Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
29 sep 2020, 13:15
Alpha schreef:
29 sep 2020, 12:37
Messenger schreef:
13 sep 2020, 10:00

Ik vind het ridicuul dat een God afgeeft op de onrechtvaardigheid van zelfs pasgeboren baby's, en zichzelf als rechtvaardig etaleert. Er is niks rechtvaardigs aan een God die zelfs pasgeboren baby's zondaren noemt, vanwege iets dat voorouders zouden hebben gedaan. Eigenlijk vind ik het bespottelijk.

Voor mij het zoveelste bewijs dat de bijbel mensenwerk is en dat een God van echte onvoorwaardelijke liefde daarin gelasterd wordt.
Je leest weer wat je wilt lezen.

Kinderen zijn gerechtvaardigd door hun ouders.
Helaas hebben kinderen de eigenschappen van hun ouders geërfd, dat pakt niet altijd goed uit.
Dus helaas worden kinderen dus gestraft voor wat hun voorouders deden?
Dat bevestigt toch de onrechtvaardigheid van Jehova?
JHWH is rechtvaardig.
Hij is ook geduldig met u. (2 Pe 3:9.)

Het probleem is dat kinderen de eigenschappen en kenmerken van hun ouders hebben geërfd.
Dat zit in de genen.
Wanneer je een brood bakt in een gedeukt blik, dat heeft het brood de vorm van het blik overgenomen.
Adam en Eva hebben dat "blik" gedeukt.
Alpha

Bericht door Alpha »

twijfelaar schreef:
29 sep 2020, 20:59
Alpha schreef:
29 sep 2020, 12:37

Kinderen zijn gerechtvaardigd door hun ouders.
Helaas hebben kinderen de eigenschappen van hun ouders geërfd, dat pakt niet altijd goed uit.
Ik heb het gevoel dat jij zelf zelden of nooit nadenkt, je antwoord voornamelijk met citaten uit de bijbel, dus met wat anderen geschreven hebben. Ik voor mij accepteer de erfenis van de fouten van een ander niet. En wanneer je gelooft dat God alles geschapen heeft had Hij het zondige deel in het DNA van Adam en Eva niet mee laten erven wanneer Hij de wereld echt lief had gehad. Daarnaast waren er natuurlijk nog tal van andere mogelijkheden om de paradijselijke wereld gelijk na de zondeval te herstellen, maar jouw God koos voor een spannende film waarin zijn schepsels elkaar duizenden jaren vaak op gruwelijke wijze afmaakten met als hoogtepunt het loslaten van de satan gedurende 1000 jaar. De dagen worden dan weliswaar verkort maar volgens mij heeft God er niet aan gedacht dat de satan niet van daglicht afhankelijk is maar daar komen de gelovigen nog wel achter. Jij vindt dat allemaal normaal omdat jullie als JG tzt een ereplekje gaan krijgen. Ik ben daarin blijkbaar wat kritischer en probeer ik te achterhalen met welk recht God alles laat gebeuren zoals het gebeurt.
In tegenstelling tot jou twijfel ik niet, het gevolg van diep nadenken, onderzoeken en vergelijken.

Je praat kennelijk anderen klakkeloos na.
Jg krijgen geen "ereplekje".
Degenen die met de schepper samenwerken mogen in Gods koninkrijk wonen.
Daardoor wordt voorkomen dat de aarde geruïneerd wordt.

Natuurlijk citeer ik de Bijbel.
Daar staat in op welke manier je met de schepper kan samenwerken.

Het is een feit dat kinderen de eigenschappen van hun ouders erven.
Lees nu eens zelf de bijbel en vraag God om inzicht.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
04 okt 2020, 23:14
Alpha schreef:
29 sep 2020, 12:07
Messenger schreef:
24 sep 2020, 17:01
En hoe werden de zoetwatervissen meegenomen? Van elke soort een paartje?
De ark had een zout en een zoetwater zwembad. :lol:
Mijn reactie op het hele Ark van Noah-verhaal : :lol: :lol: :lol:
Het is geen verhaal, maar een verslag van gebeurtenissen.
Plaats reactie