pyro schreef:Zijn we soms met het Oneindige Draadje bezig?Jerommel schreef:Kennelijk is de definitie van God, zonder zijn identiteit bepaald te hebben al ondraaglijk voor sommigen.
Hmm... 111 alweer?
Het lijkt wel zinloos he?


pyro schreef:Zijn we soms met het Oneindige Draadje bezig?Jerommel schreef:Kennelijk is de definitie van God, zonder zijn identiteit bepaald te hebben al ondraaglijk voor sommigen.
Hmm... 111 alweer?
Het lijkt wel zinloos he?
Het feit dat er een draad is duidt er op dat er toch ERRUGGUNS een begin zou moeten zijn.Jerommel schreef:pyro schreef:Zijn we soms met het Oneindige Draadje bezig?Jerommel schreef:Kennelijk is de definitie van God, zonder zijn identiteit bepaald te hebben al ondraaglijk voor sommigen.
Hmm... 111 alweer?
Het lijkt wel zinloos he?![]()
Het is een stukje voorzienigheid, en niets minder dan dat.Jerommel schreef:Precies, zo iets eenvoudigs als een draad op een forum heeft toch niet zichzelf veroorzaakt.
Gelukkig heeft ie twee weken om zich rustig in te lezen.Jerommel schreef:Ja, maar ik zie er van af.JW88 schreef:Jerommel er wacht nog een post op je antwoord.
Je hebt deze vragen al meerdere malen gesteld en daar is op gereageerd, dus wat mij betreft moet je het daar maar mee doen.
De Christus die er was vóór Abraham heeft geen begin noch einde, maar is Priester naar de orde van Melchizedek. Lees Hebreeën 7, daaruit kunnen we concluderen Christus sinds de hemelvaart een andere positie heeft. En deze positie had hij vanaf het begin bij de Vader, namelijk hij is de Vader, de Enige God die zie op drie en meerdere manieren manifesteert.BdO schreef:Het is een stukje voorzienigheid, en niets minder dan dat.Jerommel schreef:Precies, zo iets eenvoudigs als een draad op een forum heeft toch niet zichzelf veroorzaakt.
Aha, die God dus. Gewoon Hebreeën 7 lezen.Piebe 2.2 schreef:De Christus die er was vóór Abraham heeft geen begin noch einde, maar is Priester naar de orde van Melchizedek. Lees Hebreeën 7, daaruit kunnen we concluderen Christus sinds de hemelvaart een andere positie heeft. En deze positie had hij vanaf het begin bij de Vader, namelijk hij is de Vader, de Enige God die zie op drie en meerdere manieren manifesteert.BdO schreef:Het is een stukje voorzienigheid, en niets minder dan dat.Jerommel schreef:Precies, zo iets eenvoudigs als een draad op een forum heeft toch niet zichzelf veroorzaakt.
Wat ik me dan afvraag, hoe kun je dingen waarnemen die buiten je waarnemingsvermogen zijn?Jerommel schreef:Krijgen we dan niet allemaal 'zintuigelijk voorgeschoteld' (als we de zintuigen gebruiken wel te verstaan) dat onze werkelijkheid uit overweldigende complexiteit, efficiëntie, genialiteit, vindingrijkheid, harmonie en omvattende wetmatigheden bestaat?
Tel daar bij op de zintuigen en het ken- en denkvermogen dat we daar voor nodig hebben, als deel van die werkelijkheid.
Dan zie je dat dit niet wordt verklaard door de natuurwetenschappen, die binnen het naturalistische kader werken, maar slechts worden ONTDEKT binnen dat paradigma.
Nou ja, enzovoorts...
Ik lijk wel een langspeelplaat...
Wat een slechte humor heb jij.....Piebe 2.2 schreef:Gelukkig heeft ie twee weken om zich rustig in te lezen.Jerommel schreef:Ja, maar ik zie er van af.JW88 schreef:Jerommel er wacht nog een post op je antwoord.
Je hebt deze vragen al meerdere malen gesteld en daar is op gereageerd, dus wat mij betreft moet je het daar maar mee doen.
Dat is alzo vaak aan je uitgelegd.....JW88 schreef:Wat ik me dan afvraag, hoe kun je dingen waarnemen die buiten je waarnemingsvermogen zijn?Jerommel schreef:Krijgen we dan niet allemaal 'zintuigelijk voorgeschoteld' (als we de zintuigen gebruiken wel te verstaan) dat onze werkelijkheid uit overweldigende complexiteit, efficiëntie, genialiteit, vindingrijkheid, harmonie en omvattende wetmatigheden bestaat?
Tel daar bij op de zintuigen en het ken- en denkvermogen dat we daar voor nodig hebben, als deel van die werkelijkheid.
Dan zie je dat dit niet wordt verklaard door de natuurwetenschappen, die binnen het naturalistische kader werken, maar slechts worden ONTDEKT binnen dat paradigma.
Nou ja, enzovoorts...
Ik lijk wel een langspeelplaat...
Mensen die claimen God te hebben gezien hebben dan neem ik aan iets waargenomen buiten ons waarnemingsvermogen? Maar dan betekent dat dus eigenlijk dat God binnen ons waarnemingsvermogen ligt?
Ja ik vind dit dus echt een slecht voorbeeld, het gaat niet om oorzaak en gevolg het gaat om waarnemingsvermogen. Een schilderij ligt gewoon binnen mijn waarnemingsvermogen en de schilder ook als hij nog had geleeft. Maar er wordt gezegd dat God buiten ons waarnemingsvermogen ligt maar toch kan worden waargenomen?????? Heel apart....Jerommel schreef:Dat is alzo vaak aan je uitgelegd.....JW88 schreef:Wat ik me dan afvraag, hoe kun je dingen waarnemen die buiten je waarnemingsvermogen zijn?Jerommel schreef:Krijgen we dan niet allemaal 'zintuigelijk voorgeschoteld' (als we de zintuigen gebruiken wel te verstaan) dat onze werkelijkheid uit overweldigende complexiteit, efficiëntie, genialiteit, vindingrijkheid, harmonie en omvattende wetmatigheden bestaat?
Tel daar bij op de zintuigen en het ken- en denkvermogen dat we daar voor nodig hebben, als deel van die werkelijkheid.
Dan zie je dat dit niet wordt verklaard door de natuurwetenschappen, die binnen het naturalistische kader werken, maar slechts worden ONTDEKT binnen dat paradigma.
Nou ja, enzovoorts...
Ik lijk wel een langspeelplaat...
Mensen die claimen God te hebben gezien hebben dan neem ik aan iets waargenomen buiten ons waarnemingsvermogen? Maar dan betekent dat dus eigenlijk dat God binnen ons waarnemingsvermogen ligt?
Weet je nu nog niet het verschil tussen oorzaak en gevolg?
Neem een mooi schilderij van eeuwen geleden.
Kan je de maker waarnemen? Nee.
Is het schilderij dan vanzelf ontstaan? Nee.
Niet door mij. 'Wij houden het oog niet op het zichtbare maar op het onzichtbare gericht; want het zichtbare gaat voorbij maar het onzichtbare duurt eeuwig.' (2 Kor 4,18)JW88 schreef:Maar er wordt gezegd dat God buiten ons waarnemingsvermogen ligt maar toch kan worden waargenomen?????? Heel apart....
Helder en duidelijk.Piebe 2.2 schreef:Niet door mij. 'Wij houden het oog niet op het zichtbare maar op het onzichtbare gericht; want het zichtbare gaat voorbij maar het onzichtbare duurt eeuwig.' (2 Kor 4,18)JW88 schreef:Maar er wordt gezegd dat God buiten ons waarnemingsvermogen ligt maar toch kan worden waargenomen?????? Heel apart....
'Beeld van God de onzichtbare is hij' (Kol 1,15)
'Aan de koning van de eeuwen, aan de onvergankelijke, onzichtbare, enige God zij de eer en de glorie tot in alle eeuwigheid! Amen.'(1 Tim 1,17)
Natuurlijk gaat het welom oorzaak en gevolg.JW88 schreef:Ja ik vind dit dus echt een slecht voorbeeld, het gaat niet om oorzaak en gevolg het gaat om waarnemingsvermogen.Jerommel schreef:Dat is alzo vaak aan je uitgelegd.....JW88 schreef:Wat ik me dan afvraag, hoe kun je dingen waarnemen die buiten je waarnemingsvermogen zijn?Jerommel schreef:Krijgen we dan niet allemaal 'zintuigelijk voorgeschoteld' (als we de zintuigen gebruiken wel te verstaan) dat onze werkelijkheid uit overweldigende complexiteit, efficiëntie, genialiteit, vindingrijkheid, harmonie en omvattende wetmatigheden bestaat?
Tel daar bij op de zintuigen en het ken- en denkvermogen dat we daar voor nodig hebben, als deel van die werkelijkheid.
Dan zie je dat dit niet wordt verklaard door de natuurwetenschappen, die binnen het naturalistische kader werken, maar slechts worden ONTDEKT binnen dat paradigma.
Nou ja, enzovoorts...
Ik lijk wel een langspeelplaat...
Mensen die claimen God te hebben gezien hebben dan neem ik aan iets waargenomen buiten ons waarnemingsvermogen? Maar dan betekent dat dus eigenlijk dat God binnen ons waarnemingsvermogen ligt?
Weet je nu nog niet het verschil tussen oorzaak en gevolg?
Neem een mooi schilderij van eeuwen geleden.
Kan je de maker waarnemen? Nee.
Is het schilderij dan vanzelf ontstaan? Nee.
Ja,maar ik geef een voorbeeld van een eeuwen oud schilderij, dus de schilder kan je niet waarnemen.Een schilderij ligt gewoon binnen mijn waarnemingsvermogen en de schilder ook als hij nog had geleeft.
Het schilderij kan worden waargenomen, niet de schilder.Maar er wordt gezegd dat God buiten ons waarnemingsvermogen ligt maar toch kan worden waargenomen?????? Heel apart....
exacter 299.792.458 meter per sekonde. En daar houdt geen lijm op.Jerommel schreef:Alpha schreef:Misschien lukt het je om gebroken licht te lijmen.![]()
![]()
Misschien met 300.000.000 meter per seconde-lijm?
Waarom zegt Jezus dan dat hij het begin van de schepping was?Piebe 2.2 schreef:De Christus die er was vóór Abraham heeft geen begin noch einde, maar is Priester naar de orde van Melchizedek. Lees Hebreeën 7, daaruit kunnen we concluderen Christus sinds de hemelvaart een andere positie heeft. En deze positie had hij vanaf het begin bij de Vader, namelijk hij is de Vader, de Enige God die zie op drie en meerdere manieren manifesteert.BdO schreef:Het is een stukje voorzienigheid, en niets minder dan dat.Jerommel schreef:Precies, zo iets eenvoudigs als een draad op een forum heeft toch niet zichzelf veroorzaakt.
De maker kan worden waargenomen aan de hand van het gemaakte.Jerommel schreef:Het schilderij kan worden waargenomen, niet de schilder.
De antieke potscherf kan worden waargenomen, niet de pottenbakker.
Het oude boek kan worden waargenomen, niet de schrijver.
Een oude drol kan worden waargenomen, niet de poeper.
De inmiddels oude schepping kan worden waargenomen, niet de schepper.
En wat wil je daarmee zeggen?Jerommel schreef:In reaktie op de 2 voorgaande posts:
Johannes 1 (NBG51)
1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.
2 Dit was in den beginne bij God.
3 Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is.
4 In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen;
5 en het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Leuk, om dit telkens weer op te dreunen. Maar waarom ga je nooit eens in op de tegenargumenten? Jerommel heeft gelijk. We zien alleen het zogenaamde resultaat, maar nergens zien we de veroorzaker ervan. Sommigen, zoals jij, concluderen dat die veroorzaker er moet zijn, en beweren vervolgens dat ze die veroorzaker zien. Je kunt evenzogoed beweren dat evolutie de veroorzaker is.Alpha schreef:De maker kan worden waargenomen aan de hand van het gemaakte.Jerommel schreef:Het schilderij kan worden waargenomen, niet de schilder.
De antieke potscherf kan worden waargenomen, niet de pottenbakker.
Het oude boek kan worden waargenomen, niet de schrijver.
Een oude drol kan worden waargenomen, niet de poeper.
De inmiddels oude schepping kan worden waargenomen, niet de schepper.
Geen van deze zaken ontstond vanzelf.
Je bedoelt dat hij nog een dagje heeft kunnen doorzeurenTin schreef:Opmerking moderator Tin: De instellingen stonden niet helemaal goed. Daardoor kon JW88 gisteren nog posten.
Dit is vandaag aangepast.
Ik schreeuw niet en de gebruikte "leuzen" zijn kennelijk voor jou te moeilijk.Zolderworm schreef:Leuk, om dit telkens weer op te dreunen. Maar waarom ga je nooit eens in op de tegenargumenten? Jerommel heeft gelijk. We zien alleen het zogenaamde resultaat, maar nergens zien we de veroorzaker ervan. Sommigen, zoals jij, concluderen dat die veroorzaker er moet zijn, en beweren vervolgens dat ze die veroorzaker zien. Je kunt evenzogoed beweren dat evolutie de veroorzaker is.Alpha schreef:De maker kan worden waargenomen aan de hand van het gemaakte.Jerommel schreef:Het schilderij kan worden waargenomen, niet de schilder.
De antieke potscherf kan worden waargenomen, niet de pottenbakker.
Het oude boek kan worden waargenomen, niet de schrijver.
Een oude drol kan worden waargenomen, niet de poeper.
De inmiddels oude schepping kan worden waargenomen, niet de schepper.
Geen van deze zaken ontstond vanzelf.
Dus graag tegenargumenten, en niet alleen maar je simpele leuzen schreeuwen.