Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Junia
Hoi Trajecto,Trajecto schreef: 19 apr 2021, 21:53 Topic open.
Is wat vertraagd aangezien ik tijdelijk geen internet had.
Mart.. ik hoop dat je de tijd hebt om je kunstacademische brein aan het werk te zetten. Ben benieuwd wat je over dat plaatje kunt afroepen.
Hallo Storm, fijn dat je weer terug bent.Storm schreef: 26 apr 2021, 17:36 Als ik aan Jezus denk dan zie ik Hem op een ezel Jeruzalem binnenkomen. Niet als Koning der Koningen maar ieder vult dat anders in.
Erg goed! Een krachtig schilderij.Bastiaan73 schreef: 20 apr 2021, 17:57
Door Julian Grater
Als albumhoes gebruikt door Peter Gabriel voor het album 'Passion: Music for The Last Temptation of Christ'.
Mooooi Bastiaan! Maar wat is het?
Tja dat is lief Christendom,wij gaan liever voor het Militia Christi Christendom en de grote afrekening, en Zijn Wederkomst.Laura schreef: 26 apr 2021, 17:57 Dat zal ik nooit begrijpen, dat er christenen zijn die niet reikhalzend uitzien naar de Koning der koningen en de Heer der heren. Hij mag alleen op een ezeltje zitten en lijden of bedroefd zijn. Lijkt wel. De Wederkomst mag van hun nog wel even uitblijven, ze hebben het goed hier.
Militia Christi. De voorloper van de inquisitie.Snelheid schreef: 14 jun 2021, 10:39Tja dat is lief Christendom,wij gaan liever voor het Militia Christi Christendom en de grote afrekening, en Zijn Wederkomst.Laura schreef: 26 apr 2021, 17:57 Dat zal ik nooit begrijpen, dat er christenen zijn die niet reikhalzend uitzien naar de Koning der koningen en de Heer der heren. Hij mag alleen op een ezeltje zitten en lijden of bedroefd zijn. Lijkt wel. De Wederkomst mag van hun nog wel even uitblijven, ze hebben het goed hier.
Hoi Petra het is een digitaal kunstwerk van Ramon Martinez.Petra schreef: 14 jun 2021, 07:17Mooooi Bastiaan! Maar wat is het?
Black Jesus lees ik nu ik je link quote
Ik zie een vrouwelijk gezicht.
Opmerkelijk genoeg had ik laatst gelezen dat Jezus vroeger vaker als vrouw werd afgebeeld. Ook met borsten.
Bastiaan73 schreef: 20 apr 2021, 18:00
"Christ in the Desert" door Ivan Kramskoy.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christus_ ... childerij)
Een soort van christelijke taliban...Bastiaan73 schreef: 14 jun 2021, 11:36Militia Christi. De voorloper van de inquisitie.Snelheid schreef: 14 jun 2021, 10:39
Tja dat is lief Christendom,wij gaan liever voor het Militia Christi Christendom en de grote afrekening, en Zijn Wederkomst.
Hi Bastiaan.. ik was dit topic vergeten, stom want ik vond het juist een prachtig topic.Bastiaan73 schreef: 14 jun 2021, 11:45
Hier is Jezus ook niet bepaald mannelijk, zeker niet in vergelijking met de andere twee figuren.
Dit intrigerende schilderij, daterend uit het einde van de 16de eeuw, stelt een liggende Christus voor, omgeven door heilige vrouwen en Sint-Jan. Kijk aandachtig naar de weergave van Christus op dit paneel: hij werd geschilderd met vrouwelijke borsten. Dergelijke uitbeeldingen van Christus als spirituele vader en moeder, verwijzen naar talrijke godsdienstige en mystieke geschriften, die Christus vrouwelijke en moederlijke trekken verlenen. Christus heeft zijn hand op de borst gelegd en hij schenkt op deze wijze “spirituele voeding” aan de zusters.