Neale Donald Walsch Webinar

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door peda »

Inderdaad, gaat het m.i. in de bijbel wel om de goede rode draad te vinden.
Als premisse bij de bijbel exegese te kiezen voor God = De Duivel ( Het Boze ) op basis van bijvoorbeeld de beruchte Jesaja tekst rond het Kwaad, is voor mij niet de goede rode draad kiezen. Elck wat Wils, past wel wanneer de weg van de goede rode draad buiten werking wordt gesteld.
Dat zo'n, in mijn optiek zeer selectieve, weg-bewandeling niet de mijne is, moge duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Petra »

dingo schreef: 11 feb 2024, 13:04 Op het moment dat je willens en wetens kwaad goedpraat zoals bijvoorbeeld helaas het geval is/was bij pedofiele priesters dan kun je onmogelijk zeggen dat de bijbel voor ieder wat wils is.
Als het helaas ZELFS het geval was/is bij pedofiele priesters dat het m.b.v. de Bijbel werd goedgepraat. Dan kun je imo onmogelijk zeggen dat de Bijbel niet voor ieder wat wils is, want dat bevestigt volgens mij juist mijn punt.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3616
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door dingo »

Petra schreef: 11 feb 2024, 14:51
dingo schreef: 11 feb 2024, 13:04 Op het moment dat je willens en wetens kwaad goedpraat zoals bijvoorbeeld helaas het geval is/was bij pedofiele priesters dan kun je onmogelijk zeggen dat de bijbel voor ieder wat wils is.
Als het helaas ZELFS het geval was/is bij pedofiele priesters dat het m.b.v. de Bijbel werd goedgepraat. Dan kun je imo onmogelijk zeggen dat de Bijbel niet voor ieder wat wils is, want dat bevestigt volgens mij juist mijn punt.
Mijn punt is dat het werd goedgepraat terwijl het grote gebod heel duidelijk is. Je kan de bijbel niet verwijten dat mensen zichzelf graag schoon praten door stukken tekst maar zo klein mogelijk te maken zonder zich ook maar iets van context aan te trekken.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Petra »

dingo schreef: 11 feb 2024, 18:53
Mijn punt is dat het werd goedgepraat terwijl het grote gebod heel duidelijk is. Je kan de bijbel niet verwijten dat mensen zichzelf graag schoon praten door stukken tekst maar zo klein mogelijk te maken zonder zich ook maar iets van context aan te trekken.
De hamvraag is denk ik.. of die mensen zichzelf legitimeren tegen beter weten in. OF.. dat ze daadwerkelijk geloven dat wat ze deden/doen legitiem is.
Denk bv. aan de inquisitie of heksenverbranding. Mijn gedachte is dat die daders helemaal niet vonden dat ze kwaad deden of slecht waren maar dat ze deden wat ze moesten doen om de wereld te redden/helpen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 11 feb 2024, 22:02
dingo schreef: 11 feb 2024, 18:53
Mijn punt is dat het werd goedgepraat terwijl het grote gebod heel duidelijk is. Je kan de bijbel niet verwijten dat mensen zichzelf graag schoon praten door stukken tekst maar zo klein mogelijk te maken zonder zich ook maar iets van context aan te trekken.
De hamvraag is denk ik.. of die mensen zichzelf legitimeren tegen beter weten in. OF.. dat ze daadwerkelijk geloven dat wat ze deden/doen legitiem is.
Denk bv. aan de inquisitie of heksenverbranding. Mijn gedachte is dat die daders helemaal niet vonden dat ze kwaad deden of slecht waren maar dat ze deden wat ze moesten doen om de wereld te redden/helpen.
Niemand doet iets intrinsieks verkeerd gezien het wereldbeeld dat hij/zij heeft.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 1216
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Tufkah »

Link verwijderd

Voor de geïnteresseerden.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Pyro_123 »

is dat geen inbreuk op copyright?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Pyro_123 schreef: 30 mar 2024, 22:36 is dat geen inbreuk op copyright?
Ik ben bang van wel, tenzij de link van Walsch of zijn uitgever is. Degene die het document op internet heeft geplaatst is verantwoordelijk.
Als Tufkah het alleen maar heeft doorgelinkt lijkt me voor hem niets aan de hand.

Ben benieuwd of dit eerste boek jullie aanspreekt. Als naslag is het wel handiger nu het met deze link kan worden geraadpleegd, scheelt mij veel duiding en de niet echt gewenste rol van woordvoerder van Walsch.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 1216
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Tufkah »

Pyro_123 schreef: 30 mar 2024, 22:36 is dat geen inbreuk op copyright?
Volgens mij niet, ik plaats een link welke ik gewoon op internet gevonden heb. Uit dit boek kun je ook copy paste , er staan ook boeken op internet waarbij dat niet kan, dan kun je niet citeren. Bij dat soort boeken is de inhoud beschermd. Maar mocht de redactie er anders over denken dan halen ze het maar weg. Ik dacht, dit is handig want dan weten we waar we over spreken.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Tufkah
Berichten: 1216
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 30 mar 2024, 22:52
Pyro_123 schreef: 30 mar 2024, 22:36 is dat geen inbreuk op copyright?
Ik ben bang van wel, tenzij de link van Walsch of zijn uitgever is. Degene die het document op internet heeft geplaatst is verantwoordelijk.
Als Tufkah het alleen maar heeft doorgelinkt lijkt me voor hem niets aan de hand.

Ben benieuwd of dit eerste boek jullie aanspreekt. Als naslag is het wel handiger nu het met deze link kan worden geraadpleegd, scheelt mij veel duiding en de niet echt gewenste rol van woordvoerder van Walsch.
Dat leek mij ook, n.a.v. die levensschouw raakte ik in de war wie dat nou bedacht heeft. Er staan tientallen boeken en essays op internet,(over spiritualiteit en religie) gratis toegankelijk. Ik heb er veel opgeslagen staan.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Ik ben blij met die link, ook hoop ik dat jullie het gaan lezen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Pyro_123 »

Messenger schreef: 30 mar 2024, 22:52
Pyro_123 schreef: 30 mar 2024, 22:36 is dat geen inbreuk op copyright?
Ik ben bang van wel, tenzij de link van Walsch of zijn uitgever is. Degene die het document op internet heeft geplaatst is verantwoordelijk.
Als Tufkah het alleen maar heeft doorgelinkt lijkt me voor hem niets aan de hand.

Ben benieuwd of dit eerste boek jullie aanspreekt. Als naslag is het wel handiger nu het met deze link kan worden geraadpleegd, scheelt mij veel duiding en de niet echt gewenste rol van woordvoerder van Walsch.
In dat online boek staat: 'Alle rechten voorbehouden', de link is dus illegaal. Mag daarom ook niet op een forum staan.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] We moeten een onderscheid maken tussen het boek en de link. Het boek hoort niet op de site van Deds te staan, dat is strijdig met de bepaling van de rechten van de eigenaren, tenzij er een overeenkomst is tussen Deds of de gebruiker 'nieuweopenbaring' en de eigenaren.

Iedereen mag de link lezen. De link is van Deds en gezien hun missie 'internet zonder censuur' hebben ze daar geen bezwaar tegen. Erop klikken mag ook omdat je van te voren niet kan weten of het legale context is. Het downloaden is dan echter niet toegestaan.

Nu is een schrijver als Walsch natuurlijk heel blij met zijn openbaring en dat moet natuurlijk verspreid worden. Hij zal dat vast niet erg vinden dat dat gratis kan en dat hij er niets aan verdiend. Verspreiden van informatie is zo waardevol.

Dus dan mag verder ieder zijn eigen afweging maken
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Bonjour »

Op de site van Walsch staat weer een aanbod om morgen een gratis webinar te volgen. There is no such thing as a free meal. Je betaalt dus met je emailadres en je zal vervolgens wel de nodige mailtjes ontvangen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Pyro_123 »

Bonjour schreef: 31 mar 2024, 09:03 [modbreak Bonjour] We moeten een onderscheid maken tussen het boek en de link. Het boek hoort niet op de site van Deds te staan, dat is strijdig met de bepaling van de rechten van de eigenaren, tenzij er een overeenkomst is tussen Deds of de gebruiker 'nieuweopenbaring' en de eigenaren.

Iedereen mag de link lezen. De link is van Deds en gezien hun missie 'internet zonder censuur' hebben ze daar geen bezwaar tegen. Erop klikken mag ook omdat je van te voren niet kan weten of het legale context is. Het downloaden is dan echter niet toegestaan.

Nu is een schrijver als Walsch natuurlijk heel blij met zijn openbaring en dat moet natuurlijk verspreid worden. Hij zal dat vast niet erg vinden dat dat gratis kan en dat hij er niets aan verdiend. Verspreiden van informatie is zo waardevol.

Dus dan mag verder ieder zijn eigen afweging maken
Als forum eigenaar ben je verantwoordelijk voor de inhoud die op jouw platform wordt gepubliceerd. Het gedogen van links naar illegale content kan juridische consequenties hebben, omdat het verspreiden of linken naar illegale content strafbaar is. Forum eigenaren kunnen aansprakelijk worden gesteld voor het faciliteren van deze activiteiten. Dit kan leiden tot gerechtelijke vervolging.

Dus mijn advies is: niet doen. Maar jullie moeten het uiteindelijk zelf weten, natuurlijk. :|
Tufkah
Berichten: 1216
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Tufkah »

In algemene zin zijn er twee soorten schrijvers van spirituele/religieuze boeken. Zij die er geld aan willen verdienen en zij die hun boodschap zo breed mogelijk wensen te verspreiden. Ik acht het heel goed mogelijk dat Walsch het op prijs stelt als zijn boek(en) op fora en elders besproken wordt. Sommige auteurs geven zelf aan dat het op prijs wordt gesteld dat het verspreid wordt.

En bij twijfel: de Bijbel is zonder auteursrecht en mag onbeperkt verspreidt worden.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Pyro_123 »

Tufkah schreef: 31 mar 2024, 09:53 In algemene zin zijn er twee soorten schrijvers van spirituele/religieuze boeken. Zij die er geld aan willen verdienen en zij die hun boodschap zo breed mogelijk wensen te verspreiden. Ik acht het heel goed mogelijk dat Walsch het op prijs stelt als zijn boek(en) op fora en elders besproken wordt. Sommige auteurs geven zelf aan dat het op prijs wordt gesteld dat het verspreid wordt.
Er zijn twee soorten boeken: publiek domein en auteursrechtelijk beschermd. Die laatste categorie mag je niet verspreiden, tenzij met expliciete toestemming van de rechthebbende.
En bij twijfel: de Bijbel is zonder auteursrecht en mag onbeperkt verspreid worden.
Sommige vertalingen zijn publiek domein, andere zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen dus niet onbeperkt worden verspreid.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 31 mar 2024, 09:09 Op de site van Walsch staat weer een aanbod om morgen een gratis webinar te volgen. There is no such thing as a free meal. Je betaalt dus met je emailadres en je zal vervolgens wel de nodige mailtjes ontvangen.
Ik moet zeggen dat dit wel meevalt, je zult mailtjes krijgen maar je wordt niet 'doodgespamt'. Ik heb al een tijd niet meer gereageerd en ontvang nu niets meer. Walsch heeft ook boeken gedigitaliseerd die gratis gedownload kunnen worden. Ook worden de boeken gratis verstrekt aan gevangenissen in de VS.
Cursussen kun je doen soms tegen betaling, maar als je aangeeft dat je niet kunt betalen mag je ook minder tot niets betalen. Zijn stichting zet zich in voor diverse liefdadigheid.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3616
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door dingo »

[modbreak dingo] Er bestaat enorm veel discussie en jurisprudentie over het "linken" naar copyrighted materiaal en er zijn ook al veel rechtszaken over gevoerd maar definitieve duidelijkheid is er niet. Een eventuele rechtszaak is niet iets wat Geloofsgesprek zich financieel kan veroorloven dus heb ik de link naar het boek van Walsh verwijderd.
Spreuken 26:4
Tufkah
Berichten: 1216
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Tufkah »

Pyro_123 schreef: 31 mar 2024, 10:57
Tufkah schreef: 31 mar 2024, 09:53 In algemene zin zijn er twee soorten schrijvers van spirituele/religieuze boeken. Zij die er geld aan willen verdienen en zij die hun boodschap zo breed mogelijk wensen te verspreiden. Ik acht het heel goed mogelijk dat Walsch het op prijs stelt als zijn boek(en) op fora en elders besproken wordt. Sommige auteurs geven zelf aan dat het op prijs wordt gesteld dat het verspreid wordt.
Er zijn twee soorten boeken: publiek domein en auteursrechtelijk beschermd. Die laatste categorie mag je niet verspreiden, tenzij met expliciete toestemming van de rechthebbende.
En bij twijfel: de Bijbel is zonder auteursrecht en mag onbeperkt verspreid worden.
Sommige vertalingen zijn publiek domein, andere zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen dus niet onbeperkt worden verspreid.

Dat laatste betreffende de Bijbel is mij onbekend. Maar dat maakt citeren uit de Bijbel dan wel erg lastig. Wel weet ik dat sommige vertalingen niet te copy pasten zijn. Maar ik hou toch doorgaans de SV aan, die vertaling is al zo oud dat het auteursrecht inmiddels wel verlopen is.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Pyro_123 »

Tufkah schreef: 31 mar 2024, 11:44 Dat laatste betreffende de Bijbel is mij onbekend. Maar dat maakt citeren uit de Bijbel dan wel erg lastig. Wel weet ik dat sommige vertalingen niet te copy pasten zijn. Maar ik hou toch doorgaans de SV aan, die vertaling is al zo oud dat het auteursrecht inmiddels wel verlopen is.
Inderdaad. Ook de herziene statenvertaling mag je gewoon gebruiken. De HSV volgt de SV maar is leesbaarder.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

dingo schreef: 31 mar 2024, 11:37 [modbreak dingo] Er bestaat enorm veel discussie en jurisprudentie over het "linken" naar copyrighted materiaal en er zijn ook al veel rechtszaken over gevoerd maar definitieve duidelijkheid is er niet. Een eventuele rechtszaak is niet iets wat Geloofsgesprek zich financieel kan veroorloven dus heb ik de link naar het boek van Walsh verwijderd.
Misschien, als het forum toestemming vraagt, dat Walsch die geeft voor publicatie van zijn (boek)en op dit forum.

