd tegen de mensen maar is dat niet goed begrepen.

Als God kan Jezus hebben gezegd "Niet Mijn maar uw wil geschiede." Daarmee de vrije wil verklarend: "Jouw/jullie wil is Mijn wil."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 14 mar 2024, 20:34
Tufkah schreef: 14 mar 2024, 14:54 Zoals Jezus zegt: Niet mijn wil geschiede. Dus ja, de mens heeft een vrije wil en ook de vrijheid om die op te geven.
Als Jezus dit zou hebben gezegd, als mens geworden God, had hij het wellicht gezegd tegen de mensen maar is dat niet goed begrepen.

Als God kan Jezus hebben gezegd "Niet Mijn maar uw wil geschiede." Daarmee de vrije wil verklarend: "Jouw/jullie wil is Mijn wil."
Jezus was geen mens geworden God, maar de Zoon van God. Naar zijn voorbeeld kan de mens leven en de wil van de Vader doen.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2599
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Tufkah schreef: 15 mar 2024, 09:36
Messenger schreef: 14 mar 2024, 20:34
Als Jezus dit zou hebben gezegd, als mens geworden God, had hij het wellicht gezegd tegen de mensen maar is dat niet goed begrepen.

Als God kan Jezus hebben gezegd "Niet Mijn maar uw wil geschiede." Daarmee de vrije wil verklarend: "Jouw/jullie wil is Mijn wil."
Jezus was geen mens geworden God, maar de Zoon van God. Naar zijn voorbeeld kan de mens leven en de wil van de Vader doen.
Dat is niet zo aantrekkelijk voorbeeld, de kruisdood kan dagen duren en dan al voor je dertigste. :x
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Snelheid schreef: 14 mar 2024, 10:50 Het is zo een voudig de rechtvaardige zullen het eeuwig goed beerven en ......................tja zo moeilijk is het allemaal niet.
Dan is het nog eenvoudiger. Alle mensen zijn door Jezus vrijgesproken en alle mensen worden rechtvaardigen.


https://debijbel.nl/bijbel/NBV21/ROM.5/Romeinen-5

18 Kortom, zoals de overtreding van één enkel mens ertoe heeft geleid dat allen werden veroordeeld, zo zal de rechtvaardigheid van één enkel mens ertoe leiden dat allen worden vrijgesproken en daardoor zullen leven.

19 Zoals door de ongehoorzaamheid van één mens alle mensen zondaars werden, zo zullen door de gehoorzaamheid van één mens alle mensen rechtvaardigen worden.
Laatst gewijzigd door Petra op 15 mar 2024, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Tufkah schreef: 14 mar 2024, 14:54
Messenger schreef: 14 mar 2024, 12:47

Ik blijf erbij, dat ongeacht wat je tijdens je levenswandel doet met de vrije wil, dat iedereen naar de hemel gaat.
Daarom is er de vrije wil.
Ik heb ontdekt dat alleen met het bevrijden van de zonde een terugkeer naar God mogelijk is. Het is de ziel welke bij God terugkeert. Als mens blijf ik evengoed zondig.
Dat is dan jouw persoonlijke mening. In de Bijbel staat wat anders.
Jezus heeft geleden voor Alle zonden, van onrechtvaardigen.. voor eens en altijd. AL je zonden zijn kwijtgescholden.


Petrus 3:18 :
"Ook Christus immers heeft, terwijl Hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, "


Kolossenzen 2:13 :
"U was dood door uw zonden en door uw onbesneden staat, maar God heeft u samen met Christus levend gemaakt toen Hij ons al onze zonden kwijtschold."
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20660
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Messenger schreef: 14 mar 2024, 20:29
Mullog schreef: 14 mar 2024, 18:56
Ik had die andere reactie niet gelezen.

Wat ik met mijn opmerking bedoel is dat je oordeel "... buitengewoon misleidend" op alle uitspraken over onbewijsbare (spirituele) fenomenen van toepassing is. In Afrika hongeren christenen zich dood op voorspraak van een sekteleider omdat ze daarmee volgens hem dichter bij Jezus komen. Een extreem voorbeeld over hoe gevaarlijk het kan zijn.

"Believe it or not" lijkt mij een goed motto. Maar de vraag is of iedereen zelfstandig en onafhankelijk en geestelijk voldoende sterk in zijn schoenen staat om daarin verstandige afwegingen te maken en niet misbruikt te worden.
Daarbij worden ook kinderen niet gevaccineerd voor ernstige en soms dodelijke ziekten, onder het mom van religie. Zelfs mensen zonder religie zijn makkelijk hierin te beïnvloeden. Kinderen lijden vervolgens onnodig aan ziekten die voorkomen kunnen worden.
Het is wel de "' filmrol "' die wordt gespeeld op basis van vooraf in de Hemel vrijwillig genomen ervaringswensen.
Niet klagen dus dat op aarde de "' filmrol "' niet bevalt.
peda
Berichten: 20660
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Petra schreef: 15 mar 2024, 10:23
Snelheid schreef: 14 mar 2024, 10:50 Het is zo een voudig de rechtvaardige zullen het eeuwig goed beerven en ......................tja zo moeilijk is het allemaal niet.
Dan is het nog eenvoudiger. Alle mensen zijn door Jezus vrijgesproken en alle mensen worden rechtvaardigen.


https://debijbel.nl/bijbel/NBV21/ROM.5/Romeinen-5

18 Kortom, zoals de overtreding van één enkel mens ertoe heeft geleid dat allen werden veroordeeld, zo zal de rechtvaardigheid van één enkel mens ertoe leiden dat allen worden vrijgesproken en daardoor zullen leven.

