Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door ben db bd »

@ Koen, wat een interessante vraag: ‘Hoe krijgt God dat voor elkaar?’

nou weet ik niet of ik dat woord hier mag gebruiken, anders zou ik zeggen: poepiesimpel.
Hij kan namelijk gewoon alles. Nou ja bijna alles; want liegen kan Hij namelijk niet!
En zolang jij nou maar doorgaat met onder alles, alles wel te verstaan; niks niet, dan kan er voor een Beta opgeleid man als jij totaal geen probleem voor God ontstaan om alles voor elkaar te krijgen.

Weet je, het leukste grapje van onze Schepper vind ik altijd dat Hij de meest elementaire begrippen eeuwig en oneindig voor ons heeft afgesloten om te kunnen begrijpen. Dat is tegen de arrogantie, denk ik. Want wij kunnen tegenwoordig zo vreselijk veel wel, maar die twee simpele begrippen moeten we schuldig blijven.
Daarom praat ik over de eeuwigheid altijd maar als over de volgende driemiljard jaar. Want voor die voorbij zijn duurt het nog wel een poosje en daarna beginnen we gewoon weer opnieuw te tellen, alhoewel met de huidige schuldencrisis het getal triljard ook al binnen ons gezichtsveld begint te komen, toch?

De Heere God vertelt in Zijn Woord, de Bijbel, dat Hij oneindig is in al Zijn eigenschappen. En ik vind dat Hij dat ruimschoots in de nanoformaten, wat daar allemaal gebeurt en anderzijds in het grote heelal, wat nog uitdijt ook, aan ons toont.
Wij hebben een klok, daar staat de god Atlas bovenop met de wereldbol op z’n nek te torsen. Maar onze Almachtige God van hemel en aarde staat glimlachend met het heelalletje in Zijn hand, omdat Hij oneindig is!

Wordt maar weer lid joh, Hij is zo boeiend interessant, dat eindigt nergens!

Koen, even terug naar vroeger; was het toen niet eigenlijk lekker veilig binnen jouw in de grote Schepper geborgen kinderleven?
Ach man, wat was mijn kamertje soms vol van wat ik nu zou noemen: de Heerlijkheid Gods; zo licht, zo vol rust en vrede, ondanks de wereldoorlog om ons heen.

En natuurlijk heb ik in m’n jonge leven ook domme dingen gedaan, waardoor ik van God af dwaalde en vond dat Hij ver weg was. Maar zo is het natuurlijk niet; ik liep ver weg (een beetje ver, want ik kreeg het gelukkig altijd al gauw benauwd op de dwaalwegen.)

Koen het lijden heeft een functie in het mensenleven; tenminste dat is de bedoeling. En de vergoeding, als we daar goed op reageren, wordt in de eeuwigheid uitgekeerd.
Paulus denk ik, zei het al: ‘het lijden van de tegenwoordige tijd weegt niet op tegen de heerlijkheid welke over ons geopenbaard zal worden’.
De Heere Jezus beloofde ook hoge vergoedingen in de hemel hoor aan Zijn volgelingen.

Aangaande die oorlogsmisdadiger is het natuurlijk pure genade dat het schoft 90 jaar de tijd krijgt om zich te bekeren en tot berouw te komen. Op de eeuwigheid maken die paar jaar niks uit, maar op al of niet verloren scheelt het alles!!

En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.

