Hebben we een ziel ?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Zolderworm »

Snelheid schreef: 22 mar 2022, 19:21
Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 19:18

Dus mensen die jij mag en die wat fel van leer trekken die "trekken lekker fel van leer, dat mag" maar mensen die je niet mag die "zoeken ruzie"?

Precies wat ik net schreef dus, is dat ook weer uit de lucht.
Jij zoekt inderdaad ruzie;hou daar is mee op.
Hij zoekt inderdaad ruzie door te beweren dat Hopper hoog van de toren blaast en dat hij aan een messiascomplex lijdt. Dat noem ik op de man spelen en ruzie zoeken.
Only dead fish go with the flow
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 22 mar 2022, 19:35
callista schreef: 22 mar 2022, 19:34 Een andere mening geven is niet hetzelfde als ruzie zoeken..... :naughty:
Even de korte lontjes leren te beheren...
Klopt. Continu sneren is wel ruzie zoeken. En dan hanteer ik het credo: "Voor ruzie zoeken zijn er twee nodig".
Ik doe gewoon niet mee.......

Ik ook niet de de ruziezoekers zoeken het maar lekker uit.
Nu maar weer terug naar het onderwerp. :thumb1:
BOT
VERITAS VOS LIBERABIT.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Darwin1986 »

hopper schreef: 22 mar 2022, 19:35 Klopt. Continu sneren is wel ruzie zoeken. En dan hanteer ik het credo: "Voor ruzie zoeken zijn er twee nodig".
Ik doe gewoon niet mee.......


BOT
Dat klopt, je negeert de mensen die kritiek hebben gewoon. En zo kun je blijven volhouden dat je messias 2.0 bent...
Echt, waar is jouw menselijkheid? Mensen maken fouten en doen goede dingen.
Mensen die alleen maar goed doen of alles weten zijn saai en onmenselijk.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Darwin1986 »

Bastiaan73 schreef: 22 mar 2022, 19:34 Je hebt helemaal gelijk Darwin maar bespaar je de energie om dit inconsequente gedrag van Snelheid aan z'n verstand te brengen. Heb ik ook wel eens geprobeerd. En ik heb hem bijvoorbeeld ook al tig keer gewezen op het verschil tussen 'is' en 'eens' maar dat kwartje gaat blijkbaar ook nooit vallen.

Dat laatste klopt ook ja, daar wilde ik geen punt van maken dan maken ze me hier uit voor taalnasi.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Darwin1986 »

Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 19:37 Hij zoekt inderdaad ruzie door te beweren dat Hopper hoog van de toren blaast en dat hij aan een messiascomplex lijdt. Dat noem ik op de man spelen en ruzie zoeken.
Ik zoek geen ruzie, maar je moet Hopper zijn bijdragen eens objectief lezen. Je lacht je de ballen uit de broek.
Dat hij hoog van de toren blaast is gewoon een feit, dat hij aan een messiascomplex zou lijden is mijn idee (maar ik ben dan ook geen psycholoog).

Ook grappig dat je het nu voor Hopper opneemt, alleen omdat hij ook gelooft in een ziel. Beetje hypocriet, als je het mij vraagt. Vraag het me dus maar niet.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Bastiaan73 »

Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 19:44
Bastiaan73 schreef: 22 mar 2022, 19:34 Je hebt helemaal gelijk Darwin maar bespaar je de energie om dit inconsequente gedrag van Snelheid aan z'n verstand te brengen. Heb ik ook wel eens geprobeerd. En ik heb hem bijvoorbeeld ook al tig keer gewezen op het verschil tussen 'is' en 'eens' maar dat kwartje gaat blijkbaar ook nooit vallen.
Dat laatste klopt ook ja, daar wilde ik geen punt van maken dan maken ze me hier uit voor taalnasi.
Ja maar dat ben ik al :D
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door callista »

hopper schreef: 22 mar 2022, 19:35
callista schreef: 22 mar 2022, 19:34 Een andere mening geven is niet hetzelfde als ruzie zoeken..... :naughty:
Even de korte lontjes leren te beheren...
Klopt. Continu sneren is wel ruzie zoeken. En dan hanteer ik het credo: "Voor ruzie zoeken zijn er twee nodig".
Ik doe gewoon niet mee.......


