Hebben we een ziel ?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Snelheid »

Vreugdevol schreef: 08 nov 2021, 23:17
Willempie schreef: 08 nov 2021, 20:45 Nee, dat is duidelijk. Lasteren van wat je niet begrijpt gaat je blijkbaar beter af.
Ik zou niet zonder bidden kunnen, de duistere krachten beven als een rechtvaardige bid. En het is de ademstocht van de ziel.
Het gebed bevrijdt en maakt machtig tot het goede te doen tja de rechtvaardige zal altijd overwinnaar zijn van alles wat kwaad is en dat te niet doen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 09 nov 2021, 09:05
Willempie schreef: 09 nov 2021, 07:55

Ik wijs je erop dat je God lastert, die ver boven ons verstand uitgaat. Jij voelt je beledigd maar jij beledigt zelf jouw eigen Maker. Dat ontgaat je blijkbaar. Maar ongeïnteresseerdheid is misschien nog erger.
Als je teksten aanhaalt die in De Bijbel staan en waaruit duidelijk blijkt dat God moord , laster je dan?
Je kunt God niet beledigen of beschadigen, een almachtige God is onkwetsbaar. Dus daarover hoeven we ons geen zorgen te maken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Willempie »

Bonjour schreef: 09 nov 2021, 09:05
Als je teksten aanhaalt die in De Bijbel staan en waaruit duidelijk blijkt dat God moord , laster je dan?
God moordt niet. Hij geeft het leven en neemt het. Dat is geen moorden.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Bonjour »

De mensen die verdronken in de zondvloed zien dat wat anders.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Willempie »

Bonjour schreef: 09 nov 2021, 09:30 De mensen die verdronken in de zondvloed zien dat wat anders.
Nee hoor. Die zijn inmiddels ook bevrijd. God komt altijd tot zijn doel.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Zolderworm »

Snelheid schreef: 08 nov 2021, 11:45
Zolderworm schreef: 08 nov 2021, 09:19
Nou, in ieder geval geen twijfel over het feit dat het iets buiten mij was. Met name omdat bij de tweede waarneming er daar op de Veluwe veel andere waarnemingen waren. Onder andere door militairen op het vliegveld Deelen. Dat stond toen zelfs op de voorpagina van de Telegraaf.
Er is veel ruimte schroot wat wel is laag komt vliegen en dat wordt dan aan gezien als een Ufo..................... tja de eerste echt Ufo moet nog landen,gaat vrijwel zeker niet gebeuren.
Nee, niet zodanig dat er een persfotograaf bij staat. Maar ruimteschroot dat de halve nacht rondjes draait boven het eind van de landingsbaan op vliegveld Deelen of dat als een volmaakt ronde schijf over mijn huis vliegt?
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Willempie schreef: 09 nov 2021, 07:55
hopper schreef: 08 nov 2021, 23:31
Ik beschouw het als laster dat je mij van laster beschuldigd en meld dit bericht.
Ik wijs je erop dat je God lastert, die ver boven ons verstand uitgaat. Jij voelt je beledigd maar jij beledigt zelf jouw eigen Maker. Dat ontgaat je blijkbaar. Maar ongeïnteresseerdheid is misschien nog erger.
Op dit forum mag veel, ik zie dat er niks met mijn melding is gedaan, dus laster maar vrolijk verder.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Willempie schreef: 09 nov 2021, 07:55
hopper schreef: 08 nov 2021, 23:31
Ik beschouw het als laster dat je mij van laster beschuldigd en meld dit bericht.
Ik wijs je erop dat je God lastert, die ver boven ons verstand uitgaat. Jij voelt je beledigd maar jij beledigt zelf jouw eigen Maker. Dat ontgaat je blijkbaar. Maar ongeïnteresseerdheid is misschien nog erger.
Verder erken ik jouw zelfverzonnen God natuurlijk niet. Je mag zoveel Goden verzinnen als je zelf maar wenst, daar rekening mee houden daar kunnen we niet aan beginnen. Wel een zwakke God dat hij te beledigen is door een mens. Dat alleen bewijst al dat je hem zelf verzonnen hebt.
Die God is niet beledigd, want die bestaat helemaal niet, jij bent zelf beledigd.......
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 09 nov 2021, 09:40
Willempie schreef: 09 nov 2021, 07:55