19 Zoals door de ongehoorzaamheid van één mens alle mensen zondaars werden, zo zullen door de gehoorzaamheid van één mens alle mensen rechtvaardigen worden.
DE ALVERZOENING !!
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

peda schreef: 15 mar 2024, 10:55
Messenger schreef: 14 mar 2024, 20:29
Daarbij worden ook kinderen niet gevaccineerd voor ernstige en soms dodelijke ziekten, onder het mom van religie. Zelfs mensen zonder religie zijn makkelijk hierin te beïnvloeden. Kinderen lijden vervolgens onnodig aan ziekten die voorkomen kunnen worden.
Het is wel de "' filmrol "' die wordt gespeeld op basis van vooraf in de Hemel vrijwillig genomen ervaringswensen.
Niet klagen dus dat op aarde de "' filmrol "' niet bevalt.
Tuurlijk wel... als je de klaagrol op je hebt genomen..moet je juist klagen bij de vleet. :lol:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

peda schreef: 15 mar 2024, 10:57

DE ALVERZOENING !!
Natuurlijk! Zo eenvoudig kan het zijn. :)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 15 mar 2024, 09:50
Tufkah schreef: 15 mar 2024, 09:36

Jezus was geen mens geworden God, maar de Zoon van God. Naar zijn voorbeeld kan de mens leven en de wil van de Vader doen.
Dat is niet zo aantrekkelijk voorbeeld, de kruisdood kan dagen duren en dan al voor je dertigste. :x
Dat klopt. Jezus volgen is helemaal niet aantrekkelijk. Jezus zegt: "Als iemand achter Mij aan wil komen, moet hij zichzelf verloochenen, zijn kruis opnemen en Mij volgen". Je moet dus ook nog er eens jezelf verloochenen. Je hebt er dus persoonlijk geen voordeel bij om Jezus te volgen, want als je Jezus volgt dan sterf je mét hem.

Jammer maar zo is het, er valt niks te verdienen voor het 'zelf' die Jezus volgt.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Petra schreef: 15 mar 2024, 10:29
Tufkah schreef: 14 mar 2024, 14:54

Ik heb ontdekt dat alleen met het bevrijden van de zonde een terugkeer naar God mogelijk is. Het is de ziel welke bij God terugkeert. Als mens blijf ik evengoed zondig.
Dat is dan jouw persoonlijke mening. In de Bijbel staat wat anders.
Jezus heeft geleden voor Alle zonden, van onrechtvaardigen.. voor eens en altijd. AL je zonden zijn kwijtgescholden.


Petrus 3:18 :
"Ook Christus immers heeft, terwijl Hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, "


Kolossenzen 2:13 :
"U was dood door uw zonden en door uw onbesneden staat, maar God heeft u samen met Christus levend gemaakt toen Hij ons al onze zonden kwijtschold."
Jezus heeft het mogelijk gemaakt om hem te volgen, in de door jou geciteerde tekst staat niet dat alle zonden zijn kwijtgescholden. Dan zou Jezus de Walsch-doctrine volgen waarin zelfs Hitler nog in de hemel komt. Integendeel, Jezus geeft al aan dat maar weinigen het Koninkrijk zullen bereiken. De meeste mensen bewandelen de brede weg die naar het verderf leidt.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Tufkah schreef: 15 mar 2024, 12:17 in de door jou geciteerde tekst staat niet dat alle zonden zijn kwijtgescholden.
Het staat er letterlijk.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Tufkah
Berichten: 1286
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Petra schreef: 15 mar 2024, 12:24
Tufkah schreef: 15 mar 2024, 12:17 in de door jou geciteerde tekst staat niet dat alle zonden zijn kwijtgescholden.
Het staat er letterlijk.
Dat geldt alleen voor mensen waar de Christus is levend geworden: Daarom leef ik zelf niet meer, maar Christus leeft in mij. Het is Christus zelf (de geestelijke waarheid) welke zonder zonde is.

Lees het Evangelie er nog maar eens op na, we hebben het over een levende Vader en een levende Zoon. Zolang de Vader dood is voor een mens is de Vader als een kleur voor je neus. (Dat laatste heb ik van Eckhart , maar die heeft wel gelijk.)
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.