Als je je aanmeldt op https://www.wals.ch/library kun je enkele boeken gratis downloaden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

https://www.wals.ch/products/the-self-s ... sts/756315

Hier gaat Walsch in op het onderwerp dat we met elkaar bespreken en wat erg moeilijk ligt, sommigen vinden Walsch misdadig. Misschien helpt de bovenstaande link ons verder:

Waarom laat God toe dat pedofielen kinderen verkrachten en kinderlevens verwoesten??? En vertel me niet dat het allemaal om vrije keuze gaat. De verkrachters zijn gewoon egoïstische criminelen. En waar is de vrije keuze voor de kinderen als hun leven voor altijd geruïneerd is?


Edit: ik zie dat om registratie wordt gevraagd en dan heb je, net als hier, toegang.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1496
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Robert Frans »

Messenger schreef: 31 mar 2024, 12:15 https://www.wals.ch/products/the-self-s ... sts/756315

Hier gaat Walsch in op het onderwerp dat we met elkaar bespreken en wat erg moeilijk ligt, sommigen vinden Walsch misdadig. Misschien helpt de bovenstaande link ons verder:

Waarom laat God toe dat pedofielen kinderen verkrachten en kinderlevens verwoesten??? En vertel me niet dat het allemaal om vrije keuze gaat. De verkrachters zijn gewoon egoïstische criminelen. En waar is de vrije keuze voor de kinderen als hun leven voor altijd geruïneerd is?


Edit: ik zie dat om registratie wordt gevraagd en dan heb je, net als hier, toegang.
Er is echter niemand die je tegenhoudt om in eigen woorden samen te vatten wat hij daar zegt, met eventuele enkele citaten ter verduidelijking. Citeren en samenvatten mag namelijk altijd. Natuurlijk mag je geen hele pagina's citeren, maar enkele zinnen mogen wel.

Wat betreft content achter een registratiemuur kun je het beste er vanuit gaan dat niemand zin zal hebben zich daarvoor te registreren (alsof we niet al genoeg accounts hebben op het internet...). En al helemaal niet als er betaald voor zou moeten worden.
Vrede en alle goeds
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Neale Donald Walsch Webinar

Bericht door Messenger »

Robert Frans schreef: 31 mar 2024, 16:28
Messenger schreef: 31 mar 2024, 12:15 https://www.wals.ch/products/the-self-s ... sts/756315

Hier gaat Walsch in op het onderwerp dat we met elkaar bespreken en wat erg moeilijk ligt, sommigen vinden Walsch misdadig. Misschien helpt de bovenstaande link ons verder:

Waarom laat God toe dat pedofielen kinderen verkrachten en kinderlevens verwoesten??? En vertel me niet dat het allemaal om vrije keuze gaat. De verkrachters zijn gewoon egoïstische criminelen. En waar is de vrije keuze voor de kinderen als hun leven voor altijd geruïneerd is?


Edit: ik zie dat om registratie wordt gevraagd en dan heb je, net als hier, toegang.
Er is echter niemand die je tegenhoudt om in eigen woorden samen te vatten wat hij daar zegt, met eventuele enkele citaten ter verduidelijking. Citeren en samenvatten mag namelijk altijd. Natuurlijk mag je geen hele pagina's citeren, maar enkele zinnen mogen wel.

Wat betreft content achter een registratiemuur kun je het beste er vanuit gaan dat niemand zin zal hebben zich daarvoor te registreren (alsof we niet al genoeg accounts hebben op het internet...). En al helemaal niet als er betaald voor zou moeten worden.
Leuk je weer te lezen Robert Frans!

Het probleem met Walsch samenvatten, die best uitvoerig is met teksten (allemaal wel relevant), is dat ik te kort door de bocht ga. Ik ben niet zo'n schrijver als Walsch en het kost me veel moeite hem samen te vatten. Ik doe dat ook niet goed vind ik, want ik merk het aan de boze reacties van sommigen hier. Registreren is gratis op die site en ook kun je daar boeken gratis downloaden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.