Foute uitgangspunten weerleggen en tegelijk andere uitgangspunten 'gedraai' noemen, tja. Op zo'n basis heb je natuurlijk altijd gelijkcallista schreef:pyro schreef: Eerst neem je een bijbelinterpretatie die heel gemakkelijk weerlegd kan worden. Alle andere interpretaties verklaar je ongeldig in denigrerende termen 'draaien en tapdansen'.
Maar ja, het begint ermee dat je eerst zelf een moedwillige fout maakt door een verkeerde interpretatie te kiezen.
Omdat je die zo leuk kunt weerleggen.
Deze aanpak zegt wel iets over de denkwijze van sommige atheïsten.
Een denkwijze waarmee geen zinnige dialoog mogelijk is omdat ze willens en wetens uitgaat van een fout uitgangspunt bij de gesprekspartner.
Gelukkig zijn niet alle atheïsten zo.
Ik zie geen enkele vorm van denigreren in de reacties van Christiaan.
Maar misschien is het te confronterend?
Ergo...een zwakke reactie helaas en eentje die ook nog op de man is.
 
 Dan kan je nog victorie gaan kraaien als de ander daar niets meer mee kan. Die reactie zou dan zwak, confronterend, op de man zijn.
We hebben het allemaal al eerder gezien op het forum, maar het niveau van het gesprek daalt wel heel erg.


 ) als uitgangspunt een opvatting van christelijk geloven nemen waarin ik me niet herken. Omgekeerd vindt mijn beleving van geloven bij hun dan weer geen weerklank. De moeilijkheid die daarachter ligt is niet heel moeilijk te zien denk ik. Dat betreft ervaringen en beleving die persoonlijk zijn en waaraan triple a niet kan relateren omdat dat bij hun heel anders werkt.
  ) als uitgangspunt een opvatting van christelijk geloven nemen waarin ik me niet herken. Omgekeerd vindt mijn beleving van geloven bij hun dan weer geen weerklank. De moeilijkheid die daarachter ligt is niet heel moeilijk te zien denk ik. Dat betreft ervaringen en beleving die persoonlijk zijn en waaraan triple a niet kan relateren omdat dat bij hun heel anders werkt. 


 
 
 . Ik wel.
. Ik wel.