BOT
Ja BOT...het zijn ook vaak dezelfde gasten die willen meeliften als er weer eens stront aan de knikker is...
Het zg. groepsgedrag.......dan staan die figuren sterk....menen ze....op zich slaan ze nog geen deuk in een pakje boter...

Dus inderdaad BOT BOT>
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door hopper »

callista schreef: 22 mar 2022, 19:51
hopper schreef: 22 mar 2022, 19:35

Klopt. Continu sneren is wel ruzie zoeken. En dan hanteer ik het credo: "Voor ruzie zoeken zijn er twee nodig".
Ik doe gewoon niet mee.......


BOT
Ja BOT...het zijn ook vaak dezelfde gasten die willen meeliften als er weer eens stront aan de knikker is...
Het zg. groepsgedrag.......dan staan die figuren sterk....menen ze....op zich slaan ze nog geen deuk in een pakje boter...

Dus inderdaad BOT BOT>
Voor mij is er toch alleen maar het éne. Dat sluit groepsgedrag per definitie uit. Dus ze gaan hun goddelijke gang maar.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door MagereHein »

hopper schreef: 22 mar 2022, 18:52
MagereHein schreef: 22 mar 2022, 18:12 Naturalisme kent vele, VELE succesverhalen, metafysica NIET.
Dus dat is jouw maatstaf? Tja, dat is wel veelzeggend natuurlijk.
Het sterkt me in mijn overtuiging en dat zou t jou ook moeten doen.
Geloof jij in t bestaan van de Grote Hatseflats?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door MagereHein »

Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 18:02 Zou je niet tegelijkertijd kunnen geloven dat je een ziel hebt en overtuigd kunnen zijn van de evolutietheorie? Volgens mij zijn er genoeg mensen voor wie die twee dingen samen gaan. Ik ken er zo al vier.
Maar dan moet ziel toch eerst zeer secuur omschreven kunnen worden alvorens je zegt: ik heb (g)een ziel
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Darwin1986 »

callista schreef: 22 mar 2022, 19:51 Ja BOT...het zijn ook vaak dezelfde gasten die willen meeliften als er weer eens stront aan de knikker is...
Het zg. groepsgedrag.......dan staan die figuren sterk....menen ze....op zich slaan ze nog geen deuk in een pakje boter...

Dus inderdaad BOT BOT>
Waarom weer die rare redenering en die rare termen?

Mag een mens niet kritiek hebben op iemand die meent "niet meer van deze wereld te zijn" en die te pas en te onpas roept dat hij "doet wat christus zegt en de gelovigen niet want die fantaseren van alles (over leven na de dood bijvoorbeeld)"...

Tevens heb ik niemand nodig om een ander mijn mening te geven. Vooral niet als het zelfverdane egootjes zijn die zichzelf hebben wijsgemaakt geen ego meer te hebben.
Je gokt dus weer op het verkeerde paard en neemt het op voor de klier in plaats voor de gepeste.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Bastiaan73 »

BOT! BEN!

Afbeelding
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Zolderworm »

Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 19:46
Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 19:37 Hij zoekt inderdaad ruzie door te beweren dat Hopper hoog van de toren blaast en dat hij aan een messiascomplex lijdt. Dat noem ik op de man spelen en ruzie zoeken.
Ik zoek geen ruzie, maar je moet Hopper zijn bijdragen eens objectief lezen. Je lacht je de ballen uit de broek.
Dat hij hoog van de toren blaast is gewoon een feit, dat hij aan een messiascomplex zou lijden is mijn idee (maar ik ben dan ook geen psycholoog).