(wordt hopelijk vervolgd)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

Jerommel schreef:
Zolderworm schreef:Nee, een God die over mensen waakt, is er niet. Dat is volgens mij zo klaar als een klontje. En vooral ook is, denk ik, bij een hoop gelovigen de wens de vader van de gedachte. Ik denk dat een hoop mensen bang zijn voor wat hun mogelijk zou kunnen overkomen in het leven, en dan zich maar tevreden stellen met een of ander schijnverhaal over een God die waakt over de mensen. Maar als je een beetje om je heen kijkt, en ziet wat er gebeurt, zie je meteen dat dit niet klopt. Zo'n God bestaat niet.
Zolderworm schreef:Nou, ik denk ook niet dat er een God is, die dat doet. Maar aan de andere kant zou het mogelijk kunnen zijn dat er vormen van leven zijn, die ruimte en tijd overstijgen. Die als het ware in de vierde of misschien wel de twintigste dimensie leven. Voor een mier zijn onze prestaties totaal onbegrijpelijk, zoals het feit dat we een wolkenkrabber kunnen bouwen. Maar wellicht zijn er zoiets als hogere wezens in een onzichtbare wereld, die heel veel meer kunnen dan wij. Voor wie wij niet meer zijn dan een soort mieren. Dus, misschien is hier meer mogelijk dan je zou kunnen denken.
Zolderworm schreef:Het is wel duidelijk, zou ik denken. Zo'n schepper is er niet. En er is ook geen zondeval of zoiets. Dat zijn allemaal voorstellingen die bepaalde mensen hebben gemaakt op basis van de inhoud van hun beperkte inzicht. Ze denken dat als er iets is wat ingewikkeld is, dat er dan logischerwijs een schepper moet zijn geweest. Maar dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Ingewikkelde dingen, zoals het leven, kunnen ook op heel andere manieren zijn ontstaan. Manieren waar wij geen weet van hebben. Het beste is, volgens mij, hier gewoon te zeggen: ik weet het niet.
Zolderworm schreef:Ja, dat geldt met name ook voor de dingen die Jezus gezegd zou hebben. Hoe hebben mensen dat zo lang kunnen onthouden nadat het pas na pakweg veertig jaar werd opgeschreven?
Zolderworm schreef:Nee hoor, dat mensen niet goed functioneren en zogenaamd zondige dingen doen, komt gewoon omdat zij feitelijk niet meer zijn dan een soort apen. Het hoort gewoon bij hun natuurlijke gedrag en bij hun instincten. Met zonde en satan heeft dat allemaal niet te maken volgens mij.
Zolderworm schreef:Het is wel duidelijk. Voor die tijd was het maar een verzinsel van de mensen wat die God allemaal deed en dat Hij überhaupt bestond. De Israëlieten waren toen een zeer simpel natuurvolk. Later zijn de mensen toch wat nuchterder geworden, en hebben ze geen nieuwe verhalen over een zogenaamde God verzonnen.
Zolderworm schreef:Ja, het is gewoon zijn natuur, of zo je wilt, zijn instinct. Hij is feitelijk gewoon niet meer dan een soort aap. Op de Apenheul is het enige verschil tussen mensen en apen dat de eersten kleding aanhebben en een tasje bij zich hebben.
Zolderworm schreef:Ook het geweten is een stukje natuurinstinct van de apensoort, genaamd mens (homo sapiens). Het dient ertoe om er voor te zorgen dat de mens zijn gedrag aanpast bij dat van zijn groepsgenoten. Dat komt omdat wij oorspronkelijk in de jungle hebben geleefd, en als je in de jungle je niet hield aan de groepsnormen dan werd je door de andere apen verstoten en moest je alleen verder in de jungle en werd je weldra door een roofdier opgegeten. Daarom is geweten ook altijd verbonden met angst. Mensen hebben later die van nature aanwezige, instinctieve gewetensangst geprojecteerd op een, door hen zelf verzonnen, God.
De meeste van deze inzichten stammen uit de biologie en de dieptepsychologie. Maat ik moet toegeven dat ik in mijn visie over de inhoud van het christelijk geloof tamelijk stellig ben. Er klopt, volgens mij, over het algemeen geen hout van.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

ben db bd schreef: En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.
Iemand die 5 minuten in de hemel geweest is, sturen ze wel eens naar de psychiater.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
DeZoeker
Berichten: 1271
Lid geworden op: 08 nov 2013, 20:57
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door DeZoeker »

De reis naar de hemel is toch meestal enkele reis? :lol:
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

