Neale Donald Walsch Webinar

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

https://evolvingwisdom.com/ndw/global/c ... god/resub/

Morgen, dinsdag 30 januari 2024, 8.30 Nederlandse tijd) kun je kosteloos meedoen met het webinar van Neale Donald Walsch.
Neale Donald Walsch schreef: Verbinding maken met je Goddelijke wijsheid zal zinvoller (en leuker) zijn als je anderen om je heen hebt die geestverwanten zijn op dezelfde reis. Een ondersteunende gemeenschap zal momentum en vitaliteit brengen in het proces van ontwaken voor de waarheid van wie je bent en waarom je hier bent.

Als je vrienden, familie of collega's hebt waarvan je denkt dat ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn in Neale's aanpak om uit het lijden te stappen en nieuwe mogelijkheden te krijgen, nodig ze dan uit voor "De 3 geheimen om de strijd te beëindigen en je leven te laten werken."
Kijk voor meer informatie op de genoemde website.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Het linkje in het vorige bericht is denk ik fout, het zou deze https://evolvingwisdom.com/free-events moeten zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Yours »

Ik ga niet kijken, maar was wel benieuwd wat er achter de links zat, Messenger. De laatste geeft een 404 - Error.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 29 jan 2024, 17:14 Ik ga niet kijken, maar was wel benieuwd wat er achter de links zat, Messenger. De laatste geeft een 404 - Error.
Ik kreeg melding dat ik al was aangemeld. Snap er niks meer van.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Pyro_123 »

Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Pyro_123 schreef: 29 jan 2024, 18:11 Ik neem aan dat jullie dit zoeken :ugeek:
https://evolvingwisdom.com/ndw/global/c ... ine-class/
Yes! Dankjewel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Mijn excuses, de live streaming is over 18 uur, dus 2 uur vannacht als ik het nu goed heb uitgerekend.
Voor mij is dat te laat, aangezien ik in de ochtend een andere afspraak heb die ik niet kan verzetten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Pyro_123 »

Messenger schreef: 30 jan 2024, 08:29 Mijn excuses, de live streaming is over 18 uur, dus 2 uur vannacht als ik het nu goed heb uitgerekend.
Voor mij is dat te laat, aangezien ik in de ochtend een andere afspraak heb die ik niet kan verzetten.
Hij geeft het zijn beminden in de slaap (Psalm 127:2)
Afbeelding
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Snelheid »

Pyro_123 schreef: 30 jan 2024, 08:55
Messenger schreef: 30 jan 2024, 08:29 Mijn excuses, de live streaming is over 18 uur, dus 2 uur vannacht als ik het nu goed heb uitgerekend.
Voor mij is dat te laat, aangezien ik in de ochtend een andere afspraak heb die ik niet kan verzetten.
Hij geeft het zijn beminden in de slaap (Psalm 127:2)
Afbeelding
Laat ze inderdaad maar lekker slapen want dan komen ze ook niet in de verleiding om de valse profeet W. aan te horen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 30 jan 2024, 09:03 Laat ze inderdaad maar lekker slapen want dan komen ze ook niet in de verleiding om de valse profeet W. aan te horen.
Vertel eens wat er vals is aan Walsch. Bij jou is het wijzen maar nooit aantonen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Inktvlam »

Walsch, is dat niet de voormalige linksback van Fc Knudde, die aan lager wal is geraakt?
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Inktvlam schreef: 31 jan 2024, 14:00 Walsch, is dat niet de voormalige linksback van Fc Knudde, die aan lager wal is geraakt?
Geen idee wie je bedoelt.

Van Neale Donald Walsch is bekend dat hij aan lager wal raakte, qua gezondheid (gebroken nek), mislukte huwelijken/relaties, en financieel bankroet.
Hij leefde op straat, at uit vuilnisbakken en zamelde blikjes in.

