Anja schreef: 06 apr 2019, 22:53
Messenger schreef: 06 apr 2019, 22:38
Anja schreef: 06 apr 2019, 19:54
Dat God nooit niet bij je is, wil natuurlijk nog niet zeggen dat Gods Koninkrijk in je 
gevestigd is cq gerealiseerd is. In het Koninkrijk der Nederlanden gaan er velen tegen de wet van de koning in en belanden in de gevangenis. Zij leven nog wel in het Koninkrijk der Nederlanden, maar wel in het gevang, waar onderling geheel andere wetten gelden.

Het gevang in Nederland staat gewoon in het Koninkrijk der Nederlanden hoor.

Ja, maar binnenin de gevangenis gelden onderling, waar men aan elkaar is overgeleverd, heel andere wetten dan daarbuiten.

Ja en? Wat hebben onderlinge wetten van gedetineerden met God te maken?
Messenger schreef:En God heeft geen wetten
Anja schreef:
Dat maak je jezelf wijs. Ik raad je af om van een dak af te springen. Dan ontmoet je de wet van de zwaartekracht. 
Gelukkig bestaat de zwaartekracht. Anders word ik knap chagrijnig als ik van een dak wil springen. Het is mensenwerk om het over een wet te hebben trouwens.
Anja schreef:
En alle grote religies en religieuze filosofieën kennen de wetten van karma. De tien geboden zijn een voorbeeld van adviezen om een zo goed en aangenaam mogelijk leven te kunnen leiden. De meeste echt spirituele mensen komen door zelfonderzoek uiteindelijk zelf ook tot die conclusie. De ware gelovige heeft een voorsprong, die hoeft het wiel niet zelf uit te vinden. Gelukkig hebben die gelovigen in het westen de oorspronkelijke cultuur gesticht. Daarom hebben wij een rechtstaat.
Ja en het betreft allemaal mensenwerk wat je beschrijft.
Messenger schreef: en straft niet.
Anja schreef:
De mens straft zichzelf door zich aan de Wet te willen onttrekken. 
Messenger schreef:Onvoorwaardelijke liefde en vrije wil.
Anja schreef:
Precies. Daarom laat God toe dat de mens zichzelf net zo lang straft tot ie het zat is, en tot ie te langen leste de gevolgen van zijn woorden,gedachten en daden inziet, zijn zondige toestand onderkent, en het inwendig naar God uitroept, zodat de Vader hem en haar de Verlosser kan sturen.   

Er is geen zondige toestand omdat met een vrije wil en onvoorwaardelijke liefde geen zonde bestaat. Je hoeft ook niet verlost te worden door een verlosser.
Anja schreef:
Kortom God heeft wel degelijk wetten. Hij houdt onvoorwaardelijk van de mensen. En Hij heeft hen de vrije wil geschonken. 
Wetten zijn Liefde. Wetteloosheid is afwezigheid van Liefde. Geloof je het niet? Leer dan maar van de chaos en de wetteloosheid waar de mensheid zichzelf steeds verder in stort.
Liefde kent geen wetten. Echte liefde, daar heb ik het over. Je ziet God misschien als een vader, maar maak jezelf niet wijs dat ouders onvoorwaardelijk hun kinderen lief hebben. Ouders kun je dat niet kwalijk nemen als zij de vrije wil van kinderen beperken en bestraffen. Zij weten niet dat zij een expressie van God zijn omdat zij dat vergeten zijn. God zelf weet dat wel.
God weet ook dat mensen volkomen veilig zijn in de speeltuin/het slagveld op aarde. Omdat zij, net als God, in essentie onkwetsbaar zijn. Alle leed wordt genezen en geheeld. Er zal geen schade blijven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.