Itamar schreef:Tin schreef:
Maar wat is "new age" eigenlijk. Er zullen door forummers dingen al of niet terecht onder geschaard worden die totaal elkaar tegengestelde zijn
.
Kun je, gezien wat je in de starttopic schreef, het onderwerp iets wat duidelijker specificeren? Het voorkomt denk ik zweverigheid!
Dus vraag één is: wat verstaan we er eigenlijk onder?
Volgens Wikipedia is het heel breed.
Hallo Itamar,
Dank je voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk. Heel breed. Maar ik liep aan tegen het feit dat het woord zo vaak in topics gebruikt werd, en vaak off topic, en ik bovendien als exponent ervan gezien werd, dat ik door het topic te openen wat wilde inventariseren hoe men tegen dit op zich inderdaad vage woord aan kijkt.
En vraag twee is: wat vinden we daar van?
Van welk onderwerp?
Dat hangt er dus vanaf. Jerommel deed heel negatief, dus vroeg ik mij af wat hij dan zo negatief vond.
Callista noemt nu bv reïncarnatie, en daar zal ze dus een mening over hebben
Bovendien is het zo dat een mens een algemeen gevoel kan hebben ten opzichte van iets. Het hoeft niet te kloppen, maar het is er wel.
New Age roept bij mij een gevoel op dat wel positief is, van het inslaan van een nieuwe positieve weg, minder materialisme etc., maar heeft ook een negatievere klank, in de richting van hippies etc. Dit laatste wordt dus inmiddels door meer forummers onderschreven inmiddels.
Bij de filosofieën die men "new age" (maar vaak ouder dan het christendom natuurlijk) kan noemen zullen traditionele christenen zich vaak niet zo thuis voelen.
Is dat voor jou ook zo?
Volgens mij, is de "New Age" beweging niet meer zo de belangstelling. Of vergis ik mij?
Nou dat ben ik helemaal met je eens!!
Dat is ook mijn gevoel.
Nu heb ik mij meer bezig gehouden met dingen die het "new age" stickertje op hebben dan jij, denk ik. Dus dan kan ik ook denken dat het aan mij ligt, omdat ik mij er nu niet meer zo mee bezig houd, maar jij constateert het dus ook.
Sebastiaan.
Niets is wat het lijkt.