atheïsme

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

atheïsme

Bericht door peda »

Is "'ongelovige"' geen betere naam voor geloofsafwijzing als het beperkte atheïsme.
Atheïsme wijst zoals de naam zegt het theïsme van de hand.
Alleen bestaat geloofsland niet alleen uit theïsten, maar geloofsland is een enorm veelkleurig domein.
Uit mijn waarneming stel ik vast dat velen zich "" atheïsten "' noemenden niet alleen het "' theïsme "" als geloof afwijzen,
maar dat de afwijzing bij dezulken eigenlijk alle vormen van metafysisch geloof betreft.
Geen atheïsme derhalve, maar gewoon het woord atheïsme ( atheïst ) inwisselen voor het beter passende woord "' ongelovige "'.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: atheïsme

Bericht door Tin »

Bij 'gelovige' en 'ongelovige' gaat het doorgaans om een bepaald gedachtengoed waar men dan vervolgens wel of niet in gelooft.
Op een van oorsprong christelijk forum ligt het dan voor de hand dat het om het christelijk geloof gaat waar men al of niet in gelooft.
Of bijvoorbeeld in het wel of niet bestaan van God in de zin als men zich 'God' voorstelt.
Maar het kan natuurlijk veel algemener.
Wel of niet geloven in Boeddhisme, Islam, naturalisme, (persoonlijk) leven na de dood, het leven als zich beperkend tussen geboorte en dood, ga zo maar door. Is het niet allemaal 'in iets geloven'?
Zelf formuleer ik het het liefst zo dat mijn visie op de wereld gelijk staat aan wat ik geloof.
Daarmee meteen datgene dat ik, en de meeste mensen, als onveranderlijke feiten beschouwen, wat te relativeren.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Peter79 »

peda schreef: 11 jul 2023, 15:01 Is "'ongelovige"' geen betere naam voor geloofsafwijzing als het beperkte atheïsme.
Atheïsme wijst zoals de naam zegt het theïsme van de hand.
Alleen bestaat geloofsland niet alleen uit theïsten, maar geloofsland is een enorm veelkleurig domein.
Uit mijn waarneming stel ik vast dat velen zich "" atheïsten "' noemenden niet alleen het "' theïsme "" als geloof afwijzen,
maar dat de afwijzing bij dezulken eigenlijk alle vormen van metafysisch geloof betreft.
Geen atheïsme derhalve, maar gewoon het woord atheïsme ( atheïst ) inwisselen voor het beter passende woord "' ongelovige "'.
Ik zie dat mensen atheïsme tot een soort default willen maken, alsof die positie niet verdedigd hoeft te worden, maar gewoonweg uit de natuur volgt. Ik beschouw dat als een soort houvast zoeken, een bepaald geloof hoe de werkelijkheid in elkaar zit. Geloof is denk ik geboren uit een soort efficientie: als ik tien zwarte kraaien heb gezien, denk ik dat de volgende tien ook wel zwart zullen zijn. Het is een soort van automatische piloot. Als je je koers hebt uitgezet, vraag je je niet steeds af of je die koers wel wilt varen. Het woord ongelovige krijgt m.i. daarom ook alleen maar betekenis als bekend is welk geloof er niet geloofd wordt.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: atheïsme

Bericht door callista »

peda schreef: 11 jul 2023, 15:01 Is "'ongelovige"' geen betere naam voor geloofsafwijzing als het beperkte atheïsme.
Atheïsme wijst zoals de naam zegt het theïsme van de hand.
Alleen bestaat geloofsland niet alleen uit theïsten, maar geloofsland is een enorm veelkleurig domein.
Uit mijn waarneming stel ik vast dat velen zich "" atheïsten "' noemenden niet alleen het "' theïsme "" als geloof afwijzen,
maar dat de afwijzing bij dezulken eigenlijk alle vormen van metafysisch geloof betreft.
Geen atheïsme derhalve, maar gewoon het woord atheïsme ( atheïst ) inwisselen voor het beter passende woord "' ongelovige "'.
Er zit nog wel wat verschil tussen de termen ongelovigen en atheïsme.
Ik noem mij een atheïst...wat mij stoort aan het christendom ---het theïsme----is de bekeringsdrift en de wereldwijde evangelisatie zonder respect voor culturen die een andere geloofsvisie of levensbeschouwing hebben......
Dat is veelal gepaard gegaan met de vreselijkste zaken.....

