Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

vrolijke schreef:
Jerommel schreef:"Welgemeende raad" aan mijn hoela.
Het is gewoon afdoen met een flauwe opmerking.

Het staat jou vrij, dat te interpreteren, zoals jij wil. 8-)
Ik kan met de beste wil van de wereld er niets anders van maken, sorry.
En ik vind het op zich niet eens zo'n punt, maar nu kom je m.i. met smoesjes.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door callista »

Jerommel schreef:"Welgemeende raad" aan mijn hoela.
Het is gewoon afdoen met een flauwe opmerking.
waarom geloof je vrolijke niet op zijn woord?
hij legt net uit hoe hij het bedoelt....
kennelijk is dat niet genoeg voor jou. :| ....

lekker discussiëren zo..[not] :x

zo circuleren er ook [propaganda]filmpjes van mensen die zeggen in de hel te zijn geweest en daar ook een glimp van de hemel hebben opgevangen. :o
en toen weer zijn teruggekomen.
wie dit serieus wil nemen is daar vrij in, maar de meesten zetten daar toch vraagtekens bij ---- en terecht i.m.o.

er is nog nooit iemand in de hel geweest en ook niet in de hemel.....en toen weer teruggekeerd naar dit ondermaanse.
nog daargelaten of deze [hemel en hel] überhaupt bestaan.

mensen kunnen wel op aarde in een hel leven en/of in een hemel----maar dat is heul wat anders.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

Omdat Vrolijke zich 0 seconden heeft geïnteresseerd in dergelijke ervaringen, waar we het nu even over hadden.
Hij kent het niet en verwerpt het met een flauwe opmerking. Vooroordelen noemt men dat.
Prima als het daarmee voor hem afgedaan is, maar welgemeende raad kan je dat m.i. niet noemen.
Dat is m.i. dus een smoesje.

Vraagtekens er bij zetten is m.i. essentieel, maar dat doet ie niet, dus weet ie niet waar ie het over heeft.

Lekker discussieren inderdaad...

(wellicht maak ik me er weer te druk om)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

Jerommel schreef:Omdat Vrolijke zich 0 seconden heeft geïnteresseerd in dergelijke ervaringen, waar we het nu even over hadden.
Hij kent het niet en verwerpt het met een flauwe opmerking. Vooroordelen noemt men dat.
Prima als het daarmee voor hem afgedaan is, maar welgemeende raad kan je dat m.i. niet noemen.
Dat is m.i. dus een smoesje.

Vraagtekens er bij zetten is m.i. essentieel, maar dat doet ie niet, dus weet ie niet waar ie het over heeft.

Lekker discussieren inderdaad...

(wellicht maak ik me er weer te druk om)
Ik heb in mijn leven heel veel tijd besteed aan het thema "bovennatuurlijke ervaringen". En ben in de loop der tijd, tot de concluzie gekomen, dat het allemaal veschijnselen zijn, die naar physikalische grondbeginselen te verklaren zijn.
Ze zij al het mogelijke, alleen niet "bovennatuurlijk".

Hier is de draad: "Levensbeschouwing. Benieuwd wat andere denken". Ik zeg, wat ik denk. Als je dat niet accepteerd, kan ik het ook niet helpen.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

Dan bij deze mijn excuses, vrolijke.
Ik heb het verkeerd ingeschat.
Sorry.

(maakte me er dus weer te druk om)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

DeZoeker schreef:
Zolderworm schreef:
DeZoeker schreef:Humor weet je nog? Onschuldige humor... Maar door jou kennelijk niet gewaardeerd. Dat kan
Ik vind het niet echt humor, maar eerder een akelige belediging van psychiatrische patiënten in het algemeen.
Vind je dit nu zelf ook niet allemaal schromelijk overdreven? Vrolijke heeft met zijn opmerkingen volgens mij nergens zijn "onkunde" over psychiatrie laten blijken. Ook zal het geenszins zijn bedoeling zijn geweest afbreuk te doen aan het psychisch lijden van mensen met een psychiatrische aandoening. Dat is de lading die je er zelf aan geeft. Grapjes van die strekking worden zo vaak gemaakt en moeten ook gewoon kunnen volgens mij. Maar klaarblijkelijk ligt (ook) dit erg gevoelig bij sommigen.
Ik vind dat je over psychiatrische ziekten om dezelfde reden geen grappen moet maken als over kanker of spierziekten of lepra. Deze ziekten zijn te ernstig en veroorzaken te veel leed om er grappen over te maken. En als je er grappen over maakt, dan geeft je feitelijk aan dat dit leed je geen zier kan schelen. Je etaleert dan je eigen ongevoeligheid.
Ik heb bijna dagelijks contact met psychiatrische patiënten; dus ik heb wel enig recht van spreken, zou ik denken.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

Zolderworm schreef:
DeZoeker schreef:
Zolderworm schreef:
DeZoeker schreef:Humor weet je nog? Onschuldige humor... Maar door jou kennelijk niet gewaardeerd. Dat kan
Ik vind het niet echt humor, maar eerder een akelige belediging van psychiatrische patiënten in het algemeen.
Vind je dit nu zelf ook niet allemaal schromelijk overdreven? Vrolijke heeft met zijn opmerkingen volgens mij nergens zijn "onkunde" over psychiatrie laten blijken. Ook zal het geenszins zijn bedoeling zijn geweest afbreuk te doen aan het psychisch lijden van mensen met een psychiatrische aandoening. Dat is de lading die je er zelf aan geeft. Grapjes van die strekking worden zo vaak gemaakt en moeten ook gewoon kunnen volgens mij. Maar klaarblijkelijk ligt (ook) dit erg gevoelig bij sommigen.
Ik vind dat je over psychiatrische ziekten om dezelfde reden geen grappen moet maken als over kanker of spierziekten of lepra. Deze ziekten zijn te ernstig en veroorzaken te veel leed om er grappen over te maken. En als je er grappen over maakt, dan geeft je feitelijk aan dat dit leed je geen zier kan schelen. Je etaleert dan je eigen ongevoeligheid.
Ik heb bijna dagelijks contact met psychiatrische patiënten; dus ik heb wel enig recht van spreken, zou ik denken.
Nog eens om mee te schrijven: ik heb geen grap gemaakt.

Als jij denkt, dat iemand die beweerd, maar eventjes 5 minuten in de hemel geweest te zijn, geestelijk volkomen gezond is, is dat jou mening. Mijn mening is dat niet.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

Ja, okee, maar dan is dat dus het enige "hokje" waarin je het kan plaatsen.

Ik wil mijn eerdere reaktie nog wel even toelichten, omdat er m.i. iets over het hoofd wordt gezien.
Het gaat dan om de mensen die verklaren "iets" te hebben meegemaakt, wat "niet kan", maar die desalniettemin duidelijk kunnen beschrijven wat de "ervaring" in hield, en dapper genoeg zijn om het te delen.
Jij suggereert een beetje dat ze "gek" zijn.
Maar zelf heb je (waarschijnlijk) nooit iets van dien aard meegemaakt.
Maar voor de "getuige" was het waarschijnlijk ook voor de eerste en de laatste keer.
Maar, wie gaat nu bepalen of het "gekte" is of iets van bovennatuurlijke aard?
Jij?
De getuige?
Misschien de ervaring zelf, diens inhoud, als die enigerwijs toetsbaar is?
En komen deze dingen vaker voor, gedocumenteerd?
Zit er consistentie in de onverklaarbaarheden?
Heeft de getuige eigenlijk een geschiedenis met "wonderlijke percepties" (is ie misschien toch gek)?
Tja,hier wordt het dus op de persoon van de getuige..
Misschien is het een aandachtsziek persoon?
Een misleid(end)e fantast?
Baat het getuigen de getuige? (Baat het de getuige te getuigen?)

Enfin, je zal maar inderdaad naar de psych stappen om hulp, en hij verklaart je voor gek en schrijft je pillen voor...
Maar dat zal niet zo snel gebeuren bij professionele hulp, omdat de ervaring verder los lijkt te staan van de persoonlijkheid van de getuige.

En ja, ik heb ook wel "rare dingen" gezien en meegemaakt.
En het is dan niet leuk dat dan het eerste wat bij sommigen op komt is zo'n verwerping en belediging.
Het gaat recht het hokje "gek" in. Hekje er voor, niet meer aan denken.
Maar het IS ook onvoorstelbaar voor wie hier geen enkele ervaring mee heeft, ook niet weet van ervaringen van anderen bij wie je geen reden hebt om aan hun woorden (ook al is het misschien maar een brakke onbeholpen beschrijving) te twijfelen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

Je hoort mij het woord "gek" niet in de mond nemen.
Dat hoort niet in mijn vokabular.

"Geestelijk niet helemaal gezond" zijn wel een heel hoog percentage der mensen, eenmaal of vaker, in hun leven.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

Dat wil niet zeggen dat mensen zomaar een waanbeeld bij zichzelf genereren.

Ik noemde het "gek", omdat het op het zelfde neer komt, maar het zijn een stuk minder letters, en ik vermoei mezelf en anderen niet graag met politiek correcte draaikontigheden.

Hoewel.. wie durft het woord 'buitenlander' nog ontspannen te gebruiken? :?

Edit

Ja, verdikke.. Zie je, nu moet ik zelfs zeggen dat ik niet op jouw nationaliteit doelde daarmee...

enfin...

/Edit
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
DeZoeker
Berichten: 1271
Lid geworden op: 08 nov 2013, 20:57
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door DeZoeker »

Het gaat dan om de mensen die verklaren "iets" te hebben meegemaakt, wat "niet kan", maar die desalniettemin duidelijk kunnen beschrijven wat de "ervaring" in hield, en dapper genoeg zijn om het te delen.
Misschien is het handig als je erbij vermeldt wanneer en onder welke omstandigheden dat plaatsvond? Dat kan misschien enige helderheid verschaffen in het hoe en waarom het gebeurde
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

Jerommel schreef:Dat wil niet zeggen dat mensen zomaar een waanbeeld bij zichzelf genereren.

Ik noemde het "gek", omdat het op het zelfde neer komt, maar het zijn een stuk minder letters, en ik vermoei mezelf en anderen niet graag met politiek correcte draaikontigheden.

Hoewel.. wie durft het woord 'buitenlander' nog ontspannen te gebruiken? :?

Edit

Ja, verdikke.. Zie je, nu moet ik zelfs zeggen dat ik niet op jouw nationaliteit doelde daarmee...

enfin...

/Edit
Iemand die een depressie heeft, of angsttoestanden, of Stemmen hoord, of een gespleten persoonlijkheid heeft, of ADHD, of noem maar op, noe, jij dus "gek"?
Danke voor de diferencering. :roll:

Zoals ik al zei, maken dit heel veel mensen eenmaal of meerdere malen in hun leven wel eens mee.

Ik heb overigens geen probleem, met het woord "buitenlander". Alle mensen zijn op de meeste plaatsen op de wereld buitenlander.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Itamar
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2013, 22:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Itamar »

vrolijke schreef:
Jerommel schreef:Dat wil niet zeggen dat mensen zomaar een waanbeeld bij zichzelf genereren.

Ik noemde het "gek", omdat het op het zelfde neer komt, maar het zijn een stuk minder letters, en ik vermoei mezelf en anderen niet graag met politiek correcte draaikontigheden.

Hoewel.. wie durft het woord 'buitenlander' nog ontspannen te gebruiken? :?

Edit

Ja, verdikke.. Zie je, nu moet ik zelfs zeggen dat ik niet op jouw nationaliteit doelde daarmee...

enfin...

/Edit
Iemand die een depressie heeft, of angsttoestanden, of Stemmen hoord, of een gespleten persoonlijkheid heeft, of ADHD, of noem maar op, noe, jij dus "gek"?
Danke voor de diferencering. :roll:

Zoals ik al zei, maken dit heel veel mensen eenmaal of meerdere malen in hun leven wel eens mee.

Ik heb overigens geen probleem, met het woord "buitenlander". Alle mensen zijn op de meeste plaatsen op de wereld buitenlander.
Beste Vrolijke,
Zoals ik al zei, maken dit heel veel mensen eenmaal of(meerdere) malen in hun leven wel eens mee!
Ook christenen maken het mee?
Terwijl wij toch onze vertrouwen op de Heere stellen, zijn ook wij vatbaar voor psychische stoornissen!
Kun jij mij uitleggen waarom dit ook in ons leven voor komt?
Misschien overvraag ik je nu, maar ik zou graag jou gedachte hierover horen.
Ik hoop dat deze vragen je niet overrompelen. Gelezen hebbend in een ander topic je het voor gezien hield?

Een hartelijke groet.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

Mensen die zomaar bij zichzelf waanbeelden genereren, ik bedoel dus levensechte hallucinaties, hebben m.i. wel last van "gekte".
Enfin, geneuzel over woordjes...
Daar ging het eigenlijk niet om.
HEt ging er om dat jij het onder een geestelijke afwijking / stoornis schaarde, waarbij je dus aan een heleboel punten voorbij gaat.
(De punten waar je nu ook niet op in gaat).
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

DeZoeker schreef:
Het gaat dan om de mensen die verklaren "iets" te hebben meegemaakt, wat "niet kan", maar die desalniettemin duidelijk kunnen beschrijven wat de "ervaring" in hield, en dapper genoeg zijn om het te delen.
Misschien is het handig als je erbij vermeldt wanneer en onder welke omstandigheden dat plaatsvond? Dat kan misschien enige helderheid verschaffen in het hoe en waarom het gebeurde
Dat kan je inderdaad ook meenemen in je benadering van deze controversiele zaken.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

Itamar schreef: Beste Vrolijke,
Zoals ik al zei, maken dit heel veel mensen eenmaal of(meerdere) malen in hun leven wel eens mee!
Ook christenen maken het mee?
Terwijl wij toch onze vertrouwen op de Heere stellen, zijn ook wij vatbaar voor psychische stoornissen!
Kun jij mij uitleggen waarom dit ook in ons leven voor komt?
Misschien overvraag ik je nu, maar ik zou graag jou gedachte hierover horen.
Ik hoop dat deze vragen je niet overrompelen. Gelezen hebbend in een ander topic je het voor gezien hield?

Een hartelijke groet.
Ik hou het hier nog niet voor gezien.

Waarom zouden christenen nooit met psychische storingen te maken krijgen?
Breken christenen nooit een been, krijgen geen kanker, griep, of hoe bedoel je dat?
Zijn christenen geen mensen?
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

Oeps, Itamar, ze hebben ons door!
Snel terug naar onze planeet !!

Nee, ik geloof ook niet dat gelovigen niet (meer) ziek of mankerend kunnen zijn.
Ook gaat het lichaam, het organisme dat we zijn, uiteindelijk den piep uut...
Ik begrijp dan ook niet veel van de reaktie van Itamar.
Misschien kan hij e.e.a. wat concreter maken?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Special angel »

Beste Itamar. Je vroeg waarom christenen nare dingen meemaken bv ziekte lichamelijk of geestelijk terwijl ze toch gelovig zijn en op de heere vertrouwen.

Kijk ik vergelijk een mens wel eens oneerbiedig met een auto of pc. Als je een auto of pc niet gebruikt volgens de voorschriften en gebruiksaanwijzing en niet onderhoud volgens de handleiding die de maker er bij gaf, ja, dan gaat het mis, een onderdeel gaat kapot, raakt overbelast, een onderdeel moet vervangen worden, de boel loopt vast, functioneert niet meer naar behoren.

Een motor heeft elke dag olie nodig anders loopt hij vast. een mens de zalving en olie van de heilige geest. Een motor mag je niet vanaf de eerste seconde tot de laatste overbelasten door m gelijk hoog in de toeren te laten draaien bv 7000 toeren. Nee een motor moet je smorgens eerst rustig warm laten draaien.

Zo is het bij mensen ook. Rustig wakker worden, lekker douchen, ontbijten en rustig op de fiets naar school ,of werk, of beginnen met de kinderen, of huishouden, of andere taken, is het beste. gelijk stressen of mopperen of klagen en zeuren vanaf het begin dat je je ogen open doet is niet goed voor je. ( en ook niet voor jeomgeving).

Geef je lichaam en geest je organen de tijd om op te starten. Dan leef je gezonder en langer. Doe alles vanuit rust en vrede en ontspanning en blijdschap.

Sommige mensen leven bewust, of onbewust , in de stress, in spanningen, dan loop je vast , net als een pc.
Erg irritant. Je krijgt na korte ,of lange, tijd een Burn out , RSI, carpale tunnel syndroom, pijn in je rug, pijn overal,
Hart ritme stoornissen, door junkfood een slechte spijsvertering, door te veel koffie hoofdpijn, je raakt door overbelasting overspannen. En als je Erg overspannen bent kan dat ook doorgaan in niet meer slapen, of alleen nog
maar slapen, over - emotioneel reageren, overal om moeten huilen of schreeuwen of kwaad worden om alles of angstig worden, of chaotisch worden, het loopt je over de schoenen, je ziet er geen gat meer in, je kunt in een
psychose belanden, waanideeen krijgen, hallicunaties, spoken zien, nachtmerries.

Je hele psyche en conditie en lichaam en geest raken uit balans door meerdere factoren. Dan krijg je klachten en ziekten. Je leeft misschien helemaal verkeerd.

Sommigen zoeken op n verkeerde manier ,en op een verkeerde plaats, rust en vrede , raken verslaafd aan iets, bv medicijnen, alcohol, drugs, sex, gokken, eten, snoepen, werk, relaties, sporten, Andere zonden , etc.

Alles om zich maar eventjes beter te voelen, al zijn het maar luttele seconden. Even aan niets en niemand denken.
Even helemaal egoistisch of egocentrisch zijn. Zonder na te denken over de gevolgen op
de langere termijn. Of de gevolgen voor anderen.

Overbelasting kan leiden tot het denken of doen van vreemde dingen .ook bij je pc.
Dat heeft iedereen wel Es' meegemaakt.
Je pc heeft onderhoud nodig. Updates, defragmentatie , schijf opruimen, register cleanen, en ga zo maar door.

Dat is bij mensen ook zo. Wij moeten onszelf schoon houden geestelijk en lichamelijk. Als je dat niet doet gaat het
met ons ook mis. Wij moeten updaten: bijbellezen, bijbelstudies volgen, naar de kerk gaan, preken horen. Defragmenteren : relaties onderhouden , met god en mensen. register cleanen: Vergeven en vergeten wat er fout ging bij jezelf en anderen, jezelf en de ander vergeven. Het verleden achter je laten en uitstrekken naar de toekomst en ga zo maar door.

Jezelf beschermen tegen ziektes van binnen en van buiten. Je geestelijke wapenrusting dagelijks aantrekken. Je beschermen tegen warmte kou besmetting infecties, jezelf in top conditie houden. Zowel geestelijk als lichamelijk. In balans leven.

In rust en vrede en liefdec, met jezelf God en je naaste leven.

Psychische stoornissen hebben een oorzaak en kunnen iedereen overkomen. Ik geloof ook dat God ons wil genezen en er bij wil helpen. Soms moeten we dan het roer heel drastisch omgooien, alles veranderen in ons leven. Ons bekeren, omkeren. Alles overboord gooien. Een heel ander leven gaan leiden. met andere mensen omgaan. Ander werk zoeken. Relaties veranderen of verbreken. Vergeven. Het oude achter je laten. een nieuwe start maken. Soms verhuizen. Goedkoper gaan wonen, minder geld uitgeven. Sparen. Gezonder gaan leven. Goede raad aannemen. De gebruiksaanwijzing gaan lezen en in praktijk brengen , je bijbel.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Special angel »

Waan beelden: als je de visioenen leest in het OT en NT dan kun je ook denken" deze persoon is niet okay , hij kon wel es psychotisch zijn, of waan beelden hebben. en toch geeft en gaf God mensen visioenen en dromen.!!! En dat kan over van alles en nog wat gaan !!! :D
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Itamar
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2013, 22:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Itamar »

Special angel schreef:Waan beelden: als je de visioenen leest in het OT en NT dan kun je ook denken" deze persoon is niet okay , hij kon wel es psychotisch zijn, of waan beelden hebben. en toch geeft en gaf God mensen visioenen en dromen.!!! En dat kan over van alles en nog wat gaan !!! :D
Beste S.A.,
Bedankt voor jou uitgebreide antwoord.
Ik ben het met het boven staande grotendeels wel eens.
Maar de "de visioenen" worden gelukkig wel in/door Gods Woord uitgelegd!
En daaruit kunnen wij weten wat de bedoeling is en hoe wij daarmee moeten omgaan.
Maar de vraag aan Vrolijk gaat over, waardoor krijgen wij waanbeelden en psychische klachten.
Ik hoop daarover van Vrolijke misschien wat uitleg te krijgen?

Een hartelijke groet.

Ps: Van harte gefeliciteerd!
Sanne
Berichten: 1338
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Sanne »

Mooie vergelijking, S.A.; van de auto en pc !
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

Lijkt mij dat als je van iemand die een bepaalde geestelijke ervaring heeft, zegt dat hij naar de psychiater moet, dat je hem dan kwalificeert als gestoord.
Met zo'n uitspraak suggereer je ook dat je op het gebied van geestelijke ervaringen alwetend bent. Dat jij bij uitstek degene bent die voor anderen precies kan bepalen of ze gestoord zijn of niet. En dan moet je echt van goede huize zijn.
Persoonlijk denk ik dat niemand zo alwetend is, dat hij precies kan bepalen welke mensen gestoord zijn en welke niet, zelfs niet met behulp van de DSM. Ook niet de heer Vrolijke, hoeveel tijd hij ook claimt te hebben besteed aan de bestudering van deze verschijnselen. Daarom is het wel degelijk mogelijk dat hij zich met deze uitspraak danig vergist. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af of hij de uitgelezen boeken van Gijsbert van der Zeeuw wel heeft uitgelezen (of überhaupt gelezen), en of hij ook Gijsbert zou classificeren als zijnde rijp voor de psychiater.
Only dead fish go with the flow
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door ben db bd »

er is nog nooit iemand in de hel geweest en ook niet in de hemel.....en toen weer teruggekeerd naar dit ondermaanse.
nog daargelaten of deze [hemel en hel] überhaupt bestaan.
nou meen ik dat hier niet zo erg op in is gegaan. Dat vind ik jammer op een christelijk forum, omdat daar veel verslaglegging van is.

De verslagleggingen van de apostel Johannes in Openbaring gedaan, zijn natuurlijk voor een groot deel in de hemel 'opgenomen'.
Ja ik weet dat dit door veel gereformeerde theologen allemaal wordt 'vergeestelijkt', maar daar schaam ik mij slechts voor, omdat het de bedoeling van de Almachtige is dat wij Zijn heilig Woord wel serieus nemen!! Ook de beeldspraak wordt serieus bedoeld als verheldering van de beeldvorming.

De Heere Jezus kwam Zelf uit de hemel.

Waar de apostel Paulus vertelde van iemand die opgtrokken is geweest tot in de derde hemel en daar onuitsprekelijke dingen heeft gezien, zijn m.i. alle uitleggers het er over eens dat hij het daar over zichzelf had. Wat mij dan steeds zo op is gevallen dat ook hij een paar verzen verder reeds de opmerking maakte dat hij liever wenste 'ontbonden (dus dood) en met Christus te zijn'. Met zijn hemelse ervaring als vergelijking blijkt het leven hier op aarde voor Paulus dus ook heel moeilijk te zijn, wat vaker wordt gezegd.

Al decennia staat er in m'n boekenkastje het boek 'doden sterven niet' van wijlen dr. ds. W.C.van Dam, vol met voorbeelden van ervaringen uit die andere wereld welke ons na het overlijden wacht 'aan gindse zijde der doodsjordaan'.
Op m'n nachtkastje ligt bijgeval ook juist het boekje 'de christen na het sterven', door Robert Ervin Hough, uitgave Het Zoeklicht.

Omdat men in kerkelijke noch in wetenschappelijke kring doorgaans raad weet met het getuigenis aangaande het hiernamaals van gereanimeerde mensen, waar inmiddels vele duizenden verslagleggingen van zijn, wordt dat maar als zuurstoftekort en zo afgedaan. Dat zal bij het sterven zeker ook wel optreden, maar is m.i. te zwak om te overtuigen. (dooddoener)

En weet u, zelf vind ik het verhaal (in mijn Bijbel staat niet dat het een gelijkenis is. En wat zou dat dan nog?) wat de Heere Jezus vertelde over de rijke man en de arme Lazarus zo leerzaam, omdat het ons ook zoveel leert inzake Gods oordelen, welke zo kunnen afwijken van ons denken. Ook daar wordt ons een kijkje in het dodenrijk vergund (het hades en de heerlijkheid, zo lijkt mij).
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

ben db bd schreef: Omdat men in kerkelijke noch in wetenschappelijke kring doorgaans raad weet met het getuigenis aangaande het hiernamaals van gereanimeerde mensen, waar inmiddels vele duizenden verslagleggingen van zijn, wordt dat maar als zuurstoftekort en zo afgedaan. Dat zal bij het sterven zeker ook wel optreden, maar is m.i. te zwak om te overtuigen. (dooddoener)
Wel raar, dat alle verhalen die daarover van diegene, die het beleeft hebben, zo verteld worden, dat het precies past, zoals het in de respektievelijke kultuur voorgesteld word.
Zijn er dan verschillende hemelen?

Het komt er steeds maar opaan, wat je geloven wil.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
DeZoeker
Berichten: 1271
Lid geworden op: 08 nov 2013, 20:57
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door DeZoeker »

Er bestaan gewassen waarvan bekend is dat ze een hallucinerende werking hebben op diegene die zich eraan te goed doet.
Kan dat hierin een rol hebben gespeeld?
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'