In een rol laten drukken

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

In een rol laten drukken

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 13:53
Ik laat me niet door jou of een andere atheïst in een rol drukken.

Hoe gaat dat in zijn werk, dat in een rol laten drukken?
Kan een ander mij een rol laten spelen terwijl ik die rol niet ben?
Neen, dat kan helemaal niet.

Een ander kan mij in de rol drukken van christen, maar ben ik dan een christen?
Nee, natuurlijk niet. Ik blijf gewoon de ongelovige Hopper.

Wat we zien is "beledigd zijn". Men reflecteert op een uitspraak van een ander.
De hopperiaanse aanpak is om altijd bij je zelf te blijven.
Maak mij maar uit voor racist, homohater of nog iets anders.
Het raakt mij niet. Zou er geraaktheid zijn in mij dan zit er mss wel een grond van waarheid in de rol waarin ik gedrukt word......
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Piebe Paulusma »

Kort even.

De rol waar anderen ons in persen kan wel degelijk impact hebben.

Ik noemde de hypothese dat iemand zich wil laten 'genezen' van zijn seksuele geaardheid omdat de persoon die als verkeerd ziet hij die mogelijkheid moet hebben, ook al keuren wij dat unaniem af. Bijvoorbeeld een hetero die homo wil worden - die er absoluut zijn - moet dat traject kunnen bewandelen indien de wens er is.

En vervolgens word ik uitgemaakt voor heterohater door de hele kliek en gelyncht. Dát is iemand in een rol drukken. Pim Fortuyn werd ook in een rol gedrukt en die rol kostte hem zijn leven. Denk je dat hij dat zelf wou?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door hopper »

Wat er werkelijk gaande is, is dat we allen acteurs zijn op het wereldtoneel (en op dit forumtoneel).
We spelen een rol. De een is atheïst, de ander is christen. Beiden zijn rollen welke gespeeld worden.
Soms zien we het calimero-effect dan neemt een acteur zijn rol heel erg serieus en meent dat je christenen of atheïsten naar hartelust mag beschimpen.

Calimero's nemen de rol die zij spelen zo serieus dat ze denken dat je werkelijk christen of atheïst kunt zijn.
Dat is natuurlijk niet zo. Een christen die bakker is, is bakker als hij brood bakt. Een christen die vriend is, is een vriend onder vrienden. Een christen die samen is met zijn echtgenoot is echtgenoot.

We spelen honderden rollen en bakker zijn is net zo serieus als christen zijn. Bakkers onderling nemen het bakken van brood heel erg serieus.
Maar als ze klaar zijn met bakken dan is de rol weer voorbij.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:44 Kort even.

De rol waar anderen ons in persen kan wel degelijk impact hebben.

Ik noemde de hypothese dat iemand zich wil laten 'genezen' van zijn seksuele geaardheid omdat de persoon die als verkeerd ziet hij die mogelijkheid moet hebben, ook al keuren wij dat unaniem af. Bijvoorbeeld een hetero die homo wil worden - die er absoluut zijn - moet dat traject kunnen bewandelen indien de wens er is.

En vervolgens word ik uitgemaakt voor heterohater door de hele kliek en gelyncht. Dát is iemand in een rol drukken. Pim Fortuyn werd ook in een rol gedrukt en die rol kostte hem zijn leven. Denk je dat hij dat zelf wou?
Off topic. Riedeltjes afsteken over homo's horen in een andere draad thuis. Hier gaat het over in een rol drukken, onverschillig welke rol.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 31 jan 2021, 14:45 Wat er werkelijk gaande is, is dat we allen acteurs zijn op het wereldtoneel (en op dit forumtoneel).
We spelen een rol. De een is atheïst, de ander is christen. Beiden zijn rollen welke gespeeld worden.
Soms zien we het calimero-effect dan neemt een acteur zijn rol heel erg serieus en meent dat je christenen of atheïsten naar hartelust mag beschimpen.

Calimero's nemen de rol die zij spelen zo serieus dat ze denken dat je werkelijk christen of atheïst kunt zijn.
Dat is natuurlijk niet zo. Een christen die bakker is, is bakker als hij brood bakt. Een christen die vriend is, is een vriend onder vrienden. Een christen die samen is met zijn echtgenoot is echtgenoot.

We spelen honderden rollen en bakker zijn is net zo serieus als christen zijn. Bakkers onderling nemen het bakken van brood heel erg serieus.
Maar als ze klaar zijn met bakken dan is de rol weer voorbij.
Nooit gehoord van karaktermoord?

Als ik overal rondbazuin dat jij jonge hondjes eet voor ontbijt en dat verhaal begint doorverteld te worden, dan kan dat absoluut impact hebben op jou door toedoen van derden. En je bent ziende blind als je niet merkt hoe fel mensen reageren op iemand die beticht wordt van homohaat.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: In een rol laten drukken

Bericht door callista »

Wat ben jij een zeurpiet zeg.
Je hebt er toch een eigen topic over geopend?
Waarom reageer je daar niet verder?
Of moet het hier in elk topic over de misverstane
Piebe gaan?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:49
Nooit gehoord van karaktermoord?

Als ik overal rondbazuin dat jij jonge hondjes eet voor ontbijt en dat verhaal begint doorverteld te worden, dan kan dat absoluut impact hebben op jou door toedoen van derden. En je bent ziende blind als je niet merkt hoe fel mensen reageren op iemand die beticht wordt van homohaat.
Nee. Wat er in werkelijkheid gebeurd is dat door er op te reageren je de rol benadrukt. Ik ben ooit door mensen in de rol van 'dief' gedrukt.
Gezien dat het onwaar was interesseerde het mij niet. Het zal vast wel ergens rondgezongen hebben in een circuit, maar omdat ik er niet op reageerde stierf het een stille dood. Ik kan alleen een dief zijn als ik iets steel, niet omdat anderen beweren dat ik iets steel.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 31 jan 2021, 14:53
Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:49
Nooit gehoord van karaktermoord?

Als ik overal rondbazuin dat jij jonge hondjes eet voor ontbijt en dat verhaal begint doorverteld te worden, dan kan dat absoluut impact hebben op jou door toedoen van derden. En je bent ziende blind als je niet merkt hoe fel mensen reageren op iemand die beticht wordt van homohaat.
Nee. Wat er in werkelijkheid gebeurd is dat door er op te reageren je de rol benadrukt. Ik ben ooit door mensen in de rol van 'dief' gedrukt.
Gezien dat het onwaar was interesseerde het mij niet. Het zal vast wel ergens rondgezongen hebben in een circuit, maar omdat ik er niet op reageerde stierf het een stille dood. Ik kan alleen een dief zijn als ik iets steel, niet omdat anderen beweren dat ik iets steel.
Dan ben je een goeie dief.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:58
hopper schreef: 31 jan 2021, 14:53
Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:49
Nooit gehoord van karaktermoord?

Als ik overal rondbazuin dat jij jonge hondjes eet voor ontbijt en dat verhaal begint doorverteld te worden, dan kan dat absoluut impact hebben op jou door toedoen van derden. En je bent ziende blind als je niet merkt hoe fel mensen reageren op iemand die beticht wordt van homohaat.
Nee. Wat er in werkelijkheid gebeurd is dat door er op te reageren je de rol benadrukt. Ik ben ooit door mensen in de rol van 'dief' gedrukt.
Gezien dat het onwaar was interesseerde het mij niet. Het zal vast wel ergens rondgezongen hebben in een circuit, maar omdat ik er niet op reageerde stierf het een stille dood. Ik kan alleen een dief zijn als ik iets steel, niet omdat anderen beweren dat ik iets steel.
Dan ben je een goeie dief.

Geen ontwijkende antwoorden, Piebe. Op zijn tijd worden we allemaal in een rol gedrukt door anderen.
De kern van de zaak is natuurlijk dat ik geen dief ben omdat iemand anders dat beweert.
Ik had natuurlijk herrie kunnen schoppen of desnoods een proces wegens smaad kunnen voeren.
Maar dan had ik de zaak veel erger gemaakt.

Zodra je je wat aantrekt van wat anderen van je zeggen maak je jezelf slaaf van die ander.
Iedereen weet nu dat je Piebe gek kunt maken door hem homohater of antisemiet te noemen.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Bastiaan73 »

Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:44 ...Bijvoorbeeld een hetero die homo wil worden - die er absoluut zijn - moet dat traject kunnen bewandelen indien de wens er is.

En vervolgens word ik uitgemaakt voor heterohater door de hele kliek en gelyncht. Dát is iemand in een rol drukken. Pim Fortuyn werd ook in een rol gedrukt en die rol kostte hem zijn leven. Denk je dat hij dat zelf wou?
1. Een hetero besluit niet op een gegeven moment: ik wil vandaag homo worden. Die was dan al homo maar heeft zich onder druk van de omgeving altijd als hetero voorgedaan.

2. Je overschat jezelf door jezelf met Pim Fortuyn te vergelijken.
Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:49 Als ik overal rondbazuin dat jij jonge hondjes eet voor ontbijt (...)
Dan denken weldenkende mensen terecht dat je niet goed bij je hoofd bent. Meningen van mensen die dat klakkeloos aannemen zijn waardeloos.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door hopper »

hopper schreef: 31 jan 2021, 15:03

Zodra je je wat aantrekt van wat anderen van je zeggen maak je jezelf slaaf van die ander.
Iedereen weet nu dat je Piebe gek kunt maken door hem homohater of antisemiet te noemen.
Hier nog even op doorgaand. Jij hebt pas echt je vijanden lief, Piebe!
Jij geeft je vijanden gereedschap om je te raken.
Christosoof
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 dec 2020, 14:49
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Christosoof »

Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:49
hopper schreef: 31 jan 2021, 14:45 Wat er werkelijk gaande is, is dat we allen acteurs zijn op het wereldtoneel (en op dit forumtoneel).
We spelen een rol. De een is atheïst, de ander is christen. Beiden zijn rollen welke gespeeld worden.
Soms zien we het calimero-effect dan neemt een acteur zijn rol heel erg serieus en meent dat je christenen of atheïsten naar hartelust mag beschimpen.

Calimero's nemen de rol die zij spelen zo serieus dat ze denken dat je werkelijk christen of atheïst kunt zijn.
Dat is natuurlijk niet zo. Een christen die bakker is, is bakker als hij brood bakt. Een christen die vriend is, is een vriend onder vrienden. Een christen die samen is met zijn echtgenoot is echtgenoot.

We spelen honderden rollen en bakker zijn is net zo serieus als christen zijn. Bakkers onderling nemen het bakken van brood heel erg serieus.
Maar als ze klaar zijn met bakken dan is de rol weer voorbij.
Nooit gehoord van karaktermoord?

Als ik overal rondbazuin dat jij jonge hondjes eet voor ontbijt en dat verhaal begint doorverteld te worden, dan kan dat absoluut impact hebben op jou door toedoen van derden. En je bent ziende blind als je niet merkt hoe fel mensen reageren op iemand die beticht wordt van homohaat.
Karaktermoord is een voortvloeisel uit gebrek aan Zelfkennis. Mag je iemand die geen Zelfkennis heeft verwijten dat ie geen Zelfkennis heeft? Of beter: heeft dat zin?
More dearly than the spoken word can tell
Christosoof
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 dec 2020, 14:49
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Christosoof »

Zelfkennis en kennis van God
verschillen niet van elkaar.
Zij bevatten dezelfde spirituele wijsheid,
de enige goddelijke kennis.

Het is alleen door kennis van het Zelf
dat je in staat zult zijn de eeuwige vrede
en de eindeloze vreugde te verwerkelijken die
je eigen ware natuur zijn.

-SAI BABA-
More dearly than the spoken word can tell
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Piebe Paulusma »

Bastiaan73 schreef: 31 jan 2021, 15:05
Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:44 ...Bijvoorbeeld een hetero die homo wil worden - die er absoluut zijn - moet dat traject kunnen bewandelen indien de wens er is.

En vervolgens word ik uitgemaakt voor heterohater door de hele kliek en gelyncht. Dát is iemand in een rol drukken. Pim Fortuyn werd ook in een rol gedrukt en die rol kostte hem zijn leven. Denk je dat hij dat zelf wou?
1. Een hetero besluit niet op een gegeven moment: ik wil vandaag homo worden. Die was dan al homo maar heeft zich onder druk van de omgeving altijd als hetero voorgedaan.

2. Je overschat jezelf door jezelf met Pim Fortuyn te vergelijken.
Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:49 Als ik overal rondbazuin dat jij jonge hondjes eet voor ontbijt (...)
Dan denken weldenkende mensen terecht dat je niet goed bij je hoofd bent. Meningen van mensen die dat klakkeloos aannemen zijn waardeloos.
Volgens mij is een cursus begrijpend lezen echt iets voor jou. Dan zal je merken dat de gesprekken vlotter verlopen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 31 jan 2021, 15:10
hopper schreef: 31 jan 2021, 15:03

Zodra je je wat aantrekt van wat anderen van je zeggen maak je jezelf slaaf van die ander.
Iedereen weet nu dat je Piebe gek kunt maken door hem homohater of antisemiet te noemen.
Hier nog even op doorgaand. Jij hebt pas echt je vijanden lief, Piebe!
Jij geeft je vijanden gereedschap om je te raken.
Zie mijn vorige onderschrift, Hopper.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door hopper »

Christosoof schreef: 31 jan 2021, 15:23

Karaktermoord is een voortvloeisel uit gebrek aan Zelfkennis. Mag je iemand die geen Zelfkennis heeft verwijten dat ie geen Zelfkennis heeft? Of beter: heeft dat zin?
:thumb1:
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Petra »

hopper schreef: 31 jan 2021, 14:33
Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 13:53
Ik laat me niet door jou of een andere atheïst in een rol drukken.

Hoe gaat dat in zijn werk, dat in een rol laten drukken?
Kan een ander mij een rol laten spelen terwijl ik die rol niet ben?
Neen, dat kan helemaal niet.

Een ander kan mij in de rol drukken van christen, maar ben ik dan een christen?
Nee, natuurlijk niet. Ik blijf gewoon de ongelovige Hopper.

Wat we zien is "beledigd zijn". Men reflecteert op een uitspraak van een ander.
De hopperiaanse aanpak is om altijd bij je zelf te blijven.
Maak mij maar uit voor racist, homohater of nog iets anders.
Het raakt mij niet. Zou er geraaktheid zijn in mij dan zit er mss wel een grond van waarheid in de rol waarin ik gedrukt word......
hopper schreef: 31 jan 2021, 14:53
Piebe Paulusma schreef: 31 jan 2021, 14:49
Nooit gehoord van karaktermoord?

Als ik overal rondbazuin dat jij jonge hondjes eet voor ontbijt en dat verhaal begint doorverteld te worden, dan kan dat absoluut impact hebben op jou door toedoen van derden. En je bent ziende blind als je niet merkt hoe fel mensen reageren op iemand die beticht wordt van homohaat.
Nee. Wat er in werkelijkheid gebeurd is dat door er op te reageren je de rol benadrukt. Ik ben ooit door mensen in de rol van 'dief' gedrukt.
Gezien dat het onwaar was interesseerde het mij niet. Het zal vast wel ergens rondgezongen hebben in een circuit, maar omdat ik er niet op reageerde stierf het een stille dood. Ik kan alleen een dief zijn als ik iets steel, niet omdat anderen beweren dat ik iets steel.

Mijn stokpaardje maar weer 's van stal halen; we begrijpen onszelf altijd erg goed maar het begrijpen van een ander... daar gaat het vaak mis.

viewtopic.php?p=290386#p290386
hopper schreef: 25 mei 2020, 20:30 En ik ben geen leraar, geen guru of wat dan ook. Dat is een frame van een aantal forumdeelnemers hier.
viewtopic.php?p=301390#p301390
Hopper schreef:Je wordt al snel voor goeroe uitgemaakt of zoiets.
Ik snap Piebe wel.. het is vervelend om homohater genoemd te worden als je dat zelf niet terecht vindt. Voor je het weet wordt het overgenomen door anderen, word je in een hokje geduwd en BEN je ... "oh ja, dat is die homohater. " Of de goeroe.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Bonjour »

Petra schreef: 02 feb 2021, 03:04 we begrijpen onszelf altijd erg goed
Nee hoor. Dat gaat ook heel vaak mis.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
peda
Berichten: 20635
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door peda »

Het kan ook nog zijn dat je jouw eigen begrijpen voor/naar anderen totaal verkeerd formuleert.
Dat laatste zie ik weer als de bron van alle commotie bij dit gevoelig onderwerp.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Piebe Paulusma »

Dat Hopper niet gelooft dat mensen elkaar in een rol kunnen drukken is bijzonder, dan bestaan er dus ook geen samenzweringen. :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: In een rol laten drukken

Bericht door hopper »

Petra schreef: 02 feb 2021, 03:04
Ik snap Piebe wel.. het is vervelend om homohater genoemd te worden als je dat zelf niet terecht vindt. Voor je het weet wordt het overgenomen door anderen, word je in een hokje geduwd en BEN je ... "oh ja, dat is die homohater. " Of de goeroe.
Alleen al door het er over hebben van het zijn van een homohater , wordt dat frame steeds vaster in het collectief geheugen gezet.
Of het nu in ontkennende of bevestigende zin gebeurd, de vraagstelling is steeds maar weer: is Piebe een homohater?

En ja, ik ben een guru.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Piebe Paulusma »

Petra schreef: 02 feb 2021, 03:04 Ik snap Piebe wel.. het is vervelend om homohater genoemd te worden als je dat zelf niet terecht vindt. Voor je het weet wordt het overgenomen door anderen, word je in een hokje geduwd en BEN je ... "oh ja, dat is die homohater. " Of de goeroe.
Ja, daarmee word ik in een rol gedrukt en wordt er voorbijgegaan aan de inhoud. Er was zelfs iemand die beweerde dat de homohaat er tussen de regels van afdroop. Het lijken wel afleidingsmanoeuvres.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Petra »

Bonjour schreef: 02 feb 2021, 06:33
Petra schreef: 02 feb 2021, 03:04 we begrijpen onszelf altijd erg goed
Nee hoor. Dat gaat ook heel vaak mis.
Wat vervelend voor je, ik zou zeggen doe er wat aan.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Petra »

hopper schreef: 02 feb 2021, 20:15 ..
En ja, ik ben een guru.
:lol: :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7617
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: In een rol laten drukken

Bericht door Petra »

Er zijn mensen die zelf in een rol stappen. Welke dan ook. Zij doen dat omdat zij dat zelf leuk/fijn/lekker etc. vinden. Waarbij er geen enkele sprake is van dwang of moeten of ongewenste praktijken. Integendeel; elke ongewilde handeling is not done en men kan op elk moment besluiten om weer uit de rol te stappen. Elke rol en handeling is dus vooral gericht op het genoegen van beide partijen.
Een ander ongewenst in een bepaalde situatie of rol duwen is heel erg verkeerd in ieder geval, en strafbaar vanwege misbruik/mishandeling in het slechtste geval.

Er is dus een wereld van verschil tussen in een rol gedrukt of gedwongen worden en zelf vrijwillig in een gewenste rol stappen (waar je ook weer elk moment uit kan stappen).

Een beperkter groep kiest er voor om die rol als lifestyle aan te nemen. In de BDSM wordt dat 24/7 of TPE (Total Power Exchange) genoemd.
De christelijke versie heet CDD; Christian Domestic Discipline (zie beschrijving in de link onderaan).
Dit is vaker een gedwongen of opgelegde rol vanwege de het op die manier interpreteren van bijbelse geboden.
Dat is gebaseerd op bepaalde bijbelteksten die de mannelijke en vrouwelijke rol voorschrijven. Het wordt ook vaak TIH genoemd, naar de rol van de vrouw: Taken In Hand. Waarbij de man HOH (Head of Household) wordt genoemd.
Indien dit door de man met bijbelteksten wordt doorgedrukt en dit door de vrouw als ongewenst wordt ervaren wordt zij in een onderdanige rol gedrukt en is er daarmee al sprake van huiselijk geweld. Daarbovenop komt dan de bij CDD vaak gebruikelijke spanking en/of geseling.


Over Christendom en huiselijk geweld:
https://en.wikipedia.org/wiki/Christian ... discipline
Christianity and domestic violence
Laatst gewijzigd door Petra op 04 feb 2021, 08:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas