atheïsme

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: atheïsme

Bericht door callista »

dingo schreef: 21 aug 2023, 19:01
Tiberius Claudius schreef: 21 aug 2023, 18:27

Klopt:
Probleem is dat veel Gelovigen dat niet willen accepteren.
Dat is ook maar net wat je uitgangspunt is. Ik kan er prima mee leven dat er geen "proof" is (God is nu eenmaal niet onderworpen aan menselijke waarneming en logica).

Het zijn in de regel atheïsten die "proof" willen.
Ik als atheïst---en voormalig christen---- hoef helemaal geen "proof" want die is er niet en zal er ook nooit
komen m.i.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

dingo schreef: 21 aug 2023, 19:01
Tiberius Claudius schreef: 21 aug 2023, 18:27

Klopt:
Probleem is dat veel Gelovigen dat niet willen accepteren.
Dat is ook maar net wat je uitgangspunt is. Ik kan er prima mee leven dat er geen "proof" is (God is nu eenmaal niet onderworpen aan menselijke waarneming en logica). Het zijn in de regel atheïsten die "proof" willen.
Zoals ik het beleef doen gelovigen nogal eens boude uitspraken. Vaak wordt dan over de uitspraak uitleg en rechtvaardiging gevraagd. Noem het om bewijs vragen. Een vraag als "Geloof je het zelf?" zal nu eenmaal weinig effect sorteren.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 21 aug 2023, 19:07
dingo schreef: 21 aug 2023, 19:01
Dat is ook maar net wat je uitgangspunt is. Ik kan er prima mee leven dat er geen "proof" is (God is nu eenmaal niet onderworpen aan menselijke waarneming en logica).

Het zijn in de regel atheïsten die "proof" willen.
Ik als atheïst---en voormalig christen---- hoef helemaal geen "proof" want die is er niet en zal er ook nooit
komen m.i.
Jij wellicht niet alhoewel,maar ik maak ze genoeg mee die maar proof willen,ze zijn er maar mee bezig wat heeft de atheist toch een vermoeiend leven. tja................ beetje dom zou de Argentijnse zeggen.

Je zit toch wel aan de avond thee he met en heerlijk boterbiesje. ;)
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: atheïsme

Bericht door callista »

Ja.....ik zit aan de thee, met ook nog een restje wijn @Snelheid.... :(
Oh ja....en ook nog met een paar stukjes kaas....
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Peter79 »

Christiaan schreef: 21 aug 2023, 17:51 Maar dat is ook prima. Ik denk dat heel veel wetenschap begint met intuïtie. Een idee, misschien wel een gevoel, een richting gaan die on(der)bewust gebaseerd is op kennis/ervaring. Dat is inderdaad een startpunt tot onderzoek.
Dat is wat anders dan een conclusie trekken op basis van intuïtie. Dat is mijn 'bezwaar' tegen jouw argument. Je intuïtie zegt dat het ontwerp is, maar er is (nog) geen conclusie te trekken. Daarom zeg ik ook dat ik open sta voor bewijs, goede redenen en argumenten. Tot die tijd trek ik niet de conclusie dat het ontwerp betreft.
Als we een buitenboordmotor zien, dan zullen we het allebei wel eens zijn: kijk, dat is een buitenboordmotor. Maar als we beiden naar de natuur kijken, dan zie ik een bouwwerk en jij niet (we zijn weer terug bij 14 juli). Ik ben van mening dat ik wat ik zie niet hoef te onderbouwen, niet meer dan wat jij ziet in elk geval. Voor zover ik een claim doe (ik zie een bouwwerk) doe jij m.i. ook een claim (ik zie geen bouwwerk). Ik vind het woord claim hier eigenlijk niet van toepassing, want ik accepteer dat we iets verschillends zien en dan ook tot een andere weging van de feiten komen. Als ik kies tussen wel of geen ontwerp, dan zet ik mijn geld op ontwerp, omdat dat meer overeenkomt met wat ik zie. Tenzij iemand aantoont dat van ontwerp geen sprake kan zijn, lijkt me dat reddelijk. Omdat jij geen ontwerp ziet, wil je bewijs, goede redenen en argumenten. Daar wil ik in dit topic of in een nieuw te openen topic best aan bijdragen, want er is veel over te zeggen. Maar ik trek m.i. geen conclusie op basis van intuïtie, ik volg mijn intuïtie.

Christiaan schreef:Wat is er niet redelijk aan het niet-accepteren van een claim als daar geen voldoende bewijs of reden voor is? Ik beweer niet het complete plaatje te hebben. Dat heb ik nergens beweert. Noch heb ik beweert dat het geen ontwerp is. Veel duidelijker kan ik het niet stellen.
Ik denk dat het iets gradueels kan zijn, in de zin van: er is meer te zeggen voor ontwerp dan tegen ontwerp. Ik bedoel dat het niet zo zwart-wit is en het woord claim komt wel zo op mij over. Natuurlijk kies je en in die zin is er sprake van zwart-wit. Maar onder die keuze kan het wel bijvoorbeeld 5 tegen 4 zijn - een klein overwicht een bepaalde kant op. Je zit dan nog niet in christelijk geloof, maar bijvoorbeeld in ietsisme: "er moet wel iets zijn", "ik geloof dat er meer is". Ik denk dat religie redelijk is in de zin dat de indrukwekkende schoonheid en massaliteit van de natuur erkend wordt in een hoger principe. Dat principe kan je God noemen. Maar of je zover gaat, hangt af van je karakter, je opvoeding, je scholing, etc. Een bewijs is een soort breekijzer om het voor eens en voor altijd duidelijk te hebben. Maar in dit soort zaken zijn geen bewijzen te geven. Het gaat er bij geloof juist om je aan iets of iemand toe te vertrouwen zonder dat je bewijs hebt dat het allemaal goed komt. Als dat bewijs er zou zijn, dan is er geen sprake meer van geloof.
Christiaan schreef:Ik kan ook niet bewijzen dat het geen ontwerp is, maar dat is ook niet een claim die ik maak. Wat ik wél weet is dat de natuur bestaat. Van god of goden weet ik dit niet. Dus wat dat betreft is het redelijker aan te nemen dat de natuur zijn werk doet.
De god-factor zit dan eigenlijk besloten in jouw natuurbeeld - je benoemt god en goden niet, maar het is de natuur die wonderen voortbrengt.
Christiaan schreef:Dat vind ik een beetje een 'cop-out'. Aan het wereldbeeld zou het niet hoeven liggen, want heel de academische wereld (incluis theisten van allerlei religies) doen wetenschappelijk gezien hetzelfde. DNA-onderzoek in India (Hindu) is niet wezenlijk anders dan in de VS (christelijk). Het klopt wellicht dat Behe en Dembski minder aanzien hebben in de wetenschappelijke wereld, maar hebben daar zelf ook geen debet aan?
Ik denk dat er veel meer sympathie is voor Behe dan alleen de mensen die zich voor Behe hebben uitgesproken - wat een overeenkomst in wereldbeeld aan kan geven, zoals het waarderen van academische vrijheid. Maar het is niet altijd verstandig om je mening te ventileren.
Christiaan schreef:Ik begrijp je 'frustratie', maar ik kan er ook niks aan doen dat mensen bovennatuurlijke claims doen. Ik kan er ook niets aan doen dat we nog geen betrouwbare methode hebben ontwikkeld om het bovennatuurlijk te detecteren. Ik kan er ook niets aan doen dat een alwetende, almachtige god een wereld heeft gecreëerd, waarin we niet kunnen vaststellen dat hij bestaat. Dat is niet mijn 'probleem'.
Ik zou een claim doen als ik zou zeggen dat God de aarde gemaakt heeft en dat de natuur daarvoor het bewijs is. Maar ik ben bezig met de vraag hoe je tot geloof in God komt. Onder de indruk zijn van de natuur en niet kunnen geloven dat de natuur er zomaar is, is een belangrijke reden waarom mensen het geloof in God serieus gaan onderzoeken.
Christiaan schreef:Misschien. Zijn er andere manieren om tot betrouwbare kennis te komen over bv het bovennatuurlijke of god?
Op vakantie las ik de spreuk: er zijn veel wegen naar God en één gaat over de bergen. Dat was een uitspraak van iemand die juist door de bergsport tot geloof in God kwam. Maar er zijn ook andere wegen en daar komen we vast nog wel over te spreken. Het belangrijkste is denk ik dat je voor betrouwbare kennis over God niet naar een externe autoriteit moet gaan, (al kunnen autoriteiten zeker nuttige dingen zeggen), maar het gaat er (vanuit christelijk oogpunt) van dat je God leert kennen zoals je je ouders of je vrienden kent - die ken je niet door boeken over ze lezen, maar door met elkaar tijd door te brengen.
Christiaan schreef:Tevreden? Over de vooruitgang die wij als mensheid geboekt als het gaat om kennis over ons universum. Voldaan? Nee, er is altijd meer te weten en ik vind het reuze interessant om daar kennis van de te nemen.
Je zei dat je geen reden had om aan bestaande verklaringen te twijfelen, ik denk dat je dan (vooralsnog) tevreden bent. Ik heb reden daaraan te twijfelen en ben er niet tevreden mee.
Christiaan schreef: 21 aug 2023, 17:54 'proof' is mijn inziens alleen van toepassing in de wiskunde en logica. Er is geen 'proof' in de wetenschap. Er is geen absolute zekerheid. Dus als 'proof' de maatstaf is, dan leg je de lat heel (lees: te) hoog.
Als je die lijn volgt, is er m.i. geen bewijs in de biologie. Het hoogst haalbare zijn de resultaten van een proef, een experiment.