Peter79 schreef:
Zolderworm schreef:Ja, het is gewoon zijn natuur, of zo je wilt, zijn instinct. Hij is feitelijk gewoon niet meer dan een soort aap. Op de Apenheul is het enige verschil tussen mensen en apen dat de eersten kleding aanhebben en een tasje bij zich hebben.
Inderdaad, Prediker stelt al de retorische vraag: "wie ziet dat de adem van de mens naar boven gaat en die van de dieren naar beneden?" Met dank aan de natuurwetenschap is de mens inderdaad teruggekeerd in het dierenrijk waarboven hij zich dacht te verheffen. Zonder geloof in God, dat de mens meer is, en dat er een betere bestemming is voor de mens, dan blijft alleen de natuur over.
Ja, is het niet een beetje te zelfingenomen om te denken dat wij in principe meer zijn dan de dieren? Het enige verschil is misschien dat wij een denkvermogen hebben en het vermogen tot reflectie, en daarmee een mentaal lichaam.
Ook het geweten is een stukje natuurinstinct van de apensoort, genaamd mens (homo sapiens). Het dient ertoe om er voor te zorgen dat de mens zijn gedrag aanpast bij dat van zijn groepsgenoten. Dat komt omdat wij oorspronkelijk in de jungle hebben geleefd, en als je in de jungle je niet hield aan de groepsnormen dan werd je door de andere apen verstoten en moest je alleen verder in de jungle en werd je weldra door een roofdier opgegeten. Daarom is geweten ook altijd verbonden met angst. Mensen hebben later die van nature aanwezige, instinctieve gewetensangst geprojecteerd op een, door hen zelf verzonnen, God.
Ook dit is geloof, maar wat heb je aan zo'n geloof?
Het is mijns inziens ook een stukje biologische wetenschap. Als het een feit is, of desnoods een geloof, dan hoef je er niet per se iets aan te hebben. Waarom zou je alleen die dingen geloven waar je zelf iets aan hebt en het andere verwerpen?
Ik heb uittredingen uit mijn lichaam gehad en heb ervaren dat er wel zoiets als de hemel bestaat, waar mensen na hun dood heengaan.
Als je zelf zulke ervaringen hebt, hoe kan het dan zijn dat je zo stellig bent dat wat anderen geloven niet waar is? Je zou beter moeten weten!
Misschien wel omdat ik daardoor des te meer heb ervaren dat het niet waar is. Op zich hebben mijn uitredingen mijn geloof in de dingen die Jezus zou hebben gezegd wel versterkt, maar de God zoals die in het Oude Testament beschreven wordt, staat ver af van mijn uittredingservaringen.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 04 dec 2013, 22:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

Peter79 schreef:
Zolderworm schreef:Misschien nog maar even het bericht van Koen herhalen. Daar hoef ik namelijk niets aan toe te voegen
Dank je wel, Koens verhaal is dus een heel stuk herkenning voor jou.
Ja, dat kun je inderdaad wel zeggen. Daarom ook vind ik het erg jammer dat hij niet meer meedoet.
Vriendelijke, innemende mensen sterven aan afschuwelijk en pijnlijke ziekten als kanker en spierziekten. Dagelijkse sterven duizenden mensen aan de meest vreselijke ziekten. Alleen al in de tweede wereldoorlog zijn zo'n 50 miljoen onschuldige burgers om het leven gekomen, waaronder zo'n zes miljoen joden. Zo'n 800 miljoen mensen in deze wereld hebben niet voldoende te eten en lijden gebrek. Dagelijks worden in verschillende landen in de wereld honderden onschuldige mensen doodgemarteld. Enzovoort enzovoort. Maar toch mogen we niet klagen, want God bewaart deze mensen. En uiteindelijk komt alles goed. Sorry hoor, maar wat is dat voor onzin?
Wat mij in de Bijbel aanspreekt, is dat het lijden juist scherp getekend wordt en de zinloosheid ervan. En dat de mensen steeds weer in dezelfde onzin vervallen. Het verhaal van Job, wat hij uiteindelijk terugkrijgt na het verliezen van zijn gezin is een fooitje. Klagen tegen God mag, moet! Jezus vertelt dat in de gelijkenis van de onrechtvaardige rechter. Die verleent uiteindelijk recht, omdat ze hem anders in zijn gezicht komt slaan. Een geloof dat mensen monddood maakt, is geen geloof. Zet zo'n geloof direct aan de kant. Geloof is een keuze om het anders te willen. Zonder God verandert er niets.
Voor mij is het lijden juist aanleiding om te veronderstellen dat een persoonlijke God er niet is. (Maar wel een onpersoonlijke God.) Weliswaar denken sommigen dat het lijden er is omdat de eerste mensen de verkeerde keus hebben gemaakt, of omdat er een tegenstrever is. Maar dat zijn voor mij toch een soort uitgedachte constructies om iets te verklaren wat niet verklaarbaar is. Ongetwijfeld heeft ook het lijden een grond. Maar wat die grond precies is kunnen wij op dit moment niet verklaren. Daarom hou ik dit vraagstuk liever open, in plaats van er een geloof aan te verbinden.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 04 dec 2013, 22:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

Scheiden doet lijden...
Zie Genesis 3 en verder..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

DeZoeker schreef:De reis naar de hemel is toch meestal enkele reis? :lol:
vrolijke schreef:
ben db bd schreef: En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.
Iemand die 5 minuten in de hemel geweest is, sturen ze wel eens naar de psychiater.
Hoon en spot... :(
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
DeZoeker
Berichten: 1271
Lid geworden op: 08 nov 2013, 20:57
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door DeZoeker »

Jerommel schreef:
DeZoeker schreef:De reis naar de hemel is toch meestal enkele reis? :lol:
vrolijke schreef:
ben db bd schreef: En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.
Iemand die 5 minuten in de hemel geweest is, sturen ze wel eens naar de psychiater.
Hoon en spot... :(
Mmmm... In het topic Geloof en Humor gaf je iets meer blijk van relativeringsvermogen...
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

Wat anders dan hoon en spot quootte ik daar dan?

Geeft verder niet zo heel erg, het is niet verboden ofzo. ;)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
DeZoeker
Berichten: 1271
Lid geworden op: 08 nov 2013, 20:57
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door DeZoeker »

Humor weet je nog? Onschuldige humor... Maar door jou kennelijk niet gewaardeerd. Dat kan
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

Peter79 schreef:
Zolderworm schreef:Maar hoe dan wel? Als God de mens geschapen heeft, dan heeft Hij toch ook de mogelijkheid in hem ingebouwd dat hij zou kunnen vallen. Een terechte vraag van Koen is: waarom schep je als schepper een wezen met een foutje erin, zodanig dat deze in een hoop ellende terecht kan komen? Is dit een noodzakelijke consequentie van het feit dat de mens een vrije wil heeft?
Het Bijbelverhaal geeft aan dat alles zeer goed was. Geen foutjes dus. De vraag van Koen gaat dus uit van een verkeerde vooronderstelling of het gaat niet over de God van de Bijbel.
Ja maar als er geen foutje was, hoe komt het dan dat we in de huidige ellende terecht zijn gekomen? Een foutloos mens immers maakt geen fouten. In ieder geval denk ik dat het een consequentie is van ons in de natuur zijn.
Wat betreft de vrije wil: hier en nu is het aan de mens om te kiezen en dat zal toen niet anders geweest zijn. Dat de ellende een noodzakelijke consequentie is van de vrije wil, vind ik getheoretiseer. De Bijbel zegt daar in elk geval niets over. Het enige wat dit soort vragen met zich meebrengt, is dat mensen God de maat nemen. Ze zetten God op afstand in plaats van dat ze de vraag bij Hem neerleggen.
Persoonlijk denk ik dat onze wil erg beperkt is en dat we dat betreft niet echt vrij zijn. We worden, volgens mij, te zeer bepaald door de natuur in ons, dat wil zeggen de instinctiviteit van de homo sapiens. Ik denk wel dat het een interessante vraag is, waar we ons mee mogen bezighouden, zonder dat het iets met onze verhouding tot God te maken heeft. Alleen al biologisch en psychologisch beschouwd is het een boeiende vraag.
Is de zondeval per se realiteit omdat er in een boek, genaamd de Bijbel, dat de meeste christenen erg belangrijk schijnen te vinden, een verhaal staat over Adam, Eva en de slang? Ik dacht het niet.
Zolang veel mensen hun leven laten bepalen door een geloof in de zondeval is het wel degelijk realiteit. Een zelfde soort realiteit als dat jij zegt dat er geen zondeval is.
Ja, dat ben ik natuurlijk met je eens. De mens laat zich leiden door dat waar hij in gelooft. Maar mij gaat het toch meer om de zondeval op zich. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat de dingen anders zijn gelopen dan ze hadden moeten gaan.
Los van het feit dat het een mysterie is, blijft de vraag of er noodzakelijkerwijs een schepper moet zijn geweest. Dat is de kernvraag. Veel christenen in mijn omgeving blijven zeggen dat er een schepper moet zijn geweest, omdat de natuur zo "mooi" en "ingenieus" in elkaar steekt. Maar is dat per se zo?
Nee, niet per se. Het is een soort extra reddingsboei, die je als je gelooft ook los moet kunnen laten. Voor wie gelooft, valt de persoon van de Schepper op zijn plek, en er zijn veel mensen die door de complexiteit van de natuur gaan zoeken en bij God terecht komen. Maar ik kom heel wat evolutionisten tegen voor wie dat totaal niet zo is. Het geloof stoelt niet op het denken of redeneren, het denken heeft alleen een rol bij het beschrijven en verwoorden van het geloof.
Ja, dat is zo. Maar ik denk dat je als mens ook verstandelijk moet nadenken over de vraag of dat wat je gelooft ook realistisch is. Uiteraard zijn dit dingen die we niet precies weten. Maar ik denk toch dat te veel mensen geloof verwarren met precies weten. Maar als je je geloof kunt relativeren, dan is dat natuurlijk heel goed.
De natuur kan ons wel het een en ander leren over God en inzicht bieden wat kwaad in elk geval niet is. Zo is de vergelijking van mensen en apen heel interessant. Het feit dat God reine en onreine dieren maakte, laat ook zien dat God domeinen maakte waar de mens wel of niet wat te zoeken had; roofdieren zijn dus niet fout, ze zijn door God gewild. De Leviathan, een verschrikkelijk monster waar de mens bang voor was, maakte God om ermee te spelen.
Tja, nu suggereer je naar mijn gevoel toch te veel dingen die God zou hebben gedaan. Daar geloof ik niet zo in.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 04 dec 2013, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

vrolijke schreef:
ben db bd schreef: En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.
Iemand die 5 minuten in de hemel geweest is, sturen ze wel eens naar de psychiater.
Jij hebt blijkbaar weinig verstand van de psychiatrie.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

Jerommel schreef:
DeZoeker schreef:De reis naar de hemel is toch meestal enkele reis? :lol:
vrolijke schreef:
ben db bd schreef: En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.
Iemand die 5 minuten in de hemel geweest is, sturen ze wel eens naar de psychiater.
Hoon en spot... :(
Als jij dat zo ziet.

Je kunt ook tegen alles, wat er iemand ergens zegt, ja en amen zeggen. Vind jij dat beter?
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

Zolderworm schreef:
vrolijke schreef:
ben db bd schreef: En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.
Iemand die 5 minuten in de hemel geweest is, sturen ze wel eens naar de psychiater.
Jij hebt blijkbaar weinig verstand van de psychiatrie.
Ik heb een paar vrienden, die er mee te maken hebben meer niet.
Jij wel dan?
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

vrolijke schreef:
Zolderworm schreef:
vrolijke schreef:
ben db bd schreef: En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.
Iemand die 5 minuten in de hemel geweest is, sturen ze wel eens naar de psychiater.
Jij hebt blijkbaar weinig verstand van de psychiatrie.
Ik heb een paar vrienden, die er mee te maken hebben meer niet.
Jij wel dan?
Ik zou zeggen: informeer eens bij hen wat psychiatrie feitelijk inhoudt. Er zijn volgens mij geen psychiatrische ziekten waarbij patiënten claimen dat ze vijf minuten in de hemel zijn geweest. Dat geldt mijns inziens alleen maar voor sommige drugsgebruikers. Wel zeggen sommige psychiatrisch patiënten dat hun leven een hel is.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

vrolijke schreef:
Jerommel schreef:
DeZoeker schreef:De reis naar de hemel is toch meestal enkele reis? :lol:
vrolijke schreef:
ben db bd schreef: En laten we nou eerlijk zijn; iemand die 5 minuten in de hemel is geweest, wil al nooit meer terug naar dit aardse leven; het is daar veel te heerlijk.
Heel leuk Koen; ik heb dat eens in een visioen mogen zien bij de begrafenis van een vriend welke ‘veel te vroeg is gestorven’. Maar ik moest me afwenden, omdat ik die heerlijkheid niet kon verdragen! Dan snap je pas hoe wij te kort schieten in onze beeldvorming van het hemelleven na het overlijden.
Iemand die 5 minuten in de hemel geweest is, sturen ze wel eens naar de psychiater.
Hoon en spot... :(
Als jij dat zo ziet.

Je kunt ook tegen alles, wat er iemand ergens zegt, ja en amen zeggen. Vind jij dat beter?
Hoon en spot tegenover ja en amen stellen is een valse tegenstelling.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

DeZoeker schreef:Humor weet je nog? Onschuldige humor... Maar door jou kennelijk niet gewaardeerd. Dat kan
Wat was de grap dan? :|
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Zolderworm »

DeZoeker schreef:Humor weet je nog? Onschuldige humor... Maar door jou kennelijk niet gewaardeerd. Dat kan
Ik vind het niet echt humor, maar eerder een akelige belediging van psychiatrische patiënten in het algemeen.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 05 dec 2013, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door ben db bd »

er is inmiddels al weer een hoop gezgd, zie ik. Sorry als ik dingen schrijf welke al in gebracht zijn, want ik heb de andere reacties nog niet gelezen.

het is wel eigenlijk al veel te laat, maar toch maak ik nog even gebruik van de rust in huis om in te gaan op de vraag hoe het kan dat er nog nooit iets gezien is door de satellieten en astronauten.

Is m.i. ook niet zo moeilijk hoor: De geestenwereld speelt zich af in een andere dimensie als waar wij in leven, maar ik denk dat die dimensie reëler is dan de onze, omdat de onze aan tijd en stof, dus aan vergankelijkheid gebonden is.
Wij hebben een stuk of 5-6 zintuigen, waarmee we gewoon in onze eigen wereld al een heleboel niet kunnen waarnemen. Denk aan radiogolven en röntgenstralen en wie weet wat er nog meer bestaat wat we nog niet ontdekt hebben.
Laten we dus nooit zeggen dat wat we niet waar kunnen nemen, daarom ook niet bestaat.

De Heere God is ook niet aan plaats gebonden. Ook de psalmist had dat al in de gaten toen hij zei dat hij nergens heen kon gaan zonder dat God daar ook zou zijn. (tot in het dodenrijk toe).
Daarom, stop met God welke beperking in Zijn mogelijkheden dan ook toe te willen dichten; die bestaan er gewoon niet vanwege Zijn oneindigheid in alles wat Hij is.
Laten we toch geen oude man met een lange witte baard van Hem, de God van hemel en aarde willen maken, zelfs deze dag niet ;) .

Sommige mensen denken dat er nog veel meer van ons soort planeten in het heelal rond zullen cirkelen met ook daarop levende wezens. Ik veronderstel dat niet (waarom zou er), maar als dat zo was zou er echt nog geen probleem voor de Heere God zijn, al waren het er miljarden; Hij is immers oneindig. En ja, dat kunnen mensen lekker niet bevatten, hoe simpel dat in feite ook is; het stopt gewoon nooit en nergens!

Maar weet je, het grootste wonder vinden wij dat wij Hem als Vader, Pappa zegt m’n zoon, (Abba) aan mogen spreken, in, via, de Heere Jezus, Die ons tot Gods kinderen heeft gemaakt.

Tot slot nog één ding: als mensen tegen mij zeggen dat ik hun God niet kan laten zien, dan heb ik geleerd daar simpel op te zeggen: ik niet, maar jij wel! (daar heb ik zelfs wel grote weddenschappen op voorgesteld, welke ze nooit konden verliezen!)
Want miljoenen mensen op aarde hebben de Heere God leren kennen, intenser dan hun eigen partner. Hij is immers veel wezenlijker!

Praat maar tegen de HEER, praat maar eerbiedig tegen Hem en vraag maar wat je nodig hebt. Luister maar naar je eigen geweten, want bijna altijd werkt de Heere via ons eigen geweten door Zijn Heilige Geest. Die Geest geeft Hij aan elk die daar in de naam van de Heere Jezus eerbiedig (Hij is immers een oneindige Majesteit!) om vraagt. Wederstaat die Geest dan niet, want dan gaat Hij weer weg, want slaven houdt alleen de duivel er op na.
Miljoenen zijn je voor gegaan.
En ja, dat jij God in je pubertijd niet vast gehouden hebt, dat is dat je eerst leefde op het geloof van je ouders. Maar God houdt er geen kleinkinderen op na en iedereen zal zelf een zeer bewuste keuze in zijn/haar leven moeten maken.
En geloof van een ouwe techneut buiten dienst dat het een functie heeft dat jij al 40 jaar langer leeft dan toen je puber was. Dat noemen wij de genadetijd…..
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Adinomis »

Amen!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
DeZoeker
Berichten: 1271
Lid geworden op: 08 nov 2013, 20:57
Man/Vrouw: M

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door DeZoeker »

Zolderworm schreef:
DeZoeker schreef:Humor weet je nog? Onschuldige humor... Maar door jou kennelijk niet gewaardeerd. Dat kan
Ik vind het niet echt humor, maar eerder een akelige belediging van psychiatrische patiënten in het algemeen.
Vind je dit nu zelf ook niet allemaal schromelijk overdreven? Vrolijke heeft met zijn opmerkingen volgens mij nergens zijn "onkunde" over psychiatrie laten blijken. Ook zal het geenszins zijn bedoeling zijn geweest afbreuk te doen aan het psychisch lijden van mensen met een psychiatrische aandoening. Dat is de lading die je er zelf aan geeft. Grapjes van die strekking worden zo vaak gemaakt en moeten ook gewoon kunnen volgens mij. Maar klaarblijkelijk ligt (ook) dit erg gevoelig bij sommigen.
'Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds!'
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

DeZoeker schreef:
Zolderworm schreef:
DeZoeker schreef:Humor weet je nog? Onschuldige humor... Maar door jou kennelijk niet gewaardeerd. Dat kan
Ik vind het niet echt humor, maar eerder een akelige belediging van psychiatrische patiënten in het algemeen.
Vind je dit nu zelf ook niet allemaal schromelijk overdreven? Vrolijke heeft met zijn opmerkingen volgens mij nergens zijn "onkunde" over psychiatrie laten blijken. Ook zal het geenszins zijn bedoeling zijn geweest afbreuk te doen aan het psychisch lijden van mensen met een psychiatrische aandoening. Dat is de lading die je er zelf aan geeft. Grapjes van die strekking worden zo vaak gemaakt en moeten ook gewoon kunnen volgens mij. Maar klaarblijkelijk ligt (ook) dit erg gevoelig bij sommigen.
Dat was zeker niet als grapje bedoelt. Dat was een welgemeende raad.

Het staat ook iedereen vrij, te geloven, dat mensen zoals jij en ik (en Jan-met-de-pet) eens even 5 minuten in de hemel kunnen kijken.

Ik doe dit dus niet, en geef iemand, die dat denkt, de raad zich eens te laten onderzoeken.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door Jerommel »

"Welgemeende raad" aan mijn hoela.
Het is gewoon afdoen met een flauwe opmerking.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: Hoe krijgt God dat voor elkaar?

Bericht door vrolijke »

Jerommel schreef:"Welgemeende raad" aan mijn hoela.
Het is gewoon afdoen met een flauwe opmerking.

Het staat jou vrij, dat te interpreteren, zoals jij wil. 8-)
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.