Toen hij zich op papier afvroeg wat hij moest doen om zijn leven weer op de rit te krijgen, hoorde hij van zijn rechter schouder een stem die hem vroeg : "Wil je werkelijk een antwoord op die vragen of lucht je slechts je hart?"

De notities werden uitgetikt en aangeboden aan een uitgever die er enthousiast over was en Walsch werd een bestseller en verscheen in ca. 27 talen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Inktvlam »

Messenger schreef: 31 jan 2024, 14:41
Inktvlam schreef: 31 jan 2024, 14:00 Walsch, is dat niet de voormalige linksback van Fc Knudde, die aan lager wal is geraakt?
Geen idee wie je bedoelt.

Van Neale Donald Walsch is bekend dat hij aan lager wal raakte, qua gezondheid (gebroken nek), mislukte huwelijken/relaties, en financieel bankroet.
Hij leefde op straat, at uit vuilnisbakken en zamelde blikjes in.

Toen hij zich op papier afvroeg wat hij moest doen om zijn leven weer op de rit te krijgen, hoorde hij van zijn rechter schouder een stem die hem vroeg : "Wil je werkelijk een antwoord op die vragen of lucht je slechts je hart?"

De notities werden uitgetikt en aangeboden aan een uitgever die er enthousiast over was en Walsch werd een bestseller en verscheen in ca. 27 talen.
Hij at uit vuilnisbakken. Kijk, daar heb je 't al. Toen kwam hij op het perverse idee om anderen ook uit vuilnisbakken te laten eten door ze misselijkmakend geestelijk voedsel te geven.
Fascinerende symboliek.
Walsch kan nou wel luidkeels beweren dat God niets van ons verlangt en dat Hitler in de hemel zit. Hitler had, volgens Walsch, niets verkeerd gedaan. Een ware profeet, door God opgewekt, roept op tot bekering. Bij Walsch is daar geen sprake van. Leef er maar op los. Alles komt uiteindelijk automatisch vanzelf goed. Geen enkele samenleving kan goed functioneren zonder regels en ook moeten er straffen zijn bij overtreding van de regels. Als je innerlijk geen hemel is, kun je onmogelijk in de hemel zitten. Maar dat gaat het begripsvermogen van Walsch te boven.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Inktvlam schreef: 31 jan 2024, 20:59
Messenger schreef: 31 jan 2024, 14:41
Geen idee wie je bedoelt.

Van Neale Donald Walsch is bekend dat hij aan lager wal raakte, qua gezondheid (gebroken nek), mislukte huwelijken/relaties, en financieel bankroet.
Hij leefde op straat, at uit vuilnisbakken en zamelde blikjes in.

Toen hij zich op papier afvroeg wat hij moest doen om zijn leven weer op de rit te krijgen, hoorde hij van zijn rechter schouder een stem die hem vroeg : "Wil je werkelijk een antwoord op die vragen of lucht je slechts je hart?"

