Ik snap wel dat iemand " een hekel " kan krijgen,

Ik ga toch liever voor wetenschappelijk bronnen.callista schreef:daar zijn geen bronnen voor nodig....dan kan een ieder met gezond verstand inzien...HarryK schreef:2. "als de vrouw op een vreselijke manier verkracht en misbruikt is ... zal die vrouw een hekel hebben aan haar ongeboren kind ...".
O ja?
Noem eens bronnen waaruit dat blijkt?
als de een of andere klojo jou op een misdadige manier heeft verkracht en jij draagt daar de vrucht van-----etc....denk maar door.
Sorry, maar ik twijfel toch aan jouw suggestie dat "de meeste" vrouwen, of zoals je hier noemt "allemaal", problemen kregen.Special angel schreef:Ik heb samengewoond en samengewerkt met meisjes en vrouwen die abortus hadden gedaan. Allemaal kwamen ze daarna ( soms na vele jaren ) bij de huisarts terecht en sommigen bij de Ggz. Allerlei klachten ( zowel psychisch als lichamelijk als psychsomatische) hielden ze er aan over. Ze werden nooit meer de oude noch dezelfde. het blijft je je levenlang achtervolgen. Bewust of onbewust.
Ik snap wel dat iemand " een hekel " kan krijgen,maar ten diepste is het een hekel aan de misdadiger misbruiker of aan jezelf. Dat wordt dan weer geprojecteerd op het kindje helaas. Die geschiedenis heb ik van dichtbij meegemaakt . Het was een hel.
dat vetgedrukte dus....dat schreef ik nl.HarryK schreef: Ben jij van mening dat "sommige" vrouwen na hun abortus last ervan kregen, ja of nee?
Zo ja: dan heb jij dat dus ook opgemerkt, ook al noemde SA het punt eerder en noemde ze het in relatie tot "de meeste" vrouwen.
Zo nee: ben jij dan dus van mening dat vrouwen er geen last van hebben.
Of heb je alleen maar de mening van SA willen nuanceren dat het niet om "de meeste" maar om "sommige" vrouwen ging, en heb je er zelf geen mening over?
(Maar dan moet je niet reageren met "en ja ...".
.
Ik reageerde erop dat jij zei dat ik goed moet lezen, en zoals nu dat je reageert dat ik opgefokt toen.callista schreef:dat vetgedrukte dus....dat schreef ik nl.HarryK schreef: Ben jij van mening dat "sommige" vrouwen na hun abortus last ervan kregen, ja of nee?
Zo ja: dan heb jij dat dus ook opgemerkt, ook al noemde SA het punt eerder en noemde ze het in relatie tot "de meeste" vrouwen.
Of heb je alleen maar de mening van SA willen nuanceren dat het niet om "de meeste" maar om "sommige" vrouwen ging, en heb je er zelf geen mening over?
.
en doe niet zo opgefokt....ik heb het duidelijk weergeven.....oh sorry - genuanceerd ....
dat ligt niet aan mij.,HarryK schreef:callista schreef:HarryK schreef: Ben jij van mening dat "sommige" vrouwen na hun abortus last ervan kregen, ja of nee?
.dat vetgedrukte dus....dat schreef ik nl.
en doe niet zo opgefokt....ik heb het duidelijk weergeven.....oh sorry - genuanceerd ....voorbeelden graag.Ik reageerde erop dat jij zei dat ik goed moet lezen, en zoals nu dat je reageert dat ik opgefokt toen.
En dat doe je vaker.
voorbeelden graag...zo zijn het loze kreten.Om het even 'opgefokt' te zeggen: tussen het praten door zet je ook mensen voor paal.
Dit zijn nu typische "op-de-persoon-reacties".
Doen alsof ze niet goed lezen.
Doen alsof ze opgefokt.
als iemand niet goed leest mag ik dat gerust zeggen...
want dan worden mijn reacties foutief weergegeven.
ik heb antwoord gegeven.En zoals nu ook:
wel constateren dat iemand 'opgefokt' reageert, maar vervolgens geen antwoord geven.
En zoals ik eerder constateerde:
Dan is een serieus gesprek dus niet mogelijk.
Jammer.
allemaal?Special angel schreef:Ik heb samengewoond en samengewerkt met meisjes en vrouwen die abortus hadden gedaan.
Allemaal kwamen ze daarna ( soms na vele jaren ) bij de huisarts terecht en sommigen bij de Ggz.
Allerlei klachten ( zowel psychisch als lichamelijk als psychsomatische) hielden ze er aan over.
Ze werden nooit meer de oude noch dezelfde. het blijft je je levenlang achtervolgen. Bewust of onbewust.
Ik snap wel dat iemand " een hekel " kan krijgen,maar ten diepste is het een hekel aan de misdadiger misbruiker of aan jezelf. Dat wordt dan weer geprojecteerd op het kindje helaas. Die geschiedenis heb ik van dichtbij meegemaakt . Het was een hel.
Eender is het met mijn dochter gegaan. Geen enkel probleem ermee gehad. noch mentaal noch fysiek.callista schreef:allemaal?Special angel schreef:Ik heb samengewoond en samengewerkt met meisjes en vrouwen die abortus hadden gedaan.
Allemaal kwamen ze daarna ( soms na vele jaren ) bij de huisarts terecht en sommigen bij de Ggz.
Allerlei klachten ( zowel psychisch als lichamelijk als psychsomatische) hielden ze er aan over.
Ze werden nooit meer de oude noch dezelfde. het blijft je je levenlang achtervolgen. Bewust of onbewust.
zo zijn er verschillende ervaringen.
nou, mijn dochter heeft jaren geleden - na een nare ervaring - abortus laten plegen.![]()
ik heb haar er nog met alle macht van proberen af te houden - want het zou mijn eerste kleinkind zijn -maar er was geen discussie mogelijk....het moest en zou gebeuren.
en ja, toen moest ik haar wens wel respecteren - zij het met pijn...![]()
ze heeft er nooit spijt van gehad.
ook heb ik er vaak naar gevraagd - eerst, maar ook na jaren nog - maar ze was er alleen maar blij mee en bleef achter haar destijds gemaakte besluit staan.
Je hebt al twee officiële waarschuwing op je naam staan vanwege ditzelfde gedrag.callista schreef:blablabla
...
voorbeelden graag
Je hebt gereageerd.Callista schreef:ik heb antwoord gegeven.HarryK schreef:En zoals nu ook:
wel constateren dat iemand 'opgefokt' reageert, maar vervolgens geen antwoord geven.
Ik reageerde niet op exacte quotes van personen. Daarom zijn er dus ook geen quotes te vinden.callista schreef:dat ligt niet aan mij.,
ik was meteen duidelijk.
als jij mensen quote, quote dan ook diegene die oorspronkelijk die opmerking heeft geplaatst en niet mijn genuanceerde reactie erop,
waarvan jij aanneemt dat ik het compleet eens ben met de oorspronkelijk geplaatste opmerking......
ja, zo kan het ook. [ik wist niet dat jij kinderen had Vrolijke]vrolijke schreef:
Eender is het met mijn dochter gegaan. Geen enkel probleem ermee gehad. noch mentaal noch fysiek.
haha..ja, dat is wel een unicum.HarryK schreef: (Ik vond het wel leuk dat we eens grotendeels hetzelfde ergens over dachten.)
.
Dat is ongeveer hoe ik er over denk.HarryK schreef:Ken jij mensen die pro-choice, maar anti-abortus zijn?
Wim, waarom ik het vroeg, is dat dit op mij vreemd en zelfs tegenstrijdig overkomt.Wim Nusselder schreef:Dat is ongeveer hoe ik er over denk.HarryK schreef:Ken jij mensen die pro-choice, maar anti-abortus zijn?
HarryK schreef:Ken jij mensen die pro-choice, maar anti-abortus zijn?
Wim Nusselder schreef:Dat is ongeveer hoe ik er over denk.
Ik verwacht(te toen het qua leeftijd nog relevant was voor mijn vrouw en mij) geen situaties waarin ik voor abortus zou kiezen (cq. mijn vrouw daarvoor zou laten kiezen).HarryK schreef:In mijn ogen betekent het: ik ben tegen abortus, maar als een ander abortus wil, vind ik dat prima: dat is hun keuze en verantwoordelijkheid.
Jammer, in zo'n verhaal blijft dus het ongeboren kind (dat misschien wel recht op bescherming zou mogen of kunnen hebben!) buiten beschouwing. Buiten beschouwing, niet genoemd, vergeten(?); dat vind ik triest.Wim Nusselder schreef: Ik verwacht(te toen het qua leeftijd nog relevant was voor mijn vrouw en mij) geen situaties waarin ik voor abortus zou kiezen (cq. mijn vrouw daarvoor zou laten kiezen).
Ik vind niet dat ik voor anderen moet bepalen of ze daar wel of niet voor mogen kiezen; dat is tussen God en hen zelf.
Beste Katti,Katti schreef:Met enige schroom omdat ik nieuw ben wil ik toch graag reageren.
Moeten wij niet luisteren wat God zegt en zo dus ook doen? God geeft leven en God neemt het leven.
Waarom iets goed praten omdat het beter uitkomt voor een vrouw? Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen van een ongewenste zwangerschap, maar wie zijn wij om op de troon Gods te zitten? Waarom twijfelen we in deze kwesties zoveel? Bidden wij niet dagelijks "Uw wil geschiedde"?
Moeten alle problemen uit de weg gehaald worden door de mens zelf? Of gaan we door het diepe dal, volgzaam achter Jezus aan? Makkelijk praten als je op dit moment geen zware last hebt te dragen hoor ik mensen weleens zeggen. Maar God heeft voor een ieder de weg uitgestippeld en laten wij die zware last maar bij het kruis leggen. Ik denk dat dat voor vele schrijnende kwesties geldt. Leg de problemen in de handen van God en aan de voeten van Jezus. Je wordt geholpen!
Waren wij dan niet verlost van het juk van de Wet?Katti schreef: Moeten wij niet luisteren wat God zegt en zo dus ook doen? God geeft leven en God neemt het leven.
Ik begrijp niet waarom u dit als een wettische houding omschrijft.Jerommel schreef:Waren wij dan niet verlost van het juk van de Wet?Katti schreef: Moeten wij niet luisteren wat God zegt en zo dus ook doen? God geeft leven en God neemt het leven.
Gaat het allemaal niet om naastenliefde?
Zo'n wettische houding tegenover dergelijke drama's is natuurlijk een mooi stukje zand om de kop in te steken..
Wat dan te doen in de vreselijkste gevallen?
(Vreselijke gevallen laat ik aan jullie voorstellingsvermogen over, voorbeelden op aanvraag)
Dat lijkt me stug.Katti schreef:Ik begrijp niet waarom u dit als een wettische houding omschrijft.Jerommel schreef:Waren wij dan niet verlost van het juk van de Wet?Katti schreef: Moeten wij niet luisteren wat God zegt en zo dus ook doen? God geeft leven en God neemt het leven.
Gaat het allemaal niet om naastenliefde?
Zo'n wettische houding tegenover dergelijke drama's is natuurlijk een mooi stukje zand om de kop in te steken..
Wat dan te doen in de vreselijkste gevallen?
(Vreselijke gevallen laat ik aan jullie voorstellingsvermogen over, voorbeelden op aanvraag)