Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door EdVaessen »

dingo schreef: 10 nov 2020, 23:03 Ik geloof er geen fluit van dat Slob die verklaring zelf een goed idee vond.
Mogelijk werd hij erdoor verrast, hoewel hij op de hoogte was met de rabiate homohaat van nogal wat christenen?
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3625
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door dingo »

EdVaessen schreef: 10 nov 2020, 23:16
dingo schreef: 10 nov 2020, 23:03 Ik geloof er geen fluit van dat Slob die verklaring zelf een goed idee vond.
Mogelijk werd hij erdoor verrast, hoewel hij op de hoogte was met de rabiate homohaat van nogal wat christenen?
Onbegrip voor LHBT vind je voornamelijk in de refo en evangelische hoek van het christendom maar onbegrip is niet meteen gelijk aan rabiate homohaat.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door callista »

Wel als afwijzing en dat is op zich al erg genoeg....dat kan leiden tot discriminatie...q.e.d. en meer...

Vanavond al een gesprek op OP 1 en nu met het oog op morgen; radio NPO 1...en daar draait ook mijn maag van om.
Schijnheilig vroom geleuter van iemand die zelf homo is......kiezen voor homoseksualiteit alsof het een zaak is van kiezen tussen spruitjes en biefstuk.
M.a.w. het wel mogen zijn maar het niet mogen doen....de welbekende dooddoener.....dat kwam ook nog aan bod.
Een relatie met God is het belangrijkste dan een volwaardige relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht met alles erop en eraan.........allemaal zo krom en dubbel....bah
Nou ja... religie heeft heel wat veroorzaakt... :x
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3625
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door dingo »

callista schreef: 10 nov 2020, 23:35 Wel als afwijzing en dat is op zich al erg genoeg....dat kan leiden tot discriminatie...q.e.d. en meer...

Vanavond al een gesprek op OP 1 en nu met het oog op morgen; radio NPO 1...en daar draait ook mijn maag van om.
Schijnheilig vroom geleuter van iemand die zelf homo is......kiezen voor homoseksualiteit alsof het een zaak is van kiezen tussen spruitjes en biefstuk.
M.a.w. het wel mogen zijn maar het niet mogen doen....de welbekende dooddoener.....dat kwam ook nog aan bod.
Er zijn inderdaad mensen die dat geloven en er zich ook aan houden door celibatair te leven. Voor hen is het geen dooddoener maar bloedserieus. Niet dat ik het met ze eens ben maar afdoen als dooddoener is weer wat anders.
Een relatie met God is het belangrijkste dan een volwaardige relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht met alles erop en eraan.........allemaal zo krom en dubbel....bah
Nou ja... religie heeft heel wat veroorzaakt... :x
In het oostblok is homohaat zover ik weet niet religie gerelateerd.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Petra »

Deze gesprekken vinden plaats in het kader van "goed burgerschap". En hoe we onze jeugd daarin het beste kunnen begeleiden. Eigenlijk was de idee dat de focus op de moslim jeugd zou liggen zodat ze beter zouden kunnen integreren. Kwam plotseling dit addertje naar boven.
Tot hoever reikt de reikwijdte van artikel 1 (geen discriminatie) van de Grondwet?
Het euvel is dat artikel 6 (Vrijheid van religie) en 23 (Vrijheid van onderwijs) van gelijke rangorde zijn.
Maar..er worden wel aan bijzonder onderwijs eisen van deugdelijkheid gesteld. Dat houdt een verplichting in om zorg te dragen voor de veiligheid van alle leerlingen. Ook de sociale en psychische!
Ik denk dat dit gegeven het kernpunt is waar deze kwalijke praktijken mee aangevochten kunnen worden. Ook in de 'huiskamers' dus.
Ik denk dan in de richting van overheids ingrijpen in de privé sfeer om jeugdigen tegen hun eigen ouders beschermen. (Daarmee komt de overheid ook in je huis). De overheid verplicht ouders/scholen etc. om een veilige omgeving te bieden en heeft daar do's & don'ts voor benoemt.
Je mag kinderen niet (laten) kwetsen; niet in de publieke ruimte, niet in je eigen huis en dus ook niet op school.
Weg met die brief dus.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20701
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door peda »

Hallo Petra,

Het blijft toch een lastige. Zo staat bijvoorbeeld het R K Kerk- recht gewoon vier overeind. Geen vrouwen die tot priester gewijd kunnen worden. Een celibataire levenshouding voor de kloosterlingen. Speciale voorwaarden voor een kerkelijk huwelijk, kortom een aantal "' vrijheden "" van het "' huis "' worden doorgetrokken naar de Kerk. Het blijft ( politiek ) toch wel spannen tussen beide Grondrechten.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3625
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door dingo »

Het is inderdaad tricky. Bij mensen die geloven dat 5g corona veroorzaakt en kinderen hebben, ga je daar ook het "huis" binnendringen om de kinderen te "beschermen"? En dan heb ik het dus niet over mensen die telefoonmasten in de fik steken maar mensen die zich uiten op sociale media en persoonlijke gesprekken.

Wat uiteraard niet mag is een school die een getekende verklaring van de ouders wil. Dat tast m.i. de vrijheid van godsdienst en die van vrijheid van meningsuiting van de ouders aan. En creëert ook nog eens een onveilige situatie voor kinderen op school.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Messenger »

EdVaessen schreef: 10 nov 2020, 23:16
dingo schreef: 10 nov 2020, 23:03 Ik geloof er geen fluit van dat Slob die verklaring zelf een goed idee vond.
Mogelijk werd hij erdoor verrast, hoewel hij op de hoogte was met de rabiate homohaat van nogal wat christenen?
Die Slob heeft met zijn bijbel onder een steen gelegen vermoed ik, want hoe kan hij deze blunder begaan na de enorme ophef rond zijn collega Van der Staaij een tijdje terug rond de ondertekening van de Nashville-verklaring?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door EdVaessen »

Met de tijdgeest mee wordt steeds meer de nadruk gelegd op empathie. Men herkent zichzelf, mede door goede voorlichting waarbij vooroordelen worden doorgeprikt, steeds meer in andere wezens. Negertjes zijn niet meer dom, vrouwen geen afhankelijke wezentjes die een man nodig hebben en homo's zijn niet meer raar en vies. Kinderen mogen niet meer geslagen worden en ook dieren krijgen meer rechten.
Het maakt dat het eerste artikel van de grondwet meer en meer gewicht krijgt.

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Er wordt al aan gewekt om lhbti+-rechten ook in de grondwet te verankeren.

Het gaat de goede kant op (in elk geval op papier) want zo'n anti-homoverklaring wordt op termijn gewoon strafbaar.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10170
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Messenger »

Ik denk dat een verplicht quotum nodig is voor alle scholen, voor de aanstelling van openlijk homoseksuele/lesbische leerkrachten.
Zodat kinderen weten bij wie ze met vragen terecht kunnen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Petra »

peda schreef: 11 nov 2020, 10:06 Hallo Petra,

Het blijft toch een lastige. Zo staat bijvoorbeeld het R K Kerk- recht gewoon vier overeind. Geen vrouwen die tot priester gewijd kunnen worden. Een celibataire levenshouding voor de kloosterlingen. Speciale voorwaarden voor een kerkelijk huwelijk, kortom een aantal "' vrijheden "" van het "' huis "' worden doorgetrokken naar de Kerk. Het blijft ( politiek ) toch wel spannen tussen beide Grondrechten.
Hi Peda,

Zeker!
De Grondwetsartikelen kennen geen rangorde, dus het blijft spannen op bepaalde tegenstrijdige punten.
De overheid grijpt in, ook in je huis, als de veiligheid in het geding is.
Vandaar dat ik schreef dat ik denk dat de deugdelijkheid eis (w.o. veiligheid) het kernpunt zal zijn. De vraag is denk ik of het hard te maken is dat die brief tot onveilige situaties voor kinderen kan leiden.
Tevens denk ik dat het zal gaan spannen vanwege de vraag wat je als overheid moet/wil subsidiëren.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20701
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door peda »