De notities werden uitgetikt en aangeboden aan een uitgever die er enthousiast over was en Walsch werd een bestseller en verscheen in ca. 27 talen.
Hij at uit vuilnisbakken. Kijk, daar heb je 't al. Toen kwam hij op het perverse idee om anderen ook uit vuilnisbakken te laten eten door ze misselijkmakend geestelijk voedsel te geven.
Fascinerende symboliek.
Wat een veelzeggende reactie over de persoon die schuilgaat achter de naam Inktvlam.
Inktvlam schreef: Walsch kan nou wel luidkeels beweren dat God niets van ons verlangt en dat Hitler in de hemel zit. Hitler had, volgens Walsch, niets verkeerd gedaan.
Volgens de God van Walsch is er geen oordeel over 'juist' en 'verkeerd'', 'goed' en ''slecht'.
Dat is omdat God, als de meest zuivere en pure onvoorwaardelijke liefde, eenvoudig niet oordeelt over de onvoorwaardelijk vrije wil.
God is almachtig, volmaakt en alomtegenwoordig en daarom heeft God geen behoefte en verlangt God niets van de mens. Het volstaat er eenvoudig te 'zijn', dat is voldoende.
Inktvlam schreef: Een ware profeet, door God opgewekt, roept op tot bekering.
Wat voor zin heeft het mensen op te roepen tot bekering als vanwege de vrije wil het niets uitmaakt wat je gelooft of dat je totaal niet gelooft?
Inktvlam schreef: Bij Walsch is daar geen sprake van. Leef er maar op los. Alles komt uiteindelijk automatisch vanzelf goed.
Ja natuurlijk, als deel van Gods wezen zijn we onkwetsbaar en geneest de liefde alle verdriet, leed en pijn.
Het leven is geen opdracht, het leven is een avontuur en is er voor je plezier.
Inktvlam schreef: Geen enkele samenleving kan goed functioneren zonder regels en ook moeten er straffen zijn bij overtreding van de regels.
Dat is mensenwerk. God houdt zich daar niet mee bezig, Mensen stellen de regels vast.
Inktvlam schreef: Als je innerlijk geen hemel is, kun je onmogelijk in de hemel zitten. Maar dat gaat het begripsvermogen van Walsch te boven.
Uiteindelijk, onafhankelijk van de omstandigheden waarin je verkeert, beslis je zelf welke perceptie je hebt, of je door de hemel gaat of door de hel. Welke bril zet je op? Kies je ervoor slachtoffer te zijn in een wereld die je overkomt of kies je ervoor dat het leven zich door jou voltrekt?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1496
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Robert Frans »

Nu ben ik zelf absoluut geen aanhanger van Donalds ideeën, zoals ongetwijfeld bekend moge zijn. Maar juist iemand aan de randen van de samenleving, door iedereen geminacht, oproepen en toerusten tot grootse daden in zijn Naam is wel iets wat God absoluut zou kunnen doen en zelfs ook vrij vaak gedaan heeft.
Vrede en alle goeds
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Robert Frans schreef: 31 jan 2024, 22:10 Nu ben ik zelf absoluut geen aanhanger van Donalds ideeën, zoals ongetwijfeld bekend moge zijn. Maar juist iemand aan de randen van de samenleving, door iedereen geminacht, oproepen en toerusten tot grootse daden in zijn Naam is wel iets wat God absoluut zou kunnen doen en zelfs ook vrij vaak gedaan heeft.
Walsch vraagt in zijn boeken waarom hij juist die gesprekken heeft en de boeken schrijft, want hij ziet zich niet als volmaakt of als heilige, verre van dat. Maar God antwoordt dan iets als "elk mens is perfect, ook al zie jij dat niet, en God communiceert met iedereen de hele tijd op vele manieren. Het is de vraag wie er luistert, niet tot wie God zich richt."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Inktvlam »

Messenger schreef: 31 jan 2024, 21:42
Inktvlam schreef: Walsch kan nou wel luidkeels beweren dat God niets van ons verlangt en dat Hitler in de hemel zit. Hitler had, volgens Walsch, niets verkeerd gedaan.
Volgens de God van Walsch is er geen oordeel over 'juist' en 'verkeerd'', 'goed' en ''slecht'.
Dat is omdat God, als de meest zuivere en pure onvoorwaardelijke liefde, eenvoudig niet oordeelt over de onvoorwaardelijk vrije wil.
God is almachtig, volmaakt en alomtegenwoordig en daarom heeft God geen behoefte en verlangt God niets van de mens. Het volstaat er eenvoudig te 'zijn', dat is voldoende.
Inktvlam schreef: Een ware profeet, door God opgewekt, roept op tot bekering.
Wat voor zin heeft het mensen op te roepen tot bekering als vanwege de vrije wil het niets uitmaakt wat je gelooft of dat je totaal niet gelooft?
Dat betekent dus totale desinteresse van het opperwezen voor zijn schepsels. En dus helemaal geen onvoorwaardelijke liefde. We hebben hier te maken met een liefdeloze ploert. Een harteloze vader. Een goede vader wil het beste voor zijn kinderen, is betrokken bij de opvoeding en wijst zijn kinderen de juiste weg.

