1 Timotheus 2:14

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Snelheid »

Peter79 schreef: 06 jul 2023, 11:36
Snelheid schreef: 06 jul 2023, 11:19 Echt protestantse reactie en maar afgeven op de Kerk ;ach je weet niet beter.
Ik weet inderdaad niet beter en jij maakt me ook niet wijzer, behalve dat jouw vrome praatjes steeds weer gebakken lucht blijken te zijn.
:lol: :lol: daar ga je weer wellicht ben je een protestant met en minderwaardigheids complex......................over op de orde van de dag maar weer. :w :w
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Peter79 »

Snelheid schreef: 06 jul 2023, 11:49
Peter79 schreef: 06 jul 2023, 11:36
Ik weet inderdaad niet beter en jij maakt me ook niet wijzer, behalve dat jouw vrome praatjes steeds weer gebakken lucht blijken te zijn.
:lol: :lol: daar ga je weer wellicht ben je een protestant met en minderwaardigheids complex......................over op de orde van de dag maar weer. :w :w
Liever dat dan een huichelaar.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Snelheid »

Peter79 schreef: 06 jul 2023, 11:53
Snelheid schreef: 06 jul 2023, 11:49

:lol: :lol: daar ga je weer wellicht ben je een protestant met en minderwaardigheids complex......................over op de orde van de dag maar weer. :w :w
Liever dat dan een huichelaar.
Prikt wel he en dan ga je maar schelden ach doe je best maar,zoek het maar lekker uit. :mrgreen:
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door peda »

Welke betekenis wordt er in de geloofsomgeving gegeven aan het bijbelse feit dat Adam de eerst geschapene is. Welke betekenis wordt er gegeven aan het bijbelse feit dat eerst later Eva uit een rib van Adam werd geschapen. Welke betekenis wordt er gegeven dat Eva als eerste werd verleid tot val in de zonde. Welke betekenis wordt er gegeven aan het feit dat Eva als de "' hulp "' van Adam volgens een bepaalde vertaaltraditie wordt neergezet. Welke betekenis wordt er gegeven aan het feit dat Jezus met zijn menselijke natuur in mannelijke biologische vorm op aarde rondliep. Welke betekenis wordt er gegeven aan het feit dat Jezus zich omringde met mannelijke discipelen. Zo kun je nog wel even doorgaan en de stoet aan verzen nog verder uitbreiden, waarbij elke geloofsstroming een eigen invulling/ interpretatie geeft aan de onderliggende theologische betekenis van de bijbelse feiten.
Universaliteit richting de oplossing is m.i. buiten zicht. De oplossing kiest iedereen persoonlijk, de keuze mogelijkheden zijn legio. Wel een boeiende materie de hermeneutiek, van de keuze van de vertaling van de teksten uit de bron tekst, via het selecteren van elkaar steunende teksten ( geloofscement ) tot aan het formuleren van de geloofsovertuiging. Een hele cascade van kralen in de geloofsargumentatie keten, zeker niet 7 stappen snel thuis.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Peter79 »

peda schreef: 06 jul 2023, 12:00Welke betekenis wordt er gegeven aan het bijbelse feit dat eerst later Eva uit een rib van Adam werd geschapen.
Hier geeft Adam zelf al antwoord op: dit nu is been van mijn gebeente, zij zal mannin heten omdat zij uit de man genomen is. Adam benadrukt sterk de overeenkomst en de verwantschap. Dat is natuurlijk nadat hij heeft vastgesteld dat hij bij de dieren geen hulp vindt die bij hem past. De dieren zijn juist anders, van een andere aard.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door callista »

Zijn er nog mensen die denken dat het echt zo allemaal letterlijk gegaan is?
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door peda »

Peter79 schreef: 06 jul 2023, 12:10
peda schreef: 06 jul 2023, 12:00Welke betekenis wordt er gegeven aan het bijbelse feit dat eerst later Eva uit een rib van Adam werd geschapen.
Hier geeft Adam zelf al antwoord op: dit nu is been van mijn gebeente, zij zal mannin heten omdat zij uit de man genomen is. Adam benadrukt sterk de overeenkomst en de verwantschap. Dat is natuurlijk nadat hij heeft vastgesteld dat hij bij de dieren geen hulp vindt die bij hem past. De dieren zijn juist anders, van een andere aard.
Hallo Peter,