Leuk om weer eens zo de diepte in te gaan.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

dingo schreef: 21 aug 2023, 19:01
Tiberius Claudius schreef: 21 aug 2023, 18:27

Klopt:
Probleem is dat veel Gelovigen dat niet willen accepteren.
Dat is ook maar net wat je uitgangspunt is. Ik kan er prima mee leven dat er geen "proof" is (God is nu eenmaal niet onderworpen aan menselijke waarneming en logica). Het zijn in de regel atheïsten die "proof" willen.
Dat is niet wat er werd bedoeld werd.
Het probleem is dar Gelovigen vaak niet accepteren dat ze geen bewijs hebben.
Ze komen dan ook vaak met schijn bewijzen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

De echte Militia Christi zal het een worst wezen;wat nou bewijzen zoek het uit;echt het probleem van de ongelovigen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 22 aug 2023, 08:49 De echte Militia Christi zal het een worst wezen;wat nou bewijzen zoek het uit;echt het probleem van de ongelovigen.
De ongelovigen hebben geen probleem met het ontbreken van bewijzen van andermans geloof.
Wel ergeren ze zich aan het maken van valse claims als Gelovigen beweren die bewijzen wel te hebben.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 22 aug 2023, 08:49 De echte Militia Christi zal het een worst wezen;wat nou bewijzen zoek het uit;echt het probleem van de ongelovigen.
Bestaan die anno nu? Militia Christi?

Vertaald betekent het Soldaten van Christus. Ik zie ze nooit ergens marcheren. Wie zijn ze en wat doen ze?

Jihadi van Christus klinkt overigens ook leuk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 22 aug 2023, 08:57
Snelheid schreef: 22 aug 2023, 08:49 De echte Militia Christi zal het een worst wezen;wat nou bewijzen zoek het uit;echt het probleem van de ongelovigen.
De ongelovigen hebben geen probleem met het ontbreken van bewijzen van andermans geloof.
Wel ergeren ze zich aan het maken van vals claims als Gelovigen beweren die bewijzen wel te hebben.
Hoe meer ze zich ergeren hoe beter,gaan ze wellicht is nadenken.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 22 aug 2023, 08:58
Tiberius Claudius schreef: 22 aug 2023, 08:57
De ongelovigen hebben geen probleem met het ontbreken van bewijzen van andermans geloof.
Wel ergeren ze zich aan het maken van vals claims als Gelovigen beweren die bewijzen wel te hebben.
Hoe meer ze zich ergeren hoe beter,gaan ze wellicht is nadenken.
Dat lijkt me meer een dooddoener om het probleem te ontduiken.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 22 aug 2023, 09:00
Snelheid schreef: 22 aug 2023, 08:58

Hoe meer ze zich ergeren hoe beter,gaan ze wellicht is nadenken.
Dat lijkt me meer een dooddoener om het probleem te ontduiken.
Inderdaad de ongelovigen hebben een probleem met hun bewijzen .ze doen maar.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 22 aug 2023, 09:09
Tiberius Claudius schreef: 22 aug 2023, 09:00
Dat lijkt me meer een dooddoener om het probleem te ontduiken.
Inderdaad de ongelovigen hebben een probleem met hun bewijzen .ze doen maar.
Met welke bewijzen dan wel?
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 22 aug 2023, 09:48
Snelheid schreef: 22 aug 2023, 09:09

Inderdaad de ongelovigen hebben een probleem met hun bewijzen .ze doen maar.
Met welke bewijzen dan wel?
Moet je de ongelovigen vragen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Messenger »

Voor het bestaan van God of het niet bestaan van God is geen bewijs.
Geloof bewijst niets.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door peda »

Mullog schreef: 21 aug 2023, 19:16
dingo schreef: 21 aug 2023, 19:01
Dat is ook maar net wat je uitgangspunt is. Ik kan er prima mee leven dat er geen "proof" is (God is nu eenmaal niet onderworpen aan menselijke waarneming en logica). Het zijn in de regel atheïsten die "proof" willen.
Zoals ik het beleef doen gelovigen nogal eens boude uitspraken. Vaak wordt dan over de uitspraak uitleg en rechtvaardiging gevraagd. Noem het om bewijs vragen. Een vraag als "Geloof je het zelf?" zal nu eenmaal weinig effect sorteren.
Vanuit mijn optiek worden er vanuit de verschillende "'kampen'' boude uitspraken gedaan. Dat de gelovigen de initiatoren zijn van het doen van boude uitspraken, kortom de eerste claimleggers voor hun overtuiging zijn, terwijl de atheïsten daarop achteraf reageren met hun eigen commentaar, wijs ik naar het rijk der fabelen. Op een ander forum worden regelmatig geloofsaspecten aan de orde gesteld, waarna er m.i. een ongelovigen-discussie volgt, terwijl er m.i. geen gelovige in de forumbuurt is die zelve deze "" claims "' inbrengt. Boude uitspraken worden gewoon door velerlei kleur-overtuigden en zonder directe reactie op een voorafgaande inbreng geleverd.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Mullog »

peda schreef: 22 aug 2023, 13:11
Mullog schreef: 21 aug 2023, 19:16
Zoals ik het beleef doen gelovigen nogal eens boude uitspraken. Vaak wordt dan over de uitspraak uitleg en rechtvaardiging gevraagd. Noem het om bewijs vragen. Een vraag als "Geloof je het zelf?" zal nu eenmaal weinig effect sorteren.
Vanuit mijn optiek worden er vanuit de verschillende "'kampen'' boude uitspraken gedaan. Dat de gelovigen de initiatoren zijn van het doen van boude uitspraken, kortom de eerste claimleggers voor hun overtuiging zijn, terwijl de atheïsten daarop achteraf reageren met hun eigen commentaar, wijs ik naar het rijk der fabelen. Op een ander forum worden regelmatig geloofsaspecten aan de orde gesteld, waarna er m.i. een ongelovigen-discussie volgt, terwijl er m.i. geen gelovige in de forumbuurt is die zelve deze "" claims "' inbrengt. Boude uitspraken worden gewoon door velerlei kleur-overtuigden en zonder directe reactie op een voorafgaande inbreng geleverd.
Kijk dat is nu eens een boude uitspraak die om bewijs vraagt :lol: :lol: :lol:
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door peda »

Mullog schreef: 22 aug 2023, 14:19
peda schreef: 22 aug 2023, 13:11

Vanuit mijn optiek worden er vanuit de verschillende "'kampen'' boude uitspraken gedaan. Dat de gelovigen de initiatoren zijn van het doen van boude uitspraken, kortom de eerste claimleggers voor hun overtuiging zijn, terwijl de atheïsten daarop achteraf reageren met hun eigen commentaar, wijs ik naar het rijk der fabelen. Op een ander forum worden regelmatig geloofsaspecten aan de orde gesteld, waarna er m.i. een ongelovigen-discussie volgt, terwijl er m.i. geen gelovige in de forumbuurt is die zelve deze "" claims "' inbrengt. Boude uitspraken worden gewoon door velerlei kleur-overtuigden en zonder directe reactie op een voorafgaande inbreng geleverd.
Kijk dat is nu eens een boude uitspraak die om bewijs vraagt :lol: :lol: :lol:
Het bewijs wordt hard geleverd door een kortstondig bezoek aan het andere forum. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Inktvlam »

