Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken_user_6 »

.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3616
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

EdVaessen schreef: 29 aug 2021, 19:17
dingo schreef: 29 aug 2021, 19:08
Zeg dat wel ja de onwetendheid is erg groot en de bereidheid om bronnen te controleren ontbreekt dus het zal helaas groot blijven.
Het schijnt je minder te raken dan mijn berichten waarin ik me afzette tegen geloofsfanatisme en ermee gepaard gaande onmenselijkheid en waarin ik een misdadige woestijngod bij naam noemde. Je had nogal wat moeite met de verpakking waarin ik de boodschap stak omdat die zo confronterend was voor het soort giftige kasplantjes dat bij jou een streepje voor heeft zodra het zich christelijk noemt.
Ik heb het inderdaad niet zo op jouw anti theïstische bijdragen waarin je alles en iedereen die ook maar iets geloofd over één kam scheert. Maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Petra »

Michelangelo schreef: 29 aug 2021, 17:55
Petra schreef: 29 aug 2021, 16:57

Zo zeg, wat een goed topic Michelangelo!

Ik denk dat het enorm moeilijk is, wat je er ook over afroept.
Mensen die niet gevaccineerd zijn zullen wel helaas degenen die meer/eerder besmet zullen raken en dus anderen zullen besmetten en zelf meer gevaar lopen om op de IC terecht te komen.

Ik denk dat het beste advies voor de maatschappij en hun eigen gezondheid zal zijn om de coronamaatregelen te blijven volhouden.
Let wel; advies.
Noem mij gerust een zwartkijker. Ik voorzie echt problemen. Lees de posts in dit topic maar hoe sommigen de NG wil aanpakken en beperken.
Corona begint gelijkenissen te vertonen met religie.
Er gaan nog klopjachten (kruistochten) plaatsvinden waarna de NG verplicht gevaccineerd worden of geïnterneerd voor medische experimenten.
Ik sla door. Weet ik. Maar de wereld is krankzinnig. Dus alles kan.
Ben je daar bang voor om verplicht gevaccineerd te worden ?
Er zijn zoveel mensen die al lang gevaccineerd zijn en die maken het prima. Wat is het dan waar jij zo bang voor bent?

Slik je wel eens andere medicijnen?
Ga je wel naar de huisarts/het ziekenhuis als je wat mankeert ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Michelangelo
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:03
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Michelangelo »

Petra schreef: 30 aug 2021, 06:35
Michelangelo schreef: 29 aug 2021, 17:55
Noem mij gerust een zwartkijker. Ik voorzie echt problemen. Lees de posts in dit topic maar hoe sommigen de NG wil aanpakken en beperken.
Corona begint gelijkenissen te vertonen met religie.
Er gaan nog klopjachten (kruistochten) plaatsvinden waarna de NG verplicht gevaccineerd worden of geïnterneerd voor medische experimenten.
Ik sla door. Weet ik. Maar de wereld is krankzinnig. Dus alles kan.
Ben je daar bang voor om verplicht gevaccineerd te worden ?
Er zijn zoveel mensen die al lang gevaccineerd zijn en die maken het prima. Wat is het dan waar jij zo bang voor bent?

Slik je wel eens andere medicijnen?
Ga je wel naar de huisarts/het ziekenhuis als je wat mankeert ?
Nou, ik ben niet tegen vaccineren. Mijn kinderen hebben gewoon al hun prikjes gehad. Maar dit vaccin was er te vlug. Niemand kan voorspellen hoe het op de lange duur gaat uitwerken. Zelfs al voelt men zich nu nog goed.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 10:07
Petra schreef: 30 aug 2021, 06:35

Ben je daar bang voor om verplicht gevaccineerd te worden ?
Er zijn zoveel mensen die al lang gevaccineerd zijn en die maken het prima. Wat is het dan waar jij zo bang voor bent?

Slik je wel eens andere medicijnen?
Ga je wel naar de huisarts/het ziekenhuis als je wat mankeert ?
Nou, ik ben niet tegen vaccineren. Mijn kinderen hebben gewoon al hun prikjes gehad. Maar dit vaccin was er te vlug. Niemand kan voorspellen hoe het op de lange duur gaat uitwerken. Zelfs al voelt men zich nu nog goed.
Inderdaad en veel artsen weten dat ook maar spreken zich niet uit om maar geen bagger over zich heen te krijgen.maar angst is een slecht raadgever ook in deze;laat men bekend maken wat men weet over die vaccins.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken_user_6 »

Snelheid schreef: 30 aug 2021, 11:18
Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 10:07

Nou, ik ben niet tegen vaccineren. Mijn kinderen hebben gewoon al hun prikjes gehad. Maar dit vaccin was er te vlug. Niemand kan voorspellen hoe het op de lange duur gaat uitwerken. Zelfs al voelt men zich nu nog goed.
Inderdaad en veel artsen weten dat ook maar spreken zich niet uit om maar geen bagger over zich heen te krijgen.maar angst is een slecht raadgever ook in deze;laat men bekend maken wat men weet over die vaccins.
Tja, er is een heel topic aan geweid; wat beweegt de coronavaccinweigeraar.' als interesse vanuit Petra zelf opgestart.