Dank voor de reactie, maar ik doelde meer op de theologische visie inzake de man-vrouw relatie. Zo ken ik opvattingen die de Eva -rib-schepping ( uit de man genomen ) prima inpassen in het kader van de man-boven-vrouw visie maar ook opvattingen die een geheel andere richting opgaan, zoals jouw visie zijnde "" de dieren zijn van een andere aard "'. Lees het vers en iedereen is het inhoudelijk qua betekenis met elkaar eens, dat is nu juist niet het geval.
Laatst gewijzigd door peda op 06 jul 2023, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 06 jul 2023, 12:12 Zijn er nog mensen die denken dat het echt zo allemaal letterlijk gegaan is?
Dat het zo allemaal letterlijk is gegaan kan natuurlijk waarom niet,maar is dat belangrijk voor je geloofsleven of voor je mens zijn het zij als man of als vrouw,het feit dat je hier rondloopt en kan haten en vooral kan liefhebben dat telt zoals er ook geschreven staat................heb elkander hartelijk lief.........................

Oja hoe zit het nou met die Retsina ;)
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Peter79 »

peda schreef: 06 jul 2023, 12:21
Peter79 schreef: 06 jul 2023, 12:10
Hier geeft Adam zelf al antwoord op: dit nu is been van mijn gebeente, zij zal mannin heten omdat zij uit de man genomen is. Adam benadrukt sterk de overeenkomst en de verwantschap. Dat is natuurlijk nadat hij heeft vastgesteld dat hij bij de dieren geen hulp vindt die bij hem past. De dieren zijn juist anders, van een andere aard.
Hallo Peter,

Dank voor de reactie, maar ik doelde meer op de theologische visie inzake de man-vrouw relatie. Zo ken ik opvattingen die de Eva -rib-schepping ( uit de man genomen ) prima inpassen in het kader van de man-boven-vrouw visie maar ook opvattingen die een geheel andere richting opgaan, zoals jouw visie zijnde "" de dieren zijn van een andere aard "'. Lees het vers en iedereen is het inhoudelijk qua betekenis met elkaar eens, dat is nu juist niet het geval.
Hallo peda,

toch is deze vraag m.i. eenvoudig te beantwoorden en kunnen mensen die verschillende visies hebben dezelfde bijbelcommentaren gebruiken om hun visie verder te onderbouwen. Jij lijkt nu nadruk te leggen op de volgorde, maar in Genesis is sprake van een feitelijke vertelling zonder waardeoordeel over de volgorde. Je moet dan andere elementen gaan inbrengen (hineininterpretieren) om tot een Adam boven Eva visie te komen.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door callista »

Snelheid schreef: 06 jul 2023, 12:21
callista schreef: 06 jul 2023, 12:12 Zijn er nog mensen die denken dat het echt zo allemaal letterlijk gegaan is?
Dat het zo allemaal letterlijk zo is gegaan kan natuurlijk waarom niet,maar is dat belangrijk voor je geloofsleven of voor je mens zijn het zij als man of als vrouw,het feit dat je hier rondloopt en kan haten en vooral kan liefhebben dat telt zoals er ook geschreven staat................heb elkander hartelijk lief.........................

Oja hoe zit het nou met die Retsina ;)
Thanks @Snelheid.

Nou, dat zal ik je zeggen wat die Retsina betreft....de Lidl had het niet....helaas.
Morgen zal ik het bij de slijter Gall & Gall proberen.
Die kan ik dadelijk ook wel even bellen....
Morgen ga ik weer naar het dorp, want dadelijk komt mijn zoon hier werken....voor zijn werk dan en misschien nog wat klusjes voor mij... :)

PS.....ondertussen de Gall & Gall gebeld en die hebben Retsina...
Ik zei nog niets maar Matthijs zei onmiddellijk...Oh...jij bent het met die Volvo...
Ja dus.... :lol:
Nou...tot morgen zei ik ;)
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door J-W »

