carramba schreef:Martine schreef: ik geloof in God omdat ik in mijn dagelijks leven mij door Hem gesteund weet.
Denk je eens in.... god steunt jou dagelijks..... en verder heeft hij geen tijd om de negen miljoen kinderen onder de vijf jaar die elk jaar creperen en en wegkwijnen van honger, dorst, ziekten, pijn, mishandeling, verkrachting, etc. Nee daar heeft hij geen aandacht voor. Voor jou heeft hij aandacht want jij moet niets tekort komen en elke dag vanachter je stapel boterhammen nog net je nieuwe flatscreen tv kunnen zien.
Ik denk dat als ik de wetenschap zou hebben dat ik voorkeursbehandeling zou krijgen terwijl er miljoenen die het veeeeel slechter hebben dan ik nog niet aangekeken zouden worden ik me diep en diep zou schamen om zo'n god te aanbidden. En zelf al zou ik het niet zeker weten maar enkel vermoeden zelf dan zou ik me diep schamen. Ik zou hem niet dankbaar zijn maar verafschuwen. Als jij de macht zou hebben om deze arme kinderen te redden met een snee brood en een bekertje water zou jij dat dan niet doen?? Vast wel en ander zou je monster zijn.... god heeft die macht maar hij doet het niet.....
Martine schreef:Er zou eindelijk eens respect voor elkaar moeten zijn.
Respect... begin dan bij jezelf en respecteer dat een ander die jou theologie niet deelt er volkomen buiten gehouden wil worden.
Kijk jou leer die zegt dat ik een leven zal hebben na de dood.... daar heb ik niks over te zeggen..... en alsof dat nog niet genoeg is bepaald het ook dat ik dat in de hel mag doorbrengen. En ook daar heb ik niets over te zeggen. En nu wil je dat ik dat respecteer?? Dacht het niet.
Hou het bij jezelf en je geloofsgenoten en mij zal je niet meer horen. Helaas zit dat er niet in.
Ga je ook niet verschuilen achter "het is de wil van god" of "ik bepaal dat niet dat doet god" want jij hangt deze leer aan en je bent dan op zijn minst medeplichtig aan dit soort waardeoordelen. Medeplichtigheid is even erg zo niet nog erger.
Martine schreef: Laat ik het zo zeggen: jij haalt consequent dat wat de mens doet en wat God doet door elkaar.
Het zijn mensen die misdaden plegen, kinderen laten verhongeren, het verschrikkelijke geweld plegen zoals in Syrië en omgeving.
Dat ze zeggen dat ze dat in de naam van God doen - of Allah - is mensenwerk.
Volslagen onzin want het gaat niet alleen om wandaden die in naam van religie gepleegd worden of dingen die door mensen gepleegd worden. Ga een dagje vertoeven in een kinderziekenhuis en zie hoe heel veel onschuldige kindertjes daar langzaam weg kwijnen van ongeneeslijke ziekten. Hun ouders bidden hun ziel en zaligheid uit om hun kind te redden ven een gewisse dood. God zit toe te kijken en doet niets... ze gaan gewoon dood. En dan heb ik het nog over de kindertjes die geluk hebben dat ze in een ziekenhuis nog enige kans op behandeling hebben. Bedenk eens hoeveel er dat geluk niet hebben.
Wat denk je van de vele tsunami slachtoffers... verdienden die het om te verzuipen?? Waar is de almachtige dat hij geen tijd heeft om ze te redden? Met jou bezig misschien?
Nee het is lang niet allemaal mensen werk. En al was het dat wel..... het is niet de schuld van de mensen dat er geen duidelijkheid is over welk geloof nou het enige ware geloof is. dat is de schuld van god. Hij is de enige die duidelijkheid kan bieden maar hij doet het niet. Het hele punt is dat hij als almachtige gewoon toekijkt hoe een klein onschuldig kind verkracht wordt terwijl hij als almachtige er iets aan kan doen. Ik zou het doen als ik dat kon en jij ook maar wij zijn niet almachtig hij wel.
Martine schreef:En ja, ik voel mij gesteund door God. Dat kun je niet van mij afnemen, wat je hier ook zegt.
Nee hoor ik wil niet van je afnemen... ik hoop dat je je heel gelukkig voelt met de steun van god... veel plezier ermee.
Martine schreef:Soms vraag ik me af waarom sommige mensen die atheïst zijn, niet naar 'freethinker' gaan - hét forum voor atheïsten - in plaats van mensen die - tjonge jonge hoe is het mogelijk - in God geloven te dwarsbomen.
Want een gesprek voeren is jou onbekend.
Dan moet het forum atheïsten niet toe staan. Als je je mening wil posten dan ben je daar vrij in.... en diezelfde vrijheid op meningsuiting heeft een atheïst ook. Ik krijg ook kritiek op mijn posts en ik ga de confrontatie gewoon aan. Wil je geen kritiek?? post dan niet.