Messenger schreef: 22 aug 2023, 09:59 Voor het bestaan van God of het niet bestaan van God is geen bewijs.
Geloof bewijst niets.
Wie heeft ons dan het leven gegeven en zelfbewustzijn en denkkracht?
Niemand anders dan God, de Eeuwige, de Allerhoogste, de Oneindige, de Oerbron.
God is de beste verklaring en ook de enige verklaring.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Messenger »

8-)
Inktvlam schreef: 22 aug 2023, 15:04
Messenger schreef: 22 aug 2023, 09:59 Voor het bestaan van God of het niet bestaan van God is geen bewijs.
Geloof bewijst niets.
Wie heeft ons dan het leven gegeven en zelfbewustzijn en denkkracht?
Niemand anders dan God, de Eeuwige, de Allerhoogste, de Oneindige, de Oerbron.
God is de beste verklaring en ook de enige verklaring.
Dat is ongeveer wat ik ook geloof, het is echter geen bewijs.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: atheïsme

Bericht door callista »

Inktvlam schreef: 22 aug 2023, 15:04
Messenger schreef: 22 aug 2023, 09:59 Voor het bestaan van God of het niet bestaan van God is geen bewijs.
Geloof bewijst niets.
Wie heeft ons dan het leven gegeven en zelfbewustzijn en denkkracht?
Niemand anders dan God, de Eeuwige, de Allerhoogste, de Oneindige, de Oerbron.
God is de beste verklaring en ook de enige verklaring.
De natuur.....
Goden zijn door mensen bedacht als oorzaak... van alles..
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Aldus Inktvlam;Wie heeft ons dan het leven gegeven en zelfbewustzijn en denkkracht?
Niemand anders dan God, de Eeuwige, de Allerhoogste, de Oneindige, de Oerbron.
God is de beste verklaring en ook de enige verklaring.

Maar ja daar moetje bij mensen met verholen haat die je hier aan treft op het forum niet mee aan komen;terwijl men bij goed nadenken alleen tot die slotsom kan komen.

Of te wel..................De fide non est disputandum.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Bonjour »

Er zijn trouwens ook nog andere goden dan God. Dus zelfs als je bewezen hebt dat de ET niet deugd, dan heb je nog niets over God bewezen.

En dit geeft precies aan waar de afkeer van de ET vandaan komt. Het gaat er niet om dat de ET goed of fout is. Er moet ruimte voor God blijven. Anders belandt Hij bij het groepje van Zeus en Belenos. Net als Poetins tactiek: Twijfel blijven zaaien.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Snelheid »

Vond ET wel een lief en vredevol ventje,hij wilde naar huis was ook goed voor te stellen weg uit het gekkenhuis wat Aarde heet.

En afgoden zijn er genoeg kijk maar om je heen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: atheïsme

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 22 aug 2023, 17:03 Er zijn trouwens ook nog andere goden dan God. Dus zelfs als je bewezen hebt dat de ET niet deugd, dan heb je nog niets over God bewezen.

En dit geeft precies aan waar de afkeer van de ET vandaan komt. Het gaat er niet om dat de ET goed of fout is. Er moet ruimte voor God blijven. Anders belandt Hij bij het groepje van Zeus en Belenos. Net als Poetins tactiek: Twijfel blijven zaaien.
Voor mij is de God waarmee Neale Donald Walsch communiceert de meest geloofwaardige. De inzichten die daaruit komen zijn zowel mind-blowing als eenvoudig doch scherp en diepzinnig.

https://www.bol.com/nl/nl/f/gesprekken- ... /33955617/ (samenvatting 1e boek in stripvorm)
https://www.bruna.nl/boeken/de-gesprekk ... 9021555324 (eerste 3 boeken in bundel)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.