Die link had ik nog niet gelegd
Al moet ik zeggen dat daar weer een andere kerkleer bij komt kijken. Dat van het zondigen na de doop.
Die link had ik nog niet gelegd
12 Samengevat is het zo: door de schuld van één mens, Adam, is de zonde in de wereld gekomen en de dood is het gevolg van de zonde. De dood werd het lot van alle mensen, want zij zondigden allemaal.
13 De zonde was al in de wereld voordat Mozes Gods wet ontving. Maar zolang er geen wet is, wordt de zonde niet toegerekend.
Twee kerkleren denk ik. De kerkleer dat je na de doop evengoed geoordeeld wordt, en de kerkleer dat na de doop je zonden zijn betaald door Jezus.
De erfzonde komt uit de koker van Augustinus, een eeuw of 4 later.Bastiaan73 schreef: ↑03 dec 2020, 21:20 De term 'erfzonde' komt niet voor in de Bijbel maar het 'concept' wordt wel gesuggereerd, bijvoorbeeld in Romeinen 5 (vertaling: Het Boek) :
12 Samengevat is het zo: door de schuld van één mens, Adam, is de zonde in de wereld gekomen en de dood is het gevolg van de zonde. De dood werd het lot van alle mensen, want zij zondigden allemaal.
13 De zonde was al in de wereld voordat Mozes Gods wet ontving. Maar zolang er geen wet is, wordt de zonde niet toegerekend.
Wel, nu komen we weer bij onze verschillen.
Het is inmiddels bewezen dat de mens zich, via een evolutionaire ontwikkeling van soort naar soort, geleidelijk ontwikkeld heeft vanuit de Australopeticus Aferensis. Los van de vraag of dit helemaal gegaan is volgens de evolutietheorie. Dus het verhaal van Adam en Eva is een mythe.Gaitema schreef: ↑03 dec 2020, 23:36Wel, nu komen we weer bij onze verschillen.
De erfzondeleer is een interpretatie van de volgende tekst:
"Romeinen 5
Adam en Christus
12. Daarom, zoals door één mens de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.
13. Want totdat de wet er kwam, was er wel zonde in de wereld. Zonde wordt echter niet toegerekend als er geen wet is.
14. Toch heeft de dood geregeerd van Adam tot Mozes toe, ook over hen die niet gezondigd hadden met eenzelfde overtreding als Adam, die een voorbeeld is van Hem Die komen zou.
15. Maar het is met de genadegave niet zoals met de overtreding. Want als door de overtreding van de ene velen gestorven zijn, veel meer is de genade van God en de gave door de genade die er is door de ene mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
16. En het is met de gave niet zoals het was door de ene die zondigde. Want de veroordeling leidde ten gevolge van één overtreding wel tot verdoemenis, maar de genadegave bij vele overtredingen tot rechtvaardiging.
17. Want als door de overtreding van de ene de dood geregeerd heeft door de ene, veel meer zullen zij die de overvloed van de genade en van de gave van de gerechtigheid ontvangen, in het leven regeren door de Ene, namelijk Jezus Christus.
18. Zoals dus door één overtreding de veroordeling gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, zo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardiging van het leven.
19. Want zoals door de ongehoorzaamheid van de ene mens velen als zondaars aangemerkt worden, zo zullen ook door de gehoorzaamheid van de Ene velen als rechtvaardigen aangemerkt worden.
20. De wet echter kwam er nog bij opdat de overtreding zou toenemen, maar waar de zonde is toegenomen, daar is de genade meer dan overvloedig geweest,
21. opdat, evenals de zonde geregeerd heeft tot de dood, zo ook de genade zou regeren door gerechtigheid tot het eeuwige leven, door Jezus Christus, onze Heere."
Hier krijg je vast kippenvel van. Wat ik hier lees is dat deze aarde ten gevolge van Adams keuze aan slijtage onderhevig is geraakt. Zoals God de mensen heeft gemaakt, werden ze nooit oud, bleven eeuwig jonge goden, scheppende vanuit Gods Adem. Maar door een gigantische blunder is de sterfelijkheid in deze wereld gekomen. Kijk ook eens naar de dieren. Ze verslinden elkaar. Zo was het in het begin niet. Wij kwamen ook in deze wereld en ik lees in deze tekst dat wij na Adam ook zijn gaan blunderen, maar wel in een mindere mate vaak. Zo staat het in deze tekst. Dat blunderen wordt hier zonde genoemd, wat je doel missen is. Je verliest er mee.