Snelheid schreef: 06 jul 2023, 12:21 .............Dat het zo allemaal letterlijk is gegaan kan natuurlijk waarom niet,..............
Volgens Genesis bracht God Adam in een diepe slaap, nam een rib uit zijn lijf, sloot de wond met vlees en bouwde om die rib een vrouw. Toen Adam wakker werd, tja, wat toen? Hij zal een gesloten wond hebben gezien en heel misschien een rib hebben gemist. Maar veel aandacht zal hij daar niet aan hebben geschonken want God stond voor hem met als kadootje een naakte vrouw. Wel leuk wakker worden zo maar dat dit letterlijk zo gegaan is, afgezien van de evolutietheorie, gelooft natuurlijk geen sterveling. En als we dit verhaal dus als een fantasie van de schrijver van het boek Genesis moeten zien waarom zouden we andere verhalen over de God uit de bijbel wel geloven? Omdat Paulus er in geloofde en alles heeft uitgewerkt volgens zijn eigen zienswijze?
Laatst gewijzigd door J-W op 06 jul 2023, 13:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Snelheid »

J-W schreef: 06 jul 2023, 13:16
Snelheid schreef: 06 jul 2023, 12:21 .............Dat het zo allemaal letterlijk is gegaan kan natuurlijk waarom niet,..............
Volgens Genesis bracht God Adam in een diepe slaap, nam een rib uit zijn lijf, sloot de wond met vlees en bouwde om die rib een vrouw. Toen Adam wakker werd, tja, wat toen? Hij zal een gesloten wond hebben gezien en heel misschien een rib hebben gemist. Maar veel aandacht zal hij daar niet aan hebben geschonken want God stond voor hem met een naakte vrouw als verrassing. Wel leuk worden zo maar dat dit letterlijk zo gegaan is, afgezien van de evolutietheorie, gelooft natuurlijk geen sterveling. En we dit verhaal dus als een fantasie van de schrijver van het boek Genesis zien waarom zouden we andere verhalen over God wel geloven? Omdat Paulus er in geloofde?
Mensen vinden altijd dat alles mogelijk is,maar als het in de HS staat ineens niet en dan zijn ze ook nog niet gelovig waar maken zij zich druk over ........... nog maar een keer................Dat het zo allemaal letterlijk is gegaan kan natuurlijk waarom niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door peda »

Peter79 schreef: 06 jul 2023, 12:28
Hallo peda,

toch is deze vraag m.i. eenvoudig te beantwoorden en kunnen mensen die verschillende visies hebben dezelfde bijbelcommentaren gebruiken om hun visie verder te onderbouwen. Jij lijkt nu nadruk te leggen op de volgorde, maar in Genesis is sprake van een feitelijke vertelling zonder waardeoordeel over de volgorde. Je moet dan andere elementen gaan inbrengen (hineininterpretieren) om tot een Adam boven Eva visie te komen.
Hallo Peter,

Ik volg inderdaad een andere theologische insteek waarin de bijbel de door de schrijvers geziene Bedoeling en Wil van God met de schepping, verlopende via een volgorde van gebeurtenissen in verhaalvorm beschrijft. Dat voor mij de verhalen niet werkelijk gebeurd zijn, verandert de vele verhaal betekenissen voor mij althans niet. Ik verbind daar voor mij een rode draad aan, waarbij ik mij er van bewust ben dat de door mij gevolgde draad niet de rode draad van een ander behoeft te zijn. Juist de enorme verschillen in de kijk op de verhalen spreekt mij aan. Als agnost leg ik mij niet vast op één verhaal duiding/ interpretatie, maar dat is inmiddels bekend. Er zijn inmiddels veel meer interpretaties van de verhalen als verhalen zelve, maar eigenlijk is elke ( goede ) interpretatie ook weer een verhaal op zich, omdat interpretatie weer aanleiding is voor navolgende interpretatie op de interpretatie. De bekende never-ending story.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Messenger »

