1 Timotheus 2:14

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema 23
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 aug 2023, 08:42
Man/Vrouw: M

Re: 1 Timotheus 2:14

Bericht door Gaitema 23 »

Peter79 schreef: 06 jul 2023, 11:17
Snelheid schreef: 06 jul 2023, 10:58 Lees hier hele lappen tekst en zie dan dat de protestanten hebben de Heilige Traditie los gelaten en hebben nu de gevolgen daarvan,de meesten weten ook niet dat de HS geworden is door de Heilige Traditie.

Zelf weet ik zo 4 a 5 vrouwen die perfekt Priester zouden kunnen(die vrouwen willen het zelf ook niet )maar onze Moeder de Heilige Kerk is niet bevoegd tot het wijden van vrouwen tot Priesters als dat wel zo had geweest was St Maria Magdalena de Apostelgelijke de eerste;maar de Apostolische Successie loopt over de mannelijke lijn;het Priesterschap is voorbehouden aan de Mannen :!:
Ik geef die vrouwen groot gelijk, ik zou daar ook geen priester willen worden.
Ik moet eerlijk wezen dat het mij ook niet zou trekken. Maar ook in de meeste PKN kerken niet meer. Met de vergrijzing zou ik depressief worden. Maar er zijn ook onder hen levende christenen en dat is hoopvol :)