Maar Jezus komt als tweede Adam om het "voor iedereen" weer herstel te brengen (ja zo staat het er in vers 18. Genade voor alle mensen. Ik heb al een topic lopen over dat God de redder is van alle mensen).
Wat doet de kerkleer? Ze haalt de mogelijkheid weg dat we al bestonden voor we op aarde kwamen en ergens dus voor onze komst hier al hebben geblunderd. Jij noemt dat "vergeten wie we zijn, waardoor we niet meer naar onze Goddelijke aard gedragen."
Deze opvatting dat we al langer bestaan is immers door De Kerk van Rome eens verketterd. In bijna doodervaringen en profetieën van Bertha Dudde en Jacob Lorber lees ik echter dat we er al wel voorheen al waren.
Jezus kwam dus "alles" goed maken
Dus geen wetten en zonden meer. Gewoon het "heb elkaar lief" en leef er naar, vanuit genade. Dat wil zeggen, al maak je nog fouten, ze worden niet meer bijgehouden. God houdt ze niet bij.
De Katholieke Kerk heeft er echter van gemaakt dat Adam zondigde en daarom zijn wij zondaren, door hem. Maar dat krijg je, als je er van uit gaat dat een baby geen voorgeschiedenis heeft en je hem iets moet verwijten dan. Dan schuif je het op basis van deze tekst allemaal op Adams bord. Echter nergens staat in de bijbel dat we er nooit geweest waren, voor we op de aarde kwamen. De bijbel zegt er niks over.
Vervolgens zegt de Katholieke Kerk dat Jezus stierf voor deze zonde en dat je door de doop dan daar deel van uit ben gaan maken. Met Hem sterf je dan door het water heen, en sta je op uit het watergraf. Maar alles daarna moet je voor gereinigd worden in het vagevuur. Alles wat je na de doop doet.
Protestanten nemen van dat laatste afstand. Jezus stierf voor alle fouten die we begaan hebben, maar de leer van de erfzonde houden ze overeind. Terwijl in de bijbel ook staat dat een zoon niet de zonden van zijn vader aangetekend kam krijgen.
Wat Jezus nu vooral deed is als eerste de dood opruimen. Hij versloeg Lucifer en de andere gevallen engelen en werd erdoor de Koning van Vrede en de Boom des Levens.
Jezus zei wat geloven betreft: "als je niet gelooft in wie Ik ben, geloof dan in wat Ik doe."
Daar wordt onder christenen verschillend over gedacht.Zolderworm schreef: ↑03 dec 2020, 23:45Het is inmiddels bewezen dat de mens zich, via een evolutionaire ontwikkeling van soort naar soort, geleidelijk ontwikkeld heeft vanuit de Australopeticus Aferensis. Dus het verhaal van Adam en Eva is een mythe.Gaitema schreef: ↑03 dec 2020, 23:36Wel, nu komen we weer bij onze verschillen.
De erfzondeleer is een interpretatie van de volgende tekst:
"Romeinen 5
Adam en Christus
12. Daarom, zoals door één mens de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.
13. Want totdat de wet er kwam, was er wel zonde in de wereld. Zonde wordt echter niet toegerekend als er geen wet is.
14. Toch heeft de dood geregeerd van Adam tot Mozes toe, ook over hen die niet gezondigd hadden met eenzelfde overtreding als Adam, die een voorbeeld is van Hem Die komen zou.
15. Maar het is met de genadegave niet zoals met de overtreding. Want als door de overtreding van de ene velen gestorven zijn, veel meer is de genade van God en de gave door de genade die er is door de ene mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
16. En het is met de gave niet zoals het was door de ene die zondigde. Want de veroordeling leidde ten gevolge van één overtreding wel tot verdoemenis, maar de genadegave bij vele overtredingen tot rechtvaardiging.
17. Want als door de overtreding van de ene de dood geregeerd heeft door de ene, veel meer zullen zij die de overvloed van de genade en van de gave van de gerechtigheid ontvangen, in het leven regeren door de Ene, namelijk Jezus Christus.
18. Zoals dus door één overtreding de veroordeling gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, zo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardiging van het leven.
19. Want zoals door de ongehoorzaamheid van de ene mens velen als zondaars aangemerkt worden, zo zullen ook door de gehoorzaamheid van de Ene velen als rechtvaardigen aangemerkt worden.
20. De wet echter kwam er nog bij opdat de overtreding zou toenemen, maar waar de zonde is toegenomen, daar is de genade meer dan overvloedig geweest,
21. opdat, evenals de zonde geregeerd heeft tot de dood, zo ook de genade zou regeren door gerechtigheid tot het eeuwige leven, door Jezus Christus, onze Heere."
Hier krijg je vast kippenvel van. Wat ik hier lees is dat deze aarde ten gevolge van Adams keuze aan slijtage onderhevig is geraakt. Zoals God de mensen heeft gemaakt, werden ze nooit oud, bleven eeuwig jonge goden, scheppende vanuit Gods Adem. Maar door een gigantische blunder is de sterfelijkheid in deze wereld gekomen. Kijk ook eens naar de dieren. Ze verslinden elkaar. Zo was het in het begin niet. Wij kwamen ook in deze wereld en ik lees in deze tekst dat wij na Adam ook zijn gaan blunderen, maar wel in een mindere mate vaak. Zo staat het in deze tekst. Dat blunderen wordt hier zonde genoemd, wat je doel missen is. Je verliest er mee.
Maar Jezus komt als tweede Adam om het "voor iedereen" weer herstel te brengen (ja zo staat het er in vers 18. Genade voor alle mensen. Ik heb al een topic lopen over dat God de redder is van alle mensen).
Wat doet de kerkleer? Ze haalt de mogelijkheid weg dat we al bestonden voor we op aarde kwamen en ergens dus voor onze komst hier al hebben geblunderd. Jij noemt dat "vergeten wie we zijn, waardoor we niet meer naar onze Goddelijke aard gedragen."
Deze opvatting dat we al langer bestaan is immers door De Kerk van Rome eens verketterd. In bijna doodervaringen en profetieën van Bertha Dudde en Jacob Lorber lees ik echter dat we er al wel voorheen al waren.
Jezus kwam dus "alles" goed maken
Dus geen wetten en zonden meer. Gewoon het "heb elkaar lief" en leef er naar, vanuit genade. Dat wil zeggen, al maak je nog fouten, ze worden niet meer bijgehouden. God houdt ze niet bij.
De Katholieke Kerk heeft er echter van gemaakt dat Adam zondigde en daarom zijn wij zondaren, door hem. Maar dat krijg je, als je er van uit gaat dat een baby geen voorgeschiedenis heeft en je hem iets moet verwijten dan. Dan schuif je het op basis van deze tekst allemaal op Adams bord. Echter nergens staat in de bijbel dat we er nooit geweest waren, voor we op de aarde kwamen. De bijbel zegt er niks over.
Vervolgens zegt de Katholieke Kerk dat Jezus stierf voor deze zonde en dat je door de doop dan daar deel van uit ben gaan maken. Met Hem sterf je dan door het water heen, en sta je op uit het watergraf. Maar alles daarna moet je voor gereinigd worden in het vagevuur. Alles wat je na de doop doet.
Protestanten nemen van dat laatste afstand. Jezus stierf voor alle fouten die we begaan hebben, maar de leer van de erfzonde houden ze overeind. Terwijl in de bijbel ook staat dat een zoon niet de zonden van zijn vader aangetekend kam krijgen.
Wat Jezus nu vooral deed is als eerste de dood opruimen. Hij versloeg Lucifer en de andere gevallen engelen en werd erdoor de Koning van Vrede en de Boom des Levens.
Jezus zei wat geloven betreft: "als je niet gelooft in wie Ik ben, geloof dan in wat Ik doe."
Goed bezig Gaitema!Gaitema schreef: ↑03 dec 2020, 20:37
Dat was puur een onderzoek naar wat van God komt en wat ik als van Hem herken of wat ook de eigen beeldvorming is en wat die beeldvorming inhoudt om vervolgens weer te ontdekken wat daaruit toch weer van God komt of van God en hem gezamenlijk is versus hoe ik mijn eigen geloof kan interpreteren binnen zijn omschrijvingen.
Zeker. Maar hij zou wellicht een pietsje minder aandacht kunnen besteden aan het telkens dreigen te vertrekken en wat meer aan het gegeven dat hij door een ieder hier gewaardeerd wordt en dat iedereen onderhand wel door heeft dat hij, ondanks enige impulsiviteit, een goed hart heeft. Soms is het misschien goed even afstand te nemen, de emoties tot rust te laten komen en later de draad weer op te pakken -- af en toe eveneens voor mezelf. Maar goed, heb zelf evenmin veel recht van spreken, gezien m'n eigen gebreken.
Ja, dat was een grote fout.
Bedankt voor je uitleg. Als ik zeg dat mensensoorten zich uit elkaar ontwikkeld hebben, dan stel ik niet dat de evolutietheorie juist is. Ik zeg alleen maar dat ze zich uit elkaar ontwikkeld hebben.Gaitema schreef: ↑03 dec 2020, 23:53Daar wordt onder christenen verschillend over gedacht.Zolderworm schreef: ↑03 dec 2020, 23:45Het is inmiddels bewezen dat de mens zich, via een evolutionaire ontwikkeling van soort naar soort, geleidelijk ontwikkeld heeft vanuit de Australopeticus Aferensis. Dus het verhaal van Adam en Eva is een mythe.Gaitema schreef: ↑03 dec 2020, 23:36Wel, nu komen we weer bij onze verschillen.
De erfzondeleer is een interpretatie van de volgende tekst:
"Romeinen 5
Adam en Christus
12. Daarom, zoals door één mens de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.
13. Want totdat de wet er kwam, was er wel zonde in de wereld. Zonde wordt echter niet toegerekend als er geen wet is.
14. Toch heeft de dood geregeerd van Adam tot Mozes toe, ook over hen die niet gezondigd hadden met eenzelfde overtreding als Adam, die een voorbeeld is van Hem Die komen zou.
15. Maar het is met de genadegave niet zoals met de overtreding. Want als door de overtreding van de ene velen gestorven zijn, veel meer is de genade van God en de gave door de genade die er is door de ene mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
16. En het is met de gave niet zoals het was door de ene die zondigde. Want de veroordeling leidde ten gevolge van één overtreding wel tot verdoemenis, maar de genadegave bij vele overtredingen tot rechtvaardiging.
17. Want als door de overtreding van de ene de dood geregeerd heeft door de ene, veel meer zullen zij die de overvloed van de genade en van de gave van de gerechtigheid ontvangen, in het leven regeren door de Ene, namelijk Jezus Christus.
18. Zoals dus door één overtreding de veroordeling gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, zo komt ook door één rechtvaardigheid de genade over alle mensen tot rechtvaardiging van het leven.
19. Want zoals door de ongehoorzaamheid van de ene mens velen als zondaars aangemerkt worden, zo zullen ook door de gehoorzaamheid van de Ene velen als rechtvaardigen aangemerkt worden.
20. De wet echter kwam er nog bij opdat de overtreding zou toenemen, maar waar de zonde is toegenomen, daar is de genade meer dan overvloedig geweest,
21. opdat, evenals de zonde geregeerd heeft tot de dood, zo ook de genade zou regeren door gerechtigheid tot het eeuwige leven, door Jezus Christus, onze Heere."
Hier krijg je vast kippenvel van. Wat ik hier lees is dat deze aarde ten gevolge van Adams keuze aan slijtage onderhevig is geraakt. Zoals God de mensen heeft gemaakt, werden ze nooit oud, bleven eeuwig jonge goden, scheppende vanuit Gods Adem. Maar door een gigantische blunder is de sterfelijkheid in deze wereld gekomen. Kijk ook eens naar de dieren. Ze verslinden elkaar. Zo was het in het begin niet. Wij kwamen ook in deze wereld en ik lees in deze tekst dat wij na Adam ook zijn gaan blunderen, maar wel in een mindere mate vaak. Zo staat het in deze tekst. Dat blunderen wordt hier zonde genoemd, wat je doel missen is. Je verliest er mee.
Maar Jezus komt als tweede Adam om het "voor iedereen" weer herstel te brengen (ja zo staat het er in vers 18. Genade voor alle mensen. Ik heb al een topic lopen over dat God de redder is van alle mensen).
Wat doet de kerkleer? Ze haalt de mogelijkheid weg dat we al bestonden voor we op aarde kwamen en ergens dus voor onze komst hier al hebben geblunderd. Jij noemt dat "vergeten wie we zijn, waardoor we niet meer naar onze Goddelijke aard gedragen."
Deze opvatting dat we al langer bestaan is immers door De Kerk van Rome eens verketterd. In bijna doodervaringen en profetieën van Bertha Dudde en Jacob Lorber lees ik echter dat we er al wel voorheen al waren.
Jezus kwam dus "alles" goed maken
Dus geen wetten en zonden meer. Gewoon het "heb elkaar lief" en leef er naar, vanuit genade. Dat wil zeggen, al maak je nog fouten, ze worden niet meer bijgehouden. God houdt ze niet bij.
De Katholieke Kerk heeft er echter van gemaakt dat Adam zondigde en daarom zijn wij zondaren, door hem. Maar dat krijg je, als je er van uit gaat dat een baby geen voorgeschiedenis heeft en je hem iets moet verwijten dan. Dan schuif je het op basis van deze tekst allemaal op Adams bord. Echter nergens staat in de bijbel dat we er nooit geweest waren, voor we op de aarde kwamen. De bijbel zegt er niks over.
Vervolgens zegt de Katholieke Kerk dat Jezus stierf voor deze zonde en dat je door de doop dan daar deel van uit ben gaan maken. Met Hem sterf je dan door het water heen, en sta je op uit het watergraf. Maar alles daarna moet je voor gereinigd worden in het vagevuur. Alles wat je na de doop doet.
Protestanten nemen van dat laatste afstand. Jezus stierf voor alle fouten die we begaan hebben, maar de leer van de erfzonde houden ze overeind. Terwijl in de bijbel ook staat dat een zoon niet de zonden van zijn vader aangetekend kam krijgen.
Wat Jezus nu vooral deed is als eerste de dood opruimen. Hij versloeg Lucifer en de andere gevallen engelen en werd erdoor de Koning van Vrede en de Boom des Levens.
Jezus zei wat geloven betreft: "als je niet gelooft in wie Ik ben, geloof dan in wat Ik doe."
Een deel van het (het grootste deel) geloofd in een door God geleide Evolutie en neemt Genesis niet letterlijk. Het geeft faces van evolutie weer en Adam en Eva waren belangrijke hoofdrolspelers van het begin. Ook moet erop gewezen worden dat Genesis spreekt van meer volken, waar Kain voor op de vlucht was. De bijbel vermeld niet waar die volken vandaan komen.
De tweede groep zijn de oude Calvinisten. Ze geloven dat 1 dag gelijk staat aan 1000 jaar en dat 1 scheppingsdag een periode is. Ze gaan er van uit dat God in iedere face wat nieuws begon. Behoor ik ook toe. De onderbouwing van de evolutietheorie laat ruimte over voor gaten tussen de ene en de andere soort wat is ontstaan. Het is immers lastig alle fossielen terug te vinden. Maar de evolutietheorie stoelt zich op de overlap van het dna tussen dieren en mensen. Echter kan God kopiëren natuurlijk, maar dat lijkt de wetenschapper dan sterk.
De derde groep zijn de moderne protestanten die letterlijk geloven in een schepping van 6 dagen en een letterlijke lezing van Genesis. Zij volgen vooral de Degeneratie theorie. Peter Scheele schreef er eens een boek over.
Hallo Gaitema,
Ik wilde er mee uitdrukken dat het relatief nieuwe stromingen zijn. Ze dateren van deze tijd van misschien een eeuw of zo. Meeste zware stromingen komen van de eind 19de eeuw en net erna kwam de pinksterbeweging op.peda schreef: ↑04 dec 2020, 09:58Hallo Gaitema,
Hier typeer je niet de moderne, vrijzinnige protestant, maar eerder een rechts-orthodox gelovige levende in de bible-belt.
De bijbel is van kaft tot kaft woordelijk afkomstig uit de Hemel. Het Woord boven wetenschap.
Adam had volmaakte door God creationistisch geschapen genen, welke volmaakte genen door schadelijke mutaties sinds de zondeval aan het degenereren zijn. Inderdaad Peter Scheele c.s.
Oke, zo doendeZolderworm schreef: ↑04 dec 2020, 06:27
Bedankt voor je uitleg. Als ik zeg dat mensensoorten zich uit elkaar ontwikkeld hebben, dan stel ik niet dat de evolutietheorie juist is. Ik zeg alleen maar dat ze zich uit elkaar ontwikkeld hebben.
A ja, ik ben wat gevoelig hé.Petra schreef: ↑04 dec 2020, 00:49Goed bezig Gaitema!Gaitema schreef: ↑03 dec 2020, 20:37
Dat was puur een onderzoek naar wat van God komt en wat ik als van Hem herken of wat ook de eigen beeldvorming is en wat die beeldvorming inhoudt om vervolgens weer te ontdekken wat daaruit toch weer van God komt of van God en hem gezamenlijk is versus hoe ik mijn eigen geloof kan interpreteren binnen zijn omschrijvingen.
Ik moest aan jou denken bij dit liedje: Let your light shine
(Je was helaas weer aan het vertrekken )
Nieuwe gedachten kwamen vanaf de 19e eeuw op om Darwin een weerwoord te kunnen geven. Het uitgangspunt was en blijft in die kringen dat het Woord altijd voorrang heeft boven wat de wetenschap ook beweert. In wezen was dat reeds het geval bij Galilei met zijn heliocentrisch inzicht. Volgens het Woord staat niet de zon centraal in ons zonnesysteem, maar is die rol weggelegd voor de aarde als het grote door God zeer vroeg geschapen middelpunt. Dat de zon om de aarde draait zullen inmiddels niet veel gelovigen meer beweren, maar dat de mens voortspruit uit de aap-achtigen is per heden bij velen nog een paar bruggen te ver. De ziel door God ingeplant bij een voortgeschreden aap, onmogelijk, dus Peter Scheele kent het juiste antwoord.Gaitema schreef: ↑04 dec 2020, 11:22Ik wilde er mee uitdrukken dat het relatief nieuwe stromingen zijn. Ze dateren van deze tijd van misschien een eeuw of zo. Meeste zware stromingen komen van de eind 19de eeuw en net erna kwam de pinksterbeweging op.peda schreef: ↑04 dec 2020, 09:58Hallo Gaitema,
Hier typeer je niet de moderne, vrijzinnige protestant, maar eerder een rechts-orthodox gelovige levende in de bible-belt.
De bijbel is van kaft tot kaft woordelijk afkomstig uit de Hemel. Het Woord boven wetenschap.
Adam had volmaakte door God creationistisch geschapen genen, welke volmaakte genen door schadelijke mutaties sinds de zondeval aan het degenereren zijn. Inderdaad Peter Scheele c.s.
Calvijn was echter zelf niet van deze insteek.
Even een kleine kanttekening van mijn kant. Het is bij de meesten in de biblebelt niet zo dat men gelooft dat de zonde van Adam, het aan God gelijk willen zijn, hen aangerekend gaat worden maar meer dat zij als nakomelingen van Adam zijn zondige natuur (het missen van Gods beeld) hebben geërfd en in die zin dus al schuldig zijn voordat ze geboren zijn.
Ja dat is waar. Dank je voor de correctieJ-W schreef: ↑04 dec 2020, 14:43Even een kleine kanttekening van mijn kant. Het is bij de meesten in de biblebelt niet zo dat men gelooft dat de zonde van Adam, het aan God gelijk willen zijn, hen aangerekend gaat worden maar meer dat zij als nakomelingen van Adam zijn zondige natuur (het missen van Gods beeld) hebben geërfd en in die zin dus al schuldig zijn voordat ze geboren zijn.
Bekeken.Messenger schreef: ↑02 dec 2020, 00:33https://www.youtube.com/watch?v=ahduR16B7K0 (Trailer van What Dreams May Come)Gaitema schreef: ↑02 dec 2020, 00:09Je probeert er nu onder uit te komen door me een film te laten kijken, in dat geval ga maar de Site van Bertha Dudde lezen
Ik heb al een heel boek over de hemel gelezen en ook mijn vrouw heeft de hemel al gezien, dus ik weet er voldoende van af.
Kan je concreet mij antwoorden?
Je zei eens dat iedereen naar de hemel gaat en dat al het negatieve uit ons wordt weg gehaald. Maar wat is de hemel, als je niet kunt weergeven wat volgens God Liefde is, omdat immers alles goed is? Het komt nu over als dat ieder eenzaam in zijn eigen hemel zit en Gods kinderen elkaar niet meer ontmoeten.
En, nieuwsgierig geworden naar de hele film?Gaitema schreef: ↑05 dec 2020, 12:35Bekeken.Messenger schreef: ↑02 dec 2020, 00:33 https://www.youtube.com/watch?v=ahduR16B7K0 (Trailer van What Dreams May Come)
Nou, dan moet ik wel de ondertiteling erbij hebben
Sorry hoor, maar waar komt het idee bij jou toch steeds vandaan dat alleen orthodoxe gelovigen geloven in de Bijbel als Het Woord en niet de wetenschap? Heb je echt kennis van gelovigen?peda schreef: ↑04 dec 2020, 09:58 Hallo Gaitema,
Hier typeer je niet de moderne, vrijzinnige protestant, maar eerder een rechts-orthodox gelovige levende in de bible-belt.
De bijbel is van kaft tot kaft woordelijk afkomstig uit de Hemel. Het Woord boven wetenschap.
Adam had volmaakte door God creationistisch geschapen genen, welke volmaakte genen door schadelijke mutaties sinds de zondeval aan het degenereren zijn. Inderdaad Peter Scheele c.s.
Waar vind je de hele film?