Oké ik heb het gelezen.peda schreef: 17 jan 2021, 14:25Petra, gebruikt het woordje "" KAN "". Als je dat voortzet, dan kom je in de vervolg zin op "" dan KAN het mogelijk zijn dat...."'. Deze zin betekent niet dat een Intelligente Oorsprong zekerheid heeft, maar tot de opties behoort. Ik zie eigenlijk in de bewoording van Petra geen poging om het niet-zekere weten om te zetten naar een zeker weten. De "" KAN "" sfeer wordt m.i. met de gebruikte formulering niet verlatenMaria K schreef: 17 jan 2021, 13:47Voor allen, die op de één of andere manier geloven in een intelligente oorsprong, zou dit logisch kunnen klinken, als ze al niet direct de drogreden erin herkennen.Petra schreef: 17 jan 2021, 01:51 Als je de vraag of een een Intelligentie Oorsprong de ET in beweging KAN hebben gezet niet met ONMOGELIJK kunt beantwoorden... dan is het mogelijk.
Lijkt mij logica.
Voor mij niet, daar ik al niet mee ga in de premisse.
Maar niet in het minste, omdat je het antwoord niet kunt omdraaien.
Als ik geen zekerheid heb over het eerste en dus deze vraag niet kan beantwoorden zoals gewenst, dan kan ik ook niet meegaan met het absolute van het tegendeel.
En ik denk, dat ik met dit laatste nu ook voor andere agnosten spreek.
Dan staat er:
"Als je de vraag of een een Intelligentie Oorsprong de ET in beweging zou kunnen hebben gezet, niet met ONMOGELIJK kunt beantwoorden... dan is het mogelijk. "
Voor mij staat er hetzelfde.