Bovendien is er altijd haat en nijd b.v. tussen de protestanten en de katholieken zoals o.a. in Ierland bekend is....etc...enz...en elders..ook in Nederland
Het christendom een religie van naastenliefde ? :o :shock:
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

Peter79 schreef: 11 jul 2023, 15:41 ... Het woord ongelovige krijgt m.i. daarom ook alleen maar betekenis als bekend is welk geloof er niet geloofd wordt.
Ik vind dit een goed argument tegen het voorstel van Peda. Atheïsme is gewoon niet geloven in het bestaan van goden. Ongeloof zul je altijd moeten duiden. Het kan ook zijn "ongeloof" dat hij zijn examen gaat halen, "ongeloof" in de werking van een vaccinatie, "ongeloof" in dat alle kraaien zwart zijn en ga zo maar door.

Mocht het "ongeloof" in dat alle kraaien zwart zijn ooit een structureel gespreksonderwerp worden dan ontstaat daar vast een eigen woord voor, zoiets als acorvidaenigreos.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door peda »

Peter79 schreef: 11 jul 2023, 15:41
peda schreef: 11 jul 2023, 15:01 Is "'ongelovige"' geen betere naam voor geloofsafwijzing als het beperkte atheïsme.
Atheïsme wijst zoals de naam zegt het theïsme van de hand.
Alleen bestaat geloofsland niet alleen uit theïsten, maar geloofsland is een enorm veelkleurig domein.
Uit mijn waarneming stel ik vast dat velen zich "" atheïsten "' noemenden niet alleen het "' theïsme "" als geloof afwijzen,
maar dat de afwijzing bij dezulken eigenlijk alle vormen van metafysisch geloof betreft.
Geen atheïsme derhalve, maar gewoon het woord atheïsme ( atheïst ) inwisselen voor het beter passende woord "' ongelovige "'.
Ik zie dat mensen atheïsme tot een soort default willen maken, alsof die positie niet verdedigd hoeft te worden, maar gewoonweg uit de natuur volgt. Ik beschouw dat als een soort houvast zoeken, een bepaald geloof hoe de werkelijkheid in elkaar zit. Geloof is denk ik geboren uit een soort efficientie: als ik tien zwarte kraaien heb gezien, denk ik dat de volgende tien ook wel zwart zullen zijn. Het is een soort van automatische piloot. Als je je koers hebt uitgezet, vraag je je niet steeds af of je die koers wel wilt varen. Het woord ongelovige krijgt m.i. daarom ook alleen maar betekenis als bekend is welk geloof er niet geloofd wordt.
Ongelovig is in mijn optiek het credo "'alle metafysische overtuigingen zijn ONZIN "". Een duidelijke positie, waarbij ik opmerk dat m.i. ongeloof ( ongelovige ) veel breder is als atheïsme ( slechts theïsme afwijzing ). Zo kan volgens de definitie van atheïst, een atheïst in mijn optiek prima geloven in het metafysische emanatie geloof, waar een god geen rol speelt, maar de natuur niet de eerste oorzaak is van het universum. De atheïst die zulks voor zich zelf uitsluit, moet zich niet atheïst noemen, maar ongelovige.
Dit voor de helderheid.
Laatst gewijzigd door peda op 11 jul 2023, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3616
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door dingo »

Mullog schreef: 11 jul 2023, 16:24
Peter79 schreef: 11 jul 2023, 15:41 ... Het woord ongelovige krijgt m.i. daarom ook alleen maar betekenis als bekend is welk geloof er niet geloofd wordt.
Ik vind dit een goed argument tegen het voorstel van Peda. Atheïsme is gewoon niet geloven in het bestaan van goden. Ongeloof zul je altijd moeten duiden. Het kan ook zijn "ongeloof" dat hij zijn examen gaat halen, "ongeloof" in de werking van een vaccinatie, "ongeloof" in dat alle kraaien zwart zijn en ga zo maar door.

Mocht het "ongeloof" in dat alle kraaien zwart zijn ooit een structureel gespreksonderwerp worden dan ontstaat daar vast een eigen woord voor, zoiets als acorvidaenigreos.
Ik heb anders weleens een gedeeltelijke albino kraai gezien.
Spreuken 26:4
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door peda »

Het is zonder meer waar dat atheïsme vanuit vele gezichtshoeken kan worden bekeken en vervolgens ook aan subjectieve waardering kan worden onderworpen. Vele rode draden derhalve, waarbij mijn rode draad is dat iemand die meent dat de natuur de basis is voor al wat bestaat, zich geen atheïst moet noemen maar metafysisch ongelovige.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Bonjour »

Peter79 schreef: 11 jul 2023, 15:41 Ik zie dat mensen atheïsme tot een soort default willen maken, alsof die positie niet verdedigd hoeft te worden, maar gewoonweg uit de natuur volgt.
Maar dit is de default houding, ook van gelovigen. Er zijn vele duizenden goden op te noemen en de meeste gelovigen hebben een atheïstische houding tot alle goden die niet tot hun eigen geloof horen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door peda »

Voortdurend wordt de aandacht gelegd op "" goden "', maar in de metafysische geloven zijn er reeksen aan overtuigingen waar "'goden"' geen enkele rol spelen. De emanatie kent main-stream noch een God, noch goden, maar gaat er niet vanuit dat pure natuur de basis levert voor al wat is. Kortom metafysica is veel breder als geloven in God of goden. De atheÍst blijft "'hangen"' in de afwijzing van het god-circuit ( theïsme ), maar God is metafysisch zeker niet het enige dat gezien wordt als het fundament voor Al Wat Bestaat. De rijke metafysica, maar dat is niet de topic titel.
Laatst gewijzigd door peda op 11 jul 2023, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Peter79 »

Bonjour schreef: 11 jul 2023, 16:51
Peter79 schreef: 11 jul 2023, 15:41 Ik zie dat mensen atheïsme tot een soort default willen maken, alsof die positie niet verdedigd hoeft te worden, maar gewoonweg uit de natuur volgt.
Maar dit is de default houding, ook van gelovigen. Er zijn vele duizenden goden op te noemen en de meeste gelovigen hebben een atheïstische houding tot alle goden die niet tot hun eigen geloof horen.
De eerste christenen werden om die reden ook wel atheisten genoemd, omdat ze het veelgodendom verwierpen. Op het moment dat je onderscheid kan maken, het goede aannemen en het kwade verwerpen om het zo maar eens te zeggen, kan je spreken van overtuigingen die als theïstisch, atheïstisch of anderszins beschreven kunnen worden.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Bonjour »

Peter79 schreef: 11 jul 2023, 17:04 Op het moment dat je onderscheid kan maken, het goede aannemen en het kwade verwerpen om het zo maar eens te zeggen, kan je spreken van overtuigingen die als theïstisch, atheïstisch of anderszins beschreven kunnen worden.
Wat maak je het ingewikkeld. Ik vind gewoon dat de argumenten voor het bestaan van goden niet sterk genoeg zijn. Daarom ben ik atheïstisch.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door peda »

Bonjour schreef: 11 jul 2023, 17:16
Peter79 schreef: 11 jul 2023, 17:04 Op het moment dat je onderscheid kan maken, het goede aannemen en het kwade verwerpen om het zo maar eens te zeggen, kan je spreken van overtuigingen die als theïstisch, atheïstisch of anderszins beschreven kunnen worden.
Wat maak je het ingewikkeld. Ik vind gewoon dat de argumenten voor het bestaan van goden niet sterk genoeg zijn. Daarom ben ik atheïstisch.
Betekent zulks dat jij "" bezieling "" wel accepteert.
Geen God ( goden ) maar "'bezieling"' dat een invloed uitoefent op het "'gedrag"' van de stoffelijke natuur.
Indien ja, zit je wel in het domein metafysica, indien neen ben je het atheïsme ( exclusief God/goden ) wel gepasseerd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mart »

Een atheïst gelooft niet in goden; dat is alles. Sommige atheïstsen spelen viool en anderen zijn anti-theïstisch, weer anderen geloven in UFOs (zoals ikzelf) en weer anderen in de Yeti en Bigfoot of andere metafysische zaken, maar hoe-dan-ook niet in goden -- dat is de enige gemene deler die alle atheïsten gemeenhebben. Ik ken een flink aantal spirituele atheïsten.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door peda »

Een atheist gelooft inderdaad niet in goden, maar kan wel degelijk warm lopen voor andere metafysische zienswijzen waar niet het naturalisme ( natuur is al wat is ) hoogtij viert. De atheïst kan het emanisme of andere vormen van "" natuur overstijgende bezielingen "' omarmen.
Alleen God/goden oplossingen wijst de atheïst af. Andere niet God gerelateerde bovennatuurlijke oplossingen zijn prima, zo begrijp ik een aantal recente inbrengers.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

dingo schreef: 11 jul 2023, 16:30
Mullog schreef: 11 jul 2023, 16:24
Ik vind dit een goed argument tegen het voorstel van Peda. Atheïsme is gewoon niet geloven in het bestaan van goden. Ongeloof zul je altijd moeten duiden. Het kan ook zijn "ongeloof" dat hij zijn examen gaat halen, "ongeloof" in de werking van een vaccinatie, "ongeloof" in dat alle kraaien zwart zijn en ga zo maar door.

Mocht het "ongeloof" in dat alle kraaien zwart zijn ooit een structureel gespreksonderwerp worden dan ontstaat daar vast een eigen woord voor, zoiets als acorvidaenigreos.
Ik heb anders weleens een gedeeltelijke albino kraai gezien.
De zijn er net als wiite raven.

Maar ze leven meestal maar erg kort, ze zijn zwakker en worden meestal uitgestoten.
Misschien dat ze te fokken zijn?
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Peter79 »

Bonjour schreef: 11 jul 2023, 17:16
Peter79 schreef: 11 jul 2023, 17:04 Op het moment dat je onderscheid kan maken, het goede aannemen en het kwade verwerpen om het zo maar eens te zeggen, kan je spreken van overtuigingen die als theïstisch, atheïstisch of anderszins beschreven kunnen worden.
Wat maak je het ingewikkeld. Ik vind gewoon dat de argumenten voor het bestaan van goden niet sterk genoeg zijn. Daarom ben ik atheïstisch.
Prima dat je dat vindt. Dat is een mening en iemand anders kan tot een andere mening komen. De wne mening is niet meer default dan de andere mening.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Bonjour schreef: 11 jul 2023, 17:16
Peter79 schreef: 11 jul 2023, 17:04 Op het moment dat je onderscheid kan maken, het goede aannemen en het kwade verwerpen om het zo maar eens te zeggen, kan je spreken van overtuigingen die als theïstisch, atheïstisch of anderszins beschreven kunnen worden.
Wat maak je het ingewikkeld. Ik vind gewoon dat de argumenten voor het bestaan van goden niet sterk genoeg zijn. Daarom ben ik atheïstisch.
Dat klopt.

De bewering dat er Goden zouden bestaan wordt dus niet overgenomen.
Een Atheïst is dus iemand die onbewezen beweringen van Goden niet overneemt.
Kortom:
Atheïsme is de nul positie.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Mart schreef: 11 jul 2023, 17:28 Een atheïst gelooft niet in goden; dat is alles. Sommige atheïstsen spelen viool en anderen zijn anti-theïstisch, weer anderen geloven in UFOs (zoals ikzelf) en weer anderen in de Yeti en Bigfoot of andere metafysische zaken, maar hoe-dan-ook niet in goden -- dat is de enige gemene deler die alle atheïsten gemeenhebben. Ik ken een flink aantal spirituele atheïsten.
HE HE eindelijk een man met kennis van zaken en zo is het ook.Het is daarom heel eenvoudig de atheist ontkent het bestaan van God daar geloof hij/zij niet in, en dat een levensbeschouwing zijn zo als er veel levensbeschouwingen zijn en meer niet.


Voorts dit wordt een verzandende draad. :|
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 11 jul 2023, 19:21
Mart schreef: 11 jul 2023, 17:28 Een atheïst gelooft niet in goden; dat is alles. Sommige atheïstsen spelen viool en anderen zijn anti-theïstisch, weer anderen geloven in UFOs (zoals ikzelf) en weer anderen in de Yeti en Bigfoot of andere metafysische zaken, maar hoe-dan-ook niet in goden -- dat is de enige gemene deler die alle atheïsten gemeenhebben. Ik ken een flink aantal spirituele atheïsten.
HE HE eindelijk een man met kennis van zaken en zo is het ook.Het is daarom heel eenvoudig de atheist ontkent het bestaan van God daar geloof hij/zij niet in, en dat een levensbeschouwing zijn zo als er veel levensbeschouwingen zijn en meer niet.


Voorts dit wordt een verzandende draad. :|
Dat laatste klopt.
Want jij stelt ook hier weer het accepteren van een onbewezen bewering gelijk met de negatie er van.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 11 jul 2023, 19:24
Snelheid schreef: 11 jul 2023, 19:21

HE HE eindelijk een man met kennis van zaken en zo is het ook.Het is daarom heel eenvoudig de atheist ontkent het bestaan van God daar geloof hij/zij niet in, en dat een levensbeschouwing zijn zo als er veel levensbeschouwingen zijn en meer niet.


Voorts dit wordt een verzandende draad. :|
Dat laatste klopt.
Want jij stelt ook hier weer het accepteren van een onbewezen bewering gelijk met de negatie er van.
Kan jij niet lekker buiten gaan spelen :arrow: :arrow:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

dingo schreef: 11 jul 2023, 16:30
Mullog schreef: 11 jul 2023, 16:24
Ik vind dit een goed argument tegen het voorstel van Peda. Atheïsme is gewoon niet geloven in het bestaan van goden. Ongeloof zul je altijd moeten duiden. Het kan ook zijn "ongeloof" dat hij zijn examen gaat halen, "ongeloof" in de werking van een vaccinatie, "ongeloof" in dat alle kraaien zwart zijn en ga zo maar door.

Mocht het "ongeloof" in dat alle kraaien zwart zijn ooit een structureel gespreksonderwerp worden dan ontstaat daar vast een eigen woord voor, zoiets als acorvidaenigreos.
Ik heb anders weleens een gedeeltelijke albino kraai gezien.
Die was natuurlijk gewoon oud en grijs aan het worden :)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Messenger »

Tiberius Claudius schreef: 11 jul 2023, 18:04
dingo schreef: 11 jul 2023, 16:30
Ik heb anders weleens een gedeeltelijke albino kraai gezien.
De zijn er net als wiite raven.

Maar ze leven meestal maar erg kort, ze zijn zwakker en worden meestal uitgestoten.
Discriminatie! Die vogels zijn ook totaal niet woke. :clown:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

peda schreef: 11 jul 2023, 17:22
Bonjour schreef: 11 jul 2023, 17:16
Wat maak je het ingewikkeld. Ik vind gewoon dat de argumenten voor het bestaan van goden niet sterk genoeg zijn. Daarom ben ik atheïstisch.
Betekent zulks dat jij "" bezieling "" wel accepteert.
Geen God ( goden ) maar "'bezieling"' dat een invloed uitoefent op het "'gedrag"' van de stoffelijke natuur.
Indien ja, zit je wel in het domein metafysica, indien neen ben je het atheïsme ( exclusief God/goden ) wel gepasseerd.
Dit is ook een sterk argument om bij de eenvoudige definitie van geen geloof in het bestaan van goden te blijven. Na ongelovige wordt opeens het begrip bezieling erbij gesleept. Dan hebben we het niet over kleuring maar over verf op het doek smijten zoals Karel Appel ooit deed.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3616
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door dingo »

Mullog schreef: 11 jul 2023, 19:57
dingo schreef: 11 jul 2023, 16:30
Ik heb anders weleens een gedeeltelijke albino kraai gezien.
Die was natuurlijk gewoon oud en grijs aan het worden :)
Nâh dat zijn (k)ouwen.
Spreuken 26:4