J-W schreef: 06 jul 2023, 13:16
Snelheid schreef: 06 jul 2023, 12:21 .............Dat het zo allemaal letterlijk is gegaan kan natuurlijk waarom niet,..............
Volgens Genesis bracht God Adam in een diepe slaap, nam een rib uit zijn lijf, sloot de wond met vlees en bouwde om die rib een vrouw. Toen Adam wakker werd, tja, wat toen? Hij zal een gesloten wond hebben gezien en heel misschien een rib hebben gemist. Maar veel aandacht zal hij daar niet aan hebben geschonken want God stond voor hem met als kadootje een naakte vrouw. Wel leuk wakker worden zo maar dat dit letterlijk zo gegaan is, afgezien van de evolutietheorie, gelooft natuurlijk geen sterveling. En als we dit verhaal dus als een fantasie van de schrijver van het boek Genesis moeten zien waarom zouden we andere verhalen over de God uit de bijbel wel geloven? Omdat Paulus er in geloofde en alles heeft uitgewerkt volgens zijn eigen zienswijze?
Ik vind het logischer voor dit symbolische verhaal dat Adam werd geboren uit Eva. Eva zou zwanger geraakt zijn via onbevlekte ontvangenis en Adam hebben gebaard, net zoals Jezus bij Maria werd geboren. Hoe oud waren Adam en Eva toen zij ter wereld kwamen? Dat met die rib van Adam vind ik al helemaal niet geloofwaardig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door callista »

Messenger schreef: 06 jul 2023, 15:54
J-W schreef: 06 jul 2023, 13:16

Volgens Genesis bracht God Adam in een diepe slaap, nam een rib uit zijn lijf, sloot de wond met vlees en bouwde om die rib een vrouw. Toen Adam wakker werd, tja, wat toen? Hij zal een gesloten wond hebben gezien en heel misschien een rib hebben gemist. Maar veel aandacht zal hij daar niet aan hebben geschonken want God stond voor hem met als kadootje een naakte vrouw. Wel leuk wakker worden zo maar dat dit letterlijk zo gegaan is, afgezien van de evolutietheorie, gelooft natuurlijk geen sterveling. En als we dit verhaal dus als een fantasie van de schrijver van het boek Genesis moeten zien waarom zouden we andere verhalen over de God uit de bijbel wel geloven? Omdat Paulus er in geloofde en alles heeft uitgewerkt volgens zijn eigen zienswijze?
Ik vind het logischer voor dit symbolische verhaal dat Adam werd geboren uit Eva. Eva zou zwanger geraakt zijn via onbevlekte ontvangenis en Adam hebben gebaard, net zoals Jezus bij Maria werd geboren. Hoe oud waren Adam en Eva toen zij ter wereld kwamen?


Dat met die rib van Adam vind ik al helemaal niet geloofwaardig.
Dat met die rib is zelfs zeer ongeloofwaardig....
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Vreugdevol »

callista schreef: 06 jul 2023, 17:11
Messenger schreef: 06 jul 2023, 15:54
Ik vind het logischer voor dit symbolische verhaal dat Adam werd geboren uit Eva. Eva zou zwanger geraakt zijn via onbevlekte ontvangenis en Adam hebben gebaard, net zoals Jezus bij Maria werd geboren. Hoe oud waren Adam en Eva toen zij ter wereld kwamen?


Dat met die rib van Adam vind ik al helemaal niet geloofwaardig.
Dat met die rib is zelfs zeer ongeloofwaardig....
Juist zeer geloofwaardig.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door callista »

Vreugdevol schreef: 06 jul 2023, 18:01
callista schreef: 06 jul 2023, 17:11

Dat met die rib is zelfs zeer ongeloofwaardig....
Juist zeer geloofwaardig.
Leg eens uit wat daar geloofwaardig aan is? :roll:
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door J-W »

De God uit de bijbel schiep alle dieren tegelijk, zowel mannetjes als vrouwtjes mag je dan aannemen.
Het kan toch niet zo zijn dat een alleswetende God er pas achter kwam dat een man als bekroning op zijn schepping een vrouw nodig heeft als gezelschap en om voor nageslacht te zorgen pas toen het Hem opviel dat Adam in zijn eentje doelloos door de Hof van Eden liep te sloffen?
Ik acht het niet ondenkbaar dat de schrijver van het scheppingsverhaal over Adam en Eva heeft willen benadrukken dat de man in zijn visie belangrijker is dan de vrouw.
Mozes schrijft wat later over zich zelf, er even van uitgaande dat hij de schrijver is van de 1ste 5 bijbelboeken, dat God tot hem rechtstreeks sprak en tot zijn zuster Mirjam slechts in dromen (wat zij als moderne vrouw niet pikte met alle kwalijke gevolgen van dien)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door callista »

Sommige gelovigen nemen alles wat in de Bijbel staat maar letterlijk en klakkeloos aan.
Omdat het in de Bijbel staat zal het wel waar zijn.......daar hoeft men zelf niet over na te denken...
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door J-W »

In de 4 evangeliën krijgen vrouwen bijJezus wel wat positieve aandacht maar in het OT komen zij er voor zover ik weet bekaaid van af.
Zo uit mijn hoofd: Eva at van de verkeerde boom, de vrouw van Abram lachte ten onrechte, de vrouw van Lot keek achterom en Delila verraadde Simson. In een ander boek, de sprookjes van Grimm, moeten de dames het helemaal ontgelden. Boze heksen, jaloerse koninginnen en slechte stiefmoeders............ ;)
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Vreugdevol »

J-W schreef: 06 jul 2023, 19:51 In de 4 evangeliën krijgen vrouwen bijJezus wel wat positieve aandacht maar in het OT komen zij er voor zover ik weet bekaaid van af.
Zo uit mijn hoofd: Eva at van de verkeerde boom, de vrouw van Abram lachte ten onrechte, de vrouw van Lot keek achterom en Delila verraadde Simson. In een ander boek, de sprookjes van Grimm, moeten de dames het helemaal ontgelden. Boze heksen, jaloerse koninginnen en slechte stiefmoeders............ ;)
Wat een selectieve onzin weer.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door callista »

Vijf bijzondere vrouwen in de Bijbel

1. Debora – ‘die Israël als rechter leidde’ ( Rechters 4:4) In het boek Rechters is er één vrouwelijke rechter: Debora. ...
2. Ruth – ‘een moedige vrouw’ ( Ruth 3:11) ...
3. Judit – ‘geen man’ ( Judit 7:13) ...
4. De vrouw die Jezus op andere gedachten bracht ( Marcus 7:24-29) ...
5. Febe – de vrouw die Paulus steun en bescherming bood ( Romeinen 16:2)

https://nbv21.nl/nieuws/vijf-bijzondere ... 016%3A2%29

Maar als je dan dit leest...... :o :shock: :? :cry:

https://debijbelzegt.nl/vrouw.htm
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door J-W »

Vreugdevol schreef: 06 jul 2023, 20:14
J-W schreef: 06 jul 2023, 19:51 In de 4 evangeliën krijgen vrouwen bijJezus wel wat positieve aandacht maar in het OT komen zij er voor zover ik weet bekaaid van af.
Zo uit mijn hoofd: Eva at van de verkeerde boom, de vrouw van Abram lachte ten onrechte, de vrouw van Lot keek achterom en Delila verraadde Simson. In een ander boek, de sprookjes van Grimm, moeten de dames het helemaal ontgelden. Boze heksen, jaloerse koninginnen en slechte stiefmoeders............ ;)
Wat een selectieve onzin weer.
Callista heeft me al gecorrigeerd.
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Vreugdevol »

callista schreef: 06 jul 2023, 20:17 Maar als je dan dit leest...... :o :shock: :? :cry:

https://debijbelzegt.nl/vrouw.htm

In een uit de context getrokken zooi, waarbij men geen benul heeft van scheppingsorde, historische opgeschreven gebeurtenissen, en realiteit.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Snelheid »

Maar als je dan dit leest...... :o :shock: :? :cry:

https://debijbelzegt.nl/vrouw.htm
Omhoog

Niet om het een of ander ,heb nog nooit zo,n weerwar gezien van aannames en verzindsels.

Het is nog geen eens theologie van de koude grond.
Maar goed het protestantisme is zelf al een weerwar gedoe van je welste.
Al met al ziet men hier weer het gebrek van het vakmans/vrouw schap op gebied van de Theologie want laat dat nou een vak zijn.

Dit wordt een weerwar draad tja........................ :roll:
VERITAS VOS LIBERABIT.