En dan gewoon weer beginnen te vragen waarom men het vaccin niet wil nemen, of waarom je er dan bang voor bent.

Ik zou de vraag anders willen stellen; hoe komt het dat men niet bang is voor het coronavaccin.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 10:07 Maar dit vaccin was er te vlug.
Te vlug? Kan je je voorstellen dat er al jaren onderzoek wordt gedaan om te kijken hoe er sneller een vaccin gemaakt kan worden. Dat er al decennia onderzoek wordt gedaan naar dit soort vaccins. Dit is natuurlijk de eerste grote toepassing, maar weet je zeker dat dit 'te vlug' is. Of hebben mensen nog steeds tussen de oren zitten dat het ontwikkelen van een vaccin jaren moet duren, zoals vroeger inderdaad het geval was. Maar dan is 'te vlug' niet een probleem van het vaccin, maar van de menselijke geest, die nog niet aangepast is op de nieuwe technieken, net zoals die geest de eerste treinen te vlug vond.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

dingo schreef: 29 aug 2021, 19:46
EdVaessen schreef: 29 aug 2021, 19:17
Het schijnt je minder te raken dan mijn berichten waarin ik me afzette tegen geloofsfanatisme en ermee gepaard gaande onmenselijkheid en waarin ik een misdadige woestijngod bij naam noemde. Je had nogal wat moeite met de verpakking waarin ik de boodschap stak omdat die zo confronterend was voor het soort giftige kasplantjes dat bij jou een streepje voor heeft zodra het zich christelijk noemt.
Ik heb het inderdaad niet zo op jouw anti theïstische bijdragen waarin je alles en iedereen die ook maar iets geloofd over één kam scheert.
Waarom zeg je dat nou?
Mijn (negatieve) reacties over geloof betreffen zaken waar dat geloof:
1. wetenschap negeert;
2. menselijke moraal omdraait en perverteert.

Aangezien de meeste gelovigen noch het één, noch het ander doen, kan je onmogelijk beweren dat ik alles en iedereen die ook maar iets geloofd over één kam scheer.
Ik neem hier een bepaald type gelovige onder vuur.

Toegegeven: doorgaans ironisch ben ik wel waar het gaat om best wel aardige, anderzijds met 100% geitenwollen vleugels rondfladderende types die 'voelen' dat ze contact hebben met boven.
Maar dat komt tot mijn drang om mensen te leren om eens na te denken over de vraag waarom ze nou precies wat geloven.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 10:07
Petra schreef: 30 aug 2021, 06:35

Ben je daar bang voor om verplicht gevaccineerd te worden ?
Er zijn zoveel mensen die al lang gevaccineerd zijn en die maken het prima. Wat is het dan waar jij zo bang voor bent?

Slik je wel eens andere medicijnen?
Ga je wel naar de huisarts/het ziekenhuis als je wat mankeert ?
Nou, ik ben niet tegen vaccineren. Mijn kinderen hebben gewoon al hun prikjes gehad. Maar dit vaccin was er te vlug. Niemand kan voorspellen hoe het op de lange duur gaat uitwerken. Zelfs al voelt men zich nu nog goed.
Vaccinaties zijn geen 100% zekerheid. Dat waren ze nooit. Ze maken onvermijdelijk soms slachtoffers omdat dat in de aard ervan besloten ligt.
Hoe vaccinaties op de lange duur gaat uitwerken weten we gewoon niet en wat jij vraagt is onmogelijk. Je vraagt de 100% zekerheid en kennis die niet bestaan.
Wat mij dan ook zo verschrikelijk verbaast is dat jij überhaupt nog je voordeur uitkomt of zelfs maar je bed, hoewel jij nooit kunt voorspellen wat dat voor gevolgen gaat hebben.
Waarom stap jij wel elke dag uit je bed en je voordeur en meent tegelijk dat je betekenisvolle vraagtekens kunt zetten bij vaccinaties? Wat acht jij 'te snel' voor een ontwikkeld vaccin, oh Doctor in de Ik-Weet-Alles-Kunde? Geef eens een getal met wetenschappelijke relevantie. Daar zal je toch wel een studie naar hebben gedaan, mag ik aannemen? Of deed je niet meer dan buurten bij een van de pseudowetenschappelijke wappie-sites die toevallig aanhaken bij jouw onderbuik?

En als je dat niet hebt gedaan, als jij hier alleen vanuit jouw persoonlijke emotie je wantrouwen tegen elk menselijk vernunft uitspreekt zodra dat niet past bij wat die onderbuik jou vertelt bij dag en bij nacht, dan zou ik beschaamd van dit forum verdwijnen.
Laatst gewijzigd door EdVaessen op 30 aug 2021, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Michelangelo
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:03
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Michelangelo »

EdVaessen schreef: 30 aug 2021, 18:28
Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 10:07

Nou, ik ben niet tegen vaccineren. Mijn kinderen hebben gewoon al hun prikjes gehad. Maar dit vaccin was er te vlug. Niemand kan voorspellen hoe het op de lange duur gaat uitwerken. Zelfs al voelt men zich nu nog goed.
Vaccinaties zijn geen 100% zekerheid. Dat waren ze nooit. Ze maken onvermijdelijk soms slachtoffers.
Hoe vaccinaties op de lange duur gaat uitwerken weten we niet.
Wat jij vraagt is onmogelijk want je vraagt 100% zekerheid en kennis. Die bestaan niet.
Wat mij dan ook zo verbaast is dat jij überhaupt nog je voordeur uitkomt of zelfs maar je bed, hoewel jij nooit kunt voorspellen wat dat voor gevolgen gaat hebben.
Waarom stap jij wel elke dag uit je bed en je voordeur en meent tegelijk dat je betekenisvolle vraagtekens kan zetten bij vaccinaties? Wat acht jij 'te snel' voor een ontwikkeld vaccin, oh Doctor in de Ik-Weet-Alles-Kunde? Geef een een getal met wetenschappelijke relevantie. Daar zal je toch wel een studie naar hebben gedaan, mag ik aannemen, anders dan te buurten bij een van de pseudowetenschappelijke wappie-sites die toevallig aanhaken bij je onderbuik?

En als je dat niet hebt gedaan, als jij hier alleen vanuit jouw persoonlijke emotie je wantrouwen tegen elk menselijk vernunft uitspreekt zodra dat niet pas bij wat jouw onderbuik jou vertelt bij dag en bij nacht, dan zou ik beschaamd van dit forum verdwijnen.
Hoepel op Vaassen.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 18:35
EdVaessen schreef: 30 aug 2021, 18:28
Vaccinaties zijn geen 100% zekerheid. Dat waren ze nooit. Ze maken onvermijdelijk soms slachtoffers.
Hoe vaccinaties op de lange duur gaat uitwerken weten we niet.
Wat jij vraagt is onmogelijk want je vraagt 100% zekerheid en kennis. Die bestaan niet.
Wat mij dan ook zo verbaast is dat jij überhaupt nog je voordeur uitkomt of zelfs maar je bed, hoewel jij nooit kunt voorspellen wat dat voor gevolgen gaat hebben.
Waarom stap jij wel elke dag uit je bed en je voordeur en meent tegelijk dat je betekenisvolle vraagtekens kan zetten bij vaccinaties? Wat acht jij 'te snel' voor een ontwikkeld vaccin, oh Doctor in de Ik-Weet-Alles-Kunde? Geef een een getal met wetenschappelijke relevantie. Daar zal je toch wel een studie naar hebben gedaan, mag ik aannemen, anders dan te buurten bij een van de pseudowetenschappelijke wappie-sites die toevallig aanhaken bij je onderbuik?

En als je dat niet hebt gedaan, als jij hier alleen vanuit jouw persoonlijke emotie je wantrouwen tegen elk menselijk vernunft uitspreekt zodra dat niet pas bij wat jouw onderbuik jou vertelt bij dag en bij nacht, dan zou ik beschaamd van dit forum verdwijnen.
Hoepel op Vaassen.
Je zou je moeten schamen, zoals jij hier je onwetendheid over wetenschap als kennis verkoopt.
Michelangelo
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:03
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Michelangelo »

EdVaessen schreef: 30 aug 2021, 18:38
Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 18:35

Hoepel op Vaassen.
Je zou je moeten schamen, zoals jij hier je onwetendheid over wetenschap als kennis verkoopt.
Hoepel op Vaassen
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 30 aug 2021, 13:28
Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 10:07 Maar dit vaccin was er te vlug.
Te vlug? Kan je je voorstellen dat er al jaren onderzoek wordt gedaan om te kijken hoe er sneller een vaccin gemaakt kan worden. Dat er al decennia onderzoek wordt gedaan naar dit soort vaccins. Dit is natuurlijk de eerste grote toepassing, maar weet je zeker dat dit 'te vlug' is. Of hebben mensen nog steeds tussen de oren zitten dat het ontwikkelen van een vaccin jaren moet duren, zoals vroeger inderdaad het geval was. Maar dan is 'te vlug' niet een probleem van het vaccin, maar van de menselijke geest, die nog niet aangepast is op de nieuwe technieken, net zoals die geest de eerste treinen te vlug vond.
Daar kan je wel is gelijk in hebben,maar daarom mogen de mensen wel hun vragen hebben dat is zo gek niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] @EdVaesssen en @Michelangelo, Haal allebei even adem, schrijf wat in andere topics, en ga daarna hier rustig verder of helemaal niet.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 18:39
EdVaessen schreef: 30 aug 2021, 18:38
Je zou je moeten schamen, zoals jij hier je onwetendheid over wetenschap als kennis verkoopt.
Hoepel op Vaassen
Geen nadenkend mens heeft het over een vaccin dat 'te snel' werd ontwikkeld zonder daar meer informatie over te kunnen geven.
Zeker kunnen vaccins schadelijk zijn als men maar wat deed.
Maar of en hoe schadelijk, dat te kunnen weten vergt onderzoek.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 30 aug 2021, 18:43 maar daarom mogen de mensen wel hun vragen hebben dat is zo gek niet.
Natuurlijk. Maar diegenen die vragen hebben zijn waarschijnlijk ook diegenen die niet op internet echte informatie van fake kunnen onderscheiden. Daar wordt het gevaarlijk.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 10:07 ]Nou, ik ben niet tegen vaccineren. Mijn kinderen hebben gewoon al hun prikjes gehad. Maar dit vaccin was er te vlug.
Hoe oud zijn jouw kinderen? Zijn ze minderjarig? Als jij als verantwoorde ouder in de uitoefening van je ouderlijke macht beslist hebt dat ze gevaccineerd moesten worden, dan neem ik mijn eerder opmerkingen terug en biedt je mijn excuses aan.
De vraag over jouw onderbouwde mening over 'te vlug' blijft natuurlijk staan.
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken_user_6 »

Bonjour schreef: 30 aug 2021, 18:45
Snelheid schreef: 30 aug 2021, 18:43 maar daarom mogen de mensen wel hun vragen hebben dat is zo gek niet.
Natuurlijk. Maar diegenen die vragen hebben zijn waarschijnlijk ook diegenen die niet op internet echte informatie van fake kunnen onderscheiden. Daar wordt het gevaarlijk.
Even los van je hopeloze conclusie over vragenstellers; jij gaat of kan bepalen wat fakenieuws is? https://apokalypsnu.nl/2021/08/30/de-jo ... te-worden/
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Yours »

Michelangelo schreef: 30 aug 2021, 10:07 Nou, ik ben niet tegen vaccineren. Mijn kinderen hebben gewoon al hun prikjes gehad. Maar dit vaccin was er te vlug. Niemand kan voorspellen hoe het op de lange duur gaat uitwerken. Zelfs al voelt men zich nu nog goed.
Dag Michelangelo,

Wat ik niet goed begrijp:
Je laat wèl je kinderen vaccineren, waarbij je niet weet wat voor (voortplantings-)gevolgen dat heeft. Maar jij, die zichzelf al voortgeplant heeft, neemt geen prik omdat het ‘te vlug’ is.

Evenmin begrijp ik het volgende:
Je hebt kinderen, maar dat jij eventueel ernstig ziek wordt van COVID-19 en op de IC opgenomen moet worden en wellicht dood gaat omdat je niet gevaccineerd bent, vind je geen probleem (voor hen)?
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken_user_6 »

M.i. worden de kinderprikken die al jaren in kinderen worden gezet, verward met het zetten van de coronaprik in de voorgaande reacties.

Mijn kinderen zijn ook gevaccineerd, bijna 30 jaar geleden. En naarmate er meer bekendheid kwam over de mogelijke bijwerkingen van die prikken, kreeg ik weer spijt dat ik dat toen niet wist. Dan had ik ze niet laten zetten.

De huidige coronaprik is in ontwikkeling, en geen zinnig mens weet nog wat dit uitvreet in de mens.

De kans dat men erg ziek wordt van 'corona' zonder de coronaprik is 0,04%.

De kans dat men zich dit niet meer kan voorstellen is ondertussen schat ik 80%.. :roll: dankzij de media.

https://apokalypsnu.nl/2021/08/30/de-jo ... te-worden/

De minister krijgt veel kritiek op zijn uitspraken. “De kans dat iemand levensgevaarlijk ziek wordt, is ongeveer 0,04 procent bij de deltavariant (IFR van circa 0,02 procent). Kunt u het bij de feiten houden? Dank!” schrijft auteur en spreker Hans van Tellingen.

Journalist Annelies Strikkers vraagt De Jonge: “Volgens het RIVM wordt 1,5 procent van de geïnfecteerde mensen zo ziek dat ze naar het ziekenhuis moeten. De rest heeft milde tot geen klachten. Eigen info dus. Waar kan ik het ‘betrouwbare’ onderzoek vinden waaruit blijkt dat de kans ‘levensgroot’ is dat ik ziek word als ongeprikte?”
Laatst gewijzigd door Vertrokken_user_6 op 30 aug 2021, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Mullog »

thom schreef: 30 aug 2021, 20:03 ...
De kans dat men erg ziek wordt van 'corona' zonder de coronaprik is 0,04%.
...
Je zult me wel een zeur vinden. Maar waar haal je dit cijfer vandaan?
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken_user_6 »

Mullog schreef: 30 aug 2021, 20:16
thom schreef: 30 aug 2021, 20:03 ...
De kans dat men erg ziek wordt van 'corona' zonder de coronaprik is 0,04%.
...
Je zult me wel een zeur vinden. Maar waar haal je dit cijfer vandaan?
Het gemakkelijkst antwoord zou zijn, het staat in de link.

Waar je gegevens kunt vinden is bijv. https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

Maar zoals je weet, of in ieder geval wel eens gelezen hebt, zijn de zogenaamde besmettingen vastgesteld met de PCR test geen besmettingen, want die kunnen niet vastgesteld worden door de PCR test. Dat gaat al lekker met de statistieken.
Dan, daarbij, zijn er veel sterfgevallen die de COVID 19 stikker krijgen, maar waarvan onderliggende ziektes of aandoeningen met daarbovenop de griep, ik bedoel natuurlijk voor de massa, de verschrikkelijke corona.. dan wordt deze als coronaslachtoffer aangemerkt.

Met andere woorden, statistieken laten wenselijke gegevens zien, in die zin, dat men in kan vullen wat men wil over corona.

De uitspraak ‘Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens, en statistieken’ wordt toegeschreven aan Benjamin Disraeli. Hij was premier onder de regering van Koningin Victoria en aan de waarheid van zijn uitspraak is nog niet veel veranderd. Uiteraard zijn het niet de statische gegevens zelf die liegen. Dat zijn gewoon rijen cijfers die de uitkomsten van onderzoeken vormen. Het zijn de interpretatie en schikking van de cijfers die de leugens vormen


Maar misschien moet je gewoon het aantal inwoners van Nederland en het aantal coronadoden of IC opnames(..) tegen elkaar afwegen.

Nou, brand maar weer los.

Oh ja nog een vraagje; waarom ben je niet bang voor het coronavaccin?
Laatst gewijzigd door Vertrokken_user_6 op 30 aug 2021, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3616
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

Afbeelding
Spreuken 26:4
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken_user_6 »

Dingo..

En jij? Heb je al onderzocht wat het coronavaccin is?

Heb je je dat al afgevraagd, of is dat gevaarlijk, dat afvragen.
Laatst gewijzigd door Vertrokken_user_6 op 30 aug 2021, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Petra »

thom schreef: 30 aug 2021, 11:33 Tja, er is een heel topic aan geweid; wat beweegt de coronavaccinweigeraar.' als interesse vanuit Petra zelf opgestart.

En dan gewoon weer beginnen te vragen waarom men het vaccin niet wil nemen, of waarom je er dan bang voor bent.

Ik zou de vraag anders willen stellen; hoe komt het dat men niet bang is voor het coronavaccin.
Hi Thom.
Ik vroeg het aan Michelangelo waar hij bang voor was.
Als ik wil weten waar 'men' bang voor is dan kan ik ook in de kranten, bladen, blogs etc. de algemeenheden lezen.
Naar wat ik gelezen heb verschillen de redenen of angsten nogal. Vandaar mijn vraag aan hemzelf.

Hij had het over hoe vlug het vaccin volgens hem gemaakt is en angst voor latere bijwerkingen.
Is dat waar jij ook bang voor bent?

Gaat het alleen maar om evt. bijwerkingen of ook om enge of rare toevoegingen ?
Laatst gewijzigd door Petra op 30 aug 2021, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas