peda schreef: ↑24 feb 2019, 12:39
Alpha schreef: ↑24 feb 2019, 12:19
peda schreef: ↑17 feb 2019, 19:05
Piebe Paulusma schreef: ↑17 feb 2019, 18:53
peda schreef: ↑17 feb 2019, 15:11
Dat de grote schare, die niemand tellen kan ( genoemd in Openbaring 7 vers 9-17 ) niet naar de hemel zou gaan, is interpretatie van de Jg.
Er wordt dan teruggegrepen op een reeks aan bijbel verzen uit andere boeken om een argumentatie traject op te bouwen,
waaruit de Jg conclusie volgt dat de grote schare niet in de hemel komt, maar een plaats krijgt op de nieuwe aarde. Letterlijk staat die conclusie helemaal niet in de Openbaringsverzen.
Absoluut en wat wél letterlijk in Openbaring staat, namelijk dat de Eerste en de Laatste dood is geweest en weer levend werd, wordt omheen gefietst.
Neen, de christenen zien in Jesaja 44 vers 6 en Openbaring 22 vers 13 geen tegenstrijdigheid en fietsen er niet omheen.
In Jeasaja wordt JHWH aangesproken en In Openbaring Jezus Christus. In de Triniteit wordt het christelijk verband gelegd. 1+1+1=1
Zelf snap ik het niet, maar vele miljoenen kennelijk wel.
Jesaja 44:6 Dit zegt Jehovah, de Koning van Israël en zijn Terugkoper, Jehovah van de legermachten: “Ik ben de eerste en ik ben de laatste. Er is geen andere God dan ik.
Openbaring 22:
13 Ik ben de Alfa en de Omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.
14 Gelukkig zijn zij die hun gewaden wassen, zodat ze het recht krijgen om naar de levensbomen te gaan en ze toegang tot de stad krijgen via haar poorten.
15 Buiten zijn de honden, zij die aan spiritisme doen, de seksueel immorele mensen, de moordenaars, de afgodenaanbidders en iedereen die graag liegt en bedriegt.”
16 “Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om aan jullie getuigenis over deze dingen te geven voor de gemeenten. Ik ben de wortel en de nakomeling van David en de heldere morgenster.”’ NWV.
In Jesaja is dus JHWH aan het woord.
In Openbaring is Jezus aan het woord.
JHWH is eeuwig en almachtig en dus de enige almachtige God..
De triniteitsleer is aan de Bijbel in de 4e eeuw toegevoegd en is overgenomen van o.a. de Griekse geloofsleer.
De triniteit is het logische antwoord op het Jezus= Christus=God verhaal (Paulus en Johannes). Bij de Jg is Jezus niet God en gezien dit uitgangspunt gebaseerd op een andere vertaling van Joh 1 : 1, vallen de Jg niet terug op de gedachte van de triniteit. Het zijn allemaal overdenkingen en uitwerkingen door later levende mensen over en op het eerdere werk van eveneens mensen.
Je bauwd kennelijk anderen klakkeloos na.
Ik heb al vaker aangetoond, dat Joh 1:1 niet uitsluitend door Jg zo vertaald wordt. #1
De triade leer is aantoonbaar in de 4e eeuw toegevoegd en velen hebben dat ingezien en die toevoegingen verwijderd.
Jezus is volgens de Bijbel NIET gelijk aan JHWH, maar is aan hem onderworpen.
Vandaar ook dat hij zei:
Luk 22:42 terwijl hij zei: „Vader, indien gij het wenst, neem deze beker dan van mij weg. Doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede.” NWV.
#1
Jo 1:1 — „en het Woord was een god [goddelijk]”
Gr.: καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος (kai theʹos en ho loʹgos)
1808
„en het woord was een god”
The New Testament, in An Improved Version, Upon the Basis of Archbishop Newcome’s New Translation: With a Corrected Text, Londen.
1864
„en een god was het Woord”
The Emphatic Diaglott (J21, interlineaire lezing), door Benjamin Wilson, New York en Londen.
1879
„en het Woord was een god”
La Sainte Bible, Segond-Oltramare, Genève en Parijs.
1928
„en het Woord was een goddelijk wezen”
La Bible du Centenaire, Société Biblique de Paris.
1935
„en het Woord was goddelijk”
The Bible — An American Translation, door J. M. P. Smith en E. J. Goodspeed, Chicago.
1963
„en het Woord was een god”
Nieuwe-Wereldvertaling van de Christelijke Griekse Geschriften, Brooklyn (VS) (New World Translation of the Christian Greek Scriptures, Brooklyn [VS] 1950).
1975
„en een god (of: van goddelijke natuur) was het Woord”
Das Evangelium nach Johannes, door Siegfried Schulz, Göttingen (Duitsland).
1978
„en van goddelijke natuur was de Logos”
Das Evangelium nach Johannes, door Johannes Schneider, Berlijn.
1979
„en een god was de Logos”
Das Evangelium nach Johannes, door Jürgen Becker, Würzburg (Duitsland).
2018
" en het Woord was een god".
Nieuwe wereldvertaling van de Bijbel (studie-uitgave)
BTW de NWV is nu in honderden talen simultaan verkrijgbaar.
Op die manier kunnen "alle mensen" met elkaar de Bijbel bestuderen.