Ook grappig dat je het nu voor Hopper opneemt, alleen omdat hij ook gelooft in een ziel. Beetje hypocriet, als je het mij vraagt. Vraag het me dus maar niet.
Kletskoek. Je gaat maar door met je poging om hier ruzie te zoeken en tweedracht te zaaien. En vooral om Hopper af te branden.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Zolderworm »

MagereHein schreef: 22 mar 2022, 19:57
Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 18:02 Zou je niet tegelijkertijd kunnen geloven dat je een ziel hebt en overtuigd kunnen zijn van de evolutietheorie? Volgens mij zijn er genoeg mensen voor wie die twee dingen samen gaan. Ik ken er zo al vier.
Maar dan moet ziel toch eerst zeer secuur omschreven kunnen worden alvorens je zegt: ik heb (g)een ziel
Dit gaat over mensen die geloven dat de ziel bestaat, maar toch ook denken dat de evolutietheorie klopt. Met het omschrijven van de ziel heeft dat niets te maken.
Only dead fish go with the flow
Snelheid
Berichten: 10873
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Snelheid »

Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 21:17
Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 19:46

Ik zoek geen ruzie, maar je moet Hopper zijn bijdragen eens objectief lezen. Je lacht je de ballen uit de broek.
Dat hij hoog van de toren blaast is gewoon een feit, dat hij aan een messiascomplex zou lijden is mijn idee (maar ik ben dan ook geen psycholoog).

Ook grappig dat je het nu voor Hopper opneemt, alleen omdat hij ook gelooft in een ziel. Beetje hypocriet, als je het mij vraagt. Vraag het me dus maar niet.
Kletskoek. Je gaat maar door met je poging om hier ruzie te zoeken en tweedracht te zaaien. En vooral om Hopper af te branden.
Sinds dat hij op het forum is binnen gekomen en maar ruzie zoeken en vooral heer @Hopper ligt onder vuur,gelukkig is heer @Hopper zo verstandig om niet te reageren.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Bastiaan73 »

Hoe zat dat ook al weer met die 21 gram verschil in gewicht na het overlijden? Hoax of ... ?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Darwin1986 »

Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 21:17 Kletskoek. Je gaat maar door met je poging om hier ruzie te zoeken en tweedracht te zaaien. En vooral om Hopper af te branden.
Ik zoek alleen ruzie met mensen die domme dingen zeggen. Met de meerderheid hier kan het prima. Zelfs met jou zoek ik geen ruzie, ondanks dat we verschillen van mening over de ziel of de niet ziel..
Bij hopper gaat het mij erover dat hij iemand is die denkt dat hij alles weet, kent zogenaamd geen twijfel. Net een man van 85 die al 85 geen kritiek heeft gekregen...

Ben ik blij in reallife nooit zo'n vooringenomen persoon te zijn tegengekomen. Als je niet eens kan twijfelen aan je eigen twijfel.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Darwin1986 »

Bastiaan73 schreef: 22 mar 2022, 21:22 Hoe zat dat ook al weer met die 21 gram verschil in gewicht na het overlijden? Hoax of ... ?
Hoax..

https://buistbelevingsprojecten.nl/2020 ... t-21-gram/
Het eventuele gewichtsverlies dat kan optreden bij het overlijden van een mens is waarschijnlijk het gevolg van lucht, die uit de longen ontsnapt of verlies van vocht door transpiratie. Dit zou ook verklaren waarom de honden geen gewicht leken te verliezen, want honden zweten niet, maar koelen zich door te hijgen.
Goede verklaring lijkt me.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Darwin1986 »

Snelheid schreef: 22 mar 2022, 21:22 Sinds dat hij op het forum is binnen gekomen en maar ruzie zoeken en vooral heer @Hopper ligt onder vuur,gelukkig is heer @Hopper zo verstandig om niet te reageren.
Kritiek negeren is nooit verstandig. Kritiek weerleggen, kritiek in je opnemen en met een antwoord komen dat leerzaam is, dat is verstandig.
Mullog
Berichten: 3874
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Mullog »

hopper schreef: 22 mar 2022, 17:10 ...
Vertel maar eens op een uitvaart tegen de weduwe dat het slechts wat hormoon-gedoe is.....
Uiteindelijk komt het daarop neer. Het niet accepteren van de dood als einde van alles en de daarvandaan noodzakelijkheid iets te verzinnen om de dood te ontwijken.
Mullog
Berichten: 3874
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Mullog »

callista schreef: 22 mar 2022, 19:34 Een andere mening geven is niet hetzelfde als ruzie zoeken..... :naughty:
Even de korte lontjes leren te beheren...
Die korte lontjes zijn juist de charme van dit forum ;) Geloofs Geruzie heet het toch, dacht ik :lol:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door callista »

Mullog schreef: 22 mar 2022, 21:46
callista schreef: 22 mar 2022, 19:34 Een andere mening geven is niet hetzelfde als ruzie zoeken..... :naughty:
Even de korte lontjes leren te beheren...
Die korte lontjes zijn juist de charme van dit forum ;) Geloofs Geruzie heet het toch, dacht ik :lol:
Ook wel weer een punt... :thumb1:
Dan gaat in ieder geval de adrenaline stromen en die zet de hersenen weer aan het werk....kraken maar weer met die grijze massa.. :thumb1: :mrgreen:
Kan tot veel inspiratie en inzichten leiden....
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Zolderworm »

Darwin1986 schreef: 22 mar 2022, 21:28
Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 21:17 Kletskoek. Je gaat maar door met je poging om hier ruzie te zoeken en tweedracht te zaaien. En vooral om Hopper af te branden.
Ik zoek alleen ruzie met mensen die domme dingen zeggen. Met de meerderheid hier kan het prima. Zelfs met jou zoek ik geen ruzie, ondanks dat we verschillen van mening over de ziel of de niet ziel..
Bij hopper gaat het mij erover dat hij iemand is die denkt dat hij alles weet, kent zogenaamd geen twijfel. Net een man van 85 die al 85 geen kritiek heeft gekregen...

Ben ik blij in reallife nooit zo'n vooringenomen persoon te zijn tegengekomen. Als je niet eens kan twijfelen aan je eigen twijfel.
En toch ga je vanaf nu proberen andere forumleden, hoe vreemd je hen ook vindt, niet meer te bestoken met op de man gerichte aanvallen. Ik wil niet zeggen dat we één grote familie zijn. Maar een basisvoorwaarde om dit forum te laten functioneren en het prettig te houden, en leuk voor iedereen, is elkaar te respecteren en je niet uit te leven in persoonlijke aanvallen op andere forumleden. Je kunt het.
Only dead fish go with the flow
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door Darwin1986 »

Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 22:05 En toch ga je vanaf nu proberen andere forumleden, hoe vreemd je hen ook vindt, niet meer te bestoken met op de man gerichte aanvallen. Ik wil niet zeggen dat we één grote familie zijn. Maar een basisvoorwaarde om dit forum te laten functioneren en het prettig te houden, en leuk voor iedereen, is elkaar te respecteren en je niet uit te leven in persoonlijke aanvallen op andere forumleden. Je kunt het.
Dus ik moet iedereen respecteren en een man in het bijzonder hoeft geen respect voor anderen te hebben en die ander op zijn negeerlijst te zetten omdat hij niet tegen kritiek kan? Bijzonder....

Ik zie al dat dit forum bepaalde mens(en) het hand boven het hoofd houdt. Vanwege "de goede sfeer"...

En de klokkenluiders worden weer het verdomhoekje ingestuurd, zoals altijd..
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hebben we een ziel ?

Bericht door MagereHein »

Zolderworm schreef: 22 mar 2022, 21:20
MagereHein schreef: 22 mar 2022, 19:57
Maar dan moet ziel toch eerst zeer secuur omschreven kunnen worden alvorens je zegt: ik heb (g)een ziel
Dit gaat over mensen die geloven dat de ziel bestaat, maar toch ook denken dat de evolutietheorie klopt. Met het omschrijven van de ziel heeft dat niets te maken.
Hoe kun je in het bestaan van iets of iemand geloven als die secure omschrijving geheel ontbreekt?
Ik geloof in het bestaan van de Hatseflats. Is dat voor jou voldoende info om er ook in te gaan geloven? Of eis meer informatie?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day