Messenger schreef:
Inktvlam schreef: Bij Walsch is daar geen sprake van. Leef er maar op los. Alles komt uiteindelijk automatisch vanzelf goed.
Ja natuurlijk, als deel van Gods wezen zijn we onkwetsbaar en geneest de liefde alle verdriet, leed en pijn.
Het leven is geen opdracht, het leven is een avontuur en is er voor je plezier.
Inktvlam schreef: Geen enkele samenleving kan goed functioneren zonder regels en ook moeten er straffen zijn bij overtreding van de regels.
Dat is mensenwerk. God houdt zich daar niet mee bezig, Mensen stellen de regels vast.
Dus het opperwezen zoals geschetst door Walsch is nog te beroerd om regels op te stellen. De tien geboden zijn blijkbaar buiten werking gesteld. Op die manier maakt het dus helemaal niets uit of je je medemens te hulp schiet of benadeelt of in mootjes hakt. Zo redeneert een crimineel ook. Ik vind het een gevaarlijke gek, die Walsch. Zijn doctrine wordt verkocht als onvoorwaardelijke liefde, maar in werkelijkheid komt het neer op liefdeloze onverschilligheid.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Inktvlam schreef: 01 feb 2024, 20:29
Messenger schreef: 31 jan 2024, 21:42
Volgens de God van Walsch is er geen oordeel over 'juist' en 'verkeerd'', 'goed' en ''slecht'.
Dat is omdat God, als de meest zuivere en pure onvoorwaardelijke liefde, eenvoudig niet oordeelt over de onvoorwaardelijk vrije wil.
God is almachtig, volmaakt en alomtegenwoordig en daarom heeft God geen behoefte en verlangt God niets van de mens. Het volstaat er eenvoudig te 'zijn', dat is voldoende.

Wat voor zin heeft het mensen op te roepen tot bekering als vanwege de vrije wil het niets uitmaakt wat je gelooft of dat je totaal niet gelooft?
Dat betekent dus totale desinteresse van het opperwezen voor zijn schepsels. En dus helemaal geen onvoorwaardelijke liefde. We hebben hier te maken met een liefdeloze ploert. Een harteloze vader. Een goede vader wil het beste voor zijn kinderen, is betrokken bij de opvoeding en wijst zijn kinderen de juiste weg.
God is wel degelijk geïnteresseerd in de mens, maar God geeft niet om het resultaat dat wij kiezen. God maakt onze keuzes mogelijk en houdt innig en onvoorwaardelijk van elke mens. En God wil het beste voor ons, alleen maken wij onze keuzes zelf en krijgen ook het resultaat daarvan. Staat dat resultaat, die uitkomst je niet aan dan zullen we anders moeten kiezen.
Messenger schreef: Ja natuurlijk, als deel van Gods wezen zijn we onkwetsbaar en geneest de liefde alle verdriet, leed en pijn.
Het leven is geen opdracht, het leven is een avontuur en is er voor je plezier.

Dat is mensenwerk. God houdt zich daar niet mee bezig, Mensen stellen de regels vast.
Inktvlam schreef: Dus het opperwezen zoals geschetst door Walsch is nog te beroerd om regels op te stellen. De tien geboden zijn blijkbaar buiten werking gesteld.
Wat snap jij niet van de begrippen vrije wil en onvoorwaardelijk?
Er is niet zoiets als de 10 geboden van God, die geboden kwamen van Mozes.
En nogmaals, er worden geen regels opgelegd bij een vrije wil. Omdat de wil dan vrij is. Of is dat te moeilijk?
Inktvlam schreef: Op die manier maakt het dus helemaal niets uit of je je medemens te hulp schiet of benadeelt of in mootjes hakt. Zo redeneert een crimineel ook. Ik vind het een gevaarlijke gek, die Walsch. Zijn doctrine wordt verkocht als onvoorwaardelijke liefde, maar in werkelijkheid komt het neer op liefdeloze onverschilligheid.
Het maakt ons mensen uit en wij zijn het die wetten en regels bedenken en handhaven.
Die wetten en regels verschillen van cultuur tot cultuur, van tijd tot tijd en van plaats tot plaats.
Mensenwerk dus.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door peda »

Inderdaad voldoet een Goddelijke Vader die uit Onvoorwaardelijke Liefde voor de mens uit '' respect "" voor de menselijke vrije wil, geen gedragsregels geeft , niet ingrijpt en niet oordeelt, geenszins aan het het in de bijbel beschreven Goddelijk Profiel.
Het axioma van Walsch is volledig contrair met het bijbels axioma. De God beschreven in de bijbel heeft een totaal andere relatie met de mens.
Omdat beide axioma's niet op harde wijze op juistheid te beoordelen zijn, komt het niet verder als over en weer axioma standpunt herhaling. Het axioma van Walsch gaat uit van de aan God-gelijke- Mens, het axioma van de bijbel beschrijft de niet-aan-God-gelijke-zondige-geschapen-mens.
God-mens of zondig schepsel, that is the question.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

peda schreef: 02 feb 2024, 10:58 Inderdaad voldoet een Goddelijke Vader die uit Onvoorwaardelijke Liefde voor de mens uit '' respect "" voor de menselijke vrije wil, geen gedragsregels geeft , niet ingrijpt en niet oordeelt, geenszins aan het het in de bijbel beschreven Goddelijk Profiel.
Het Goddelijk Profiel in de bijbel is behoeftig. God is daarin behoeftig. God krijgt niet alles voor elkaar dat Hij wil en kan dus mislukken. God is in de bijbel afgescheiden van de mens, omdat de eerste mensen een fout hebben gemaakt door God niet te gehoorzamen en die fout wordt bestraft door alle generaties van de mensheid heen. God eist liefde, aanbidding en verering van de mens en wordt geoordeeld over de voorwaarden en de vereisten waaraan de mens zich moet houden, want anders wacht veroordeling tot een eeuwigdurend verblijf in de hel, God is de grote baas, de heerser en superieur aan alles.
Héél misschien, als je aan alle voorwaarden en vereisten hebt voldaan, mag je als verloren zoon/dochter terugkomen bij de Vader.
Peda schreef: Het axioma van Walsch is volledig contrair met het bijbels axioma. De God beschreven in de bijbel heeft een totaal andere relatie met de mens.
Inderdaad, dat Goddelijk Profiel van de bijbel staat haaks op dat van mij en Walsch.
Peda schreef: Omdat beide axioma's niet op harde wijze op juistheid te beoordelen zijn, komt het niet verder als over en weer axioma standpunt herhaling. Het axioma van Walsch gaat uit van de aan God-gelijke- Mens, het axioma van de bijbel beschrijft de niet-aan-God-gelijke-zondige-geschapen-mens.
God-mens of zondig schepsel, that is the question.
Voorwaardelijke liefde is een oxymoron. Liefde heeft niets te maken met voorwaardelijkheid. Liefde heeft niets nodig, liefde hoeft niet te worden verdiend, liefde is.

De bijbelse beschrijving van de voorwaarden en vereisten om terug te keren in het paradijs heeft volstrekt niets te maken met Liefde.
De zondige mens bestaat niet. Hoe wordt iemand zondaar? Door voorwaarden en vereisten te overtreden en te negeren.
Maar als God échte zuivere, pure liefde is, dan zijn die voorwaarden en vereisten er niet.

En een almachtige God kan niet falen. Een almachtige God wordt niet gedwarsboomd. En zo'n God kan niet gekwetst of beschadigd worden. Een almachtige God is zonder enige behoefte en is volmaakt.

Bij een alomtegenwoordigheid van God is er ook helemaal niets anders dan God. Alles dat is, is God.

Het Goddelijk Profiel van de bijbel is gebaseerd op illusies die de mens heeft gecreëerd. Als we die illusies niet tijdig doorzien en ermee om weten te gaan, creëert de mens van het paradijs de ondergang daarvan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Yours »

peda schreef: 02 feb 2024, 10:58 Inderdaad voldoet een Goddelijke Vader die uit Onvoorwaardelijke Liefde voor de mens uit '' respect "" voor de menselijke vrije wil, geen gedragsregels geeft , niet ingrijpt en niet oordeelt, geenszins aan het het in de bijbel beschreven Goddelijk Profiel.
Het axioma van Walsch is volledig contrair met het bijbels axioma. De God beschreven in de bijbel heeft een totaal andere relatie met de mens.
Omdat beide axioma's niet op harde wijze op juistheid te beoordelen zijn, komt het niet verder als over en weer axioma standpunt herhaling. Het axioma van Walsch gaat uit van de aan God-gelijke- Mens, het axioma van de bijbel beschrijft de niet-aan-God-gelijke-zondige-geschapen-mens.
God-mens of zondig schepsel, that is the question.
De volgorde is: Geen zondig mens (negatieve theologie), God-mens (‘positieve’ theologie) en daarna zondig schepsel (christelijke theologie).
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Snelheid »

Inktvlam schreef: 31 jan 2024, 14:00 Walsch, is dat niet de voormalige linksback van Fc Knudde, die aan lager wal is geraakt?
:lol: :lol: :lol: tja inderdaad deze misleider die zich zelf niet in de hand kan houden wordt hier beschouwd als top;tekend het niveau hier. Jammer.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 02 feb 2024, 12:03
Inktvlam schreef: 31 jan 2024, 14:00 Walsch, is dat niet de voormalige linksback van Fc Knudde, die aan lager wal is geraakt?
:lol: :lol: :lol: tja inderdaad deze misleider die zich zelf niet in de hand kan houden wordt hier beschouwd als top;tekend het niveau hier. Jammer.
Het is maar goed dat jij het niveau hoog houdt. :lol: Eigenlijk heel knap voor iemand die alleen roeptoetert en nooit iets wezenlijks en inhoudelijks bijdraagt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door peda »

Yours schreef: 02 feb 2024, 11:57
peda schreef: 02 feb 2024, 10:58 Inderdaad voldoet een Goddelijke Vader die uit Onvoorwaardelijke Liefde voor de mens uit '' respect "" voor de menselijke vrije wil, geen gedragsregels geeft , niet ingrijpt en niet oordeelt, geenszins aan het het in de bijbel beschreven Goddelijk Profiel.
Het axioma van Walsch is volledig contrair met het bijbels axioma. De God beschreven in de bijbel heeft een totaal andere relatie met de mens.
Omdat beide axioma's niet op harde wijze op juistheid te beoordelen zijn, komt het niet verder als over en weer axioma standpunt herhaling. Het axioma van Walsch gaat uit van de aan God-gelijke- Mens, het axioma van de bijbel beschrijft de niet-aan-God-gelijke-zondige-geschapen-mens.
God-mens of zondig schepsel, that is the question.
De volgorde is: Geen zondig mens (negatieve theologie), God-mens (‘positieve’ theologie) en daarna zondig schepsel (christelijke theologie).
Wanneer het metafysische uitgangspunt is dat de mens niet een door God geschapene is, maar een God-Zelve ( emanatie ) dan is er een immens verschil in verdere uitwerking. De verschillende axioma's zijn reeds niet te overbruggen en wat in de top niet te overbruggen is, is in de verdere uitwerking van de top ook niet meer te overbruggen, zo mijn visie. Als de boom zelve van een andere soort is, dan zijn de oneindig aantal bladeren/ naalden van een boom zulks ook.
In topics gaat het merendeels over tak of bladeren bespreking en takken of bladeren van verschillende boomsoorten zijn nu eenmaal verschillend, zoals het boomtype verschillend is. Bespreek zo in mijn optiek de grote ( metafysische ) boomverschillen en ga schielijk voorbij aan de concentratie op de gedetailleerde tak en blad verschillen.
Laatst gewijzigd door peda op 02 feb 2024, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Inktvlam »

Messenger schreef: 01 feb 2024, 21:48
Inktvlam schreef: 01 feb 2024, 20:29 Dat betekent dus totale desinteresse van het opperwezen voor zijn schepsels. En dus helemaal geen onvoorwaardelijke liefde. We hebben hier te maken met een liefdeloze ploert. Een harteloze vader. Een goede vader wil het beste voor zijn kinderen, is betrokken bij de opvoeding en wijst zijn kinderen de juiste weg.
God is wel degelijk geïnteresseerd in de mens, maar God geeft niet om het resultaat dat wij kiezen. God maakt onze keuzes mogelijk en houdt innig en onvoorwaardelijk van elke mens. En God wil het beste voor ons, alleen maken wij onze keuzes zelf en krijgen ook het resultaat daarvan. Staat dat resultaat, die uitkomst je niet aan dan zullen we anders moeten kiezen.
De God van Walsch laat totale onverschilligheid zien. Je schrijft zelf: “geen oordeel over 'juist' en 'verkeerd'', 'goed' en ''slecht'” en “hij geeft niet om het resultaat dat wij kiezen”. Dus medemensen helpen of benadelen, het is om het even, het maakt niet uit. Dat komt neer op totale onverschilligheid !! Als ouders zo totaal ongeïnteresseerd zouden zijn ten opzichte van hun kinderen, moeten ze direct uit de ouderlijke macht gezet worden.

Messenger schreef: Ja natuurlijk, als deel van Gods wezen zijn we onkwetsbaar en geneest de liefde alle verdriet, leed en pijn.
Het leven is geen opdracht, het leven is een avontuur en is er voor je plezier.

Dat is mensenwerk. God houdt zich daar niet mee bezig, Mensen stellen de regels vast.
Inktvlam schreef: Dus het opperwezen zoals geschetst door Walsch is nog te beroerd om regels op te stellen. De tien geboden zijn blijkbaar buiten werking gesteld.
Wat snap jij niet van de begrippen vrije wil en onvoorwaardelijk?
Er is niet zoiets als de 10 geboden van God, die geboden kwamen van Mozes.
En nogmaals, er worden geen regels opgelegd bij een vrije wil. Omdat de wil dan vrij is. Of is dat te moeilijk?
Jij hebt een vreemd idee over de vrije wil. Ook de vrije wil heeft grenzen. Je hebt altijd rekening te houden met de medemens. Je mag je buren geen overlast bezorgen, want de buren hebben ook recht op vrijheid en een vrije wil.

Messenger schreef:
Inktvlam schreef: Op die manier maakt het dus helemaal niets uit of je je medemens te hulp schiet of benadeelt of in mootjes hakt. Zo redeneert een crimineel ook. Ik vind het een gevaarlijke gek, die Walsch. Zijn doctrine wordt verkocht als onvoorwaardelijke liefde, maar in werkelijkheid komt het neer op liefdeloze onverschilligheid.
Het maakt ons mensen uit en wij zijn het die wetten en regels bedenken en handhaven.
Die wetten en regels verschillen van cultuur tot cultuur, van tijd tot tijd en van plaats tot plaats.
Mensenwerk dus.
Wat je eigenlijk zegt is dat mensen begrijpen dat er wetten en regels nodig zijn, maar de God van Walsch schijnt dat niet te begrijpen.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.