Ik wijs je erop dat je God lastert, die ver boven ons verstand uitgaat. Jij voelt je beledigd maar jij beledigt zelf jouw eigen Maker. Dat ontgaat je blijkbaar. Maar ongeïnteresseerdheid is misschien nog erger.
Op dit forum mag veel, ik zie dat er niks met mijn melding is gedaan, dus laster maar vrolijk verder.
Ga jij nou ook al melden heer @Hopper van meester meester hij doet het weer,neen toch mogen wij hopen :D
VERITAS VOS LIBERABIT.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Willempie »

hopper schreef: 09 nov 2021, 09:44
Verder erken ik jouw zelfverzonnen God natuurlijk niet. Je mag zoveel Goden verzinnen als je zelf maar wenst, daar rekening mee houden daar kunnen we niet aan beginnen. Wel een zwakke God dat hij te beledigen is door een mens. Dat alleen bewijst al dat je hem zelf verzonnen hebt.
Die God is niet beledigd, want die bestaat helemaal niet, jij bent zelf beledigd.......
Als je niet gelooft in de Bijbelse God is het onzinnig Hem ergens van te beschuldigen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Snelheid schreef: 09 nov 2021, 09:45
hopper schreef: 09 nov 2021, 09:40

Op dit forum mag veel, ik zie dat er niks met mijn melding is gedaan, dus laster maar vrolijk verder.
Ga jij nou ook al melden heer @Hopper van meester meester hij doet het weer,neen toch mogen wij hopen :D
Iemand van laster beschuldigen is een zware aantijging, heer Snelheid.

https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... ht/laster/
Laster is verwant aan het leerstuk van smaad. Waar het bij smaad gaat om het in het openbaar iemand beschuldigen van feiten die waar zijn (met doel om naam en eer aan te tasten), gaat het bij laster om het zwartmaken van iemands reputatie door hem te beschuldigen van zaken die niet waar zijn.

Naast een misdrijf vormt laster een onrechtmatige daad en de benadeelde heeft actie tot schadevergoeding en/of rectificatie uit hoofde van onrechtmatige daad. Bij de beoordeling van de vraag of een artikel of uitlating onrechtmatig is, weegt de rechter steeds het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer en het belang om niet op een onrechtmatige manier door een publicatie te worden blootgesteld aan lichtvaardige en misleidende verdachtmakingen af tegen het recht op vrijheid van meningsuiting.
Maar bedoelde reaguurder geeft zelf al toe een dogmatisch gelovige te zijn, dus in hoeverre hij toerekeningsvatbaar is, is dubieus.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Willempie schreef: 09 nov 2021, 09:48
hopper schreef: 09 nov 2021, 09:44
Verder erken ik jouw zelfverzonnen God natuurlijk niet. Je mag zoveel Goden verzinnen als je zelf maar wenst, daar rekening mee houden daar kunnen we niet aan beginnen. Wel een zwakke God dat hij te beledigen is door een mens. Dat alleen bewijst al dat je hem zelf verzonnen hebt.
Die God is niet beledigd, want die bestaat helemaal niet, jij bent zelf beledigd.......
Als je niet gelooft in de Bijbelse God is het onzinnig Hem ergens van te beschuldigen.
De God van de bijbel geeft zelf toe dat hij een moordenaar is en opdracht geeft aan Abraham om een kind te vermoorden.
Zou die God van jou in onze maatschappij rondlopen, dan wordt hij onmiddellijk opgepakt en nooit meer losgelaten.
Gelukkig voor jouw God kennen we in NL de doodstraf niet....waarmee we bewijzen menselijker te zijn dan jouw God.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Terzijde: als ik een stemmetje van God hoor zeggen dat ik mijn kind moet doden en ik doe dat, wat zou een rechter daar van zeggen?
Sorry rechter, God zei het zelf, mij treft geen blaam.