Petra schreef: 11 nov 2020, 23:23
peda schreef: 11 nov 2020, 10:06 Hallo Petra,

Het blijft toch een lastige. Zo staat bijvoorbeeld het R K Kerk- recht gewoon vier overeind. Geen vrouwen die tot priester gewijd kunnen worden. Een celibataire levenshouding voor de kloosterlingen. Speciale voorwaarden voor een kerkelijk huwelijk, kortom een aantal "' vrijheden "" van het "' huis "' worden doorgetrokken naar de Kerk. Het blijft ( politiek ) toch wel spannen tussen beide Grondrechten.
Hi Peda,

Zeker!
De Grondwetsartikelen kennen geen rangorde, dus het blijft spannen op bepaalde tegenstrijdige punten.
De overheid grijpt in, ook in je huis, als de veiligheid in het geding is.
Vandaar dat ik schreef dat ik denk dat de deugdelijkheid eis (w.o. veiligheid) het kernpunt zal zijn. De vraag is denk ik of het hard te maken is dat die brief tot onveilige situaties voor kinderen kan leiden.
Tevens denk ik dat het zal gaan spannen vanwege de vraag wat je als overheid moet/wil subsidiëren.
Hallo Petra,

Bij fysische onveiligheid zijn de normen makkelijker vast te stellen, als bij psychische onveiligheid. Daarnaast is fysische onveiligheid veelal bijna zonder tijdvertraging objectief vast te stellen, terwijl bij psychische onveiligheid de lange termijn factor werkt.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Petra »

peda schreef: 12 nov 2020, 08:08
Hallo Petra,

Bij fysische onveiligheid zijn de normen makkelijker vast te stellen, als bij psychische onveiligheid. Daarnaast is fysische onveiligheid veelal bijna zonder tijdvertraging objectief vast te stellen, terwijl bij psychische onveiligheid de lange termijn factor werkt.
Dat klopt Peda, maar tegenwoordig zijn er meer dan genoeg prima onderbouwde wetenschappelijke onderzoeken waaruit die psychische schadelijkheid blijkt.
Hence; ik denk dat het sociaal psychisch welzijn van kinderen het kernpunt zal zijn waarmee deze kwestie beslecht zal worden.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20701
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door peda »

Petra schreef: 13 nov 2020, 00:06
peda schreef: 12 nov 2020, 08:08
Hallo Petra,

Bij fysische onveiligheid zijn de normen makkelijker vast te stellen, als bij psychische onveiligheid. Daarnaast is fysische onveiligheid veelal bijna zonder tijdvertraging objectief vast te stellen, terwijl bij psychische onveiligheid de lange termijn factor werkt.
Dat klopt Peda, maar tegenwoordig zijn er meer dan genoeg prima onderbouwde wetenschappelijke onderzoeken waaruit die psychische schadelijkheid blijkt.
Hence; ik denk dat het sociaal psychisch welzijn van kinderen het kernpunt zal zijn waarmee deze kwestie beslecht zal worden.
Ik weet niet of het wel die prioriteit zal krijgen. Armoede, fysiek geweld, drugs, gezagsproblemen, jeugd- criminaliteit, lange wachtlijsten bij de jeugdzorg, het is allemaal bekend, er wordt veel gepraat, maar opgelost wordt het niet.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Atheist2 »

callista schreef: 10 nov 2020, 23:09 Ik heb het vermoeden dat Slob gauw van mening veranderde nadat hij de consequentie van zijn eerdere uitspraak had gezien en het gevolg wat dat eventueel zou kunnen betekenen voor zijn functie... 8-)
Het komt op mij persoonlijk als schijnheilig over...
Het kwam mij over zoals het koningshuis over hun reis naar Griekenland. Niet zijzelf zijn het probleem, maar de reactie op hun daden.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door fries77 »

ChristenUnie-Arie is ook niets meer dan een pluche-plakker. Die lui doen alles om in het zadel te blijven. Tja... Soms zijn het net mensen...
salvator omnium hominum
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7620
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Petra »

peda schreef: 13 nov 2020, 12:09
Petra schreef: 13 nov 2020, 00:06
peda schreef: 12 nov 2020, 08:08
Hallo Petra,

Bij fysische onveiligheid zijn de normen makkelijker vast te stellen, als bij psychische onveiligheid. Daarnaast is fysische onveiligheid veelal bijna zonder tijdvertraging objectief vast te stellen, terwijl bij psychische onveiligheid de lange termijn factor werkt.
Dat klopt Peda, maar tegenwoordig zijn er meer dan genoeg prima onderbouwde wetenschappelijke onderzoeken waaruit die psychische schadelijkheid blijkt.
Hence; ik denk dat het sociaal psychisch welzijn van kinderen het kernpunt zal zijn waarmee deze kwestie beslecht zal worden.
Ik weet niet of het wel die prioriteit zal krijgen. Armoede, fysiek geweld, drugs, gezagsproblemen, jeugd- criminaliteit, lange wachtlijsten bij de jeugdzorg, het is allemaal bekend, er wordt veel gepraat, maar opgelost wordt het niet.
Sja de wereld hè. Aan mooie woorden geen gebrek, maar het zijn de daden waar het aankomt. En daar wil het helaas nog wel 's aan schorten.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door callista »

Marcel van Roosmalen laat hier ook zijn licht eens over schijnen.....

Marcel Van Roosmalen - Religie en LHBT

https://www.youtube.com/watch?v=Q7nVhcuA24A
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 10 nov 2020, 23:09 Ik heb het vermoeden dat Slob gauw van mening veranderde nadat hij de consequentie van zijn eerdere uitspraak had gezien en het gevolg wat dat eventueel zou kunnen betekenen voor zijn functie... 8-)
Dus eigenlijk impliceer jij dat er een homolobby is die paal en perk stelt aan de vrijheid van meningsuiting en daar lijk je in mee te stemmen. Wat dat betreft ben ik meer Amerikaan: iedereen mag zijn mening ventileren, ongeacht of ik het daar mee eens ben, aanstootgevend of vergezocht vind.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door callista »

Je mening ventileren is wat anders dan het ermee eens zijn dat ouders moeten ondertekenen dat ze homoseksualiteit afwijzen op hun---in dit geval--- reformatorische school.
Het is godgeklaagd en bovendien discriminerend.... :evil:
En dan ook nog de schijnheiligheid wat ik hoorde op radio NPO1 van iemand:
"Ja...wij ontvangen en omarmen de homoseksuelen in alle liefde en gaan met ze in gesprek"

Ja...ammehoela, zeker om ze de les te lezen...en ze te vertellen dat het een gruwel in Gods ogen is.....
Hoe moeten die kinderen en die jongeren zich voelen.
Een veilige omgeving?
No way...zeker als ze dat thuis ook niet krijgen en zichzelf mogen zijn....
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 16 nov 2020, 14:55 Je mening ventileren is wat anders dan het ermee eens zijn dat ouders moeten ondertekenen dat ze homoseksualiteit afwijzen op hun---in dit geval--- reformatorische school.
Het is godgeklaagd en bovendien discriminerend.... :evil:
En dan ook nog de schijnheiligheid wat ik hoorde op radio NPO1 van iemand:
"Ja...wij ontvangen en omarmen de homoseksuelen in alle liefde en gaan met ze in gesprek"
Dat is wat anders maar ik weiger beperkt te worden in mijn vrijheid van meningsuiting door een maffe refo.
callista schreef: 16 nov 2020, 14:55Ja...ammehoela, zeker om ze de les te lezen...en ze te vertellen dat het een gruwel in Gods ogen is.....
Hoe moeten die kinderen en die jongeren zich voelen.
Een veilige omgeving?
No way...zeker als ze dat thuis ook niet krijgen en zichzelf mogen zijn....
Zeker mag iedereen zichzelf zijn, zolang het maar niet ten koste van de andere gaat nietwaar?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door EdVaessen »

Piebe Paulusma schreef: 16 nov 2020, 15:36 Zeker mag iedereen zichzelf zijn, zolang het maar niet ten koste van de andere gaat nietwaar?
Weinig kans op in de Bijbelgordel.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Minister Slob (CU) en de anti-homoverklaring onderwijs

Bericht door Piebe Paulusma »

EdVaessen schreef: 17 nov 2020, 17:37
Piebe Paulusma schreef: 16 nov 2020, 15:36 Zeker mag iedereen zichzelf zijn, zolang het maar niet ten koste van de andere gaat nietwaar?
Weinig kans op in de Bijbelgordel.
Zal wel, gelukkig woon ik daar niet.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende