ZENODotus schreef:Piebe 2.2 schreef:Zolderworm schreef:mensen die de evolutie ontkennen, moeten alleen maar over hun bol geaaid worden.
Dat vind ik ook wat overtrokken om mensen gevangenisstraf te geven voor een opvatting, daarin kunnen we een voorbeeld nemen aan Amerika. Volgens sommigen zijn er tijdens de joodse oorlog miljoenen joden gedood, moet ik dan ook maar in de bak als ik dat ontken? Of zeg dat het er minder waren?
Mensen die vinden dat mensen in de bak moeten vanwege een mening moeten eens goed nadenken voor wie gevangenissen bedoeld zijn.

Hier ben ik het volmondig mee eens... Trouwens in België wordt er nu al gekeken om het negationisme uit de illigaliteit te halen...
Dat is een prettig streven!
ZENODotus schreef:Al meen ik wel dat de bronnen voor de holocaust een stuk omvattender zijn dan die voor de evolutie....
Tja, als je gevangen genomen worden een geldig argument vindt.
ZENODotus schreef:Maar dat gaat inderdaad altijd verder en verder, maar iedereen mag een mening hebben... De holocaust ligt namelijk vrij dicht, maar neem b.v. het idee van de middeleeuwen, die bij velen heerst als duister (een idee uit de renaissance waarvan de meeste geschiedkundigen allang niet meer zo overtuigd zijn (de middeleeuwers noemden zichzelf trouwens modernen als ik me goed herinner), als de renaissance dan al heeft plaatsgevonden, want ook daarover zijn legio theorieën)... Maddox, de voormalige hoofdredacteur van nature, stelde in één van zijn inleidingen b.v. dat heel wat wetenschappers de oorsprong van het leven (ja ja, ik weet het, geen evolutie) aan buitenaards leven toeschrijven, maar opnieuw, dan verschuif je het probleem, ik dacht dat het in de jaren '70 was dat The New Scientist een enquete uitvoerde en dat er daaruit voortkwam dat 70% van de wetenschappers niet in evolutie zoals die (toen) werd gesteld, geloofden (wat niet automatisch wil zeggen dat zij allen in schepping geloven, of zelfs dat elke gelovige in schepping gelooft, zo stelt b.v. Polkinghorne is het een misvatting om de twee eerste hoofdstukken van genesis te zien als wetenschappelijke verhandelingen, het zijn theologische verhandelingen, veel interessanter (zijn woorden)).
Een raar idee dat de gewone man iets van een ingewikkeld vraagstuk moet vinden als de evolutietheorie. Ik weet nauwelijks hoe je het woord spelt dus mag ik er ook niks van vinden? Geen mening?
Drie dagen later werd ik in de gevangenis wakker waar me door het luikje boos werd toegebeten: 'nee!'