Stemmen in je hoofd zijn altijd van je zelf.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Willempie »

hopper schreef: 09 nov 2021, 09:51
Willempie schreef: 09 nov 2021, 09:48

Als je niet gelooft in de Bijbelse God is het onzinnig Hem ergens van te beschuldigen.
De God van de bijbel geeft zelf toe dat hij een moordenaar is en opdracht geeft aan Abraham om een kind te vermoorden.
Zou die God van jou in onze maatschappij rondlopen, dan wordt hij onmiddellijk opgepakt en nooit meer losgelaten.
Gelukkig voor jouw God kennen we in NL de doodstraf niet....waarmee we bewijzen menselijker te zijn dan jouw God.
Nogmaals: Als je niet gelooft in de God van de Bijbel is het volslagen onzinnig Hem van onrecht te beschuldigen.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Willempie »

hopper schreef: 09 nov 2021, 09:53 Terzijde: als ik een stemmetje van God hoor zeggen dat ik mijn kind moet doden en ik doe dat, wat zou een rechter daar van zeggen?
Sorry rechter, God zei het zelf, mij treft geen blaam.

Stemmen in je hoofd zijn altijd van je zelf.
Dan ben je psychisch gestoord.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Willempie schreef: 09 nov 2021, 09:56
hopper schreef: 09 nov 2021, 09:53 Terzijde: als ik een stemmetje van God hoor zeggen dat ik mijn kind moet doden en ik doe dat, wat zou een rechter daar van zeggen?
Sorry rechter, God zei het zelf, mij treft geen blaam.

Stemmen in je hoofd zijn altijd van je zelf.
Dan ben je psychisch gestoord.
Precies, nu zeg je dat Abraham psychisch gestoord was. Zijn we het toch nog ergens over eens.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Zolderworm »

Willempie schreef: 09 nov 2021, 09:48
hopper schreef: 09 nov 2021, 09:44
Verder erken ik jouw zelfverzonnen God natuurlijk niet. Je mag zoveel Goden verzinnen als je zelf maar wenst, daar rekening mee houden daar kunnen we niet aan beginnen. Wel een zwakke God dat hij te beledigen is door een mens. Dat alleen bewijst al dat je hem zelf verzonnen hebt.
Die God is niet beledigd, want die bestaat helemaal niet, jij bent zelf beledigd.......
Als je niet gelooft in de Bijbelse God is het onzinnig Hem ergens van te beschuldigen.
Het gaat er natuurlijk om hoe onzinnig het is om in hem te geloven. Wie gelooft nou in een moordenaar?
Only dead fish go with the flow
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Willempie »

hopper schreef: 09 nov 2021, 09:59
Willempie schreef: 09 nov 2021, 09:56

Dan ben je psychisch gestoord.
Precies, nu zeg je dat Abraham psychisch gestoord was. Zijn we het toch nog ergens over eens.
Als je niet gelooft in de Bijbelse Abraham is het behoorlijk onzinnig die ergens van te beschuldigen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Willempie schreef: 09 nov 2021, 09:55
hopper schreef: 09 nov 2021, 09:51

De God van de bijbel geeft zelf toe dat hij een moordenaar is en opdracht geeft aan Abraham om een kind te vermoorden.
Zou die God van jou in onze maatschappij rondlopen, dan wordt hij onmiddellijk opgepakt en nooit meer losgelaten.
Gelukkig voor jouw God kennen we in NL de doodstraf niet....waarmee we bewijzen menselijker te zijn dan jouw God.
Nogmaals: Als je niet gelooft in de God van de Bijbel is het volslagen onzinnig Hem van onrecht te beschuldigen.
We zitten op een forum van ongelovigen en open mind christenen waar het heel gewoon is om de gruweldaden van de bijbelse God te bespreken.
Dat jij een moordenaar aanbidt moet je geheel en al zelf weten. Vrijheid blijheid.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 09 nov 2021, 09:48
Snelheid schreef: 09 nov 2021, 09:45

Ga jij nou ook al melden heer @Hopper van meester meester hij doet het weer,neen toch mogen wij hopen :D
Iemand van laster beschuldigen is een zware aantijging, heer Snelheid.

https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... ht/laster/
Laster is verwant aan het leerstuk van smaad. Waar het bij smaad gaat om het in het openbaar iemand beschuldigen van feiten die waar zijn (met doel om naam en eer aan te tasten), gaat het bij laster om het zwartmaken van iemands reputatie door hem te beschuldigen van zaken die niet waar zijn.

Naast een misdrijf vormt laster een onrechtmatige daad en de benadeelde heeft actie tot schadevergoeding en/of rectificatie uit hoofde van onrechtmatige daad. Bij de beoordeling van de vraag of een artikel of uitlating onrechtmatig is, weegt de rechter steeds het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer en het belang om niet op een onrechtmatige manier door een publicatie te worden blootgesteld aan lichtvaardige en misleidende verdachtmakingen af tegen het recht op vrijheid van meningsuiting.
Maar bedoelde reaguurder geeft zelf al toe een dogmatisch gelovige te zijn, dus in hoeverre hij toerekeningsvatbaar is, is dubieus.
Dogmatisch gelovige tja jij bent toch ook dogmatisch in je opvattingen heer @Hopper dus wat is het probleem :?: :?:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Willempie »

Zolderworm schreef: 09 nov 2021, 09:59
Willempie schreef: 09 nov 2021, 09:48

Als je niet gelooft in de Bijbelse God is het onzinnig Hem ergens van te beschuldigen.
Het gaat er natuurlijk om hoe onzinnig het is om in hem te geloven. Wie gelooft nou in een moordenaar?
Als je niet in Hem gelooft is het volslagen onzinnig Hem ergens van te beschuldigen. Als je God wil beschuldigen op grond van de Bijbel heb je geen been om op te staan. Snap je wat ik bedoel? Of moet ik het duidelijker zeggen?
Laatst gewijzigd door Willempie op 09 nov 2021, 10:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Willempie »

hopper schreef: 09 nov 2021, 10:01
Willempie schreef: 09 nov 2021, 09:55

Nogmaals: Als je niet gelooft in de God van de Bijbel is het volslagen onzinnig Hem van onrecht te beschuldigen.
We zitten op een forum van ongelovigen en open mind christenen waar het heel gewoon is om de gruweldaden van de bijbelse God te bespreken.
Dat jij een moordenaar aanbidt moet je geheel en al zelf weten. Vrijheid blijheid.
Ik probeer rationeel te discussiëren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Snelheid schreef: 09 nov 2021, 10:01
hopper schreef: 09 nov 2021, 09:48

Iemand van laster beschuldigen is een zware aantijging, heer Snelheid.

https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... ht/laster/



Maar bedoelde reaguurder geeft zelf al toe een dogmatisch gelovige te zijn, dus in hoeverre hij toerekeningsvatbaar is, is dubieus.
Dogmatisch gelovige tja jij bent toch ook dogmatisch in je opvattingen heer @Hopper dus wat is het probleem :?: :?:

Liefde is geen opvatting, heer Snelheid. Waar twee of meer mensen in mijn Naam aanwezig zijn, daar ben ik in hun midden. Dat is een vaststelling , dat is heel wat anders.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Willempie schreef: 09 nov 2021, 10:04
hopper schreef: 09 nov 2021, 10:01

We zitten op een forum van ongelovigen en open mind christenen waar het heel gewoon is om de gruweldaden van de bijbelse God te bespreken.
Dat jij een moordenaar aanbidt moet je geheel en al zelf weten. Vrijheid blijheid.
Ik probeer rationeel te discussiëren.
Iemand van laster beschuldigen is niet rationeel. Maar nu blijkt het allemaal slechts om de Gruwelgod te gaan.
Straks komt er eentje dat ik Aphrodite heb beledigd (Zal Petra wel zijn).

Snap je dan niet dat je geen rekening kunt houden met al die zelfverzonnen Goden en Godinnen?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

Willempie schreef: 09 nov 2021, 10:02

Als je niet in Hem gelooft is het volslagen onzinnig Hem ergens van te beschuldigen. Als je God wil beschuldigen op grond van de Bijbel heb je geen been om op te staan. Snap je wat ik bedoel? Of moet ik het duidelijker zeggen?
De verwijtbare wandaden van de Gruwelgod zijn gewoon in de bijbel terug te vinden. Ontkennen heeft geen enkele zin.
Deze discussie is al lang al gevoerd op dit forum, ik ga dat niet overnieuw doen.